- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salutare!
In urma vizionarii unui reportaj de pe TVR 2 mi-a venit ideea de a deschide aceasta discutie.Reportajul se referea la anularea sistemului ABS , anulare care in unele cazuri s-a dovedit benefica : de exemplu pe zapada.Sunt convins ca iarna pe gheata a-ti patit-o cu totii ca ABS-ul sa va enerveze prin intrarea in functiune.
Avantajele ABS- ului sunt incontestabile , dar in unele cazuri ...
In urma vizionarii unui reportaj de pe TVR 2 mi-a venit ideea de a deschide aceasta discutie.Reportajul se referea la anularea sistemului ABS , anulare care in unele cazuri s-a dovedit benefica : de exemplu pe zapada.Sunt convins ca iarna pe gheata a-ti patit-o cu totii ca ABS-ul sa va enerveze prin intrarea in functiune.
Avantajele ABS- ului sunt incontestabile , dar in unele cazuri ...
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ma refeream la acele situatii , pe care de altfel sunt convins ca le-ati intalnit , cand ar fi fost mai bine ca ABS-ul sa nu intre in functiune: portiuni de gheata in care roata nu mai are aderenta iar ABS-ul intra in functiune.
Despre dezactivarea centurilor nu as face niciodata asa ceva.Daca ati fi vazut emisiunea ,,Ursa Mare" parca se numea ati fi vazut si testele si masuratorile de oprire pe care reporterul le-a facut.
Despre dezactivarea centurilor nu as face niciodata asa ceva.Daca ati fi vazut emisiunea ,,Ursa Mare" parca se numea ati fi vazut si testele si masuratorile de oprire pe care reporterul le-a facut.
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Agilul
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 J A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Daca esti pilot superexperimentat, poti sa bati ABS-ul la distanta de frinare pe orice vreme si fara sa pierzi controlul. Insa in caz de urgenta (reala) s-ar putea sa eziti si sa nu mai sti sa-ti dozezi "talpa" pe pedala de frina. Intr-adevar, poti sa fi neplacut surprins cind deodata vezi ca frinele "isi dau drumul" si masina se duce ... insa fara, probabil ca masina s-ar fi dus de asemenea, insa fara sa mai ai directie.
Deci decuplarea ABS = o idee nu prea buna.
Deci decuplarea ABS = o idee nu prea buna.
- KlubbHead
- **
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
ddf a scris:Ma refeream la acele situatii , pe care de altfel sunt convins ca le-ati intalnit , cand ar fi fost mai bine ca ABS-ul sa nu intre in functiune: portiuni de gheata in care roata nu mai are aderenta iar ABS-ul intra in functiune.
Despre dezactivarea centurilor nu as face niciodata asa ceva.Daca ati fi vazut emisiunea ,,Ursa Mare" parca se numea ati fi vazut si testele si masuratorile de oprire pe care reporterul le-a facut.
Despre dezactivarea centurilor nu as face niciodata asa ceva.Daca ati fi vazut emisiunea ,,Ursa Mare" parca se numea ati fi vazut si testele si masuratorile de oprire pe care reporterul le-a facut.
Ai face cea mai mare greseala sa il dezactivezi, ABS'ul nu are rolul sa te opreasca mai repede! sa fie clar! ABS-ul iti ofera posibilitate de manevrare a automobilului pe timpul unei franari foarte violente, fara abs poti sa tragi tu de volan ca te duci sanie in directia in care te deplasezi(inertia)
Acum 1 an am mers cu un ford scorpio(masina xxxxxl) fara abs si am fost nevoit sa franez foarte tare, rotile s-au blocat, cu toate ca volanul era tras apropae maxim dreapta m-am oprit in participantul din trafic care era in fata mea, in momentul scaparii aderentei pe asfalt masina n-a mai tinut cont de directia in care erau indreptate rotile, ma uitam neputincios cum ma intrept catre el, acuma noroc ca s-a lasat doar cu numarul de inmatriculare sifonat, as fi putut scapa daca as fi luat piceorul de pe frana probabil dar.. lipsa de experienta si-a zis cuvantul...
Deci, parerea mea in 1 din 20 cauzuri cand experienta invinge mecanica renteaza sa nu ai abs, trebuie sa fi foarte ager si cu viteza de reactie...
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
handiboa
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2007
- Mesaj Privat
- D@ny
- **
- 369 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Arad
D@ny
- Mesaje scrise: 369
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- alindel
- **
- 215 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Kadett 1989 17d
- cluj-napoca
alindel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: cluj-napoca
- Masina: Kadett 1989 17d
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
eu nu am abs la masina personala, dar am condus si masini cu abs. cred eu ca toto secretul e sa nufranezi foarte brusc dintr-o data ci treptat. astfel abs-ul intra numai atunci cand masina tinde sa derapeze si o mentine dreapta pe sosea, deci nu trage in nici o parte. ideea de al dezactiva nu cred ca e chiar foarte buna pt. ca cei care l=au inventat si pus pe masini cred eu nu sunt chiar f prosti. in legatura cu centurile sunt intru totul sa le folosesti chiar dac uneori te incomodeaza. am vazut un caz in care un sofer a ramas fara dinti in gura pt ca nu avea centura desi a fost implicat intr-o coliziune destul de usoara pe un drum nu prea circulat......................................................
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
pai stati putin, vorbiti despre soferi supraexperimentati dar!...
abs-ul elibereaza presiune doar in momentul blocarii complete a rotilor, nimeni nu te opbliga daca ai abs sa trantesti pedala de podea.
sustin totusi dezactivarea centurii si a parbrizului pentru un zbor fara probleme.
un topic aiurea din start, fara suparare ... parerea mea dom'le.
abs-ul elibereaza presiune doar in momentul blocarii complete a rotilor, nimeni nu te opbliga daca ai abs sa trantesti pedala de podea.
sustin totusi dezactivarea centurii si a parbrizului pentru un zbor fara probleme.
un topic aiurea din start, fara suparare ... parerea mea dom'le.
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
situatii in care incurca putem gasi pentru orice, insa atunci intram la capitolul exceptii. trebuie luat in considerare cum isi face treaba sistemul respectiv in general.
parerea mea este ca ABS-ul este util. mai cred de asemenea ca in unii soferi pot opri masina cel putin la fel de repede cu ABS sau fara pentru ca stiu sa foloseasca frana dar acestia intra la categoria de mai sus, adica sunt exceptii. ar fi interesant sa explice pe forum un sofer de raliu cum se foloseste frana cel mai eficient caci ei stiu foarte bine asta.
ca analogie, exista un filmulet pe youtube in care Titi Aur explica circulatia corecta a mainilor pe volan. uitati-va si poate aveti o surpriza!
parerea mea este ca ABS-ul este util. mai cred de asemenea ca in unii soferi pot opri masina cel putin la fel de repede cu ABS sau fara pentru ca stiu sa foloseasca frana dar acestia intra la categoria de mai sus, adica sunt exceptii. ar fi interesant sa explice pe forum un sofer de raliu cum se foloseste frana cel mai eficient caci ei stiu foarte bine asta.
ca analogie, exista un filmulet pe youtube in care Titi Aur explica circulatia corecta a mainilor pe volan. uitati-va si poate aveti o surpriza!
- rhodense
- **
- 121 mesaje
- din 11 Dec 2007
- Insignia Sports Tourer 2017
- Alta tara
rhodense
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia Sports Tourer 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ma ia durerea de cap cand vad ce soferi superexperimentati sunt pe aici,asa ca nu ma mai mira cand ma duc sa evaluez pagubele unei masini si vad cam ce face inconstienta unora,de se intampla asemenea nenorociri.
Ia zi soferule superexperimentat cand franezi cu morcovu in c_r ca ti-a iesit unu in mijlocu drumului si pe margine cum sade bine la romani este pietris si pamant cum selectezi tu ca rotile cu aderenta de pe o parte sa tina la maxim si cele care pierd aderenta datorita suprafetei sa fie deblocate? cand se termina mizeria sa le activeze imediat? Cand franezi tu stii superexperimentatule ca greutatea apasa pe puntea fata si dozajul pentru spate sa nu se blocheze sa ajungi in spital sau la 2 metri sub pamant era asigurat de sisteme mecanice aproximativ eficiente si de cele mai multe ori blocate de rugina iar prin introducerea ABS-ului s-a putut mari eficienta franarii si mai ales a disparut pericolul pierderii controlului prin blocarea rotilor spate?
Pe loc perfect uscat zici ca opresti mai repede? ai fost la lectiile de fizica? ce mai tii minte din frecarea statica si frecarea dinamica?si din nou puntea spate obtine maximul de eficienta prin renuntarea la dozarea mecanica.Ia pune tu frana si incearca sa eviti un obstacol,daca ai auzit de transferul maselor intre punti o sa ai presiuni diferite pe fiecare roata care se schimba in functie de inclinarea caroseriei in timpul manevrei ,ia zi cum faci tu cu rotile sa ramana toate la limita alunecarii? Exemple sunt prea multe de situatii ,simulate in laboratoare,verificate pe piste,milioane de ore de munca insumate la toti producatorii ,pentru ca ei folosesc informatiile si de la altii sunt in sistemele alea care au un singur defect , NU POT INVINGE LEGILE FIZICII SI PROSTIA OMENEASCA.
Am mai vorbit cu clienti care sustineau ca de cand au Lexus ori BMW ori Audi nu mai iau curbele pe serpentine cu 60 le iau cu 90 aici e o problema multi pierd contactul cu realitatea si la un moment dat cand sistemele electronice vor fi invinse de prostia soferului chiar nu mai poti face nimic indiferent de ce calitati de pilot crezi ca ai.
Daca de exemplu la sareta ta tunata tu ai eficienta maxima pe o singura roata in caz de frana de urgenta ABS-ul va debloca roata care da sa alunece iar celelalte oricum nu fac nimic si te opresti direct in stalp.
L-am vazut o singura data pe celebru Micutzu cu Ascona lui ,o masina frumoasa in stadiul in care era atunci cu un tuning exterior discret ,cand am intrebat cum se opreste dupa o cursa s-a intors si le-a spus celor de acolo....cine dracu e si asta de-i da lectii? credeam ca vorbim de la pasionat la pasionat dupa putin timp am auzit ca a avut accident ,primul lucru de care m-am interesat a fost daca a derapat, ce nu stiu este daca apucase sa inlocuiasca franele alea jalnice. Nu cred ca Micutu a reparat,reglat,imbunatatit mai multe sisteme de franare ca mine,ca nu avea cand ..... da pentru scaparea aia a platit cu viata un pret prea mare dupa parerea mea.
Asa ca daca exista soferi superexperimentati pe aici ii sfatuiesc sa nu dezactiveze ABS-ul masinii daca a fost proiectata sa aiba asa ceva pentru ca multe nu mai au repartitor de franare si s-ar putea sa o pateasca grav la prima frana violenta.
Ia zi soferule superexperimentat cand franezi cu morcovu in c_r ca ti-a iesit unu in mijlocu drumului si pe margine cum sade bine la romani este pietris si pamant cum selectezi tu ca rotile cu aderenta de pe o parte sa tina la maxim si cele care pierd aderenta datorita suprafetei sa fie deblocate? cand se termina mizeria sa le activeze imediat? Cand franezi tu stii superexperimentatule ca greutatea apasa pe puntea fata si dozajul pentru spate sa nu se blocheze sa ajungi in spital sau la 2 metri sub pamant era asigurat de sisteme mecanice aproximativ eficiente si de cele mai multe ori blocate de rugina iar prin introducerea ABS-ului s-a putut mari eficienta franarii si mai ales a disparut pericolul pierderii controlului prin blocarea rotilor spate?
Pe loc perfect uscat zici ca opresti mai repede? ai fost la lectiile de fizica? ce mai tii minte din frecarea statica si frecarea dinamica?si din nou puntea spate obtine maximul de eficienta prin renuntarea la dozarea mecanica.Ia pune tu frana si incearca sa eviti un obstacol,daca ai auzit de transferul maselor intre punti o sa ai presiuni diferite pe fiecare roata care se schimba in functie de inclinarea caroseriei in timpul manevrei ,ia zi cum faci tu cu rotile sa ramana toate la limita alunecarii? Exemple sunt prea multe de situatii ,simulate in laboratoare,verificate pe piste,milioane de ore de munca insumate la toti producatorii ,pentru ca ei folosesc informatiile si de la altii sunt in sistemele alea care au un singur defect , NU POT INVINGE LEGILE FIZICII SI PROSTIA OMENEASCA.
Am mai vorbit cu clienti care sustineau ca de cand au Lexus ori BMW ori Audi nu mai iau curbele pe serpentine cu 60 le iau cu 90 aici e o problema multi pierd contactul cu realitatea si la un moment dat cand sistemele electronice vor fi invinse de prostia soferului chiar nu mai poti face nimic indiferent de ce calitati de pilot crezi ca ai.
Daca de exemplu la sareta ta tunata tu ai eficienta maxima pe o singura roata in caz de frana de urgenta ABS-ul va debloca roata care da sa alunece iar celelalte oricum nu fac nimic si te opresti direct in stalp.
L-am vazut o singura data pe celebru Micutzu cu Ascona lui ,o masina frumoasa in stadiul in care era atunci cu un tuning exterior discret ,cand am intrebat cum se opreste dupa o cursa s-a intors si le-a spus celor de acolo....cine dracu e si asta de-i da lectii? credeam ca vorbim de la pasionat la pasionat dupa putin timp am auzit ca a avut accident ,primul lucru de care m-am interesat a fost daca a derapat, ce nu stiu este daca apucase sa inlocuiasca franele alea jalnice. Nu cred ca Micutu a reparat,reglat,imbunatatit mai multe sisteme de franare ca mine,ca nu avea cand ..... da pentru scaparea aia a platit cu viata un pret prea mare dupa parerea mea.
Asa ca daca exista soferi superexperimentati pe aici ii sfatuiesc sa nu dezactiveze ABS-ul masinii daca a fost proiectata sa aiba asa ceva pentru ca multe nu mai au repartitor de franare si s-ar putea sa o pateasca grav la prima frana violenta.