droll
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
Sunt nou pe aici, si de ceva timp posesor Opel Astra.
De ceva timp imi apare in bord mesajul 'Diesel particule is full, continue driving' bineinteles si un martor in dreapta si bineinteles nelipsitul fum alb,albastrui. Dupa ce continui sa merg (10-15-20 min) mesajul dispare la fel si martorul. In timpul regenerarii consumul de conbustibil creste (Ex: daca sunt stationat consumul instantaneu creste de la 0.4L/H la 1.8-2.4L/H)
Da, am fost la tester, ca tot omul care nu mai vazuse asa ceva sa vad daca este normal. Acolo mi s-a spus ca este normal ca la un interval de 350-400 km isi face regenerarea respectiva
Are doua tipuri de regenare : silent (in care nu te avertizeaza in niciun fel dar creste consumul instantaneu si se tureaza singura , sta in 1000rpm) si cea in care te anunta si consumul un pic mai mare.
Am spus ok , ce fain, face treaba singura.
Alte chestii nu s-au vazut la tester, doar ca un injector ar fi putin mai lenes decat ceilalti dar nu este ceva de speriat si sa alimentez o perioada cu motorina mai buna si eventual un aditiv la cateva plinuri.
Bun, am facut si asta.
Problema este ca isi face prea des regenerarile, nu apuc sa fac kilometrii respectivi (maxim dar maxim 50) si in plus ca din cauza asta , nu mai calculeaza viata uleiului din motor corect. Am 2000km de la revizie si deja imi afiseaza ca uleiul este dus(Remaining oil life 10%), dar el este acolo la nivel si arata bine. Din ce am inteles el scade viata uleiului la fiecare regenerare a filtrului.
O curatare fizica a fitrului ajuta? Are totusi o eroare computerul de face calculele astea incorecte?
Sincer este putin deranjant cand stai in trafic si incepe sa scoata fumul ala de faci ceata la semafor 😊 (aproape zilnic)
Data viitoare o sa si filmez daca este necesar sau cineva interesat.
Aveti, va rog un sfat? O solutie?
Multumesc si scuze daca sunt offtopic.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Daca dupa toate investigatiile astea nu se rezolva problema, solutia extrema ar fi anularea DPF.
Viata uleiului scade proportional cu numarul regenerarilor deoarece uleiul se contamineaza cu motorina in timpul regenerarii.
droll
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,231 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,231
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- corneliu _adp
- *
- 6 mesaje
- din 07 Aug 2016
- Astra 2013 Y17DT
- Dambovita
corneliu _adp
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
droll
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
Nu am facut inca reprogramare.
@corneliu_adp : da, si eu patesc asta si deja este chiar enervant.
Am intrebat la service si despre asta si mi s-a sapus ca se intampla atunci cand el isi incepe procesul asta de regenerare si nu asteptam sa-l finalizeze, oprim motorul si atunci cand repornim el o ia de la capat ... ceea ce mi se pare absurd, oricum nu l-am oprit niciodata.
O sa fac o reprogramare saptamana viitoare.
Daca aflati ceva va rog sa ma anuntati si pe mine.
O seara buna.
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
droll
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
- corneliu _adp
- *
- 6 mesaje
- din 07 Aug 2016
- Astra 2013 Y17DT
- Dambovita
corneliu _adp
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- klod
- **
- 207 mesaje
- din 22 Jan 2011
- Astra 2011 2.0 DTH CDTI
- Alta tara
klod
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2011
- Mesaj Privat
Eu cred ca voi cautati defecte care nu sant la masina voastra, e normal ca masina sa stea pe la 1000rpm cateva minute cu temperaturile astea,
Daca crezi ca-ti face regenerarea des icearca sa cureti egr-ul, clapeta de acceleratie si sa resetezi senzorul de presiune diferentiala, in acelasi timp controleaza si nivelul de ulei ca datorita faptului ca intrerupi o regenerare o foarte mica cantitate de ulei se duce in baia de ulei.
droll
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
unu 2013
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2013
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- corneliu _adp
- *
- 6 mesaje
- din 07 Aug 2016
- Astra 2013 Y17DT
- Dambovita
corneliu _adp
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
CSLAR
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2014
- Mesaj Privat
Am de circa 2,5 ani un Astra J Sports Tourer, motor 1,7 CDTI (A17DTR), fabricatie 2011, luat de la SH, iar acum are real, putin peste 249000 km (identificati ieri la tester).
La drumuri lungi nu am avut probleme sau nu am primit mesaje de regenerare a filtrului de particule, pana la mijlocul lunii trecute, cand in timpul unei calatorii, dupa cca. 160 km de la plecare, fara a opri masina, mi-a aparut mesajul ca filtrul de particule este plin, dar becul martor (galben) din dreapta NU MAI PALPAIA, si nici nu mai primeam semnale acustice la 2-3 minute (cca. 6-7 semnale pana la finalizarea curatarii). Am circulat in continuare, iar cand am ajuns la destinatie (dupa cca. 50 minute), am oprit masina dar nu si motorul. Dupa cca 1-2 minute de mers la relanti, a disparut mesajul din ecranul de informatii iar becul martor s-a stins. La mers prin oras, regenerarea filtrului se facea dupa cca. 220-250 km., iar atunci nu am oprit niciodata motorul.
Dupa revenirea din acea calatorie (inca 250 km), iar a inceput regenerarea filtrului, dar de aceasta data becul martor palpaia, si primeam si avertizarile acustice.
La finalul lunii trecute, dupa cca. 600 km facuti fara probleme (in exterior), iar a inceput sa se regenereze filtrul, din 50 in 50 km. Ieri am fost la service pentru regenerare mecanica a filtrului, si cei de acolo au constatat ca aceasta nu se mai poate efectua. Filtrul avea un grad de umplere de 103%, (desi in bord nu aparea nici un mesaj), km. reali ai masinii (cel care mi-a vandut-o a modificat kilometrajul cu 70000 in minus... asa ca atentie la masinile SH) precum si km. parcursi de la ultima regenerare (36 km.). Dupa mai multe incercari (turari motor, fum de parca era o ... RABA veche, cresteri de temperatura in filtru la 720-750 grade si raciri (in 600 secunde) pana la 125 grade) tot nu scadea nivelul de umplere de 103%.
La finalul diagnozei, secventa programului de calculator pentru EGR transmitea mesajul ca filtrul nu mai poate fi regenerat.
La diagnoza nu au mai fost depistate alte probleme.
La plecarea din service, dupa cca. 5 km, iar am primit mesajul ca filtrul este incarcat, becul martor palpaia si primiem si avertizari sonore. Dupa a 6-a avertizare (cca 15-20 minute), becul martor a ramas aprins continuu. Nu am oprit motorul cca. 70 minute, timp in care fumul scos era intepator, cam negru si fff MULT (am fost injurat de unii intr-o parcare din aceasta cauza). Cand am ajuns acasa, am decis sa opresc motorul, desi inca mai aveam avertizarile in bord.
Astazi de dimineata, la -21 grade, masina a pornit fara probleme, desi avertizarile de filtru plin au persistat. Azi am mers cca 15 minute cu masina (in 2 reprize), avertizarile nu au disparut, dar am decis sa renunt la acest filtru (unul nou este cca. 2000,- EURO din cate am inteles.). Joi dimineata sunt programat la service pentru aceasta operatie (eliminare fizica si din calculator). Am inteles ca aceasta operatie dureza aproape 2 zile (m-au avertizat ca va trebui sa las masina pana vineri).
Nu stiu daca am luat o decizie corecta (desi am primit garantii destul de solide de la service ca nu este afectat nimic... decat MEDIUL (in loc de particole albe... vor fi negre)). Din cate am citit pe aici, majoritatea parerilor sunt PRO eliminare EGR, dar una facuta profesional.
Un mic detaliu: In ultimele 6 luni am alimentat numai cu motorina aditivata (de la PETROM si MOL), pana la aparitia problemei acum aproape o luna. Ultimele 3 plinuri le-am facut cu motorina normala (m-am gandit ca aditivii din motorina sa fi cauzat imbacsirea filtrului).
Cam acestea sunt intamplarile mele pe acest subiect (cam lungi...).
Voi reveni cu pareri dupa eliminarea EGR.
Astept si alte pareri ... sau intrebari
- cristianmihai
- *
- 2 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Astra 2013 a17dtr
- Suedia
cristianmihai
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suedia
- Masina: Astra 2013 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
doruc
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2016
- Mesaj Privat
- klod
- **
- 207 mesaje
- din 22 Jan 2011
- Astra 2011 2.0 DTH CDTI
- Alta tara
klod
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2011
- Mesaj Privat
unu 2013
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2013
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- klod
- **
- 207 mesaje
- din 22 Jan 2011
- Astra 2011 2.0 DTH CDTI
- Alta tara
klod
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2011
- Mesaj Privat
droll
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
La cateva minute dupa ce am pornit motorul, a inceput nebunia 😢
Salut.