Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am o problema sacaitoare , senzorul de temperatura de pe admisie indica eronat temperatura si anume .. temperatura reala exterioara 15 grade iar el indica 32 de grade. Diferenta este permanenta indiferent daca e cald motorul sau nu. Odata cu anomalia asta mi-a aparut eroare pe lamdba 1 P0130 Oxygen Senzor (O2S)1-bank1 circuit malfunction.
Ideea este urmatoarea de ceva timp masina da in nas nu se accelereaza cum trebuie iar acum am observat ca senzorul IAT indica eronat dar totusi fara eroare pe el.In schimb apare pe lambda 1.
Deci:
-senzorul de pe admisie indica cu 100% mai mare temperatura decat in realitate.
-lambda 1 indica amestec bogat permanent si tensiune de 4700 mV. (eroare pemenenta)
-bec aprins in bord.
-consum ceva mai mare cu vreo 2 litri.
Cel mai ciudat este totusi ca atunci cand becul este aprins in bord masina merge mult mai bine decat cu el stins Smile , doar consumul este mai mare.
Si ultima nelamurire ar fi pe op-com la Normal Engine Operative Temperature este INACTIV moment in care masina merge prost , din cand in cand se schimba pe ACTIVE si atunci merge bine.
Daca are cineva vreo idee este binevenit sa o prezinte Smile
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pentru problema senzorului de temperatur, indicat ar fi sa iei altul.
Cred ca eroarea de Lambda nu se trage de aici. Cel mai probabil Lambda e defecta. Nu am acum valorile in minte, insa ar trebui sa fluctueze intre 0 si 1000 mv, iar lambda 2 sa se stabilizeze la jumatatea fluctuatiilor.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De obicei Lambda variaza intre 100 si 900 mV, insa sunt sonde care au alta gama de variatie
Schimba mai intai senzorul de pe admisie, si apoi, daca lambda nu-si revine, o schimbi si pe aia
Clar ca masina trage mai bine, motorul e nitel supraalimentat. Daca se supraalimenteaza inca nitel mai mult, o sa dea in nas, ca se ineaca...
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ideea este de la ce vine datul in nas la masinii si chiar al opririi motorului dupa o accelerare in forta?
Lambda sau IAT?
Ca am schimbat destul de multe piese : bobina ,bujii,crankhsaft,camshaft,egr segmentat motor, si nu prea imi mai vine sa schimb asa alandala.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
In mers , la drum intins ,dupa 10- 20 min ce indica ?
Tot asa diferente mari ?
Incearca sa pacalesti ECU punand in mufa debimetrului IAC rezistente de diferite valori : 47 Kohmi e ptr -30 grade Razz Sau un semireglabil.
Banuiesc ca ai op-com , nu ?
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Da aceleasi diferente le arata indiferent de rece-cald. Nu vad rostul de montare a unei rezistente deoarece abaterea de la realitate a senzorului NU este fixa.. asa ca e fix pix realizarea unui astfel de "montaj".
Problema esentiala este ca da in nas ,moare motorul ,porneste greu(inecata) dupa ce moare .
Ce este ? sonda lambda 1 sau IAT-ul ?
Sunt nedumerit deoarece AMBELE au influenta majora in realizarea amestecului ...Oricum cred ca prioritate va avea sonda lambda 1 din simplul motiv ca pe ea este legat si GPL-ul iar cum pe GPL merge la fel de prost ar fi un punct de plecare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Orice senzor de temperatura ,chiar de indica o temperatura eronata,nu are cod de eroare,este vazut ca fiind bun de calculator.valorile pot scoate in evidenta neconcordantele intre afisare si realitate.Verificati rezistenta ohmica la 20 grade si comparati-o cu cea din tabelele tehnice(atentie la contacte imperfecte in instalatie).Referitor la sonda lambda,nu poate sa indice 4700mV,domeniul fiind intre 0,1-0,9V.Indicind in permanenta 470mV,valoare ce se afla la jumatatea domeniului si nu indica amestec bogat sau sarac,ceva nefiind in regula deoarece ea trebuie sa baleeze pe tot domeniul sau sa stea la unul din capete,functie de amestec.Cred ca sonda e defecta.Atentie mare ca problema existenta la senzorii de temperatura este si la debitmetre,cea legata de citirile eronate,si o citire eronata la debit aer,influienteaza enorm amestecul.De aici in continuare e treaba meseriasului...!
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Sonda lambda 1 chiar imi indica (pe Op-Com ) aprox 4700 mV dar am gasit repede problema Smile firul pentru semnal era rupt.
Deci imi mai ramane senzorul de temperatura ca in functie de senzorul asta de pe admisie si de MAP se calculeaza cantitatea de aer ce trece prin admisie..
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca IAT ul indica -40 grade .... posibil sa fie mort?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
da, posibil
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
stai intru mai in amanunt ...ca am un dubiu .... motor B16DTH adblue 2015 ....parametri cititi cu vaux com 120309 merge pana in 2014 ....la codul meu de motor nu citeste decat codurile de eroare .....ca sa vad ceva masuratori intru pe la A20DTH sau alte motoare ....la unele citesc -40grade ...dar in seara asta am dat si peste o masuratoare IAT 20 grade si afara erau 16 ! sa ma incred in op com sau e pe aratura ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Crezi ca se poate masura cu o ruleta(metru),in zecimi sau sutimi de milimetru...?! O sa spui ca...,nu!...,fiind nevoie de subler,micrometru,etc... Asa si in cazul dumneata,diagnoza pe un calculator motor, se face cu softul de diagnoza potrivit(optim)...
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Chiar daca afara o fi 15 grade , senzorul IAT masoara temperatura aerului care trece prin acea tubulatura de plastic a admisiei . Cand motorul este cald , celelate componente adiacente se incalzesc si ele , inclusiv tubulatura admisiei => o temperatura a aerului din admisie mai mare ca aia de afara . Pe timp de vara , mers bara la bara , am vazut ca IAT indica o temperatura si de 45 ++ de grade , chiar daca afara sunt 30 . Cand pui mana pe tub , e destul de cald.
Daca tineti neaparat puteti izola tubulatura admisiei de aer . La motoarele turbo se incalzeste si mai tare din comprimarea aerului si din incalzirea turbinei , dar aveti si intercooler ...
Numai bine !
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Crezi ca se poate masura cu o ruleta(metru),in zecimi sau sutimi de milimetru...?! O sa spui ca...,nu!...,fiind nevoie de subler,micrometru,etc... Asa si in cazul dumneata,diagnoza pe un calculator motor, se face cu softul de diagnoza potrivit(optim)...
.
Pana o sa am baninde un tech de ultima generatie ma tarai cu op com ul care de atât e capabil la momentul de fata . alta varianta ar fi sa ma doarã in c... si sa nu mi fac probleme ....tu care varianta ai alege? apropo....cunosti o varianta de op com mai noua de 2014 functionala?


Ultima modificare făcută de CORBU la Sam 15 Apr, 2017 2:12 pm
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Marius Popescu ...corect ....tind sa cred ca functioneaza bine senzorul ... L am si curatat un pic cu ocazia asta . Numai bine
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:
big_electro61 a scris:Crezi ca se poate masura cu o ruleta(metru),in zecimi sau sutimi de milimetru...?! O sa spui ca...,nu!...,fiind nevoie de subler,micrometru,etc... Asa si in cazul dumneata,diagnoza pe un calculator motor, se face cu softul de diagnoza potrivit(optim)...
.
Pana o sa am baninde un tech de ultima generatie ma tarai cu op com ul care de atât e capabil la momentul de fata . alta varianta ar fi sa ma doarã in c... si sa nu mi fac probleme ....tu care varianta ai alege? apropo....cunosti o varianta de op com mai noua de 2014 functionala?
Totul porneste de la ce-ti doresti si cit iti permiti financiar...! Apropo de durerea dumneata,ai grija ce-ti doresti,ca s-ar putea sa se intimple...! Referitor la varianta de OP-COM...Tester, interfata OpeI - ediagnoza.ro‎
www.ediagnoza.ro/interfe...za-ope‎0768 555 521... vezi OP COM PRO 2016 ROJ...
  • dgango989

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Salutare, ma poate ajuta cineva cu localizarea senzorului IAT pe corsa D 2006 z14xep? Am eroare p0113-00 IAT high input stare: not prezent. Sau daca imi puteti recomanda pe cine din bucuresti care ma poate ajuta sa se verifice circuit si eventual inlocuit senzor ? As vrea sa il gasesc pentru a lua codul piesei.

Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR