Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • zergutzu

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat masina (dec. 2006) a fost sa schimb discurile de frana cu unele noi (BREMBO), astfel a disparut efectul discurilor ovalizate..Totul a fost OK pana azi cand am franat puterinic la 120 cand masina a inceput sa trepideze puternic...acelasi sentiment ca atunci cand aveam discurile vechi si ovalizate. Saptamana trecuta am schimbat si sabotii de frana, am si rectificat putin tamburii..(vechii sabotii aveau pe mijloc un canal..cred ca pt ventilatie, lasand o diferenta de 2-3mm pe tambur)..Cert e ca placutele de frana fusesera schimbate cu 2 sapt inainte sa schimb discurile(si nu le-am schimbat cand am pus discurile BREMBO), iar cu masina din februarie pana sapt trecuta cand i-am facut si franele pe spate nu am mai mers. E posibil sa se fi ovalizat asa repede discurile, sau sa fie de la tamburi? Astept cu mult interes raspunsurile voastre!

Vectra A `94 1.7TD(TC4EE1)
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
posibil sa fie de la tamburi daca spui ca i-ai rectificat; la fel de bine ai putea sa ai o roata mai slaba (nestransa)
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Efectul de trepidatie la frinare puternica, la viteza mare, apare atunci cind intre fortele de frinare pe acelasi disc sint diferente mari. Adica placuta interioara apasa mai puternic decit cea exterioara sau invers. Asta apare din cauza uzurii etrierilor. Prima operatie pe care ti-o recomand calduros, daca n-ai facut-o pina acum este sa cumperi unul sau doua kituri de reparatie pt etrieri (exact asa se cheama) care cuprind pistonase mici de trieri impreuna cu garniturile lor, capacelele de cauciuc de protectie si o vaselina rosie speciala pt uns acele pistonase. Se da jos etrierul, se agata cu o sirma ca sa stea "in aer si sa se poata lucra pe el, se scot cilindrii mici cu un imbus(au in spate niste capacele de metal care se depreseaza cu capatul unei surubelnite), se scot pistonasele vechi se smirgheluieste rugina din cilindrii unde lucreaza pistonasele, se pun la loc pistonasele noi, dupa ce s-au uns finutz cu vaselina speciala, se pun capusoanele noi de cauciuc pe partea cu placuta si se monteaza la loc etrierii si placutele. Treaba asta, mai ales la opel trebuie facuta la aprox. 20 000 km pt ca acolo se rugineste zona se usuca vaselina aia si cilindrii nu mai lucreaza cum trebuie. De cind am prin miscarea, fac treaba asta periodic si am frine beton si la 140, fara probleme. Nu se umbla la pistonul central al etrierului si nici la lichid.
  • zergutzu

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Multumes de sfat Dr. Opel!

Am sa incerc sa realizez "operatia" chiar la sfarsitul saptamanii..O mica intrebare mai am: Acest kit pt. reparatie se gaseste la orice magazin auto..sincer nu am auzit pana acum de existenta lui..
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Toate magazinele serioase de piese noi pt auto straine trebuie sa stie despre ce este vorba. De obicei kiturile se potrivesc pe mai multe modele opel (Astra, ascona, vectra cielo etc). E o problema cunoscuta si la cielo asta cu pistonasele de etrieri. Crede-ma ca este o operatiune usoara de care n-o sa-ti para rau ca ai facut-o mai ales ca ai discuri noi si placute noi. Pe de alta parte, daca ai intrat cu discurile incinse intr-o balta este posibil sa se fi decalit si sa se fi ovalizat, insa totusi nu cred ca atit de repede putea sa se intimple asta. Un kit pt o roata costa in jur de 60-80 de lei noi functie de producator si de magazin.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De ce nu suspenzi pe rand fiecare roata,pui pe cineva sa apese f f f incet pedala de frana pana cand incep sa se auda frecand placutele pe discuri...daca la roata respectiva e vreo problema incet incet vor apare portiuni pe care aluneca mai usor si portiuni pe care se franeaza mai mult..adunci ai descoperit unde e buba.Fara sa fie nevoie de masuratori complicate si fara demontari aiurea plus ca e la indemana oricui are un ajutor si un cric in portbagaj.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
zergutzu a scris:Salut,

Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat masina (dec. 2006) a fost sa schimb discurile de frana cu unele noi (BREMBO), astfel a disparut efectul discurilor ovalizate..Totul a fost OK pana azi cand am franat puterinic la 120 cand masina a inceput sa trepideze puternic...acelasi sentiment ca atunci cand aveam discurile vechi si ovalizate. Saptamana trecuta am schimbat si sabotii de frana, am si rectificat putin tamburii..(vechii sabotii aveau pe mijloc un canal..cred ca pt ventilatie, lasand o diferenta de 2-3mm pe tambur)..Cert e ca placutele de frana fusesera schimbate cu 2 sapt inainte sa schimb discurile(si nu le-am schimbat cand am pus discurile BREMBO), iar cu masina din februarie pana sapt trecuta cand i-am facut si franele pe spate nu am mai mers. E posibil sa se fi ovalizat asa repede discurile, sau sa fie de la tamburi? Astept cu mult interes raspunsurile voastre!

Vectra A `94 1.7TD(TC4EE1)





poate ca era abs-ul....si eu m-am speriat prima oara cand am auzit abs-ul, in general trepidatii de la discuri ovale le observi si la franari usoare, dar ar merge verificat si cu roata suspendata pe cric, invartita si apasata frana usor
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Modul cum "lucreaza" etrierii poate fi verificat doar cand desfaci pistonasele secundare, cu etrierul demontat. Aia cu "ridicat roata si se uita careva" n-are nici o valoare, pentru ca nu vezi exact cum culiseaza fiecare pistonas in parte, nu-l simti la mina daca forta pe fiecare din ei este egala daca revin in mod lin la locul lor dupa apasarea pe pedala, daca nu cumva cilindrul principal este gripat si atunci trebuie schimbata garnitura si aerisit din nou etc etc. Asa ca, din experineta va spun ca decit sa va pierdeti vremea cu ridicat pe cric, mai bine stati pe terasa la o bere
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai decat sa scriem aiurea fara sa stim despre ce vorbim ,mai bine stam la o bere la terasa si lasam pe cei care se ocupa de asa ceva sa-si dea cu parerea.
Daca citim cu putina atentie era vorba de verificat numai si numai probleme la discuri sau tamburi si decat sa ne intrecem in explicatii care mai de care mai savante si avand in vedere ca un posesor de autoturism fie el si Opel nu are toate s.d.v-urile necesare la indemana asta e varianta cea mai simpla de diagnosticat in parcarea din spatele blocului .
In cazul in care vrem o verificare conform documentatiei,pentru disc luam frumusel un micrometru si masuram mult si bine pe toata circumferinta discului daca exista variatii ale grosimii acestuia mai mari de 0,0x mm ,demontam tamburul mergem la un strung se fixeaza cu mare atentie de interior acolo unde in prealabil am scos camasa rulmentului si cu ajutorul comparatorului se verifica la fel abateri mai mari de 0,0x mm unde acel x se gaseste la fel la documentatie.
Problema cu etrierele tot ce are sistemul acesta de culise se blocheaza mai devreme sau mai tarziu,urmarea eficienta mai scazuta la franare,incalzirea fuzetei,deformarea discului,uzura placute,rulment compromis daca se merge mult ...dar in nici un caz nu vei avea vibratii vezi doamne de la presiune inegala.Poate fi asta cauza deformarii discului,dar in nici un caz nu-i cauza vibratiilor acestea sunt urmarea deformarii...iar eu am spus doar ca asa se pot verifica cel mai usor daca sunt sau nu duse.
Am rugamintea doar sa cititi cu atentie sa nu scoateti nimic din contextul discutiei sa intelegeti cap coada despre ce se vorbeste...si abia dupa aia sa vorbiti,iar daca nu intelegeti mai bine mergeti la o bere sa va folositi timpul mai bine decat sa scrieti bazaconii.
In acelasi timp rog pe cel care a deschis discutia sa scrie de unde a fost problema pana la urma ca sa nu deviem de la subiect prea mult.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Trepidatiile la franare de obicei sunt de la geometrie!
  • MARYAN_1967

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
zergutzu a scris:Salut,

Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat masina (dec. 2006) a fost sa schimb discurile de frana cu unele noi (BREMBO), astfel a disparut efectul discurilor ovalizate..Totul a fost OK pana azi cand am franat puterinic la 120 cand masina a inceput sa trepideze puternic...acelasi sentiment ca atunci cand aveam discurile vechi si ovalizate. Saptamana trecuta am schimbat si sabotii de frana, am si rectificat putin tamburii..(vechii sabotii aveau pe mijloc un canal..cred ca pt ventilatie, lasand o diferenta de 2-3mm pe tambur)..Cert e ca placutele de frana fusesera schimbate cu 2 sapt inainte sa schimb discurile(si nu le-am schimbat cand am pus discurile BREMBO), iar cu masina din februarie pana sapt trecuta cand i-am facut si franele pe spate nu am mai mers. E posibil sa se fi ovalizat asa repede discurile, sau sa fie de la tamburi? Astept cu mult interes raspunsurile voastre!


Vectra A `94 1.7TD(TC4EE1)


Salut , daca spui ca ai schimbat placutele si discurile atunci verifica si etrierii poate au joc si in momentul franarii nu mai raman fixi, eu am patito cand aveam un Tico
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@zergutzu, a trecut ceva vreme de la problema pe care ai postat-o, ai rezolvat cumva? spune-ne si noua de la ce era si cum ai rezolvat.

Din ceea ce a relatat initiatorul threadului, cred ca prb vine de la tamburii spate, care ori nu au fost strunjiti cum trebuie, adica sa se elimine toate ovalitatile, ori in urma prelucrarii au ramas asperitati pe suprafata strunjita si de aici si respectiva vibratie.
Discurile de frana ovalizate se simt si in pedala de frana, dau o pulsatie in pedala in momentul apasarii.
  • dasi35

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare opel-isti!.
Iata si problema mea. voi incerca sa o scriu intr-o ordine cronologica.
In 2004 cumpar masina, vectra A, isuzu, dupa cateva saptamani constat ca trebuie sa schimb placutele. In momentul schimbarii constat ca discurile sunt extrem de uzate; la recomandarea mecanicului merg la un magazin , le cumpar si le schimb; dupa aproximativ 2000km efectuati la munte in concediu, constat ca imi apare o vibratie puternica in volan in momentul franarii bruste la viteze peste 100km/h; ma intorc acasa, merg la magazin si la insistentele mele ca mi-a vandut discuri "naspa", vanzatorul mi le schimba cu altele noi. dupa 2-3000km apare din nou aceeasi vibratie puternica; de data asta le demontez si le duc la strung, la comparator. binenteles ca mi le gaseste ovalizate, le rectifica, le montez si totul este ok........pana de curand cand iarasi a aparut acea vibratie dezgustatoare............
si acum intrebari:
am cumparat cumva discuri facute pe "genunchi"?
este o problema cu placutele de frana sau atrierele?(asa am citit mai sus aici)
este o problema generala privind ventilarea discurilor si de aici apar si problemele in timp?
mai ramane sa merg sa cumpar dicuri originale, originale.......dar s-ar putea dupa 3-4000km sa am aceeasi problema....dar cine stie....?....poate cineva sa ma lamureasca care a trecut prin asa ceva si a rezolvat problema pt. totdeauna....?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
si ale mele tot brembo si tot asa vibreaza la viteze de peste 60.
la mine e mai ciudat ca nu vibreaza tot timpul cu aceiasi intensitate.
cateodata la 60 nu vribreaza aproape deloc.
discurile au maxim 10 000 km.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
pai acum si sincer fara suparare pt nimeni dar am vazut discuri brembo(asa zise) la 45ron bucata.chiar credeti ca cu 45 ron discul puteti cumpara discuri de calitate?.stiti ca este o vb."atat dai atat face".parerea mea ca se merita mult mai mult pt ceva care le schimbi de obicei la cel putin 40000km.
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Brembo la 45 de lei?Asta-i clar teapa .Eu vreau sa comand un set pe fata si este 250 euro fara TVA.Problema mea este insa alta ...imi apare tot timpul pe computerul de bord BRAKE PAD.Stie cineva care poate fi problema pt ca placutele le-am schimbat de curand.Poate sa fie un senzor care face figuri sau e altceva?Stie cineva?
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
DISC FRANA FATA PLIN
- PRODUCATOR BREMBO 46.08
- PRODUCATOR SBS 47.24
- PRODUCATOR FEBI 53.36
- PRODUCATOR BREMBO MAX 152.83
DISC FRANA FATA VENTILAT
- PRODUCATOR SBS 53.36
- PRODUCATOR FEBI 69.09
- PRODUCATOR BREMBO 69.36
- PRODUCATOR DAEWOO 71.34
LA AUTOKARMA
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da dar eu le vreau striate si gaurite si sunt alte preturi la cele sport.
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si calitatea alta binenteles.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
pai tocmai asta e faza.atat dai atat te tine(2000km)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR