- Dorin Buium
- OP
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Dorin Buium
- OP
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
stefy_726 a scris:schema nu am dar poate te ajut fara schema.zi ce problema ai la injectie?
Cind motorul e cald, in timpul mersului se opreste motorul si nu mai porneste. Am verificat scinteia (aprinderea electronica) care functioneaza (are scinteie), in schimb la injectoare, care se pare ca sint legate in paralel nu vine decit + (12 V), minusul ar trebui sa vina din ECU dar nu vine. Uneori dupa ce se raceste motorul, porneste dar nu pentru mult timp. Te rog din suflet da-mi un sfat ca nu stiu ce sa mai fac. Nu mai pot pleca cu masina ca mi se opreste "cind mi-e lumea mai draga".
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Dorin Buium
- OP
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Din ceea ce descrii tu inteleg ca motorul se opreste cand ajunge la temperatura de lucru...asta ar trebui sa-ti indrepte atentia catre sonda de temperatura.Daca sonda este arsa sau mufa nu face contact / fir intrerupt , se intampla exact asta , practic motorul se ineaca. Verifica asta si daca situatia nu se rezolva iti voi trimite schema pe mail .
Legat de ABS-ul de pe Rekord E2 iata cateva informatii generale:
A = agregat hidraulic
B1 = senzori de rotatie fata
B2 = senzor de rotatie diferential
C = unitate de control (calculator)
D = instalatia electrica cu mufe
D1 = releu de protectie la suprasarcina
D2 = bec de control in bord
Daca pe masina se efectueaza operatiuni de sudare cu sisteme MIG/MAG trebuie neaparat decuplate bornele bateriei.
Ultima modificare făcută de Senator la Sam 02 Jun, 2007 10:34 am
Legat de ABS-ul de pe Rekord E2 iata cateva informatii generale:
A = agregat hidraulic
B1 = senzori de rotatie fata
B2 = senzor de rotatie diferential
C = unitate de control (calculator)
D = instalatia electrica cu mufe
D1 = releu de protectie la suprasarcina
D2 = bec de control in bord
Daca pe masina se efectueaza operatiuni de sudare cu sisteme MIG/MAG trebuie neaparat decuplate bornele bateriei.
Ultima modificare făcută de Senator la Sam 02 Jun, 2007 10:34 am
- Dorin Buium
- OP
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
E posibil cu toate ca uneori nu porneste nici cu motorul rece si nu stiu ce valoare trebuie sa aiba sonda de temperatura masurata cu ohmetrul. Mie imi da o valoare sub un ohm (~0,6Ω) si nu am incredere ca aparatul meu de masura e asa precis la valori mici de rezistenta. De exemplu sonda de temperatura a aerului (din capacul filtrului de aer) imi da o valoare de ~38KΩ, cam mare diferenta, nu?.
Nu stiu nici cum sa masor daca injectoarele primesc tensiune cind trebuie. Masurate cu ohmetrul injectoarele imi da o valoare de ~16Ω la toate 4 si banuiesc ca sunt bune.Problema e ca pe ambele borne ale injectoarelor am numai +12V, chiar si atunci cind actionez demarorul.Din intimplare am reusit odata sa masor tensiunea la injectoare cind motorul era pornit dar atunci la una din borne aveam +12V iar la cealalta aveam impulsuri scurte de -(masa).Cu aparatul meu de masura (digital dar foarte prost) nu am putut sesiza aceste impulsuri si am inseriat un LED cu o rezistenta de 1KΩ si legat in paralel cu oricare dintre injectoare LED-ul palpaia. Cind motorul "nu vrea sa porneasca" acest LED ramine stins permanent. De aceea banuiesc ca problema ar fi din ECM si nici aici nu stiu conditiile externe pentru ca ECM sa genereze impulsuri catre injectoare. Fara o schema electrica sint "ratacit in spatiu". Iarasi m-i s-a parut suspect faptul ca toate injectoarele sint legate in paralel?!?, si banuiesc ca nu toti cilidrii au admisia in acelasi timp?!? E un fel de injectie monopunct cu 4 injectoare?!? Exista asa ceva?!? Cu siguranta o sa rideti de mine dar va rog sa ma indrumati. Tot timpul am sustinut ca daca ai orice masina de marca opel este suficient sa fii sofer, nu mecanic sau electrician, dar acum, cu umilinta de rigoare sint nevoit sa cer ajutor.
Multumesc anticipat!
Nu stiu nici cum sa masor daca injectoarele primesc tensiune cind trebuie. Masurate cu ohmetrul injectoarele imi da o valoare de ~16Ω la toate 4 si banuiesc ca sunt bune.Problema e ca pe ambele borne ale injectoarelor am numai +12V, chiar si atunci cind actionez demarorul.Din intimplare am reusit odata sa masor tensiunea la injectoare cind motorul era pornit dar atunci la una din borne aveam +12V iar la cealalta aveam impulsuri scurte de -(masa).Cu aparatul meu de masura (digital dar foarte prost) nu am putut sesiza aceste impulsuri si am inseriat un LED cu o rezistenta de 1KΩ si legat in paralel cu oricare dintre injectoare LED-ul palpaia. Cind motorul "nu vrea sa porneasca" acest LED ramine stins permanent. De aceea banuiesc ca problema ar fi din ECM si nici aici nu stiu conditiile externe pentru ca ECM sa genereze impulsuri catre injectoare. Fara o schema electrica sint "ratacit in spatiu". Iarasi m-i s-a parut suspect faptul ca toate injectoarele sint legate in paralel?!?, si banuiesc ca nu toti cilidrii au admisia in acelasi timp?!? E un fel de injectie monopunct cu 4 injectoare?!? Exista asa ceva?!? Cu siguranta o sa rideti de mine dar va rog sa ma indrumati. Tot timpul am sustinut ca daca ai orice masina de marca opel este suficient sa fii sofer, nu mecanic sau electrician, dar acum, cu umilinta de rigoare sint nevoit sa cer ajutor.
Multumesc anticipat!
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
E posibil ca ECU al tau sa nu mai aiba tensiune de lucru. Ar trebui sa ai un releu principal care il alimenteaza si e posibil sa fie defect. Eu as scoate mufa de la el si as masura cu contactul pus firele rosii sa aiba + iar cele negre sau maro sa aiba minus. Daca ai fi avut schema ar fi fost mai simplu.
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Dorin Buium
- OP
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am verificat senzorul de temperatura dupa cum mi-a spus stefy_726, la temperatura camerei are o valoare de ~2.8 KΩ, iar incalzit in apa la o temperatura aproape de fierbere rezistenta scade la ~ 200 Ω.
ECU primeste tensiune de la acelasi releu care porneste si pompa de benzina, si conform schemei de la stefy_726 (care se potriveste perfect cu instalatia de pe masina cu singura deosebire ca ECU la mine are seria 0 280 001 303) la pinul 9 am +12V iar la pinul 5 -(masa). Numai ca am descoperit o ciudatenie. La pinul 12 al ECU conform schemei ar trebui sa iasa impulsuri de -(masa) pentru injectoare dar cu injectoarele cuplate nu iese nimic si chiar am o intoarcere de +12 V de la injectoare, in schimb daca deconectez toate injectoarele apar aceste impulsuri de (-) minus. E o vorba ca " de ce ti-e frica de aia nu scapi", oare chiar sa am probleme cu ECU.
ECU primeste tensiune de la acelasi releu care porneste si pompa de benzina, si conform schemei de la stefy_726 (care se potriveste perfect cu instalatia de pe masina cu singura deosebire ca ECU la mine are seria 0 280 001 303) la pinul 9 am +12V iar la pinul 5 -(masa). Numai ca am descoperit o ciudatenie. La pinul 12 al ECU conform schemei ar trebui sa iasa impulsuri de -(masa) pentru injectoare dar cu injectoarele cuplate nu iese nimic si chiar am o intoarcere de +12 V de la injectoare, in schimb daca deconectez toate injectoarele apar aceste impulsuri de (-) minus. E o vorba ca " de ce ti-e frica de aia nu scapi", oare chiar sa am probleme cu ECU.
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
acum eu nu iteleg de ce codu ecu nu corespunde cu ce am gasit eu pt. 2.2 le-jetronic bosch 0280000326 si 0280000327 si omul are pe masina 0280001303 care l-am gasit pe senator de 3litri 6 cilindri si monza.poate ma lamureste cineva.schema trimisa de mine era pt motorul de 2l cu cod ecu 0280000301 care omul electronist zice ca e buna si e buna si pt. motorul meu 18e am avut nevoie anul trecut cind am avut probleme cu ecu.
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Dorin Buium
- OP
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
La mine releul care porneste pompa de benzina este pozitionzt pe tabla care desparte spatiul motorului de spatiul ventilatorului de climatizare (pe care e poansonata seria sasiului). La mine sunt 2 relee acolo. Cel dinspre volan alimenteaza pompa de benzina si ECU, iar celalalt alimenteaza ABS-ul. Nu ai zis nimic daca ai scanteie, alimentarea ECU si pompa e conditionata de instalatia de aprindere.Releul este alimentat cu +12V la clema 30 si masa la clema 31. Clema 15 se alimenteaza cu +12V doar cind este pus contactul iar la clema 50 tot +12V la actionarea demarorului.ECU se alimenteaza cu +12V la pinul 9 si masa la pinul 5.
- sebycutzzu
- 0 mesaje
- din 19 Aug 2007
- Rekord 1986
- Brasov
sebycutzzu
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2007
- Mesaj Privat
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- sebycutzzu
- 0 mesaje
- din 19 Aug 2007
- Rekord 1986
- Brasov
sebycutzzu
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2007
- Mesaj Privat
Mda pai ..mersi de raspuns in primul rand apoi cred ca ar fi mai convenabil sa ma sfatuiti ( daca timpul va permite )asta pt ca nu sunt din bv ci din fagaras si asta m-ar impiedica oarecum sa-l inalnesc fata-n fata dar placerea ar fi si mai mare daca "ma mai murdaresc"un pic pe manute.Deci masina sta cam asa : de ceva vreme nu a mai fost pornita (aprox 2 ani)nu se pune problema de baterie:electromotor,scanteie ....ci de ceva lucruri serioase gen presiune de benzina sau poate injectoare infundate,poate probleme de electrica ,contacte corodate, dar sincer sa fiu nu mai stiu ce sa mai verific sau mai bine zis nu ma pricep indeajuns.Ea, masina pur si simplu se incapatineaza sa porneasca,singur nu-mi dau seama ce trebuie sa verific si cum s-o fac asa ca va rog dati-mi cateva puncte de plecare ......poate reusesc.Multumesc anticipat Seby
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat