- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Societatile de asigurari sunt tot mai nemultumite de faptul ca au de platit daune auto din ce in ce mai mari.
Motivul acestei cresteri alarmante este Directiva Uniunii Europene "Design", cunoscuta si sub numele de "Clauza de reparatii", care distorsioneaza piata pieselor de schimb auto.
Toata aceasta disputa este generata de producatorii de autoturisme care, utilizand in mod abuziv reglementarile privind protectia desenelor, au impus prin aplicarea Directivei "Design" monopolul fabricarii pieselor de schimb auto, spun reprezentantii ESCAR, o asociatie europeana care militeaza pentru liberalizarea acestei piete. Este vorba despre piesele de schimb vizibile, categorie in care intra elementele de caroserie, lampile, geamurile etc., si in nici un caz designul masinii, desen asupra caruia producatorul are rezervate toate drepturile. Prin impunerea monopolului, producatorii auto controleaza la nivel european o piata mai mare de 12 miliarde euro in detrimentul a peste 260 milioane de detinatori de vehicule care nu au acces la piete de schimb mai ieftine. Acest lucru afecteaza in mod direct si societatile de asigurari, care se vad astfel obligate sa plateasca despagubiri din ce in ce mai mari, a afirmat presedintele ESCAR, Gerhard Riehle. Deocamdata la nivelul UE nu exista o interpretare unitara a Directivei "Design", astfel ca in unele tari nu este protejat designul pieselor de schimb vizibile, pe cand in altele da. Asa se face ca daca in Benelux patronul unei firme care produce si comercializeaza astfel de piese se numeste om de afaceri, in altele, precum Romania sau Franta, patronul incalca legea si risca trei, respectiv cinci ani de inchisoare.
Motivul acestei cresteri alarmante este Directiva Uniunii Europene "Design", cunoscuta si sub numele de "Clauza de reparatii", care distorsioneaza piata pieselor de schimb auto.
Toata aceasta disputa este generata de producatorii de autoturisme care, utilizand in mod abuziv reglementarile privind protectia desenelor, au impus prin aplicarea Directivei "Design" monopolul fabricarii pieselor de schimb auto, spun reprezentantii ESCAR, o asociatie europeana care militeaza pentru liberalizarea acestei piete. Este vorba despre piesele de schimb vizibile, categorie in care intra elementele de caroserie, lampile, geamurile etc., si in nici un caz designul masinii, desen asupra caruia producatorul are rezervate toate drepturile. Prin impunerea monopolului, producatorii auto controleaza la nivel european o piata mai mare de 12 miliarde euro in detrimentul a peste 260 milioane de detinatori de vehicule care nu au acces la piete de schimb mai ieftine. Acest lucru afecteaza in mod direct si societatile de asigurari, care se vad astfel obligate sa plateasca despagubiri din ce in ce mai mari, a afirmat presedintele ESCAR, Gerhard Riehle. Deocamdata la nivelul UE nu exista o interpretare unitara a Directivei "Design", astfel ca in unele tari nu este protejat designul pieselor de schimb vizibile, pe cand in altele da. Asa se face ca daca in Benelux patronul unei firme care produce si comercializeaza astfel de piese se numeste om de afaceri, in altele, precum Romania sau Franta, patronul incalca legea si risca trei, respectiv cinci ani de inchisoare.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
1. e normal ca asiguratorii sa fie tristi ca platesc bani grei pe piese de origine , fata de turcisme .
2. nu este in detrimentul clientilor , adica al nostru , atata timp cat asiguratorul e obligat , indirect , sa-mi puna capota originala si nu vreo foita de aluminiu turceasca ( ca doar nu fac tuning la masina )
3. ar trebui si cred ca este deja , liberalizata partea cu tot ce inseamna consumabile la masina . un filtru , o placuta . n-ar trebui liberalizat piese importante , precum un cuzinet sau o capota . de ce ? pt ca am cumparat cand coordonam o activitate specifica , un cuzinet de producator si a venit clientul peste 2 luni cu juma' de cuzinet . se mancase ! avantaje : setul a costat 100 de lei la producator , fata de 700 de lei la opel .
2. nu este in detrimentul clientilor , adica al nostru , atata timp cat asiguratorul e obligat , indirect , sa-mi puna capota originala si nu vreo foita de aluminiu turceasca ( ca doar nu fac tuning la masina )
3. ar trebui si cred ca este deja , liberalizata partea cu tot ce inseamna consumabile la masina . un filtru , o placuta . n-ar trebui liberalizat piese importante , precum un cuzinet sau o capota . de ce ? pt ca am cumparat cand coordonam o activitate specifica , un cuzinet de producator si a venit clientul peste 2 luni cu juma' de cuzinet . se mancase ! avantaje : setul a costat 100 de lei la producator , fata de 700 de lei la opel .
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ce sa spun... "saracutzii" de ei o sa intre in incapacitate de plata cat de curand la cat de "rau" o duc. Nu au decat sa se planga si societatile de asigurari ca si restul tarii
Acum vreo 3 ani am avut un accident cu un ford si trebuia sa imi repar masina pe asigurarea celui care a intrat in fata mea. Am lasat'o in service si mi'au promis piese noi. Am trecut pe acolo a doua zi, era sa nu imi recunosc masina... "Baietii" imi montasera faruri vechi si spoiler fata tot second de la un model de ford mai vechi cu cativa ani Le'am facut un scandal de nu stiau cum sa dea jos gunoaiele alea de piese mai repede Evident ca au tinut masina aproape doua saptamani pe motiv ca nu au ajuns inca piesele noi dar cand mi'am ridicat masina era cu piese noi pe ea si nu aveam nici cel mai mic gand sa semnez devizul fara piese noi, originale.
Acum vreo 3 ani am avut un accident cu un ford si trebuia sa imi repar masina pe asigurarea celui care a intrat in fata mea. Am lasat'o in service si mi'au promis piese noi. Am trecut pe acolo a doua zi, era sa nu imi recunosc masina... "Baietii" imi montasera faruri vechi si spoiler fata tot second de la un model de ford mai vechi cu cativa ani Le'am facut un scandal de nu stiau cum sa dea jos gunoaiele alea de piese mai repede Evident ca au tinut masina aproape doua saptamani pe motiv ca nu au ajuns inca piesele noi dar cand mi'am ridicat masina era cu piese noi pe ea si nu aveam nici cel mai mic gand sa semnez devizul fara piese noi, originale.
netstorm
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
stati 2 secunde... societatile de asigurari sunt nemultumite nu din cauza ca nu pot sa plateasca pentru turcisme cand va repara masina. Daca atunci cand a fost asigurata masina, avea pe ea piese originale Opel, in caz de reparatii, ei sunt obligati sa plateasca pentru orice ca sa aduca masina la fel cum era. Chiar daca exista alternative mai ieftine, ei tot piesele originale le vor plati. Problema cu monopolul este aceeasi ca in orice alt domeniu. Daca producatorii de autoturisme sunt singurii care au voie sa produca de ex un parbriz pentru un model anume, nimic nu ii opreste sa ceara de 3 ori mai mult decat ii costa sa il faca.
Daca alte firma ar putea produce acelasi parbriz => apare concurenta => producatorii de masini trebuie sa scada si ei preturile => problema societatilor de asigurari dispare => rate mai mici la casco si rca
...asa ca nu cred ca ar trebui sa ne fie indiferent, chiar daca societatile de asigurari nu o duc "rau" nici asa.
Daca alte firma ar putea produce acelasi parbriz => apare concurenta => producatorii de masini trebuie sa scada si ei preturile => problema societatilor de asigurari dispare => rate mai mici la casco si rca
...asa ca nu cred ca ar trebui sa ne fie indiferent, chiar daca societatile de asigurari nu o duc "rau" nici asa.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
@netstorm, esti idealist. Teoretic ai dreptate. dar da o geana, studiaza nitel, si numai aici, pe forum. O sa vezi cati dintre colegi au avut probleme cu asigurarile, care o dadeau ca "aripa a fost lovita inainte, capul de bara oricum iti scartaia, planetara... pai a ta era oricum veche, du-te si ia una din dezmembrari" si asa mai departe.
Pe ce mizeaza asiguratorii, daca apar turcismele, nu e ca se vor ieftini piesele originale. Ci ca turcismele oricand vor fi mai ieftine. Si ei te vor trimite direct catre turcisme
Pe ce mizeaza asiguratorii, daca apar turcismele, nu e ca se vor ieftini piesele originale. Ci ca turcismele oricand vor fi mai ieftine. Si ei te vor trimite direct catre turcisme
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
netstorm a scris: societatile de asigurari sunt nemultumite nu din cauza ca nu pot sa plateasca pentru turcisme cand va repara masina...
Ba exact de aia sunt nemultumite. De cand s'au inventat societatile de asigurari singurul lor scop e sa incasese cat mai multi bani de la tine si sa te plateasca cat mai putin cand te duci la ei cu devizul. Evident ca daca au liber la alegerea producatorilor, dupa ce iti repara seviceul masina societatea de asigurari nu o sa plateasca in totalitate pe motiv ca exista piese mai ieftine decat ce au pus aia in service chiar daca pun chinezarii si tu ramai sa ii dai in judecata sau scoti bani din buzunar.
Cat despre monopol el exista si va exista intotdeauna intr'un fel sau altul. Nici un producator independent nu poate concura cu marile companii producatoare de automobile chiar daca are preturi cu mult mai mici. GM, Ford, Vag... ei dau tonul. De ex: GM produce cateva milioane de piese cu o matrita; matrita se deterioreaza, vine nea' Gigel, producatorul, o cumpara si se apuca de facut piese in continuare. Evident ca piesele vor fi mult mai ieftine pt ca nea' gigel nu are o echipa de ingineri platiti sa proiecteze matrita. Iarasi evident ca acele piese nu vor face parte din acelasi standard de calitate cu cele produse de GM.
netstorm
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
stiu cum sunt societatile de asigurari, nu incercam sa spun ca sunt corecti. Singurele probleme pe care le-am avut in legatura cu asigurarile, au fost cu o dacie 1310, unde nu exista monopol pe piese. Pentru orice piesa de dacie, exista cate 5 variante si discutii in cel putin 2 forumuri despre care din ele e mai buna. Cand a trebuit sa imi iau banii inapoi, nu s-a uitat nimeni ca am luat o piesa importata din germania care costa chiar ceva mai mult decat cea originala. Daca o sa apara turcisme ca alternative la piesele marilor producatori si societatile de asigurari o sa strambe din nas, o sa fie dati in judecata de destule ori cat o sa le treaca. Cele care refuza platile o sa piarda clienti. Nu incepeti cu coruptia din Romania si cum societatile de asigurari controleaza piata pentru ca nu e tocmai asa... numai din cauza ca sunt atat de multe, creeaza destula concurenta si este de ajuns ca una singura sa isi onoreze platile, iar celelalte vor fi nevoite sa se schimbe si ele.
Stiu ca nu sunt sfinti... cand a venit constatatorul la service sa imi treaca ce se repara si ce se inlocuieste, vroia sa treaca totul pe reparatii si mi-a argumentat cu "totusi, e o dacie.." imi venea sa-l bat acolo. Dupa ce i-am facut scandal, mi-a trecut piesele la inlocuire si am rezolvat problema.
Stiu ca nu sunt sfinti... cand a venit constatatorul la service sa imi treaca ce se repara si ce se inlocuieste, vroia sa treaca totul pe reparatii si mi-a argumentat cu "totusi, e o dacie.." imi venea sa-l bat acolo. Dupa ce i-am facut scandal, mi-a trecut piesele la inlocuire si am rezolvat problema.