Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
Soluție
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Bine vam gasit pe forum .

Probleme pe surt ar fii :

1. Martorul cu spirala nu se mai aprinde , pornesc motorul fara sa apara in bord
2. A aparut martorul rosiu cu cana de ulei (dupa 2-3 secunde de la pornire) , dupa ce am pus ulei Opel 5w30
3. Nu se aprinde ceata dreapta ( nu stiu cum este la Corsa D , dar este posibil sa fie asa din fabrica)

Primele doua probleme au aparut azi dupa ce am schimbat filtrele si uleiul .

De cateva zile , am cumparat un Corsa D cu motor diesel Z13DTE de 95 cp , neavand ITP de 10 luni , am zis sa o pregatesc putin sa fie in regula , am schimbat filtrele si uleiul , singura chestie care mi-a sarit in ochi a fost ca am scos peste 4 litri (asa parea in bidonul de apa de 5 litri) , am pus uleiul recomandat Opel 5W30 Dexos 2 (am inteles ca este ok si pentru filtrul de particule) aproximativ 3,3 litri .

Am pus si filtrul de ulei , aici ma bagase putin in ceatã ca iesise niste piese din plastic si un arc , dupa ceva timp am vazut ca peste prima piesa se trage arcul ,dupa care si introduce in 2 piesa din plasic si se baga in canalul lor (vezi poza)
Cred ca prin strangerea filtrului , apasa prima piesa din plastic care comprima arcul , nu stiu exact daca are doar rol de fixare al fltrului pe lateral .

Dupa ce am pus toate filtrele si uleiul , am pus contactul ceva mai mult sa se umple filtrul de motorina ,dupa care am dat cheie , a pornit foarte bine a am lasat motorul sa mearga la relanti 10-15 minute .

Dupa un timp am facut proba la becurile din spate ca nu mergeau cele de frana , si ceata dreapta , daca cu frana a rezolvat prin schimbarea becurilor , cu ceata nu am rezolvat nimic , presupun ca asa vin din fabrica , doar cu ceata pe stanga.

Cand am dat sa pornesc masina din nou dupa un timp , am vazut ca nu mai apare spirala in bord , dadeam cheie ,pornea motorul si dupa 2-3 secunde aparea martorul rosiu cu cana de ulei , am desfacut filtrul abia pus , si de data asta piesele din plastic cu arc au ramas la locul lor , nu au mai iesit , fitrul era negru de ulei (repede se mai murdareste uleiul fata de benzina) .
Pana la urma o sa cumpar o diagnoza Opel Op Com 2012-2014 sa fie acolo , sa pot citi mai bine erorile.


MODEL: Corsa 2010
MOTOR: Z13DTE

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

lampa de ceata e ok asa cum e acum, trebuie sa se aprinda doar cea de pe partea soferului.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salut ! Ma pacalit ca avea bec pus , probabil a mai fost cineva inainte care tragea sperante ca se aprinde , nu am insitat prea tare , mai greu a fost cu becurile de frana pana am vazut unde se afla , noroc cu Youtube , le-am schimbat si au mers fara probleme .
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salut,
Spiralã se aprinde cand motorul e rece, de obicei iarna si toamna cand se rãcește timpul,atunci vei observa ca se va aprinde pt cateva secunde,, becul de ceațã doar pe partea șoferului, cel de pe dreapta e pus de forma, dat se poate face si ala daca tragi cabluri, cu filtrul de ulei depinde de ce model de filtru tip UFI sau purflux. Nu mai folosi ulei Gm 5w30 ca nu e bun , nu mai este uleiul de alta data, Ravenol 5w30 HLS sau 5w40 HCS eu iarna bãgãm 5w30 si vara 5w40 depinde si cati km fãci intre schimburi.
Cand se arde o bujie se aprinde martor masina cu cheia, cand îți scapa ulei pe la intinzator de lant distribuție iti apare in bord martor cana cu ulei semn ca trebuie sa schimbi chitul de distribuție, cand ti se întãrește pedala de ambreiaj sau ai vibratii in caroseria e volantul deci chit de ambreiaj, daca se arde un bec iti apare in bord Insp 2 sau 4 cand nu ai bec pe semnalizare martorul din bord pe semnalizare clipoceste foarte des. Ca si motor mai verifica furtun de la decantor ulei si cel de la pompa de vacuum cãtre tulumba de frana se fisureaza si riști sã rãmâi fãrã frana,de fapt se întãrește pedala,.,pe la termostat sa fii atent ca la mine a pocnit , în rest grija la cutie de viteze ca e in 6 trepte si la un moment dat o sa cedeze , asa sunt ele mai defectuoasã din fabrica , de fapt sunt niste rulmenti care se uzeazã. În rest masina e foarte buna , depinde cum e servisata ca si schimburi de filtre.
Cam atât am intampinat eu ca defecte din 2007 pânã în 2020, ,eu schimbul de kit distribuție și ambreiaj l-am facut o singurã datã la 173000 km prin 2015.
Sa auzim de bine!
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salut,
Spiralã se aprinde cand motorul e rece, de obicei iarna si toamna cand se rãcește timpul,atunci vei observa ca se va aprinde pt cateva secunde,, becul de ceațã doar pe partea șoferului, cel de pe dreapta e pus de forma, dat se poate face si ala daca tragi cabluri, cu filtrul de ulei depinde de ce model de filtru tip UFI sau purflux. Nu mai folosi ulei Gm 5w30 ca nu e bun , nu mai este uleiul de alta data, Ravenol 5w30 HLS sau 5w40 HCS eu iarna bãgãm 5w30 si vara 5w40 depinde si cati km fãci intre schimburi.
Cand se arde o bujie se aprinde martor masina cu cheia, cand îți scapa ulei pe la intinzator de lant distribuție iti apare in bord martor cana cu ulei semn ca trebuie sa schimbi chitul de distribuție, cand ti se întãrește pedala de ambreiaj sau ai vibratii in caroseria e volantul deci chit de ambreiaj, daca se arde un bec iti apare in bord Insp 2 sau 4 cand nu ai bec pe semnalizare martorul din bord pe semnalizare clipoceste foarte des. Ca si motor mai verifica furtun de la decantor ulei si cel de la pompa de vacuum cãtre tulumba de frana se fisureaza si riști sã rãmâi fãrã frana,de fapt se întãrește pedala,.,pe la termostat sa fii atent ca la mine a pocnit , în rest grija la cutie de viteze ca e in 6 trepte si la un moment dat o sa cedeze , asa sunt ele mai defectuoasã din fabrica , de fapt sunt niste rulmenti care se uzeazã. În rest masina e foarte buna , depinde cum e servisata ca si schimburi de filtre.
Cam atât am intampinat eu ca defecte din 2007 pânã în 2020, ,eu schimbul de kit distribuție și ambreiaj l-am facut o singurã datã la 173000 km prin 2015.
Sa auzim de bine!
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri .

1. Referitor la martorul cu spirala care nu mai aparea , am vazut ca apare pentru o secunda pana pornesc prima data , dupa ce se incalzeste putin motorul nu mai apare la urmatoarele porniri , probabil este setat sa se activeze la o anumita temperatura .
2. Martorul rosiu cu cana de ulei , a disparut dupa ce am mutat masina mai in spate , pana atunci statea cu roata din stanga fata intr-o groapa ,nu prea mare ,este posibil ca acest lucru sa fi influentat aparitia martorului , cand am pus uleiul masina era intoarsa , rotile din fata erau pe loc drept , dupa ce am intors-o , si roata stanga era mai jos decat cea din dreapta a aparut martorul rosiu cu cana de ulei .

Fltrul de ulei pus la masina este UFI 25.061.00 , am auzit ca uleiul original Opel nu mai este asa de bun , dar la pretul asta (104 lei 5 litri Dextron II) nu putem avea pretentii , intentia a fost sa tin uleiul maxim 1000-2000 km sa mai curete motorul ,dupa care sa pun altul ceva mai rasarit , o sa ma uit dupa uleiurile recomandate de tine .

Alte probleme care sau rezolvat sau trebuiesc rezolvate
1.Nu mergea de la inceput treptele 1,2,3 de la ventilatorul de habitaclu , sa rezolvat cu scoaterea torpedoului si a rezistentei , am vazut ca un fir (negru sau maroniu) de la mufa era mai decojit , am crapat putin plasticul din dreptul firului , l-am scos putin afara ( nu am putut sa-l scot de tot ) si am strans mai tare cu un cleste mufa care prinde cablu , dupa care l-am infasurat cu band izoler , i-am facut proba si merge .
2. Pielea sintetica de la schimbator era lasata , am desfacut plasticele de prindere de sub butonul de marsarier ,am bagat partea de sus a imbracamintei schimbatorului peste plasticele desfacute , dupa care le-am ridicat si fixat la loc , acum se vede bine schimbatorul.
3.Daca totul este in regula ,mai trebuie verificat rezervorul pentru lichid de parbriz , acesta curge , l-am umplut dar este crapat pe undeva , o sa ma uit pe forum sa vad daca a mai avut cineva probleme cu el si cum la scos afara . Presupun ca din cauza asta jetul de apa este destul de jos ,si asta pe loc , in mers ar fi si mai rau , nu am vazut sa bage apa si la stergatorul din spate.
4.Are probleme cu flansele de amortizor pe fata , am vazut ca nu sunt asa de ieftine ca la Golf 4 , acolo scapam mai ieftin .

Masina este mai cheala , are cutia de viteze in 5 trepte , nu are AC , de calculator de bord nici vorba ,are doar filtru de particule , nu are si catalizator , bine ca are geamuri fata si oglinzi controlate electric
Cand aveam ambele becuri de frane arse , nu aparea ceva in plus in bord , am tot cautat pe net dar nu am vazut pentru 1.3 CDTI senzor presiune ulei ,ca la benzinare .

In final , am comandat o diagnoza Op Com la 200 lei + transport cu softul pana in 2021 si limba romana ,daca am inteles bine .


  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
La rezervor de lichid parbriz crapã mufele ce intra in pompita,asta problema am avut si eu am improvizat cu furtunase bãgata pe pompita, rezervorul e prins în nituri de plastic,deci odatã scos greu il pui la loc dar nu are rost sa îl scoti, e bn cum procedezi cu uleiul asa fãceam si eu ulei ieftin si mers cu el ceva km apoi schimbat. Asa e daca nu ai comp de bord nu prea indica . Indicat ar fi si un schimb de ulei la cutie ca vad are ceva km in bord. Are senzor ulei partea fata pe lângã pompa de înalte.
Succes
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Daca am gasit unde trebuie , rezervorul se vede mai bine dupa ce dau jos plasticele de la roata din stanga , dupa ce fac ITP-ul ma ocup si de rezervor si stergatoare ,care din cate vad sunt mai scumpe ,nu sunt simple cu tabla pe ele .

Da,este indicat sa schimb si uleiul de cutie , trebuie sa vad ce ulei se potriveste pentru cutiile in 5 trepte , din pacate Opel nu sunt asa de precisi in manualul pentru Corsa D , daca am bagat de seama timoneria nu este pe cablu , nu imi place asa de mult cum intra in viteze ,fata de a mea Alfa 166 sau Golf 4 , cursa schimbatorului pare ceva mai scurta si pedala de ambreiaj este in mod sigur mai tare decat la Golf 4 sdi unde este foarte moale ,aproape la fel de tare ca la 166 , oricum kitul de ambreiaj este mai scump decat la ambele masini ,pacat ca are pompa de ambreiaj cu rulment de presiune ca la Ford , si asa este mai scumpa , la 166 curgea lichid de frana pe la pompa dupa cutie care actioneaza furca , sa rezolvat cu 25 lei un set de garnituri , la Corsa este jale ,ca trebuie data cutia jos .

Pe net am gasit doar senzor care masoara niveul de ulei , era in jur de 200 lei , ala cred ca vine in baie , vazusem o mufa acolo , o sa ma uit mai bine sa vad senzorul de care zici.

Masina teoretic are 205.000 km , 170.000 km facuti prin Belgia in 8 ani si de 3 ani in tara unde sa mai mers 34.000 km in 2 ani , iar cel mult 1000 km facuti prin localitate la drumuri scurte , ca nu avea itp si asigurare de 10 luni .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am reusit sa cumpar o diagnoza si au dat erorile din pozele de mai jos , presupun ca nu sa mai pus demul diagnoza pe masina sa se mai stearga din erori .
Cand am luat masina , am fost la un service care avea o diagnoza universala Delphi , acolo a gasit doar :P2468 Particle emission filter overloaded - intermitent , P2453 Particle emission filter overloaded -permanet , P003A Senzor presiune turbo -faulty intermitent , sau sters 2 din ele si probabil a ramas P2453 , ca avea spirala aprinsa mereu , aceasta a disparut dupa un drum de 15 km cand sa adus masina acasa .
Dupa ce am sters toate erorile , ramasese una legata de claxon , care nu functiona , am vazut ca lipsea siguranta nr 4 de la motor , am pus alta si acum merge si claxonul , am mai pus si un bec la luminile pentru numar , ca unu era ars .
O sa vad in timp, daca sa scos siguranta de la claxon ca afecta si altceva ,sau se arsese alta siguranta si a luat-o pe cea de la claxon .

O sa caut pe cineva din Constanta cu Corsa D cu motor de 1.3 , sa vad daca si la el este pedala de ambreiaj tare , nu vad bine situatia la mers bara la bara .
Mai face un zgomot cand merg foarte usor si pun frana , inainte sau inapo la fel face , am crezut la inceput ca este frana de mana putin trasa , sper sa fie doar de la flansele de amortizor fata ,pe care le stiu uzate , daca nu cumva sunt uzate si pe spate ,daca are .


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Azi am mai pus odata diagnoza sa vad ce coduri reapar , si unul a sarit in ochi ,ca aparuse si prima data : P003A-00 , Pozitie de comanda reglaj turbosuflanta - Nu este invatata , merge stearsa ,dar reapare cand pornesc motorul , prin oras vad ca se infige masinuta .
Si al doilea cod de eroare gasit pentru prima data este : B1000-36 , Replace control unit (ECU) , chiar daca a mers stearsa eroarea dupa 20 minute ,este o problema ca nu ma pot conecta la motor , nu vede nici un parametru , in schimb se conecteaza la celalate module , ma interesa motorul ca sa vad cat de infundat este filtrul de particule , am inteles ca scrie un procentaj , dar din pacate nu se conecteaza .


  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
De conectat, se conecteaza, altfel nu ai fi putut sa citesti nici codurile de eroare. Ca nu vezi valorile parametrilor, in timp real, este alta mancare de peste, in mare cam sunt neconcordante intre software si hardware sau driver inadecvat.
B1000-36, din ce vad eu, este pe display, nu pe ECU motor.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Da , eroarea cu B1000-36 legata de ECU ,apare la Infotainment system/DIS (Info Display,TID,BID,GID,CID) , aparuse doar azi cand am pus prima data diagnoza , dupa ce am scos siguranta de la claxon (era scoasa cand am luat masina) si am pus diagnoza dupa 20 min , a mers stearsa si nu a mai aparut chiar daca am pus siguranta la loc .

Pe partea de motor a gasit eroarea cu turbosuflanta , dar nu imi permite sa ma conectez la acest modul , posibil sa fie o neintelegere cu driverele , dar presupun ca nu se conecta nici la celalate module , am instalat 2 programe pe Windows XP : OP-COM Professional RO Version 150406b si OP-COM Professional 200603a , o sa dezinstalez o versiune si vad atunci , mai am si versiunea 2018 .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Azi am facut primul drum de aproape 100 km , din care 35 pe autostrada si concluzile ar fi :

1.Pana in 100 km / ora masina se misca binisor , in sensul ca ajunge destul de repede la viteza aia , dupa ce trece de 100 ,ajunge progresiv la 130 ,cat i-am dat maxim , iar atunci cand dau de o sosea ceva mai inclinata scade la 100 ,chiar daca tin constant apasat pe pedala , isi revine la drum drept , nu se compara cu actuala Alfa 166 2.0 TS cu gpl unde creste viteza si la deal daca apas acceleratia.
2.La mers in localitate pana in 60 km/ora , turatia creste rapid la 3000 pe acceleratie , in schimb la viteze mai mari , nu mai ajunge asa de usor la 3000 , in general 2500, nu este de bine in depasiri.,
3.Pare doar iluzie deocamdata , dar mi se pare ca ocazional arata o viteza mai mare decat este in realitate , arata 80 dar pare ca circul cu mai putin .
4.Am lasat pe cineva incepator sa conduca masina , si mergea cam incet timp de 10 km ,dupa care se aprindea spirala , am urcat eu la volan si i-am dat putina talpa si a disparut martorul din bord .
5.Cutia de viteze este mai pretentioasa decat la Alfa 166 sau Golf 4 , la astea pot pleca destul de lejer cu a doua dupa loc , la Corsa chiar si daca sunt putin in miscare ,si o las in treapta a doua , are demarajul greoi , in astfel de cazuri, trebuie neaparat oprit si bagat in prima treapta sa aibe ceva vlaga.

Am ajuns acasa , am pus diagnoza op-com si a dat destule erori , dintre astea , una tot insista sa apara de fiecare data cand pornesc motorul P003A-00 , Pozitie de comanda reglaj turbosuflanta - Nu este invatata , o sterg dar apare din nou la pornire. Vad ca nu au mai aparut erorile legate de PDF , care erau stocate cand am cumparat masina si sa bagat diagnoza de la Delphi.
Nu am codus masini cu turbo pana acum , dar presupun la cei 95 cp ai motorasului trebuia sa faca din Corsa o masina ceva mai agila decat este actuala, din cauza asta presupun ca eroarea de mai sus este legata de turbo , dar nu am gasit informatii exacte pentru remedierea situatiei.

Vad in cotinuare , la prima pornire , apare cana rosie de ulei ,pana pornesc masina si incep sa merg putin cu ea , dupa aceea nu mai apare toata ziua , cei trept nici nu a fost utilizata zilnic.
DIagnoza op-com ,se conecteaza la ECU , dar nu citeste nici un parametru , o sa incerc diagnoza si la alt Opel pe partea de motor , ma gandesc ca daca era de la drivere , nu recunostea celalate module , dar la restul le citeste parametri si erorile fara probleme .

Dupa drumul de mai sus , cam astea au fost erorile aparute pe diagnoza , cam pretentioasa masina

.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite mai jos ceva


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
O sã mã uit pe lângã turbina ,sa vad ce senzori are și dacã sunt mufele bãgate bine , din câte am citit ,am mai întâlnit codul P003A-00 la cineva cu Insigna , rezolvarea a fost înlocuirea convertorului de presiune turbocompresor .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
M-am uitat si la poza facuta cand sa facut prima diagnoza cu Dephi , si acolo aparea eroarea P003A (fara 00 ) si scria senzor presiune turbo , faulty , intermitent , asta este singura care ramasese , celalate 2 legate de filtrul de particule ,au disparut P2458 Particle emission filter overloaded - intermitent si P2453 Particle emission filter overloaded -permanent .
Am trecut pe la un service Opel si am aratat codul P003A-00 , au zis ca trebuie invatata pozitia de comanda a turbinei ,am inteles ca se face doar cu un program , nu ar fi cheltuiala prea mare , dar nu stiu cat de mult rezolva problema , in bani astia se cumpara un senzor de presiune turbocompresor (cod 55563534) ,o sa mai citesc cum se verifica.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Stie cineva ,daca este relevant pentru verificarea convertorului de presiune turbo ,testul cu seringa bagata in furtunul de vacuum care duce catre turbo ,am pus un clip scurt http://www.youtube.com/watch?v=pByvgGn85ow , am vazut prin clipuri ca mai foloseau pompe de vacuum ,care sunt bune si la aerisit franele .

La 1.3 CDTI ,senzorul de presiune turbo este acelasi cu convertorul de presiune turbo ? Mai vazusem un senzor care masoara presiunea din admisie

Daca nu sunt si alte probleme , am vorbit cu cineva care are diagnoza Tech 2 ,si la costuri ceva mai mici decat la reprezentanta ,pot face reînvatarea pozitie de comanda turbo.

Martorul cu cana rosie pentru presiunea de ulei , am vazut ca ramane aprins la pornire secunde bune , pana pun masina in miscare si creste turatia peste 1500 ,dupa aceea nu mai apare pe timpul zilei ,decat putin la pornire daca las masina intr-o zona inclinata (gen rotile din dreapta pe trotuar) .
O sa caut exact unde vine pozitia senzorului de presiune ,daca are , benzina este pus la vedere in fata , daca este ok ,si am loc , o sa cumpar o trusa de verificat presiuna uleiului , si daca ma duc la service imi ia cam aceiais bani ca pe trusa ,ca sa verifice preisunea.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am gasit senzorul de presiune ulei , l-am desfacut si strans la loc , nu avea vre-o problema vizuala , o sa cumpar altul ca sunt destul de ieftine , nu stiu daca se poate verifca daca actualul functioneaza corect.
Din ce am observat la masina asta ,conteaza destul de mult ca partea din fata sa fie pe loc cat mai drept ,de exemplu ieri am parcat masina invers fata de cum o lasam (la fel ca atunci cand am facut schimbul de ulei) si azi cand am pornit motorul ,sa aprins pentru o secunda martorul presiune ulei si sa stins , nu mai statea secunde bune ca atunci cand masina era parcata invers ca acum.
O sa iau in calcul inlocuirea uleiului cat mai repede ,la 104 lei cat am dat pe 5 litri de GM 5w30 ,este de asteptat sa fie un ulei de o calitate mai slaba ,probabil daca era mai rasarit , nu isi permiteau sa vanda 5w30 la pret la fel sau mai mic decat un 10w40 mai rasarit .


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Azi am reusit sa fac diagnoza sa citeasca valorile motorului , cu toate ca motorul este Z13DTE din 2010 , ca sa vad datele in timp real , a trebuit sa aleg anul 2011 si motorul din urmatoarea generatie A13DTE , care daca nu ma insel ,este euro 5 , pana la urma conteaza ca imi arata valorile motorului .

Vad ca arata la distanta parcursa de la ultima inlocuire a filtrului de particule, cu aproximativ 36.000 mai multi km decat arata in bord , nu stiu cum sta treaba .

La cantitatea de funingine acumulata in fitrul de particule arata 86 % , deocamdata nu si-a facut singur vre-o regenerare , dar vreau sa vad optiunile in op-com pentru o regenerare fortata , inca nu le-am gasit ,ca vroiam sa ies pe autostrada si sa ii dau o regenerare fortata , pe loc am inteles ca nu este prea bine , in cel mai rau caz ,se da jos si o duc la curatat ,ca sunt cateva firme locale care curata DPF-uri si buzunarele in acelasi timp, ca nu este o operatiune asa de ieftina.


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Sper sa fie de bine cu DPF-ul , dupa 10 km prin oras ,dar cu motorul putin peste 2000 ture ,vad ca a scazut cantitatea de funingine de la 86 la 76 % , sper sa fie in regula filtrul de particule si sa mai scada , nu de alta dar este o caruta de bani daca se cumpara de nou ,iar folosit este la noroc.

Din pacate ,se pare ca diagnozele chinezesti clonate dupa Op-com ,nu suporta toate optiunile celor originale si a mea de exemplu ( versiunea 1.99 ,firmware 1.67 ) nu gaseste la motor pe partea de programare decat 3 optiuni , nici vorba de regenerare filtru particule.

Tot nu scap de becul cu presiunea de ulei in special la prima cheie , nu cred ca este senzorul de presiune a uleiului ,pentru ca am simit ca si-a schimbat zgomotul (mai mult ca sigur lantul decat motorul ) imediat dupa ce sa stins becul , am zis a incerc cu alt ulei si filtru , drept urmare am cumparat 4 litri de Ravenol 5w30 HLS si un filtru de ulei Mann HU7004/1X , in speranta ca nu se mai aprinde becul de presiune a uleiului la prima cheie , daca tot insista ,o sa incerc un 5w40 mai ieftin ,dar care sa respecte specificatile motorului , dupa un test de presiune , o sa desfac baia de ulei sa vad cum se prezinta sorbul de ulei , cam asta este ce pot face , ce este mai mult de atat, la mecanic .

Ce pare aiurea , daca tot este un senzor de presiune ulei , de ce nu are diagnoza o optiune la motor sa citeasca valoarea senzorului , probabil se omit parametri acestui senzor pe majoritatea diagnozelor, nu cred ca era mare lucru sa arate presiunea uleiului in timp real.


Azi am vazut o chestie care nu imi place la Corsa D , datorita parbrizului mare fata de alte masini , nu se dezabureste pe interior toata suprafata , eu cu scaunul lasat la minim in jos a fost acceptabil , dar daca era scaunul ridicat ,sau soferul mai inalt erau probleme cu vizibilitatea , probabil ca gurile de aerisire dinspre parbriz nu bat asa de bine pe geam , bordul pare foarte mare pentru genul asta de masina (la 166 am bordul de 2 ori mai ingust ) banchete din spate sunt tari ca la autobuz , astea din fata sunt acceptabile , pedala de ambreaiaj cupleaza foarte bine ,doar ca pare tare ,fata de alte masini ,iar in mers bara la bara nu o vad asa de placuta .



Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR