DonzDonz
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dupa ce am stat cateva zile pe forum sa caut o problema similara, am decis sa postez.
Este vorba de o Vectra B2 (2001) break y20dth, acum 210.000 km.
Problema este la iluminarea habitaclului, nu se aprind cele doua becuri de la plafoniera cand deschid orice usa, si nici celelalte doua becuri cand actionez butonul prin extragerea lui. tind sa cred ca problema e mai serioasa deoarece nici plafonierele usilor din spate si cea din portbagaj nu reactioneaza in nici un fel. nici macar cand schimb pozitia butonului (default e pe usi deschise). singurele becuri ce se aprind la deschiderea usilor (de unde deduc ca nu e problema cu intrerupatorul/intrerupatoarele usilor) e ca se aprind lampile de pe usi (jos pe buzunar). dupa ce am identificat cele doua sigurante (13 si 31 parca) una sus si una jos...in panoul de sigurante, si le-am gasit intregi, atat de mult m-a macinat incat am scos TOATE sigurantele, apoi ia reglaje la casetofon cod, regleaza geamurile sa urce si sa coboare dupa impuls de 3 sec...etc... intrebarea mea este: exista vreun releu ce controleaza iluminatul? si daca da: care e acesta? cum il verific daca e ok? sau unde ce sa mai verific. tin sa precizez ca problema a aparut din senin, fara vreo interventie.
Multumesc anticipat pentru cei ce vor sa ma ajute!
Este vorba de o Vectra B2 (2001) break y20dth, acum 210.000 km.
Problema este la iluminarea habitaclului, nu se aprind cele doua becuri de la plafoniera cand deschid orice usa, si nici celelalte doua becuri cand actionez butonul prin extragerea lui. tind sa cred ca problema e mai serioasa deoarece nici plafonierele usilor din spate si cea din portbagaj nu reactioneaza in nici un fel. nici macar cand schimb pozitia butonului (default e pe usi deschise). singurele becuri ce se aprind la deschiderea usilor (de unde deduc ca nu e problema cu intrerupatorul/intrerupatoarele usilor) e ca se aprind lampile de pe usi (jos pe buzunar). dupa ce am identificat cele doua sigurante (13 si 31 parca) una sus si una jos...in panoul de sigurante, si le-am gasit intregi, atat de mult m-a macinat incat am scos TOATE sigurantele, apoi ia reglaje la casetofon cod, regleaza geamurile sa urce si sa coboare dupa impuls de 3 sec...etc... intrebarea mea este: exista vreun releu ce controleaza iluminatul? si daca da: care e acesta? cum il verific daca e ok? sau unde ce sa mai verific. tin sa precizez ca problema a aparut din senin, fara vreo interventie.
Multumesc anticipat pentru cei ce vor sa ma ajute!
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Problema poate fi de la multitimerul ce este situat in spatele releelor din blocul de sigurante! Cateva din relee sunt direct conectate pe acest modul prin masca de plastic a tabloului de sigurante! Pentru a scoate acest modul, releele trebuiesc scoase, urmand ca prin partea dreapta a blocului de sigurante sa se extraga modulul, dupa ce in prealabil se deconecteaza si acea mufa vizibila tot in dreapta....fiind un montaj electronic mai complex, sunt necesare cunostinte mai solide de electonica pentru depanare...Printe altele acest modul este responsabil de intarzierea stingerii luminii in habitaclu, timpii pe semnalizare/avarie, buzerul pentru usi deschise, etc....
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
DonzDonz
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2010
- Mesaj Privat
am verificat panglica si e intreaga, ba chiar am pus un multimetru (aparat de masura) pe fiecare pin..... am observat ca si oglinzile "make-up" din parasolar au acelasi simtom, respectiv moarte. ma gandeam sa incerc sa inlocuiesc blocul de lumini daca o fi acolo problema.... iar din taboul de siguranta nu vreau sa ma bag, nu ma consider asa de expert. D_M_G, daca te pricepi, esti dispus sa ma ajuti? si cat m-ar costa diagnoza? precizez ca timmeru semnalizarii/avariei, buzzeru sau orice altceva nu e afectat....cel putin nu inca... de asta ma gandeam eu doar la blocul de lumini
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Asa cum am spus, acel modul are multe functii si chiar daca iti merg cele de buzer, semnalizare/avarie, etc.....este posibil ca doar partea de circuit/intarziere lumina plafoniera sa fie cu probleme! Blocul de lumini se exclude! La tine este o problema de circuit electric intrerupt (cabluri), sau un defect electronic in acel multitimer! Chiar daca ai becuri la fiecare portiera si acestea functioneaza normal odata cu deschiderea/inchiderea lor, acestea nu au legatura directa cu plafoniera, doar faptul ca un contact comun de la intrerupatoarele electrice de la usi da un impuls electric catre acest multitimer, iar la randul lui acesta"cronometreaza" timpul pentru usa mentinuta deschisa care este aprox. de 20 min. sau deschidere/inchidere usi, dupa care acesta ramane aprins aprox.20-30 sec. iar la introducerea cheii in contact si rasucirea ei, plafoniera se stinge instant!
Uite ce am patit eu cu dracovenia asta de multitimer
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69382
Ma impart intre job si serele personale...crede-ma ca stau foarte nasol cu timpul....si cred ca in Buc. vei gasi baieti priceputi sa te ajute...
Uite ce am patit eu cu dracovenia asta de multitimer
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69382
Ma impart intre job si serele personale...crede-ma ca stau foarte nasol cu timpul....si cred ca in Buc. vei gasi baieti priceputi sa te ajute...
- craciun mihai
- **
- 89 mesaje
- din 07 Feb 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Prahova
craciun mihai
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat
- perjuadi32
- *
- 24 mesaje
- din 18 Jul 2015
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
perjuadi32
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2015
- Mesaj Privat
- perjuadi32
- *
- 24 mesaje
- din 18 Jul 2015
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
perjuadi32
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2015
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- perjuadi32
- *
- 24 mesaje
- din 18 Jul 2015
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
perjuadi32
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
posibil contact cu cheie defect sau multitimer defect, trasee cu contacte imperfecte, sau sigurante arse.
schema este asta
plafoniera ta este notata cu 102 (cea cu trei becuri si doua intrerupatoare) tu ai probleme pe becul din dreapta (cel fara intrerupator) si ala este comandat de multitimer (notat cu 40)
verifica si sigurantele f15 si f29. (vad ca in TIS2000 sint date f15 si f31) deci as verifica f15, f29 si f31.
contactul de pe stilp (notat cu 103) de care ti-a zis colegul @taxi43edy are legatura cu multitimerul (are contacte duble iar unul din ele merge la multitimer, tocmai ala de care depinde aprinderea plafonierei), asa ca si eu sint de parere ca ar trebui verificat - sa te asiguri ca trimite masa pe ambele contacte.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Dum 02 Feb, 2020 10:13 am
posibil contact cu cheie defect sau multitimer defect, trasee cu contacte imperfecte, sau sigurante arse.
schema este asta
plafoniera ta este notata cu 102 (cea cu trei becuri si doua intrerupatoare) tu ai probleme pe becul din dreapta (cel fara intrerupator) si ala este comandat de multitimer (notat cu 40)
verifica si sigurantele f15 si f29. (vad ca in TIS2000 sint date f15 si f31) deci as verifica f15, f29 si f31.
contactul de pe stilp (notat cu 103) de care ti-a zis colegul @taxi43edy are legatura cu multitimerul (are contacte duble iar unul din ele merge la multitimer, tocmai ala de care depinde aprinderea plafonierei), asa ca si eu sint de parere ca ar trebui verificat - sa te asiguri ca trimite masa pe ambele contacte.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Dum 02 Feb, 2020 10:13 am
- perjuadi32
- *
- 24 mesaje
- din 18 Jul 2015
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
perjuadi32
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- perjuadi32
- *
- 24 mesaje
- din 18 Jul 2015
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
perjuadi32
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- perjuadi32
- *
- 24 mesaje
- din 18 Jul 2015
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
perjuadi32
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Dupa schema plafoniera depinde pe circutul acela de multitimer și de contact.
Bãnuiesc faptul ca nu trimite contactul "semnal" catre multitimer ca este cheia scoasa -probabil ramine circuitul catre multitimer inchis cind el ar trebui sa fie inchis.
In cazul asta - spray in contact, poate ramine ceva înțepenit acolo.
Dacã e ok la contact atunci multitimerul nu-și mai face treaba probabil defect pe funcția asta.
Eu alte idei nu mai am.
Eu nu cred ca am functia asta la masina mea.
Bãnuiesc faptul ca nu trimite contactul "semnal" catre multitimer ca este cheia scoasa -probabil ramine circuitul catre multitimer inchis cind el ar trebui sa fie inchis.
In cazul asta - spray in contact, poate ramine ceva înțepenit acolo.
Dacã e ok la contact atunci multitimerul nu-și mai face treaba probabil defect pe funcția asta.
Eu alte idei nu mai am.
Eu nu cred ca am functia asta la masina mea.