- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
Salutare.va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi sa stiu ce decizie sa iau in privinta masinii mele.Opel Zafira z16xe 2001.incerc sa fiu cat mai scurt
Acum exact 2 sapt urcam o panta undeva in munti la 60 km de casa.deodata aud un zgomot se opreste motorul (aveam vreo 40 km h.nici un martor nu se aprinsese in bord.ma uit in borcan la antigel.gol.sub masina balta.s a scurs tot antigelul din cauza pompei de apa care se blocase.
Fiind departe de casa am decis sa o las acolo in localitate la service."mecanicul"a zis ca distributia a sarit de la punct si a afectat si supape etc.o las o saptamana timp in care a schimbat supape(toate 16 ca erau unele indoite unele rupte),ghiduri supape(erau ciobite),semeringuri supape ,pompa apa,garnitura chiulasa plus rectificat chiulasa,schimb ulei si filtru.
Duminica trecuta am luat masina .am pornit totul ok relanti ok torcea frumos.cand am plecat,urcand o rampa am observat ca e mult mai lenesa ca inainte,nu se tura mai mult de 3500(nici pe loc sau orice alta treapta) si se auzea o baraiala la accelerare in sarcina in partea dreapta in zona distributiei
Am ajuns acasa sun mecanicul.a zis sa ma intorc marti(luni a fost sarbatoare).
Luni am mers f putin cu masina si incepuse sa scoata si putin fum alb.
Marti am ajuns la service dupa un drym de 60 km cu aceleasi simptome.deja fumul se indesise.daca acceleram pe loc in spate se facea un mare nor dens.
A pus testerul si a iesit ceva pe la clapeta de acceleratie insa am vazut ca nu prea stie ce face.m a trimis la alt sevice in oras la mine la un prieten de al lui pt diagnoza.acolo eroare la senzor detonatie si ceva pe la sonda lambda 2.insa cica nu avea timp sa se uite la motor in amanunt.buuun asa rau.
Am decis sa arunc o privire si am observat o mufa necuplata undeva in zona clapetei de acceleratie.acel fir cu 2 pini ducea in spate pe blocul motor deasupra electromotorului
Am cuplat o si parea sa traga mai bine masina se tura peste 3500 insa fumul la fel.
Impreuna cu un prieten am desfacut bujiile care erau negre.am observat ca in capul fiecarui piston era lac de ulei.
Am facut test de compresie si aveam 18 pe fiecare.
Pe zi ce trece masina merge tot mai rau.vineri am tras o pe dreapta dupa ce am mers 20 km drym intins si am completat 1.4 litri ulei.acelerare sacadata.parca mai tare se infraneaza in special in treapata 1 2 3.in tot acest timp nici un martor aprins.
Tot vineri mai pe seara o pornesc .relanti fluctuant.motorul tremura .mult fum alb dens.s a aprins si martorul acela cu motor si si fulger nu stiu exact cum ii zice.
Mecanicul a incercat sa se spele pe maini ca el a facit ce trebuia si cica dupa el masina merge.🥴.ca el nu a stat sa verifice pistoane segmenti si altele.eu tind sa cred ca e limitat si nu stie.el trebuia sa mi expuna toate riscurile deplasarii acelei distributii si sa verifice tot apoi eu decideam daca o repar sau nu.nu sa mi faca treaba pe jumate apoi sa zica ca nu are ce sa i faca
Masina o am de 7 ani nu a scos fum niciodata.ulei consuma dar putin ca asa sunt motoarele
Va rog ajutati ma cu ceva sfaturi.maine vreau sa demontez si chiulasa sa vad ce a facut manole acolo.apoi sa ma uit si la pistoane cilindri segmenti.cineva care rectifica chiulase a zis ca s a blocat un segment de ungere
Multumesc pt rabdare
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z16XE
Acum exact 2 sapt urcam o panta undeva in munti la 60 km de casa.deodata aud un zgomot se opreste motorul (aveam vreo 40 km h.nici un martor nu se aprinsese in bord.ma uit in borcan la antigel.gol.sub masina balta.s a scurs tot antigelul din cauza pompei de apa care se blocase.
Fiind departe de casa am decis sa o las acolo in localitate la service."mecanicul"a zis ca distributia a sarit de la punct si a afectat si supape etc.o las o saptamana timp in care a schimbat supape(toate 16 ca erau unele indoite unele rupte),ghiduri supape(erau ciobite),semeringuri supape ,pompa apa,garnitura chiulasa plus rectificat chiulasa,schimb ulei si filtru.
Duminica trecuta am luat masina .am pornit totul ok relanti ok torcea frumos.cand am plecat,urcand o rampa am observat ca e mult mai lenesa ca inainte,nu se tura mai mult de 3500(nici pe loc sau orice alta treapta) si se auzea o baraiala la accelerare in sarcina in partea dreapta in zona distributiei
Am ajuns acasa sun mecanicul.a zis sa ma intorc marti(luni a fost sarbatoare).
Luni am mers f putin cu masina si incepuse sa scoata si putin fum alb.
Marti am ajuns la service dupa un drym de 60 km cu aceleasi simptome.deja fumul se indesise.daca acceleram pe loc in spate se facea un mare nor dens.
A pus testerul si a iesit ceva pe la clapeta de acceleratie insa am vazut ca nu prea stie ce face.m a trimis la alt sevice in oras la mine la un prieten de al lui pt diagnoza.acolo eroare la senzor detonatie si ceva pe la sonda lambda 2.insa cica nu avea timp sa se uite la motor in amanunt.buuun asa rau.
Am decis sa arunc o privire si am observat o mufa necuplata undeva in zona clapetei de acceleratie.acel fir cu 2 pini ducea in spate pe blocul motor deasupra electromotorului
Am cuplat o si parea sa traga mai bine masina se tura peste 3500 insa fumul la fel.
Impreuna cu un prieten am desfacut bujiile care erau negre.am observat ca in capul fiecarui piston era lac de ulei.
Am facut test de compresie si aveam 18 pe fiecare.
Pe zi ce trece masina merge tot mai rau.vineri am tras o pe dreapta dupa ce am mers 20 km drym intins si am completat 1.4 litri ulei.acelerare sacadata.parca mai tare se infraneaza in special in treapata 1 2 3.in tot acest timp nici un martor aprins.
Tot vineri mai pe seara o pornesc .relanti fluctuant.motorul tremura .mult fum alb dens.s a aprins si martorul acela cu motor si si fulger nu stiu exact cum ii zice.
Mecanicul a incercat sa se spele pe maini ca el a facit ce trebuia si cica dupa el masina merge.🥴.ca el nu a stat sa verifice pistoane segmenti si altele.eu tind sa cred ca e limitat si nu stie.el trebuia sa mi expuna toate riscurile deplasarii acelei distributii si sa verifice tot apoi eu decideam daca o repar sau nu.nu sa mi faca treaba pe jumate apoi sa zica ca nu are ce sa i faca
Masina o am de 7 ani nu a scos fum niciodata.ulei consuma dar putin ca asa sunt motoarele
Va rog ajutati ma cu ceva sfaturi.maine vreau sa demontez si chiulasa sa vad ce a facut manole acolo.apoi sa ma uit si la pistoane cilindri segmenti.cineva care rectifica chiulase a zis ca s a blocat un segment de ungere
Multumesc pt rabdare
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z16XE
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Daca poți, verifica mai întâi compresia fara ulei in capul pistoanelor.
Cu motorul rece, dupã ce a stat o perioada.
Apoi demontezi și verifici chiulasa. Etanșare supape, ghiduri și simeringuri supape.
Ultimul pas, motorul demontat complet și verificat.
Din ceea ce ai prezentat, motorul a suferit daune majore.
Cu motorul rece, dupã ce a stat o perioada.
Apoi demontezi și verifici chiulasa. Etanșare supape, ghiduri și simeringuri supape.
Ultimul pas, motorul demontat complet și verificat.
Din ceea ce ai prezentat, motorul a suferit daune majore.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Pai si banii de reparatie facuta prost nu se dau inapoi? sau face scoala pe banii tai? Daca nu era sigur de reusita ori motorul nu mai merita sa fie reconditionat trebuia tot el.sa spuna de la inceput.
Totusi intreaba-l direct ...la reparatia facuta si pentru care tu ai platit pretul cerut el ce a oferit ? Nimic ,iar tu vrei banii inapoi ,simplu.
Trrbuie sa se stie ca cel care repara de banii ceruti ofera o reparatie de calitate garantata un numar de km. sau ca timp legal este 18 luni ,dar asta mai depinde si de ce va intrlegeti dar baza aia e,de acolo se pleaca.
Asa fiecare desface,schimba da doua ciocane merge mai prost te oune sa-l schimbi si atunci banii dati inainte pentru ce au fost? Asta puteai sa decizi si tu fara sa te coste 1600 lei.
Daca e recalcitrant sunt solutii legale sa dea banii de 5 ori mai mult,una dintre este evaziunea daca nu a dat factura,daca a dat trebuie sa sigure garantie.
Totusi intreaba-l direct ...la reparatia facuta si pentru care tu ai platit pretul cerut el ce a oferit ? Nimic ,iar tu vrei banii inapoi ,simplu.
Trrbuie sa se stie ca cel care repara de banii ceruti ofera o reparatie de calitate garantata un numar de km. sau ca timp legal este 18 luni ,dar asta mai depinde si de ce va intrlegeti dar baza aia e,de acolo se pleaca.
Asa fiecare desface,schimba da doua ciocane merge mai prost te oune sa-l schimbi si atunci banii dati inainte pentru ce au fost? Asta puteai sa decizi si tu fara sa te coste 1600 lei.
Daca e recalcitrant sunt solutii legale sa dea banii de 5 ori mai mult,una dintre este evaziunea daca nu a dat factura,daca a dat trebuie sa sigure garantie.
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
Asa i am zis si eu.scurt.mi ai cerut o suma sa mi faci masina sa mearga .nu merge.deci?
Intre timp mi a dat banii inapoi pe manopera.insa pisele pe care le am schimbat?supape ghiduri simeringuri ,rectificat chiulasa?cam 1000 lei
Inca ceva am desfacut chiulasa si supapele de la evacuare au catran negru pe ele destul de gros si au fost noi cica.
E normal asa?
Intre timp mi a dat banii inapoi pe manopera.insa pisele pe care le am schimbat?supape ghiduri simeringuri ,rectificat chiulasa?cam 1000 lei
Inca ceva am desfacut chiulasa si supapele de la evacuare au catran negru pe ele destul de gros si au fost noi cica.
E normal asa?
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Garantia trebuie sa acopere tot, el a diagnosticat,facut ce-a facut si de banii dati nu merge masina,supapele se schimba la culoare destul de greu,raman mult timp lucioase dupa ce au fost puse noi...asa ca vezi preturile nu e ce zice.
Singurul favor pe care il poti spune ca-l faci este sa nu mergi mai departe,de multe ori si aia are o valoare .
Nu incurca X cu Z ca nu le mai descurca nimeni niciodata ,RAR-ul este exclus sa omologheze altceva,mai bine cauti mai mult si rezolvi pentru cativa ani problema unei masini sa mearga in mintile ei.
Singurul favor pe care il poti spune ca-l faci este sa nu mergi mai departe,de multe ori si aia are o valoare .
Nu incurca X cu Z ca nu le mai descurca nimeni niciodata ,RAR-ul este exclus sa omologheze altceva,mai bine cauti mai mult si rezolvi pentru cativa ani problema unei masini sa mearga in mintile ei.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut mecaNIK !
Mecanicul lu peste a facut un rahat, asta e clar.
Alt motor trebuie fix z16xe ca la altul trebuie calculator motor, alta electrica, ceva adaptari mecanice.
Chiar unul ca al lui bun nu gaseste, trebuie doar proba sa mearga ca de segmentare etc adica rk motor nu scapa.
Al lui se poate face, prin Focsani mai am legaturi.
Mecanicul lu peste a facut un rahat, asta e clar.
Alt motor trebuie fix z16xe ca la altul trebuie calculator motor, alta electrica, ceva adaptari mecanice.
Chiar unul ca al lui bun nu gaseste, trebuie doar proba sa mearga ca de segmentare etc adica rk motor nu scapa.
Al lui se poate face, prin Focsani mai am legaturi.
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
Salut domnul Dan.si multymesc pt interes.am desfacut chiulasa si incerc sa ti explic cam ce am vazut eu si alti doi colegi(nu sunt mecanici autorizati insa am incredere in ei au schimbat vreo 4 5 motoare la diferite masini si mai noi si mai vechi si masinile merg impecabil si mai ales lucreaza din pasiune)
Pe cilindri se vad niste santuri mici perpendiculare(ei le numesc jaruri).pistoanele cand sunt sus au f putin joc fata de cilindru iar cand sunt jos au joc mai mare si se vede segmentul cam aproape 1mm.e normal asa?ziceti ca se mai poate face?cam ce costuri ar implica?o sa pun si ceva poze
Pe cilindri se vad niste santuri mici perpendiculare(ei le numesc jaruri).pistoanele cand sunt sus au f putin joc fata de cilindru iar cand sunt jos au joc mai mare si se vede segmentul cam aproape 1mm.e normal asa?ziceti ca se mai poate face?cam ce costuri ar implica?o sa pun si ceva poze
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- costin mih
- OP
- 25 mesaje
- din 13 Jun 2020
- Zafira 2001 Z16XE
- Vrancea
costin mih
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cilindri sunt compromisi, nu trebuia sa se apuce de treaba asa cum arata. Pistoanele au joc mare dar eu vad la segment o fanta de 5mm sau pe acolo, ce a pus tembelul nu inteleg. Fanta ar trebui sa aiba un 0,3mm...
Concluzia: alt motor second fix ca al tau.
Se foloseste un endoscop si vezi stare cilindri, pistoane, supape sau demontata chiulasa dupa care platesti. Cilindri sa aiba urme de honuire din fabrica, fara supape indoite. Gasesti la 200 euro lejer, unul abia facut profi cu garantie este 500.
Abia la asta faci reparatie si merita efortul.
Concluzia: alt motor second fix ca al tau.
Se foloseste un endoscop si vezi stare cilindri, pistoane, supape sau demontata chiulasa dupa care platesti. Cilindri sa aiba urme de honuire din fabrica, fara supape indoite. Gasesti la 200 euro lejer, unul abia facut profi cu garantie este 500.
Abia la asta faci reparatie si merita efortul.