La sfarsitul lunii august am facut un drum de cca. 1000 km din care jumatate mers pe autostrada la viteze de 150-160 km/h. In dimineata urmatoare, cand am pornit motorul, am auzit o bataie care venea din partea dreapta a motorului, zona dintre baterie si motor
Am mers la un mecanic care mi-a spus ca problema este de la un culbutor hidraulic de pe partea de admisie. Neavand timp sa il schimbe mi- a spus ca pot sa mai circul cu masina ca nu are ce sa se strice mai mult. Am mai circulat cca. o saptamana, iar intr-una din dimineti, fiind mai rece, la pornire sunetul s-a auzit si in mers, la turatie, inainte se auzea numai la relanti, iar motorul mergea neregulat, avea o intrerupere scurta pana se incalzea. Am parcurs cca 2 km dupa care motorul s-a oprit in mers la 30-40 km/h. Am incercat sa pornesc, insa electromotorul invartea motorul pentru o secunda, dupa care se auzea va si cum ceva se invartea in gol. Am tractat masina pana la mecanic, a defacut capacul de deasupra chiuloasei, concluzia fiin axul cu came de pe partea de admisie rupt din cauza unui culbutor blocat. Am hotarat sa schimb toti cei 16culbutori si axul cu came rupt. Problema este ca acest ax nu l- am gasit la niciun magazin de piese. Am comandat unul de pe e- piesa, dupa win- ul masinii insa sistemul de prindere pe capac este diferit. Din ce mi-a spus proprietarul unui magazin de piese, acestea ar diferi la masinile cu sistem start stop cum are a mea, si se pot comanda numai pe original si doar ambele axe, cu tot cu capac, pretul find de 3500 ron. Din ce am inteles, aceste motoare sunt montate si pe Astra J, codul motorului este A20 DT.. Aveti idee unde pot gasi un astfel de ax, ori capacul cu ambele axe secon d hand?. Asa arata capacul cu axul rupt.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
MODEL: Zafira Tourer 2012
MOTOR: A20dt