carmen68
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2012
- Mesaj Privat
Nu am erori in bord.Ceva pãreri?
MODEL: Astra 2017
MOTOR: B14NET
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Probabil ca reparatia turbinei nu a fost reusita.
Cum a fost exploatat motorul?
Adica ai plecat imediat de pe loc dupa pornirea motorului, inclusiv iarna?
A fost turat excesiv?
Motorul a fost oprit imediat dupa ce a fost oprita masina iar regimul de mers a fost sever (viteza pe A, urcat pe serpentine)?
Ce ulei ai folosit si la cat timp a fost schimbat?
carmen68
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- fratie
- **
- 135 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
fratie
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
carmen68
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2012
- Mesaj Privat
Am fost la Radacini in Galati.Au facut un test.de.compresie si la cilindru 2 au gãsit presiunea mai micã 12 bari.Au zis ca.trebuie desfãcut.motorul sa vada ce are.
Acum s a aprins si martorul check engine in bord.Cauza defectarii turbinei a fost ungerea incorectã si mi-au dat cei care au reparat turbina posibile cauze.A verificat mecanicul cauzele dar nu a gãsit.nimic .Sa fie vreo legãturã între compresia scãzutã si defectarea turbinei.Pot sã mai merg asa cu martorul aprins ?
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Ungerea necorespunzatoare a turbinei implica multe aspecte.
Nu inseamna obligatoriu ca e un defect la sistemul de ungere.
Poate ca motorul si, implicit, turbina au fost in sarcina cu uleiul rece bocna (iarna dupa pornirea pe ger) sau, asa cum ai mentionat, motorul a fost oprit imediat dupa mers in sarcina.
Evident, s-a intamplat de multe ori si nu o data sau de doua - trei ori.
Mecanicii au nevoie de bani, nu musca orice momeala.
Presiunea de 12, daca e reala, nu e de speriat.
Nu exista legatura de cauzalitate intre compresia mai slaba si defectarea turbinei.
- fratie
- **
- 135 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
fratie
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
Pentru check engine testerul vã va da rãspunsul.
Nivelul de ulei cum e ? papã ulei ? Trebuie sã aveți grijã ca uleiul sã fie la nivel corespunzãtor.
Exact cum zice @Tai-Pan, turbina trebuie verificatã pentru cã e în garantie. Asta depinde foarte mult de service și oamenii de acolo care își vor da sau nu interesul în privința examinãrii corecte și cinstite a motorului.
Nu am prea multe date, dar dupã pãrerea mea cred cã turbina trebuia schimbatã de la început cu una nouã, se știe...lucrul nou e lucru' nou, este o componentã foarte importantã și eu unu nu prea sunt de acord cu reparația ei. Mecanicul a verificat si nu a gãsit nimic, serios ? sunt mecanici (unii, nu toți) care de când se nasc și pânã mor sãracii de ei, nu gãsesc nimic... 😊 dar asta e. La service cereți o verificare amãnuntitã a motorului inclusiv a turbinei. Au echipament pentru asta și trebuie sã vã prezinte rezultatul verificãrii, cu concluzile trase.
S-a mai zis foarte des aici, dar mai reamintesc și eu încã o datã pentru cã este foarte important. De fiecare datã dupã pornirea motorului si înaintea pornirii de pe loc, când motorul e rece, îl lași sã mai functioneze un minut, apoi poți pleca, urmat de un mers ușor, moderat pânã când motorul se încãlzește si va ajunge la peste 90 grade, (temperatura de regim), apoi poți cere motorului performantã doritã.
Același lucru important, este valabil și când vii de la drum înainte sã oprești motorul îl lasi sã mai functioneze la relanti (adicã în gol) cel puțin un minut, apoi îl poți opri.
carmen68
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2012
- Mesaj Privat
carmen68
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2012
- Mesaj Privat
Problema e ca nu stiu din ce cauza s au fisurat pistoanele si ma gandesc ca pe viitor sa nu pãtesc la fel si iar alti bani alta.distractie.
Ciudat e ca la testul de.presiune pe care l am facut de.vreo 3 ori totul a fost ok
bazyvaly
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2020
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Difera:
Capacitatea cilindrica
Alezajul
Arborele cotit
Bielele
Pistoanele
Segmentii
Arborii cu came
Supapele
B14NET are racire la pistoane cu jeturi de ulei
https://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/luv/
https://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/ldd/