zergutzu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2006
- Mesaj Privat
Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat masina (dec. 2006) a fost sa schimb discurile de frana cu unele noi (BREMBO), astfel a disparut efectul discurilor ovalizate..Totul a fost OK pana azi cand am franat puterinic la 120 cand masina a inceput sa trepideze puternic...acelasi sentiment ca atunci cand aveam discurile vechi si ovalizate. Saptamana trecuta am schimbat si sabotii de frana, am si rectificat putin tamburii..(vechii sabotii aveau pe mijloc un canal..cred ca pt ventilatie, lasand o diferenta de 2-3mm pe tambur)..Cert e ca placutele de frana fusesera schimbate cu 2 sapt inainte sa schimb discurile(si nu le-am schimbat cand am pus discurile BREMBO), iar cu masina din februarie pana sapt trecuta cand i-am facut si franele pe spate nu am mai mers. E posibil sa se fi ovalizat asa repede discurile, sau sa fie de la tamburi? Astept cu mult interes raspunsurile voastre!
Vectra A `94 1.7TD(TC4EE1)
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
zergutzu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat masina (dec. 2006) a fost sa schimb discurile de frana cu unele noi (BREMBO), astfel a disparut efectul discurilor ovalizate..Totul a fost OK pana azi cand am franat puterinic la 120 cand masina a inceput sa trepideze puternic...acelasi sentiment ca atunci cand aveam discurile vechi si ovalizate. Saptamana trecuta am schimbat si sabotii de frana, am si rectificat putin tamburii..(vechii sabotii aveau pe mijloc un canal..cred ca pt ventilatie, lasand o diferenta de 2-3mm pe tambur)..Cert e ca placutele de frana fusesera schimbate cu 2 sapt inainte sa schimb discurile(si nu le-am schimbat cand am pus discurile BREMBO), iar cu masina din februarie pana sapt trecuta cand i-am facut si franele pe spate nu am mai mers. E posibil sa se fi ovalizat asa repede discurile, sau sa fie de la tamburi? Astept cu mult interes raspunsurile voastre!
Vectra A `94 1.7TD(TC4EE1)
poate ca era abs-ul....si eu m-am speriat prima oara cand am auzit abs-ul, in general trepidatii de la discuri ovale le observi si la franari usoare, dar ar merge verificat si cu roata suspendata pe cric, invartita si apasata frana usor
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca citim cu putina atentie era vorba de verificat numai si numai probleme la discuri sau tamburi si decat sa ne intrecem in explicatii care mai de care mai savante si avand in vedere ca un posesor de autoturism fie el si Opel nu are toate s.d.v-urile necesare la indemana asta e varianta cea mai simpla de diagnosticat in parcarea din spatele blocului .
In cazul in care vrem o verificare conform documentatiei,pentru disc luam frumusel un micrometru si masuram mult si bine pe toata circumferinta discului daca exista variatii ale grosimii acestuia mai mari de 0,0x mm ,demontam tamburul mergem la un strung se fixeaza cu mare atentie de interior acolo unde in prealabil am scos camasa rulmentului si cu ajutorul comparatorului se verifica la fel abateri mai mari de 0,0x mm unde acel x se gaseste la fel la documentatie.
Problema cu etrierele tot ce are sistemul acesta de culise se blocheaza mai devreme sau mai tarziu,urmarea eficienta mai scazuta la franare,incalzirea fuzetei,deformarea discului,uzura placute,rulment compromis daca se merge mult ...dar in nici un caz nu vei avea vibratii vezi doamne de la presiune inegala.Poate fi asta cauza deformarii discului,dar in nici un caz nu-i cauza vibratiilor acestea sunt urmarea deformarii...iar eu am spus doar ca asa se pot verifica cel mai usor daca sunt sau nu duse.
Am rugamintea doar sa cititi cu atentie sa nu scoateti nimic din contextul discutiei sa intelegeti cap coada despre ce se vorbeste...si abia dupa aia sa vorbiti,iar daca nu intelegeti mai bine mergeti la o bere sa va folositi timpul mai bine decat sa scrieti bazaconii.
In acelasi timp rog pe cel care a deschis discutia sa scrie de unde a fost problema pana la urma ca sa nu deviem de la subiect prea mult.
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- MARYAN_1967
- *
- 12 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Astra 1992 C16NZ
- Giurgiu
MARYAN_1967
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat masina (dec. 2006) a fost sa schimb discurile de frana cu unele noi (BREMBO), astfel a disparut efectul discurilor ovalizate..Totul a fost OK pana azi cand am franat puterinic la 120 cand masina a inceput sa trepideze puternic...acelasi sentiment ca atunci cand aveam discurile vechi si ovalizate. Saptamana trecuta am schimbat si sabotii de frana, am si rectificat putin tamburii..(vechii sabotii aveau pe mijloc un canal..cred ca pt ventilatie, lasand o diferenta de 2-3mm pe tambur)..Cert e ca placutele de frana fusesera schimbate cu 2 sapt inainte sa schimb discurile(si nu le-am schimbat cand am pus discurile BREMBO), iar cu masina din februarie pana sapt trecuta cand i-am facut si franele pe spate nu am mai mers. E posibil sa se fi ovalizat asa repede discurile, sau sa fie de la tamburi? Astept cu mult interes raspunsurile voastre!
Vectra A `94 1.7TD(TC4EE1)
Salut , daca spui ca ai schimbat placutele si discurile atunci verifica si etrierii poate au joc si in momentul franarii nu mai raman fixi, eu am patito cand aveam un Tico
- G_S_C
- ***
- 816 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Prahova
G_S_C
- Mesaje scrise: 816
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Din ceea ce a relatat initiatorul threadului, cred ca prb vine de la tamburii spate, care ori nu au fost strunjiti cum trebuie, adica sa se elimine toate ovalitatile, ori in urma prelucrarii au ramas asperitati pe suprafata strunjita si de aici si respectiva vibratie.
Discurile de frana ovalizate se simt si in pedala de frana, dau o pulsatie in pedala in momentul apasarii.
dasi35
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
Iata si problema mea. voi incerca sa o scriu intr-o ordine cronologica.
In 2004 cumpar masina, vectra A, isuzu, dupa cateva saptamani constat ca trebuie sa schimb placutele. In momentul schimbarii constat ca discurile sunt extrem de uzate; la recomandarea mecanicului merg la un magazin , le cumpar si le schimb; dupa aproximativ 2000km efectuati la munte in concediu, constat ca imi apare o vibratie puternica in volan in momentul franarii bruste la viteze peste 100km/h; ma intorc acasa, merg la magazin si la insistentele mele ca mi-a vandut discuri "naspa", vanzatorul mi le schimba cu altele noi. dupa 2-3000km apare din nou aceeasi vibratie puternica; de data asta le demontez si le duc la strung, la comparator. binenteles ca mi le gaseste ovalizate, le rectifica, le montez si totul este ok........pana de curand cand iarasi a aparut acea vibratie dezgustatoare............
si acum intrebari:
am cumparat cumva discuri facute pe "genunchi"?
este o problema cu placutele de frana sau atrierele?(asa am citit mai sus aici)
este o problema generala privind ventilarea discurilor si de aici apar si problemele in timp?
mai ramane sa merg sa cumpar dicuri originale, originale.......dar s-ar putea dupa 3-4000km sa am aceeasi problema....dar cine stie....?....poate cineva sa ma lamureasca care a trecut prin asa ceva si a rezolvat problema pt. totdeauna....?
- marian_sro
- *****
- 3,789 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,789
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,265 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,265
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Remus Cristea
- **
- 330 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Sibiu
Remus Cristea
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,265 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,265
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Remus Cristea
- **
- 330 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Sibiu
Remus Cristea
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Remus Cristea
- **
- 330 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Sibiu
Remus Cristea
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,265 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,265
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat