justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara! In luna februarie mi-am cumparat un Opel Astra TwinPort 1.6, motor Z16XEP fabricata in 2003. Masina nu o folosesc zi de zi, este mai mult o masina de weekend. La aproximativ o saptamana de la achizitie mi sa aprins martorul check engine in bord fara ca masina sa aiba vreo manifestare. Am fost la un mecanic, am pus-o pe un tester Opcom si a iesit eroarea P0340 – semnal incorect de la senzorul axei cu came – nu este prezent. Am schimbat distributia, cureaua de accesorii, filtrele de aer, ulei, benzina, polen, am schimbat uleiul si daca tot era desfacut capacul de la distributie, mecanicul a curatat si senzorul, a sters eroarea si mi-a spus ca daca mai apare, trebuie schimbat senzorul. Modelul de senzor este de la Delphi, cod 25337265. M-am interesat la magazinele de piese auto, nu au de unde sa il comande, probabil ca nu se mai fabrica, asa ca am cautat alternative. Preturile incep de la 170 pana la 550 lei cel de la FAE fiind cel mai ieftin, cel de la Hella fiind cel mai scump. Mi-a fost recomandat unul de mijloc de la Meat and Doria la 270 lei. Nu am fost la reprezentata Opel sa intreb cat face unul original GM. Ramas fara buget dupa cheltuielile cu achizitia masinii, RAR, taxa de poluare si celelalte taxe, schimbatul distributiei si restul consumabilelor, am amanat achizitionarea senzorului. De cand am luat masina, am umblat cu ea aproximativ 500 de km. Dupa ce am schimbat distributia si sters eroarea, la vreo saptamana mi-a aparut iarasi martorul check engine in bord si dupa inca o saptamana au aparut si primele manifestari. Mai intai am observat ca uneori nu trece la mai mult de 3500 de turatii, dar nu m-a deranjat prea tare, avand o sotie si 2 copii nu sunt un vitezoman, nu merg prea tare asa ca nu prea treceam de 3500 de turatii. A doua manifestare este lipsa acceleratiei, plecam cu masina de pe loc, incercam sa accelerez ca sa trec in treapta urmatoare, dar nu se accelera desi apasam pedala la maxim, statea pana in 1500 de turatii. Daca opream motorul si il reporneam isi revenea si puteam sa imi continui drumul fara sa se mai manifeste in vreun fel. A treia manifestare se intampla mai rar si anume merge in suturi, indiferent de treapta de viteza sau daca motorul este cald sau rece. In afara de lipsa acceleratiei care se intampla ceva mai des, manifestarile sunt aleatorii, dupa prima pornire daca nu sunt probleme cu acceleratia, pot merge cu ea oricat, nu manifesta nimic, majoritatea problemelor apar la turatii joase. Ultima manifestare am inceput sa o am de cateva zile si anume pornesc motorul, il las la ralanti si turatia variaza intre 800 si 1500, ba creste, ba scade, se stabileste o vreme la 1000 apoi scade brusc si se opreste motorul. Am pus-o din nou pe tester Opcom si mi-au iesit 8 erori. Le-am sters, ( stiam ca doar aman inevitabilul) iar dupa un minut, eroarea P0340 a aparut din nou. Dupa alte cateva minute, timp in care motorul sa oprit de cateva ori, au mai aparut si erorile P0220, P1550, P0141.Am atasat pozele si raportul cu erorile. Este posibil ca din cauza senzorului defect de la axul cu came sa fie generate si celelalte erori, sa fie legate una de cealalta, sau fiecare componenta data de erori sa aiba vreo problema, respectiv sonda Lambda, EGR, clapeta acceleratie sau cel mai grav ECU defect? Voi ce parere aveti, ati avut si voi asemenea probleme si daca da, cum ati reusit sa le rezolvati. Orice sfat, sugestie este binevenita. Multumesc.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara! Multumesc tuturor pentru sfaturi. Sper sa nu fie ECU. Am sa incep pe rand, prin a incerca sa curat toate mufele cu un spray de contacte ( daca stiti vreo marca buna, va rog sa imi spune-ti). Cele 2 mufe de la ECU am vazut ca au niste cleme metalice pe ele, un fel de parghii, am incercat sa le desfac cu mana dar nu am reusit, sunt foarte stranse. Vreau sa stiu , daca am inteles ca trebuie deconectata bateria cand vreau sa desfac mufele de la ECU, trebuie deconectata cand umblu la orice mufa de la senzori sau doar la cea de la ECU. In acest caz in cat timp se reseteaza calculatorul si daca voi avea vreo problema ulterioara gen sa nu mai recunoasca cheia, sa nu o mai pot porni, etc.
Intr-adevar, cand am cumparat masina, motorul era foarte curat, mai mult ca sigur ca fusese spalat, nu stiu daca de fostul propietar din Germania sau de vanzator, dupa ce a adus-o in tara. Cert este ca, in Romania masina a circulat o saptamana pana am cumparat-o eu si a mai mers si eu o saptamana pana mi s-a aprins martorul in bord. As vrea sa cred ca este vreun contact sau mai multe oxidate, iar daca ar fi doar senzorul de la axul cu came, as pune unul original de la reprezentanta Opel. Din ce am putut vedea, cablurile sunt foarte bine izolate, ar mai ramane doar mufele, dar apa patrunde pe unde vrea ea. In ceea ce priveste ECU, stiu ca este bine capsulat, nu ar trebui sa intre apa la el. In privinta senzorilor, prima eroare am primit-o de la cel de la axul cu came, de ce ar fi cazut si ceilalti, s-au oxidat mufele pe rand sau sunt influentati de primul senzor?
Duminica am facut un drum de 20 km dus –intors. La pornire acceasi problema, fara acceleratie, opresc motorul, il pornesc si am acceleratie, in mers imi dispare martorul din bord si masina se comporta exemplar. Dupa 10 km, stationare 2 ore, pornesc masina imi apare mortorul masina cu cheie, in mers dispare si apare martorul check engine si singurul simptom este ca la turatie sub 2000 incepe sa mearga in suturi, trec de 2000, merge exemplar. O sa postez si 4 poze, una cu motorul( poate vedeti ceva suspect), una cu ECU, una cu EGR care mi se pare destul de ruginit pe exterior si ultima cu motorul in ziua cand am cumparat masina. Multumesc inca odata, astept cu interes sugestiile si parerile voastre.
Intr-adevar, cand am cumparat masina, motorul era foarte curat, mai mult ca sigur ca fusese spalat, nu stiu daca de fostul propietar din Germania sau de vanzator, dupa ce a adus-o in tara. Cert este ca, in Romania masina a circulat o saptamana pana am cumparat-o eu si a mai mers si eu o saptamana pana mi s-a aprins martorul in bord. As vrea sa cred ca este vreun contact sau mai multe oxidate, iar daca ar fi doar senzorul de la axul cu came, as pune unul original de la reprezentanta Opel. Din ce am putut vedea, cablurile sunt foarte bine izolate, ar mai ramane doar mufele, dar apa patrunde pe unde vrea ea. In ceea ce priveste ECU, stiu ca este bine capsulat, nu ar trebui sa intre apa la el. In privinta senzorilor, prima eroare am primit-o de la cel de la axul cu came, de ce ar fi cazut si ceilalti, s-au oxidat mufele pe rand sau sunt influentati de primul senzor?
Duminica am facut un drum de 20 km dus –intors. La pornire acceasi problema, fara acceleratie, opresc motorul, il pornesc si am acceleratie, in mers imi dispare martorul din bord si masina se comporta exemplar. Dupa 10 km, stationare 2 ore, pornesc masina imi apare mortorul masina cu cheie, in mers dispare si apare martorul check engine si singurul simptom este ca la turatie sub 2000 incepe sa mearga in suturi, trec de 2000, merge exemplar. O sa postez si 4 poze, una cu motorul( poate vedeti ceva suspect), una cu ECU, una cu EGR care mi se pare destul de ruginit pe exterior si ultima cu motorul in ziua cand am cumparat masina. Multumesc inca odata, astept cu interes sugestiile si parerile voastre.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
impinge clema metalica un pic in sensul idicat de sageata (sa iasa de sub plastic) si basculeaz-o in sus.. ajuta cu o surubelnita impingand de tija din plastic care este dedesubt tot in sensul indicat de sageata (se poate baga surubelnita in orificiul de sub mufa si impinsa tija).. si ar trebui sa iasa usor
nu e necesar sa deconectezi bateria atata timp cat contactul motor e oprit.. dar e bine s-o faci
nu se reseteaza nimica decat casetofonul.. daca e codat..si dispar si erorile stocate
un semnal eronat de la un senzor da peste cap calculatorul si pot aparea sincope si la alti senzor .. nu e musai sa fie defecti..
verifica si daca ai masa la senzori..
nu e necesar sa deconectezi bateria atata timp cat contactul motor e oprit.. dar e bine s-o faci
nu se reseteaza nimica decat casetofonul.. daca e codat..si dispar si erorile stocate
un semnal eronat de la un senzor da peste cap calculatorul si pot aparea sincope si la alti senzor .. nu e musai sa fie defecti..
verifica si daca ai masa la senzori..
justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara. Am facut o parte din lucrurile care m-ati sfatuit sa le fac, am curatat toate mufele cu spray de contacte, inclusive cele de la ECU, dar nu am rezolvat nimic, nu erau oxidate. Am fost si la reprezentata Opel pentru un tester, dar nu mi-au spus nimic din ce nu stiam de pe Opcom, m-au sfatuit sa inlocuiesc senzorul de pozitie ax cu came, sonda lambda 2 si daca nu se rezolva, trebuie sa inlocuiesc ECU. Mi-au comunicat si preturile, le-am multumit frumos si am plecat. Am comandat senzorul de pozitie ax cu came si in acest week-end as vrea sa il schimb. Singura mea problema este ca nu stiu cum sa il dau jos pe cel de pe masina, nu am gasit acel surub care il fixeaza. Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat, tutorial sau poze ar fi excelent. Eu am cauta pe google, dar nu am gasit nimic despre asta. Am identificat senzorul(cred), am desfacut capacul protector de la distributie, si singurul surub care ar putea fi cel de la senzor l-am vazut printr-o gaura de la roata zimtata de la axul cu came. Am sa atasez 2 poze, una cu senzorul si una cu acel surub, poate ma puteti sfatui cum trebuie facut sa nu fac vreo prostie. O sa va rog sa imi spune-ti cum pot verifica daca am masa la senzori(sunt amator, dar dornic sa invat cat mai multe). Astept parerile voastre. Multumesc.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara! Intre timp am schimbat senzorul de la axul cu came cu unul identic, dar nu s-a schimbat nimic. Am facut un drum pana la mare cu masina, aproximativ 1300 km, descoperind, din pacate, inca o problema tipica pentru Opel, consumul de ulei (am completat aproximativ 2L - Castrol Magnatec 10W-40). La dus masina s-a comportat bine si, exceptand consumul de ulei, nu am avut nici o problema. Am ajuns la mare si am parcat putin mai departe de locul de cazare, am oprit masina aproximativ 5 - 6 minute, intre timp se eliberase un loc mai aproape, am vrut sa o mut, dar nu a mai pornit, invartea dar nu pornea. Nu am mai insistat ca sa nu descarc bateria, am lasat-o asa pana a doua zi cand a pornit de la prima cheie dupa ce a invartit-o de doua ori. Am pornit-o si a treia zi si a patra si asa mai departe, am fost la benzinarie sa ii fac plinul, a pornit de fiecare data. Am plecat de la mare seara si in timpul zilei nu am mai incercat sa o pornesc, dupa ce am incarcat masina cu bagaje, am urcat in ea si ...nu a mai pornit (masina a stat la umbra, motorul nu era cald). Am incercat si cu cheie mai lunga si cu cheie mai scurta, nu a vrut sa porneasca. Am avut laptopul la mine si cu Op-com-ul, am sters erorile (9 la numar), dar in secunda urmatoare imi reveneau trei erori constante: P0120, P1550 B, P1550 A.
In cele din urma am scos borna de la baterie aproximativ 10 minute, apoi a pornit. Am ajuns cu bine acasa neintampinand nici o problema, singurile manifestari au fost: daca scadea turatia sub 2000 se accelera greu, pe panta nu avea putere, iar pe autostrada ma limita la maxim 120 km/h cu 3500 turatii in treapta 5. Acasa am lasat-o oprita 10 minute, apoi am incercat, de curios, sa vad daca mai porneste si nu a mai pornit. A doua zi a pornit fara probleme. Masina nu scoate fum si nici nu are scurgeri de ulei pe undeva, iar benzina am alimentat doar de la OMV cea de 95.
Multa lume, inclusiv aici pe acest forum, mi-a spus ca ECU este defect, dar cum pot sti sigur, este vreun tester care il poate vedea defect, au cei de la reprezentanta Opel asa ceva, sau datorita cumulului de erori pe care le afiseaza, este clar ca numai el poate fi defect. Nu as vrea sa il trimit la reparat si sa nu fie defect. Dupa cum vedeti in poza atasata a aparut in plus eroarea P0110 - Semnal traductor temperatura aer admisie - prea mare. Sa fie si el vinovat de faptul ca nu o mai pot porni la cald in conditiile in care inainte pornea chiar cu acele 8 erori. Am mai facut cateva drumuri mai scurte cu ea, la rece a pornit de fiecare data, la cald daca o opresc si o pornesc in maxim 5 minute, porneste, daca trece de 5 minute nu mai porneste decat dupa aproximativ o ora, adica dupa ce se raceste. Din cauza pozitionarii ECU deasupra pe motor, chiar si dupa un drum de 10 km. acesta arde de nu poti tine mana pe el.
In fine, daca imi puteti da si mie o recomandare de persoana care poate incerca sa imi repare ECU, , am citit pe forum despre cateva, dar poate ma ajutati voi cu vreun sfat, poate este si cineva de prin zona care m-ar putea ajuta. Multumesc anticipat.
In cele din urma am scos borna de la baterie aproximativ 10 minute, apoi a pornit. Am ajuns cu bine acasa neintampinand nici o problema, singurile manifestari au fost: daca scadea turatia sub 2000 se accelera greu, pe panta nu avea putere, iar pe autostrada ma limita la maxim 120 km/h cu 3500 turatii in treapta 5. Acasa am lasat-o oprita 10 minute, apoi am incercat, de curios, sa vad daca mai porneste si nu a mai pornit. A doua zi a pornit fara probleme. Masina nu scoate fum si nici nu are scurgeri de ulei pe undeva, iar benzina am alimentat doar de la OMV cea de 95.
Multa lume, inclusiv aici pe acest forum, mi-a spus ca ECU este defect, dar cum pot sti sigur, este vreun tester care il poate vedea defect, au cei de la reprezentanta Opel asa ceva, sau datorita cumulului de erori pe care le afiseaza, este clar ca numai el poate fi defect. Nu as vrea sa il trimit la reparat si sa nu fie defect. Dupa cum vedeti in poza atasata a aparut in plus eroarea P0110 - Semnal traductor temperatura aer admisie - prea mare. Sa fie si el vinovat de faptul ca nu o mai pot porni la cald in conditiile in care inainte pornea chiar cu acele 8 erori. Am mai facut cateva drumuri mai scurte cu ea, la rece a pornit de fiecare data, la cald daca o opresc si o pornesc in maxim 5 minute, porneste, daca trece de 5 minute nu mai porneste decat dupa aproximativ o ora, adica dupa ce se raceste. Din cauza pozitionarii ECU deasupra pe motor, chiar si dupa un drum de 10 km. acesta arde de nu poti tine mana pe el.
In fine, daca imi puteti da si mie o recomandare de persoana care poate incerca sa imi repare ECU, , am citit pe forum despre cateva, dar poate ma ajutati voi cu vreun sfat, poate este si cineva de prin zona care m-ar putea ajuta. Multumesc anticipat.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Georgian AG
- *
- 44 mesaje
- din 09 Sep 2011
- Astra 1998
- Arges
Georgian AG
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Schimba ECU si nu mai arunca bani pe senzori si altele.
Pentru consum ulei poate te ajuta rhydin.
Pentru consum ulei poate te ajuta rhydin.
Multumesc pentru recomandare.
De unde esti din HD?
Poate reusesc sa te ajut cumva.
Acu sincer nu stiu daca ECU de la H se potriveste cu G daca daca se aseamana te ajut cu mare placere.
Deasemenea putem vedea si cu consumul de ulei ce si cum.
Eu sunt din Vulcan.
Is disponibil si in Lupeni cat si prin Petrosani
justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara. Multumesc tuturor pentru promptitudinea raspunsurilor. Am observat din raspunsurile voastre ca, din pacate, nu mi-ati recomandat o reparatie la ECU ci inlocuirea lui, asta inseamna ca nu mai poate fi reparat ori ca nu mai merita reparat pentru ca e prea " copt". O sa ma apuc sa caut sa vad pe unde gasesc si cat ma va costa. Astazi, la placutul soare al toamnei, am mai facut o inspectie vizuala la motor si am descoperit doua chestii: am gasit un fir izolat care nu este legat la nimic si sub acest fir, pe lateralul capacului care acopera motorul( sau axele cu came) l-am gasit putin "umezit" de ulei insa fara vreo scurgere ca sa explice lipsa celor 2 litri de ulei consumati recent. O sa postez cateva poze cu acel fir poate stiti voi daca are sau a avut vreun rol care sa influenteze functionarea motorului. Multumesc anticipat.
justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara Rhydin. Multumesc pentru amabilitate si pentru faptul ca te oferi sa ma ajuti. Eu sunt din Deva, Vulcanul nu e asa departe poate reusesc sa ajung cu masina pana acolo, eventual sa ne auzim la un telefon. Nici eu nu stiu daca se potriveste ECU de la un motor la altul, din poze motoarele par la fel si au acelasi cod dar mai trebuie studiat un pic, cunostintele mele de mecanica sunt foarte minime, poate vreun coleg de pe forum cunoaste foarte bine motorul si ne poate confirma sau infirma daca e acelasi lucru sau nu. As fi curios si in privinta consumului de ulei daca problema este de natura mecanica( garnituri, segmenti, etc.) sau tot acest pacatos ECU sa fi avut vreo influenta negativa. Ramane sa ne auzim. Multumesc.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
justysrl a scris:din pacate, nu mi-ati recomandat o reparatie la ECU ci inlocuirea lui, asta inseamna ca nu mai poate fi reparat ori ca nu mai merita reparat pentru ca e prea " copt".
Pai daca nu a fost umblat in el se repara, Aici cel mai bine iti poate spune dancuciureanu, stiu ca domnia sa face lucrari finete,
Astazi, la placutul soare al toamnei, am mai facut o inspectie vizuala la motor si am descoperit doua chestii: am gasit un fir izolat care nu este legat la nimic si sub acest fir, pe lateralul capacului care acopera motorul( sau axele cu came)
Acelasi fir il avem mai multi, am constatat ca este de la un senzor de presiune al uleiului, mai multe xep-uri au surub in locul acelui senzor. Asa am si eu, firul lasat in aer.
As fi curios si in privinta consumului de ulei daca problema este de natura mecanica( garnituri, segmenti, etc.) sau tot acest pacatos ECU sa fi avut vreo influenta negativa.
Nu are nicio legatura ecu cu consumul de ulei. Sunt multe discutii de acest subiect pe forum legat de consumul de ulei la motoarele 1.6.
Problema poate sa vina din mai multe locuri, ghiduri supape, simeringuri supape, valva din capacul culbutorilor sau segmenti coxati.
La consumul ala tin sa cred ca este mai mult partea cu segmentii.
Iti trimit PM cu nr meu de tel, sunt disponbil saptamana viitoare in cursul saptamanii, mai putin in weekend-uri. Era necesar sa vin eu la Deva pt revizia la GPL insa am renuntat la garantia lor si din pacate nu mai vin.
@dancuciureanu, daca se potrivesc ECU, trebuiesc facute ceva modificari? sau merge testat fara modificari?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
justysrl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna seara. Inca odata va multumesc pentru raspunsuri. Rhydin, nici eu ne credeam ca ar fi simplu sa pui ECU de la o masina la alta, chiar daca are acelasi motor, nu as vrea in nici un fel sa stric cumva si ECU-ul tau, mai ales ca ai fost foarte amabil si te-ai oferit sa ma ajuti. In privinta consumului de ulei si eu m-am gandit la segmenti, daca e sa ma iau dupa cartea service a masinii, ultima interventie a fost in 29.03.2012, iar eu am cumparat-o 3 ani mai tarziu, timp in care cine stie pe unde a stat. Probabil ca a stat o vreme nepornita, dovada fiind si faptul ca a trebuit sa schimb toate cele 4 discuri de frana care erau atat de ruginite ca se rupeau bucati intregi din ele. Am sa postez o poza din manualul de reparatii Opel Astra G si Zafira unde am gasit o referire interesanta despre consumul de ulei (am subliniat cu albastru). In fine, de indata ce bugetul imi permite am sa cumpar un alt ECU (am vazut ca preturile pentru unul second hand variaza intre 800 si 1100 ron, cel la 1100 vine cu immo, cip si soft pentru el dupa numarul de sasiu) si o sa incerc sa il repar si pe acesta daca se mai poate (am vazut ca pretul este in jur de 100 euro, probabil ca mai creste daca mai trebuie si alte piese in afara de acele lipituri reci) , se pare ca este nevoie la cat de des pica. Am vazut si ceva tutoriale cu mutatul ECU de pe motor intr-o alta zona mai "racoroasa" sau izolarea lui cu diferite materiale, poate voi incerca si eu asa ceva.
Multumesc inca odata, voi reveni de indata ce voi avea si o rezolvare la problemele mele.
Multumesc inca odata, voi reveni de indata ce voi avea si o rezolvare la problemele mele.