Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • lucian9595

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2019 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze daca postul meu nu se afla in rubrica care trebuie dar am nevoie de o parere din partea voastra, de scurt timp mai exact aproape 3 saptamani sunt posesorul unui Opel Astra Sedan(2019, 1.4 benzina 140 CP) si mi se pare dubios ca motorul se raceste destul de greu.Am facut un drum de cca 15-17 km si am oprit, dupa 50 min am pus contactul si apa era undeva la 60-70°; e normal asa ceva? Un mecanic de la opel mi-a spus ca nu am dc sa imi fac griji si ca mai rau era daca nu mi se ridica apa pana la 90°


MODEL: Astra 2019
MOTOR: A14NET
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Sau NU!
  • lucian9595

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2019 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Mentionez ca si seara cand temperaturile sunt undeva la 1°-2° impresia mea e ca se raceste foarte greu in conditiile in care masina are 1000km in prezent si nu am fortat nota cu ea (am schimbat doar in 2000 turatii)
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Cum poti sa te ingrijorezi de racirea motorului dupa oprirea lui?!🤔
Il raceste aerul de afara in timp.......prin transferul termic.
Iti place sa traiesti intens (in stres)?
  • lucian9595

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2019 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Nu imi place sa traiesc in stres, e doar o intrebare pertinenta.Mai am un opel astra G si dupa oprire, racirea se face mult mai repede indiferent de stilul de condus.Adica dupa un drum de cca 15 km condus asa normal iti dau un exemplu, probabil in cca 40 min maxim motorul s-a racit complet.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Mai usor cu "pertinenta"!
E o stupizenie.....
No offence!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu stau si mã întreb: ti-ai luat motor turbo pe benzinã de 140 de cai si schimbi vitezele la 2.000ture/min?! Dacã-i adevãrat Rolling Eyes , atunci esti îndreptãtit sã ne întrebi de ce se rãceste motorul "foarte greu" dupã oprire! Wink
  • lucian9595

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2019 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Masinile noi in general vin cu un rodaj din fabrica, pe banc..asta nu inseamna ca nu poti sa-i faci si tu un rodaj clasic si la inceput sa o "menajezi" , asta implica o turatie constanta si evitarea franarilor bruste pentru a permite ansamblului de franare o uzare uniforma.Propui ca iesirea din fabrica sa se faca de exemplu cu 160-170 km/h? nu cred, motorul unei masini te va tine in functie de cum il exploatezi si de aici si chestiile aferente lui(consumuri de ulei, combustibil s.a.m.d, in speta aceste efecte se vor vedea in timp). Dar aici nu vorbim doar de rodajul motorului ci si de rodajul pieselor din trenul de rulare si ca sa intaresc tot ce am spus mai sus "rodajul" asta din fabrica consta in verificarea parametrilor motorului si dureaza cateva min la o turatie de 3000-4000.Deci prefer sa astept putin si sa ruleze masina in conditii normale si dupaia sa ma bucur de "TURBO", nu crezi?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Vãd cã ești priceput...cunoști cu exactitate secretele rodajullui motoarelor la producãtor, ptr care îți mulțumim cã ni le împãrtãșești și nouã! Și sunt convins cã ai traista plinã cu astfel de secrete....De-aia nu prea înțeleg de ce-ți pierzi vremea cu noi, cã noi nu prea avem cu ce te ajuta, la nivelul tãu de pregãtire...și cu mașina dã-i înainte, cã știi tu mai bine ce trebuie fãcut!
  • lucian9595

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2019 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Nu am vrut sa subliniez ca sunt priceput, dar daca tu ai inteles din postarea mea ca eu nu stiu ce inseamna "TURBO" si m-ai ironizat cu turatiile(2000), nu e vina mea.Eu am venit cu argumente, pe care le gasesti oriunde daca intrebi/cauti.Si tu, si eu si oricare alt om de aici cand are o nedumerire, intreaba pentru ca nu suntem mecanici si nu trebuie sa ne ironizam.In alta ordine de idei, de la o intrebare simpla am ajuns sa ne contram pe tema rodajului.O zi buna!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Hai, cã vãd cã-ți place sã discuți în contradictoriu, de dragul discuției: poți sã produci un document credibil, în care sã scrie ”negru pe alb” cã la un motor, cu caracteristicile celui despre care facem vorbire, se recomandã, în perioada de ”rodaj” (deși vãd cã știi cã producãtorul asigurã un rodaj și, dacã tot ești informat, ar trebui sã știi și cã nu recomandã încã unul, fãcut de nea Lucy, dupã ureche, dar nu orice ureche, ci ureche de mare șofer și, indubitabil, mecanic de mare anvergurã!), schimbarea treptelor de vitezã la o turație nu mai mare de 2000rot/min și probabil, pe cale de consecințã logicã/tehnicã, o turație ptr viteza de croazierã de 1500rot/min? Cã zici cã informațiile astea le gãsești oriunde, ceea ce nu te contrazic...probabil ”oriunde” înseamnã la colțul strãzii, la bere cu bãieții, la ștrand cu gagicul, la biliard cu fetele, pe forumuri dubioase pe care niște neica-nimeni debiteazã inepții cu nonșalanțã și alte academii tehnice de renume...
PS
Și tot de dragul discuției: dacã ai ști, mãcar, ce inseamnã încãrcare termicã la un m.a.i. și diferențele, pe acest aspect, dintre un motor aspirat și unul supra-alimentat cu turbinã(aflã la ce temperaturi și turații funcționeazã un turbo-compresor!), probabil cã nu ai mai face comparații deplasate între timpii de rãcire, dupã oprire, între cele 2 motoare. Asta ca sã nu intrãm în discuții mai ”încâlcite” dpdv tehnic...
  • enervantul

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2017

  • Mesaj Privat
lucian9595 a scris:Imi cer scuze daca postul meu nu se afla in rubrica care trebuie dar am nevoie de o parere din partea voastra, de scurt timp mai exact aproape 3 saptamani sunt posesorul unui Opel Astra Sedan(2019, 1.4 benzina 140 CP) si mi se pare dubios ca motorul se raceste destul de greu.Am facut un drum de cca 15-17 km si am oprit, dupa 50 min am pus contactul si apa era undeva la 60-70°; e normal asa ceva? Un mecanic de la opel mi-a spus ca nu am dc sa imi fac griji si ca mai rau era daca nu mi se ridica apa pana la 90°


MODEL: Astra 2019
MOTOR: A14NET

Bine ai venit printre noi. Nu iti mai face griji, e bine asa. Bucura-te de masina, eu estimez ca in urmatorii cinci ani ai sa ridici capota doar sa completezi lichidul de la stropitorul de parbriz (exagerez putin, mai verifici si tu lichidele alea pe acolo) asa ca benzina si drumuri bune.
P.S Cand ai timp uita-te mai bine, prima litera de la motor nu este A cu siguranta.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Aproape sigur e B...da' te mai uiți?
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Probabil D14NET, cu Euro 6.2......
Sa lamurim "PROBLEMA" cu racirea greoaie dupa oprirea motorului....mai greu decat la AstraG...
Acest motor turbo functioneaza la o temperatura de 104°C.
Motorul de pe Astra G functioneaza la 90°C.
Motorul turbo are un bloc motor din fonta cenusie puternica, CU CADRU GOL.... deci face mai greu transfer termic cu mediul exterior, comparativ cu blocul motor clasic din fonta.
Avand in vedere aspectele mai sus mentionate, e normal sa se raceasca mai greu si sa se incalzeasca mai repede..... ceea ce este UN AVANTAJ si nu o problema.

Un motor are probleme cu racirea daca:
- nu ajunge la temperatura de functionare (termostat ramas deschis);
- fierbe (termostatul nu deschide, radiatorul este partial infundat, electroventilatorul nu functioneaza cum trebuie sau pompa de apa nu plimba lichidul suficient de bine).

De aceea am spus ca este o stupizenie sa se creada ca este o problema ca se raceste mai greu dupa oprirea motorului.....

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/luv/
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Au ajuns la D... Embarassed am mai aflat ceva.
Oare ce-o fi ”fontã cenușie puternicã”?! Never heard about... Confused Am suspiciunea puternicã cã unchiu” Goagãl și-a bãgat coada la traducere...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR