Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Probleme alternator . Salut forum am broblema cu alternatorul incarca bine 14-14.7v Dar are perioade cind nu mai incarca coboara pina la 12.7v .oare sa fie alternatorul sau ceva releu .a fost probat si pe banc.Voi Ca parere aveti va multumesc


MODEL: Insignia 2010
MOTOR: A20dt
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
O avea incarcare inteligenta, masinile astea mai noi au alt regim de incarcare care ajusteaza tensiunea alternatorului in functie de gradul de incarcare al bateriei. Dupa pornire ar trebui sa incarce la 14,x cateva minute /zeci de minute si sa scada la 12,x cand s-a incarcat bateria. Mai documenteaza-te, nu vad care e problema.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@Mihai.P...asa este.
@matei niculae. Cand vezi ca incarca putin, porneste ventilatia+ degivrare+ faruri ..si in cateva minute o sa vezi ca o sa creasca si tensiunea de incarcare.. Ca test...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cat timp functioneaza motorul tensiunea trebuie sa fie mentinuta in plaja 14.0v -14.5v indiferent de consumatori daca alternatorul este in mintile lui,tensiunea de 12.6v masurata la bornele bateriei este doar cand motorul este oprit si acumulatorul este 100% incarcat si 12.3 cand e la 50% capacitate ,indiferent cat de inteligenta este incarcarea alea sunt valorile la orice masina. Aici este o scadere de tensiune fara rost,alternator,masa la motor,caroserie,borne serizari ...putin cam mult de lucru.
  • ionut ciobanu

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sunt si cu incarcare inteligenta,la care scade tensiunea de incarcare. Eu am acum Insignia Grand Sport, luata de noua si intradevar la pornire incarca 14 si, dar in timpul mersului scade sub 14. La mine indica incarcarea permanent. Am 3 ani cu ea si 92 de mii de km si nu am avut probleme cu bateria.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Cat timp functioneaza motorul tensiunea trebuie sa fie mentinuta in plaja 14.0v -14.5v indiferent de consumatori daca alternatorul este in mintile lui,tensiunea de 12.6v masurata la bornele bateriei este doar cand motorul este oprit si acumulatorul este 100% incarcat si 12.3 cand e la 50% capacitate ,indiferent cat de inteligenta este incarcarea alea sunt valorile la orice masina. Aici este o scadere de tensiune fara rost,alternator,masa la motor,caroserie,borne serizari ...putin cam mult de lucru.

La mine face cum am postat mai sus de 4 ani si 75000 km..aceeasi baterie care era pe masina in 2017 ( si cred ca mai avea ceva ani de cand era montata) ... Nu ar fi trebuit sa moara bateria in 4 ierni daca era ceva in neregula cu incarcarea?
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
livcro a scris:@Mihai.P...asa este.
@matei niculae. Cand vezi ca incarca putin, porneste ventilatia+ degivrare+ faruri ..si in cateva minute o sa vezi ca o sa creasca si tensiunea de incarcare.. Ca test...
am incercat sa deschid toti consumatori Dar nimic ramane la 12.7v.Lam demontat si brobat pe banc de 3 ori la diferiti electricieni .Am controlat si cablagiul de la alternatorul .electromotor pina la baterie toate contactele Sint perfecte. Parca se blocheaza imi face asa cam de un an. Am sa incerc cu alt alternator de 140ah.Mentionez pe masina e un Bosch de 100ah originale motorul are 180.000km
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asa o fi ,dar pana si service-urile acumulatoare nu-ti dau garantia cu incarcare sub 14v ,atentie cu luminile aprinse ,adica consumatori ....mai departe ganditi si voi.Incarcarea corecta se vede pana si in luminile farurilor cu bec halogen,14.5v lumina e alba si la 12v-12.5v arata a lumanari lumina este galbuie.De scazut sub 14v la un 13.8-13.5 minimu' se prea poate cu toti consumatorii porniti in relantiu dar de 12v nici vorba la un sistem electric in mintile lui cu motorul pornit.
La turatia de 2000-2500 cu toti consumatorii porniti trebuie sa se stabilizeze la 14.0v-14.5v ,toate regulatoarele acolo decupleaza singura ciudatenie data in carti erau la Daewoo unde dadeau 15v-15.5v si probabil si Opel pe vremurile alea tot pe acolo se invarteau .Sfatul meu este sa mai masurati tensiunea de incarcare poate aveti surpriza sa fie ce trebuie atata timp cat inca motorul mai porneste.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@mecaNIK: a fost o discutie aprinsa cu un coleg care vindea acumulatori..si tot asa, nu credea. A zis ca el nu acorda garantie la astfel de comportamente ale alternatorului Very Happy Nu stiu la bateriile normale cum se intampla, a mea e AGM. Pe de alta parte, poti verifica la masina ta ce se intampla dupa 15-20 min de condus. Eu am activat cu opcom sa vezi incarcarea in bord ... am verificat si veridicitatea afisajului din bord cu tensiunea la borne..si era corecta..insa la 2-3 min de la pornire era in jur de 14 V si la borne si pe afisaj...
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@matei niculae bateria de care este, normala, EFB, AGM, etc? A fost inlocuita de curand? Daca da, cu acelasi tip?
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Masinile din grupul VAG dotate cu start % stop in general de la 2010 in sus intr-adevar ,scad tensiunea de incarcare pana la 13..Anumite service-uri nu erau familiarizate cu acest gen de incarcare, dar este normala, unii au inlocuit alternatoare pentru chestia asta . Pentru genul acesta de masini in incarcare inteligenta si acumulator ok destul de des au tensiunea pe borne undeva la 13-13.5 DAR putand urca pana la 15 -15.2 pentru momente scurte.Logica este ... daca bateria este incarcata de ce sa opuna rezistenta inutil alternatorul..
De aceea daca pe masina este prezenta incarcare inteligenta trebuie studiat cum anume trebuie sa se comporte.Bmw face aceeasi treaba... + alte chestii interesante programare/codare tip baterie si capacitate..
P.S. porneste motorul da drumul la clima si vezi daca ai peste 14 ...
La masinile clasice incarcarea cu intermitenta sugereaza lipsa carbuni..dar bineinteles pot fi si alte defecte.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Logica pe model vechi era dupa pornire alternatorul preia incarcarea acumulatorului si consumatorii ,rolul acumulatorului devenind doar de atenuare a fluctuatiilor de tensiune cand instalatia este solicitata la maxim si mai apar consumatori mari,directii electrice cu motor nu cu pompa electrica,intrarea ABS-ului toate cu acumulator deja pe la sfarsitul vietii,noua logica o da de gard asa cum ne-a obisnuit deja si da scade incarcarea dar nu ajunge niciodata in mod normal la 12v pentru ca in situatia celor spuse mai sus acumulatorul este in zona ,30% incarcat si inca un consumator mare ajungi in 11 v imediat pana mai ridica el tensiunea unde trebuie.
Este bine ca le mai repetam din cand in cand asa mai aflam lucruri noi si interesante,eu o sa masor azi la un Mondeo 2010 ,si un BMW f30 2.0d 2014 sa vedem cum stau cu inteligentele.
Culmea aseara am iesit si eu la un Kebab Shop in centru au sarit turcii pe mine ca masina lor face lumina dar la 4 metri in fata,nu vad nimic pe sosea,au decapotat-o a mers,cand sa o capoteze la loc si-a facut o parte din cursa si ....eroare nu mai e tensiune suficienta.....asa e viata diseara merg sa masor si acolo,ne mai auzim.
Tot ce vine la mine si pentru o presiune la roti....masuram tensiunea pe baterie,motor oprit,pornit,cu /fara consumatori ....tragem concluzii,aia scriu prostii in carti,noi citim,verificam....da la sfarsit ce-i spui clientului?ca el nu vede pe unde merge si masina se recapoteaza pana la jumate
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am iesit la inteligente si situatia este urmatoarea ;
Mondeo 2.0 tdci 2010 inteligent ,motorul oprit masina in stationare de ieri 12.40v ce banuiam eu o baterie 50% incarcata
motor pornit toate oprite 14.43v-14.40v
motor pornit cu tot ce are de pornit,ac,radio,lumini faza lunga ventilator maxim, 14.30v
BMW f30 2.0 2014 inteligent si el da i-a crapat turbina ,in stationare de 3 zile 12.30v
motor pornit toate oprite 15.00
motor pornit toate pornite AC,faza lunga 15.00-15.10
La BMW as fi vrut sa refac masuratorile ca stiu ce inteligenta sclipitoare are referitor la acumulator dar inteligenta inginerului care a proiectat cotetu de motor N47 cu derivatele a considerat ca si pompa de ulei consuma putere drept urmare m-am ales cu o turbina bubuita pe autostrada,asa ca revin cu masuratori dupa ce o sa fie capabila de mers mai mult pentru ca am ceva banuieli.
Revenim tensiunea optima pentru ca totul sa fie ok inclusiv luminile 14.00v-14.50v ...ca inteligentele nu sunt de acord este altceva, sfatul meu ca eu asa fac daca inteligenta se crede mai desteapta decat mine o marit ,eu vreau sa vad valorile astea si atat ,ca CIM, PIN ,LINDK nu este de acord atunci le fac vant.
Ca tot am banuieli si la acel Opel de aseara,cand vin oamenii la shop le fac o vizita ...de curiozitate,banuiti de ce nu ,mai ales cand mi-a spus ca el nu vede mai departe de 4 matri in fata amasinii...si totusi porneste.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cam greu de inteles postul tau. Mergi cu masina Insignia, din profilul care este vreo 15-20 min apoi, fara sa opresti motorul, masoara incarcarea la bornele bateriei...poti face si poze..Ma inarmez si eu cu multimetru...sper sa nu uit... PS: daca pornesti consumatori, o sa creasca tensiunea...sa nu avem discutii dupa Very Happy Very Happy . Deci scade tensiunea de incarcare la cateva zeci de minute de rulaj, in conditiile in care ai bateria incarcata si nu ai consumatori...cam greu vara ca merge ventilatia...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La Mondeo nu scade nimic,are doar o fluctuatie puternica in faruri cand intra ABS-ul ceva nu e in regula ,daca pornesc,daca opresc,daca doar ma fac ca le opresc la masina asta diferenta este de 0,2-0,3v ciudat ,un sistem de incarcare perfect tine aproape constata tensiunea indiferent de ce faci.Cu mortorul oprit dupa minim 24 de ore masori starea acumulatorului,cu motorul pornit cu /fara consumatori masori strea instalatiei de incarcare cu toate cele.
Insignia 1.8i am vandut-o ,Insignia 2.0 cdti asteapta motor ,merg si eu cu ce pot conduc zilnic intre 10-20 de masini intre 3 parcuri auto,4 service-uri intretin,repar,carpesc, cam 300-350 de masini in total de toate marcile ,toate plangerile in garantie vin la mine si trebuie sa le rezolv,in drum unde nu se poate altfel,pe elevator unde asa se cere sau trimise la colaboaratori unde tot eu merg si le repar pana la urma.
Ideea este ca poti avea o parere cat de cat avizata cand vanturi atatea roabe pe zi ,si nu le conduc doar,ma mai ajuta si soferi eu ma ocup cu tot ce tine ca masina aia sa fie vanduta si sa nu fie probleme cat este in garantie.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mesajele mele sunt greu de inteles pentru ca se adreseaza anumitor membri care sunt dispusi sa invete ,timpul nu ne permite sa experimentam singuri atatea situatii,le expun pe ale mele ,le vad pe ale altora si maine cand merg la munca stiu sigur mai mult decat cei din cele 4 service-uri la un loc cu tot cu neamurile lor....eu sper sa faca si la fel si colegii de pe forum,aici la 3000 de km departe de tara nu am cu cine sa schimb idei,astia se cred destepti numai prin faptul ca s-au nascut in tara care trebuia.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Esti in alta lume..ramai acolo. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy . Discutia era despre incarcarea variabila a alterantorului la Insignia A...Atat. Daca depanezi sute de masini nu inseamna ca te stii si la alternatorul asta...
Iar mesajele sunt greu de inteles pt ca scrii agramat. Inteleg ca esti afara..dar nu stiu de ce as face efort sa te inteleg..moca.
Am terminat...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vezi ca te tragi de sireturi putin peste masura....daca nu tii minte niste valori ,n-ai nimic concret de spus lasa-ne ca bati campii cu inversunare.Ca sa intelegi ceva pe lumea asta faci comparatie intre marci,valori,situatii si abia atunci intelegi pana la sfarsit....daca dupa tine 12v este o tensiune corecta pentru un sistem electric e clar ai gresit forumul domnu' Pruteanu.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Usor cu pianul pe scari..ca sa ajungi la sireturile mele trebuie sa te catari pe un teanc de carti, citite si procesate in prealabil. Asa imi trebuie daca ma cobor la nivelul tau. Very Happy
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,854
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Toate mașinile de generație noua fac asa: încarcã acumulatorul exact cât trebuie.
Astra j, pe care o am de 7 ani, încarcã de la 12.3 la 15.3, în funcție de gradul de încãrcare al acumulatorului.
E fizica curata, nimic altceva.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR