alexflr
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am un Opel Astra G Coupe, 1.8, 16v, an 2002, tip motor z18xe care nu mai doreste sa porneasca... sa va povestesc cum mi s-a intamplat.
I-am schimbat distributia (curea, pompa apa, rola intinzatoare, role ghidaj), ulei, antigel, toate filtrele, flanse amortizor fata, apoi cand am plecat de la service spre casa (am mers aproximativ 2 km) mi s-a oprit motorul in mers...fara nici un fel de zgomot. Am incercat sa o pornesc si nu am reusit...am observat atunci ca nu urca acul care indica temperatura de racire a motorului, martorul care indica esp-ul sta aprins si pornesc ambele ventilatoare chiar si dupa ce scot cheia din contact ele continua sa functioneaza aproximativ 5-10 minute si se opresc. Am chemat mecanicul care mi-a facut revizia si distributia, am verificat distributia si nu a sarit de la punct, este ok in schimb am observat ca senzorul de pozitie ax cu came s-a scurt-circuitat (cablul fiind imbatranit, probabil cand a pus capacul la distributie la loc l-a strivit si firele au facut contact intre ele). Crezand ca doar asta este problema am cumparat si inlocuit senzorul pozitie ax came cu unul original, acelasi cod de pe senzorul vechi dar tot nu vrea sa porneasca apoi am tractat masina in service unde am mai verificat impreuna cu alti mecanici distributia si nu era sarita de la punct. Un electrician a verificat toate sigurantele din masina si compartimentul motor, am incercat sa ii facem o diagnosticare cu OPCOM si nu vrea sa comunice cu ecu... Electricianul mi-a spus ca este ecu de vina si sa il trimit la reparat.
Am trimis ecu la reparat si a2a zi l-am primit inapoi si mi-a spus ca este bun numai ca nu a putut verifica si procesorul lui. M-am intors inapoi la electrician, l-a montat pe masina, a verificat toata instalatia (cablurile, releele, sigurantele din nou) si mi-a spus ca nu da niste semnale + sau - pe cativa pini. A discutat cu cel la care a fost ecu la reparat si au ajuns la concluzia ca ar putea fi procesorul din ecu, drept urmare aceste trebuie inlocuit...
Ar putea fi si alte cauze sau cum pot fi sigur 100% ca este ecu de vina?
Pentru ca nu as vrea sa cumpar alt ecu si tot sa nu functioneaze...
Am un Opel Astra G Coupe, 1.8, 16v, an 2002, tip motor z18xe care nu mai doreste sa porneasca... sa va povestesc cum mi s-a intamplat.
I-am schimbat distributia (curea, pompa apa, rola intinzatoare, role ghidaj), ulei, antigel, toate filtrele, flanse amortizor fata, apoi cand am plecat de la service spre casa (am mers aproximativ 2 km) mi s-a oprit motorul in mers...fara nici un fel de zgomot. Am incercat sa o pornesc si nu am reusit...am observat atunci ca nu urca acul care indica temperatura de racire a motorului, martorul care indica esp-ul sta aprins si pornesc ambele ventilatoare chiar si dupa ce scot cheia din contact ele continua sa functioneaza aproximativ 5-10 minute si se opresc. Am chemat mecanicul care mi-a facut revizia si distributia, am verificat distributia si nu a sarit de la punct, este ok in schimb am observat ca senzorul de pozitie ax cu came s-a scurt-circuitat (cablul fiind imbatranit, probabil cand a pus capacul la distributie la loc l-a strivit si firele au facut contact intre ele). Crezand ca doar asta este problema am cumparat si inlocuit senzorul pozitie ax came cu unul original, acelasi cod de pe senzorul vechi dar tot nu vrea sa porneasca apoi am tractat masina in service unde am mai verificat impreuna cu alti mecanici distributia si nu era sarita de la punct. Un electrician a verificat toate sigurantele din masina si compartimentul motor, am incercat sa ii facem o diagnosticare cu OPCOM si nu vrea sa comunice cu ecu... Electricianul mi-a spus ca este ecu de vina si sa il trimit la reparat.
Am trimis ecu la reparat si a2a zi l-am primit inapoi si mi-a spus ca este bun numai ca nu a putut verifica si procesorul lui. M-am intors inapoi la electrician, l-a montat pe masina, a verificat toata instalatia (cablurile, releele, sigurantele din nou) si mi-a spus ca nu da niste semnale + sau - pe cativa pini. A discutat cu cel la care a fost ecu la reparat si au ajuns la concluzia ca ar putea fi procesorul din ecu, drept urmare aceste trebuie inlocuit...
Ar putea fi si alte cauze sau cum pot fi sigur 100% ca este ecu de vina?
Pentru ca nu as vrea sa cumpar alt ecu si tot sa nu functioneaze...
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
alexflr
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
La asta m-am gandit si eu, dar nu stiu cine este dispus sa ma ajute in acest fel...mai ales ca sunt nou pe acest forum si probabil nu prezint incredere. Dar daca totusi sunt doritori, codul calculatorului este 09 158 670 / 5WK9 153, daca doreste cineva sa ma lase sa probez calculatorul lui pe masina mea chiar si contra cost va rog sa imi trimiteti mesaj sau sa postati in acest topic. Masina mea se afla in zona vitan. Multumesc!
Wizard
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2008 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2011
- Mesaj Privat
alexflr
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
alexflr
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am inlocuit ecu+imobilizator+chip si masina a pornit! Numai ca din pacate nu cred ca functioneaza in parametri normali, pentru ca se aude foarte urat la ralanti si vibreaza toata masina...calculatorul este acelasi cod ca cel care era pe masina dar cred ca trebuie resoftat pentru ca in opcom imi vede z18xe1 in loc de z18xe, nu poate fi diagnosticat decat daca selectez z14xe, daca ii dau pe z18xe imi spune ceva de genul unable to decode..in loc de 2002 imi zice ca e din 2001...cel de la care l-am cumparat mi-a recomandat o persoana care cred ca este coleg cu noi pe acest forum, am vorbit cu el si pana la urma am sa ma programez la el pentru constatare/resoftare, sper sa imi rezolv problema...ca m-am saturat
alexflr
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
dyass
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 zx18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
AudiA38L- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
dyass
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 zx18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
- boradarius
- *
- 32 mesaje
- din 17 Sep 2011
- Astra 1999 x18xe
- Timis
boradarius
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1999 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2011
- Mesaj Privat
Action
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua confrati opelisti,
Doresc sa va intreb daca este vreun meserias cu adevarat in Ploiesti? Sunt asa contrariat pentru ca la capitolul service as alege 110% sa merg la maiandrei dar nu pot ajunge cu masina la Bucuresti. Masina este o Zafira 1.8 Z18XE (fara EGR) 125 cp.
Ca simptome, porneste, dar oscileaza foarte urat la ralanti, intre 400 de ture, aproape moare motorul si 1500. Nu are putere deloc motorul. Daca apas pedala de acceleratie, se accelereaza foarte foarte greu si se duce pana la 4000 de ture brusc. Distributia este ok, la punct perfect, Inainte de defect am avut eroarea P0170 reprezentand amestec necorespunzator.
Am nevoie de cineva priceput sau un service pe care l-ati recomanda unu frate patit.
Multumesc si astept un sfat.
Drumuri fara evenimente va doresc!
Doresc sa va intreb daca este vreun meserias cu adevarat in Ploiesti? Sunt asa contrariat pentru ca la capitolul service as alege 110% sa merg la maiandrei dar nu pot ajunge cu masina la Bucuresti. Masina este o Zafira 1.8 Z18XE (fara EGR) 125 cp.
Ca simptome, porneste, dar oscileaza foarte urat la ralanti, intre 400 de ture, aproape moare motorul si 1500. Nu are putere deloc motorul. Daca apas pedala de acceleratie, se accelereaza foarte foarte greu si se duce pana la 4000 de ture brusc. Distributia este ok, la punct perfect, Inainte de defect am avut eroarea P0170 reprezentand amestec necorespunzator.
Am nevoie de cineva priceput sau un service pe care l-ati recomanda unu frate patit.
Multumesc si astept un sfat.
Drumuri fara evenimente va doresc!
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
andreutzu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2015
- Mesaj Privat
Buna seara.Am si eu un opel astra g 1.8 16v bertone si de cateva zile nu-mi mai porneste.Inainte cu o saptamana cand trebuia sa pornesc masina de fiecare data imi pornea la a 5-a sau chiar a 8-a cheie , mai bine zis pornea foarte greu .A venit un mecanic acasa a pus calculatorul pe masina si a spus ca e senzorul A . Am scghimbat senzorul dar degeaba, masina nu a pornit.Cineva mi-a spus ca e bobina si am sghimbat-o dar la fel nu a pornit. In bord nu am aprins nici un martor.Stie cineva ce poate avea, pentru ca sincer nu vreau sa mai schimb lucruri aiurea asa cum am facut deja?
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
andreutzu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2015
- Mesaj Privat
andreutzu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2015
- Mesaj Privat