Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • carmen68

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua.Am cumparat masina noua in 2017.Am aproximativ 24000 km la bord.Problema e ca imi consuma uleiul si câteodatã când apasam accelerația brusc la o depãșire pret de cateva secunde nu avea putere motorul.Am fost la service au gãsit scurgeri de ulei pe la intercooler si au zis ca e turbina.Am reparat turbina si dupa 500 km s-a dus nivelul uleiului la jumate si tot asa reacționeazã când accelerez ,nu tot timpul, si nici nu se mai vad pierderi de ulei.
Nu am erori in bord.Ceva pãreri?


MODEL: Astra 2017
MOTOR: B14NET
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Nu mai ai garantie?
Probabil ca reparatia turbinei nu a fost reusita.
Cum a fost exploatat motorul?
Adica ai plecat imediat de pe loc dupa pornirea motorului, inclusiv iarna?
A fost turat excesiv?
Motorul a fost oprit imediat dupa ce a fost oprita masina iar regimul de mers a fost sever (viteza pe A, urcat pe serpentine)?
Ce ulei ai folosit si la cat timp a fost schimbat?
  • carmen68

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Nu mai am garantie.Nu plec imediat dupa pornire dar de oprit îl opresc imediat dupã stationare .Uleiul a fost GM dexos 1,5w30 schimbat la.Opel in garantie. la un an si la aprox.10000 km.Dupa reparatia turbinei i am pus Motul cu specificatia dexos1 5w30.Am schimbat treptele pe la 2500 3000 turatii.Nu am tras de ea cum se spune.Am mers bãtrâneste
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Probabil ca nu scapi fara inlocuirea turbinei.
Daca motorul este incins bine, nu trebuie oprit imediat.
Se lasa sa mearga la ralanti minim 1 min.
  • fratie

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
In ce a constat reparatia turbinei, ai vazut ce s-a efectuat la masina ta ? ce documente ai ..? garantie, etc.
  • carmen68

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am garantie la turbina
Am fost la Radacini in Galati.Au facut un test.de.compresie si la cilindru 2 au gãsit presiunea mai micã 12 bari.Au zis ca.trebuie desfãcut.motorul sa vada ce are.
Acum s a aprins si martorul check engine in bord.Cauza defectarii turbinei a fost ungerea incorectã si mi-au dat cei care au reparat turbina posibile cauze.A verificat mecanicul cauzele dar nu a gãsit.nimic .Sa fie vreo legãturã între compresia scãzutã si defectarea turbinei.Pot sã mai merg asa cu martorul aprins ?
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Mergi sa verfice turbina, ca e in garantie.
Ungerea necorespunzatoare a turbinei implica multe aspecte.
Nu inseamna obligatoriu ca e un defect la sistemul de ungere.
Poate ca motorul si, implicit, turbina au fost in sarcina cu uleiul rece bocna (iarna dupa pornirea pe ger) sau, asa cum ai mentionat, motorul a fost oprit imediat dupa mers in sarcina.
Evident, s-a intamplat de multe ori si nu o data sau de doua - trei ori.
Mecanicii au nevoie de bani, nu musca orice momeala.
Presiunea de 12, daca e reala, nu e de speriat.
Nu exista legatura de cauzalitate intre compresia mai slaba si defectarea turbinei.
  • fratie

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
carmen68 a scris:Nu mai am garantie.Nu plec imediat dupa pornire dar de oprit îl opresc imediat dupã stationare .Uleiul a fost GM dexos 1,5w30 schimbat la.Opel in garantie. la un an si la aprox.10000 km.Dupa reparatia turbinei i am pus Motul cu specificatia dexos1 5w30.Am schimbat treptele pe la 2500 3000 turatii.Nu am tras de ea cum se spune.Am mers bãtrâneste



Pentru check engine testerul vã va da rãspunsul.
Nivelul de ulei cum e ? papã ulei ? Trebuie sã aveți grijã ca uleiul sã fie la nivel corespunzãtor.
Exact cum zice @Tai-Pan, turbina trebuie verificatã pentru cã e în garantie. Asta depinde foarte mult de service și oamenii de acolo care își vor da sau nu interesul în privința examinãrii corecte și cinstite a motorului.
Nu am prea multe date, dar dupã pãrerea mea cred cã turbina trebuia schimbatã de la început cu una nouã, se știe...lucrul nou e lucru' nou, este o componentã foarte importantã și eu unu nu prea sunt de acord cu reparația ei. Mecanicul a verificat si nu a gãsit nimic, serios ? sunt mecanici (unii, nu toți) care de când se nasc și pânã mor sãracii de ei, nu gãsesc nimic... Smile dar asta e. La service cereți o verificare amãnuntitã a motorului inclusiv a turbinei. Au echipament pentru asta și trebuie sã vã prezinte rezultatul verificãrii, cu concluzile trase.
S-a mai zis foarte des aici, dar mai reamintesc și eu încã o datã pentru cã este foarte important. De fiecare datã dupã pornirea motorului si înaintea pornirii de pe loc, când motorul e rece, îl lași sã mai functioneze un minut, apoi poți pleca, urmat de un mers ușor, moderat pânã când motorul se încãlzește si va ajunge la peste 90 grade, (temperatura de regim), apoi poți cere motorului performantã doritã.
Același lucru important, este valabil și când vii de la drum înainte sã oprești motorul îl lasi sã mai functioneze la relanti (adicã în gol) cel puțin un minut, apoi îl poți opri.
  • carmen68

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru precizari.Marti am programare sa mi verifice turbina.
  • carmen68

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Dupã multi mecanici schimbati,dupã multi bani cheltuiti,timp si nervi,in cele din urmã am desfãcut motorul (mecanicul) si a gasit douã pistoane fisurate in zona segmentilor.Au fost înlocuite si motorul functioneaza normal.
Problema e ca nu stiu din ce cauza s au fisurat pistoanele si ma gandesc ca pe viitor sa nu pãtesc la fel si iar alti bani alta.distractie.
Ciudat e ca la testul de.presiune pe care l am facut de.vreo 3 ori totul a fost ok
  • bazyvaly

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2020

  • Mesaj Privat
B14NET frate cu 1.6LET, accelerãri bruște la rece duc la spargerea pistoalelor,motivele: pistoane subdimensionate, motor mic forțat, la rece ai cantitate injectata de benzina mai mare, aer proaspãt rece de unde rezulta ardere prea eficientã, pe lângã asta dacã mai bagã și turbina puțin ulei e tot ce trebuie pentru a spori la maxim puterea motorului. De regula,când gãsești pistoane sparte,gãsești și biele îndoite. B14NET e practic un 14XER pe care au pus turbo...
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
B14NET/A14NET (LUJ) NU este practic un A14XER (LDD) pe care au pus turbo......
Difera:
Capacitatea cilindrica
Alezajul
Arborele cotit
Bielele
Pistoanele
Segmentii
Arborii cu came
Supapele
B14NET are racire la pistoane cu jeturi de ulei

https://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/luv/
https://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/ldd/
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR