Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat



Update noiembrie 2017: scroll mai jos pentru a vedea topul ADAC 2017

In acest ghid incercam sa raspundem la urmatoarele intrebari:
  • Sa aleg marci premium sau budget?
  • Anvelope all-season sau anvelope de iarna?
  • Dar daca pun pe fata de iarna si pe spate all-season, nu e tot una
  • Ce marca sa aleg? (vezi topul ADAC la sfarsit)


Haideti sa vedem care sunt diferentele reale dintre anvelopele ieftine si cele premium si diferentele dintre anvelope all-season si anvelope de iarna.

Pornire, distanta de franare si manevrabilitate

Primul video ilustreaza diferentele dintre anvelopele de iarna si cele de vara pe zapada.


In video-ul de mai jos se testeaza diferentele dintre anvelope ieftine si anvelope mai scumpe. Diferentele sunt clare si se aplica atat la anvelopele pentru sezonul cald cat si pentru cel rece.


In video-ul de mai jos veti putea vedea clar diferentele dintre all-season si iarna la pornire, franare si manevrabilitate pe zapada.


In video-ul de mai jos sunt testate setul mixt (2 iarna 2 all-season) versus setul full (4 iarna)


Costuri

Anvelopele ieftine vor costa mai mult in termen mediu si lung decat cele cu un pret mediu.
Da, mai mult pentru ca se consuma mai repede.

Anvelope noi la mega discount?!

Unii nu-si permit sau prefera sa cumpere anvelope la second-hand.
Cred ca cu totii am auzit pe cineva laudandu-se cu afacerea deceniului facuta cu "un tip care le aduce cu duba din germania"... anvelope noi la jumatate sau chiar la o treime din pret.
Mare atentie la DOT-ul acestor anvelope, s-ar putea sa fie foarte vechi.

Atentie la DOT! Exclamation

DOT-ul este inscris pe marginea laterala a anvelopei si indica data fabricatiei sub formatul: "XXYY" unde:
- "XX" este numarul saptamanii din an
- "YY" este anul fabricatiei.
De exemplu, daca DOT este "3409" inseamna ca data fabricatiei este saptamana 34 (luna august) din anul 2009.

Este foarte recomandat sa NU umblam cu anvelope mai vechi de 6 ani. Cauciucul (materialul) isi pierde cu timpul proprietatile fizice (este perfect normal) si nu va mai avea aceleasi performante.

LE: CristiNistor m-a corectat cu privire la termenul de valabilitate al anvelopelor, si ii multumesc pentru asta:
CristiNistor a scris:Citez de pe site-ul unui mare producator de anvelope:" sa inlocuiasca anvelopele inca in uz dupa zece ani de utilizare sau mai mult de la data fabricatiei cu anvelope noi, chiar daca acestea par in stare de functionare si chiar daca nu au atins limita legala de uzura."


Mai vin si eu cu o completare in acest sens. Preluat de pe siteul carbible.com:
carbibile.com a scris:Take the age code seriously : a tale of caution

A reader contacted me in 2010 with a tale of caution regarding the manufacturing age code on old tyres.
A tyre manufactured in 1986, failing at 70mph in 2010

In August 2010, I bought a classic 1976 Mercedes with only 30,000 miles on it. The seller (who was only the second owner) warned me that he thought that the Michelin XVS tyres were pretty old (the spare was unused). I was aware of the dangers of old tyres from reading your tyre bible, but it was a Sunday and the tyres are an unusual size (205/70R14) and were not readily available. I thought that I'd risk the trip back home (250 miles), but that I'd need to get new tyres ASAP. Unfortunately, one of the tyres didn't last that long, and failed at 70 MPH (see photo, note my skidmarks). It turned out that the tyres were date-stamped from week 30, 1986(!), so the advice about old tyres is indeed true!
For the record, I ordered new tyres and had the minor body damage repaired, and all is well with the car now. Stephen W, Dublin, Ireland.


Read more: http://www.carbibles.com/ty...tml#ixzz288vGkf9Q

Traducere: Un cititor m-a contactat in 2010 sa-mi spuna o intamplare legata de vechimea anvelopelor.
O anvelopa produsa in 1986, cedand la viteza de 112 km/h in 2010.

In August 2010, am luat un Mercedes din 1976 cu numai 48.000 km la bord. Vanzatorul m-a avertizat ca anvelopele Michelin XVS sunt vechi (rezerva nefolosita). Stiam de potentialele pericole din articolul tau "tyre bible", dar era duminica si dimensiunile anvelopelor erau rare (205/70R14) si nu gaseam in stoc niciunde la ora aia. Si m-am decis sa ma risc pe drumul inapoi spre casa (400 km) si sa-mi iau alte anvelope cand ajung, cu prima ocazie. Din pacate, una din anvelope n-a rezistat prea mult si a cedat la 112 km/h (vezi in poza de mai jos, observa si urmele de cauciuc de pe sosea). Se pare ca anvelopele, conform DOT-ului, erau din saptamana 30 a anului 1986, asa ca sfatul tau despre anvelopele vechi este foarte adevarat!



Atentie la uzura!
Daca DOT-ul nu e o problema, uitati-va la uzura.
Daca anvelopele au 4-6 mm "carne" sau mai mult, e OK. Le poti folosi poate chiar si doua sezoane.
Pe site-ul AA din UK (un fel de ACR) scrie ca anvelopele de iarna trebuie sa aiba minim 3 mm:
theaa.com a scris:Whatever tyres you fit they must have enough tread – at least 3mm is recommended for winter, and certainly no less than 2mm.

http://www.theaa.com/motori...es-in-the-uk.html

Uzura trebuie sa fie uniforma, adica sa nu fie mai tocite pe o parte decat pe cealalta.
Mai exista si posibilitatea de a avea suprafata usor ondulata - se simte la atingere. Asta e cauzata de o suspensie defecta si daca le puneti pe masina s-ar putea sa aveti trepidatii in volan si/sau zgomot puternic.
Incercati sa le evitati si pe astea.

Ce marca, ce model?
In cele din urma ramane de vazut ce marca si model de anvelope alegem.
Aici sunt de luat in considerare factori precum zgomotul pe care il produce, aderenta pe uscat, aderenta pe umed, confortul, daca trimite feedback sau nu si asa mai departe. Dar sa nu va sperie asta ca e mai usor decat credeti. In topicul Anvelope de iarna - de care, de ce, de unde? puteti gasi experientele utilizatorilor despre aproape toate anvelopele (si bune si rele). Adaugati experientele voastre acolo. Aici discutam despre diferente.
Mai este si site-ul http://www.tyrereviews.co.uk/ cu review-uri de la utilizatori cu privire la toti factorii mentionati mai sus. Foarte util.


Asadar, anvelopele si franele sunt cele mai importante elemente pentru manevrabilitate si franare in siguranta.
E important sa ne gandim atat la siguranta noastra cat si a celorlalti participanti la trafic, inclusiv pietonii.

Sper ca acest topic sa va fie de ajutor in alegerea anvelopelor.

Rezumat
E mai bine eviti anvelope ieftine (noi si sh).
E mai bine sa ai set complet cu acelasi tip de anvelope (spre deosebire de 2 all-season 2 iarna).
Mai bine anvelope vara/iarna decat all-season.
Atentie la ofertele miracol: "noi, la jumatate de pret, din germania".
Atentie la data fabricatiei DOT - sa nu iei foarte vechi.
Atentie la uzura: 6mm si mai mult sunt OK; 2mm si mai putin sunt gunoi. Suprafata sa fie tocita uniform si sa nu fie ondulata.

update noiembrie 2017
ADAC a publicat topul celor mai bune anvelope de iarna 195/65 R15 T (2017):
  1. Continental ContiWinterContact TS850 -- calificativ BUN
  2. Esa+Tecar Super Grip 9 -- calificativ BUN
  3. Kleber Krisalp HP 3 -- calificativ BUN
  4. Dunlop Winter Response 2 -- calificativ Satisfacator
  5. Goodyear UltraGrip 9 -- calificativ Satisfacator
  6. Hankook i*cept RS 2 W452 -- calificativ Satisfacator
  7. Vredestein Snowtrac 5 -- calificativ Satisfacator
  8. Yokohama W.drive V905 -- calificativ Satisfacator
  9. Falken Eurowinter HS01 -- calificativ Satisfacator
  10. Firestone Winterhawk 3 -- calificativ Satisfacator
  11. Nokian WR D4 -- calificativ Satisfacator
  12. Michelin Alpin 5 -- calificativ Satisfacator
  13. Aeolus SnowAce 2 AW08 -- calificativ Satisfacator
  14. Kumho WinterCraft WP51 -- calificativ Satisfacator
  15. Sava Eskimo S3+ -- calificativ Satisfacator
  16. Semperit Master-Grip 2 -- calificativ Suficient

Sursa: https://www.adac.de/infotest...n_195_65_r15.aspx

Top 10 anvelope 205/55R16 H (2015):
  1. Continental ContiWinterContact TS850 -- calificativ BUN
  2. Yokohama W.drive V905 -- calificativ BUN
  3. Goodyear UltraGrip 9 -- calificativ Satisfacator
  4. Nokian WR D3 -- calificativ Satisfacator
  5. Bridgestone Blizzak - LM 001 -- calificativ Satisfacator
  6. Falken Eurowinter HS449 -- calificativ Satisfacator
  7. Vredestein Snowtrac 5 -- calificativ Satisfacator
  8. Firestone Winterhawk 3 -- calificativ Satisfacator
  9. Fulda Kristall Control HP -- calificativ Satisfacator
  10. Barum Polaris 3 -- calificativ Satisfacator

Sursa: https://www.adac.de/infotest...ourcePageId=31821

Alte surse excelente de informare:


Acum, puteti cumpara anvelope si de pe emag.ro - in momentul de fata au preturi foarte bune, transport gratuit la 4 anvelope in cele mai multe cazuri si peste 40.000 de anvelope iarna si all-season pe stoc.


Ultima modificare făcută de Mr.Opel la Mie 21 Mar, 2018 3:50 pm, modificat de 10 ori în total
Skip ads

  • CristiNistor

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mai nou anvelopele vor fi etichetate pentru a arata;
- Consumul de carburant;
- Aderenta la carosabilul umed;
- Nivelul de zgomot la exterior.

Pentru primele doua sunt pe clase (A, B, C etc.) ca la becuri si la ultima nivelul zgomotului in dB.

Din ce stiu nu exista un termen de valabilitate al anvelopelor. Nici un producator nu va spune o perioada de utilizare certa ci doar recomandari. Citez de pe site-ul unui mare producator de anvelope:" sa inlocuiasca anvelopele inca in uz dupa zece ani de utilizare sau mai mult de la data fabricatiei cu anvelope noi, chiar daca acestea par in stare de functionare si chiar daca nu au atins limita legala de uzura."

De asemenea, respectivii mai fac o recomandare (de care eu habar nu aveam) si este contrara crezului din popor cu privire la acest aspect.

PENTRU CONTROL COMPLET, MONTATI-VA NOILE ANVELOPE PE AXUL DIN SPATE

Rotile din spate nu sunt conectate la volan, ceea ce face foarte dificila judecarea aderentei lor in timpul mersului. Pentru eficienta optima, verificati in mod regulat presiunea si starea anvelopelor, in special in timpul rotatiei anvelopelor, intrucat multe vehicule specifica presiuni diferite pe puntea din fata si pe cea din spate. Pentru siguranta dumneavoastra, montati intotdeauna anvelopele noi sau cele mai putin uzate, la pozitiile rotilor din spate pentru a asigura:

control mai bun in situatii de urgenta de franare sau virajele stranse
un risc mai mic de a pierde controlul vehiculului dumneavoastra, mai ales pe suprafete umede
o mai buna tinuta de drum, in special in situatii dificile, indiferent daca masina dumneavoastra are tractiune fata sau spate



editat, mr.opel: informatii preluate de pe http://www.michelin.ro/anve...sfaturi-ingrijire
  • Protektor

  • Mesaje scrise: 497
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Dap, interesanta si utila informare, multumim!
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc CristiNistor de corectare si pentru completari.

Am mai adus si eu o completare la vechimea cauciucurilor. Am spus "6 ani" pentru ca asta e concluzia pe care am tras-o citind carbible.com. Pentru mai multe, vezi "LE:" din primul post.
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cauciucurile parca au garantie de peste 7 ani! ma refer la faptul ca daca ai cauciucuri pe masina din 2004 si sant ok nu sant cu garantie expirata!,in sensul ca nu ar mai fii legale!mai toti producatorii merg pe astfel de perioada de folosire!
eu sant pentru cauciucuri de iarna,iarna!
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Citez conditiile de garantie de pe un site de anvelope: Toate anvelopele comercializate de [FRIMA] beneficiaza de garantia comerciala, care se acorda pana la atingerea unei uzuri a benzii de rulare de 1.6 mm la anvelopele pentru autoturisme si de 2 mm la anvelopele pentru camioane, dar nu mai mult de 24 de luni de la data inscrisa pe factura de vanzare si in conditiile unei exploatari/utilizari corespunzatoare.
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Mda, multi spun ca, macar pe fata sa am cauciucurile bune. Gresit (sau nu, daca scopul e sa te cateri la tara pana la casa bunicului de pe deal), in schimb daca vrei sa nu fi depasit de spatele masinii intr-o curba, atunci pune cauciucuri bune si pe spate. Eu personal sunt impotriva cauciucurilor All season. Acestea sunt ca ceaiul de musetel...Nu fac, nici bine, nici rau, dar nici treaba nu si-o fac.
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
N-am folosit niciodata all-season dar multa lume mi-a spus ca nu sunt bune de nimic.
Si pe alte forumuri (straine) sunt aceleasi pareri; este descurajata cumpararea/folosirea anvelopelor all-season
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu am avut pe dacia 1310 (cand inca functiona) anvelope noi all season (4 bucati) si vreau sa zic ca erau 0 barat
aluneca de ziceai ca ai anvelope de vara...
am cumparat 2 de iarna (SH si folosite cam 50%) pe care le-am pus pe fata
vreau sa va zic ca era cu totul alta masina pe zapada, fata pastra traseul iar spatele se ducea pe brazda...
si vara e cam acelasi lucru, anvelopepe all season sunt foarte proaste

dupa ce am mers vreo 3 ani cu cele all season montate pe masina, am tras concluzia ca ele sunt foarte bune toamna si primavara, cand temperaturile sunt medii
iarna probabil cauciucul se intareste si nu ai aderenta
vara probabil se inmoaie si la fel nu se comporta ca cele de vara...


acum pe opel am ales seturi separate de vara-iarna (fiecare cu jantele ei, doar le schimb)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cauciucurile all season sun fix pix pe romaneste si in Romania. Am avut pe Tico ca mofturi nu se faceau, dimensiune de carucior. M-am invartit titirez de vreo 3 ori cu ea iarna de am bagat spaima in restul. Atentie ca tigaia de Tico pluteste pe zapada, da clasa la multe masini scumpe, merge de mori nu alta. Am avut doua cisterne de noroc de fiecare data plus una de instruire de la un pilot francez de origine algeriana. El o facuse in fata mea la Motca in intersesctie de am zis ca gata, asta a fost. Titirez si pendul, noroc ca atunci nu erau atatea masini, a iesit din situatie de este bun de youtube.

LE
Pe Dacie cauciucuri vara si iarna, resapate sau noi nu conta dar era aur.
Acum numai iarna si vara pe jante separate ca nu o sa stau pe la vulcanizari.
Ciurucurile bune la toate si de fapt nimic sunt pentru cei care cumpara de toti banii o masina si pe urma pun cu pipeta carburant.
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Despre cauciucurile resapate nu stiu foarte multe si as vrea sa completez postul initial cu informatii utile in formarea deciziei.

Rog pe cine se pricepe mai bine (din experienta mai ales!) sa-si faca putin timp sa posteze aici daca merita sau nu macar considerate atunci cand cautam anvelope (vara si iarna).
Sunt o solutie ce merita luata in calcul sau nu?
Cu cat mai concret raspunsul cu atat mai bine.

Eu am auzit doar povesti cum ca nu adera bine pe umed, sunt zgomotoase la franare, zgomotoase in mers si asa mai departe. Dar stiti cum e cu povestile altora ...
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ce se dezbate aici e pentru oameni responsabili care traiesc intr-o tara civilizata si cu apa calda.
Spun asta deoarece in Romania masina tinde sa devina un lux din perspectiva pretului carburantului a taxelor si a legii cu obligativitatea anvelopelor de iarna.
Datorita lipsei de informatii( eu) pana nu am mers cu o masina echipata de iarna nu am crezut ca poate fi o asa mare diferenta iarna intre o masina cu anvelope dedicate si una fara....
Dupa aia am luat un set de iarna dar SH' care nu m-au impresionat desi erau Goodyear dar tocite.

Acum am set de iarna noi noute pana in 8-9 mii de km rulati iarna cu aceste anvelope si e senzatie.

Acum sa revenim la altceva, degeaba se vorbeste in Romania de anvelope de iarna cu dimensiune a profilului de 4 mm ca romanii tocmai pe astea le cumpara la SH ce da jos neamtu de pe masina.
Iar ca sa va delectez putin priviti pozele de mai jos :

- Logan cu anvelope Kormoran ( romanesti) -cele mai proaste ca aderenta tocite pana ajung oglinda. Ca el sunt multi taximetristi care nu ingrijesc masinile.

Deci tu esti responsabil ai anvelope ok masina tehnic ok si te buseste un inconstient din asta care nu se poate opri la timp
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
zici ca sunt slick-urile de la formula 1...
astia sunt oameni complet iresponsabili
ca sa nu zic ca nici pe timp de vara nu sunt bune daca ai cea mai mica picatura de apa pe asfalt...
daramite pe iarna, sport extrem...
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si eu sunt pentru folosirea cauciucurilor in functie de sezon, mi-am adus aminte ca am ceva despre subiect (era un fisier word, l-am convertit pentru a-l putea incarca, sper sa mearga:


















  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Si ziceam ca ale mele sint tocite, se apropie de semn, este ultima vara cind le port. Daca trag de ele mai merg o vara, da' citeodata am placerea sa o mai alerg si ... totusi vreau sa ma intorc acasa intreg


Drogas a scris:Ce se dezbate aici e pentru oameni responsabili care traiesc intr-o tara civilizata si cu apa calda.
Spun asta deoarece in Romania masina tinde sa devina un lux din perspectiva pretului carburantului a taxelor si a legii cu obligativitatea anvelopelor de iarna.
Datorita lipsei de informatii( eu) pana nu am mers cu o masina echipata de iarna nu am crezut ca poate fi o asa mare diferenta iarna intre o masina cu anvelope dedicate si una fara....
Dupa aia am luat un set de iarna dar SH' care nu m-au impresionat desi erau Goodyear dar tocite.

Acum am set de iarna noi noute pana in 8-9 mii de km rulati iarna cu aceste anvelope si e senzatie.

Acum sa revenim la altceva, degeaba se vorbeste in Romania de anvelope de iarna cu dimensiune a profilului de 4 mm ca romanii tocmai pe astea le cumpara la SH ce da jos neamtu de pe masina.
Iar ca sa va delectez putin priviti pozele de mai jos :

- Logan cu anvelope Kormoran ( romanesti) -cele mai proaste ca aderenta tocite pana ajung oglinda. Ca el sunt multi taximetristi care nu ingrijesc masinile.

Deci tu esti responsabil ai anvelope ok masina tehnic ok si te buseste un inconstient din asta care nu se poate opri la timp

  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@Mr. Opel
Cred ca am acest fisier de pe vremea cand aveam Dacie (pana in 2007) si, intr-adevar, cumparam cauciucuri SH, voiam sa stiu mai multe despre insemnele de pe ele, linkul este foarte bun! Toate bune!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
hm, chestia cu pus gumele mai bune pe spate nu am stiut-o. Dimpotriva, toate recomandarile gasite au fost de forma "gumele mai bune se pun pe fata, deoarece acolo e greutatea mai mare (motorul) si acolo e directia"
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ar putea fi si din cauza ca sunt bmw-uri si or fi avand tractiunea pe spate?
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nici eu. Intotdeauna am pus cauciucurile mai bune pe fata, unde e tractiunea.

@CristiNistor, de unde ai preluat textul?
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nu va luati dupa text. Puneti pe fata de iarna si pe spate de vara si dati pedala, ca acolo e tractiunea. Va convingeti singuri.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR