LOGIC
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2018
- Mesaj Privat
Salutare baieti, sunt nou atat in cele ale soferiei cat si aici pe forum!
Tocmai ce am achizitionat un Astra H(hatchback) 1.7 CDTI cu 80cp (an fabricatie 2005, motor Z17DTL) si vreau sa ii fac distributia cat mai repede. Mentionez ca masina are in bord 186.000 km, iar distributia a fost schimbata ultima oara la in jur de 120.000. Deja am facut comenzi de piese de pe Autokarma in urma citirii unor recenzii de pe diferite siteuri. Sper sa nu fi facut o alegere gresita. Astfel:
- set role de la INA - 240 de lei
- curea distributie GATES - 80 de lei (am auzit ca e destul de buna, precum si cele de la continental)
- pompa de apa HEPU - 125 de lei (am vazut aici intr-un topic ca la masina asta, pompa de apa nu e pe distributie, deci nu ar fi trebuit poate neaparat sa o comand, dar na, chiar daca nu e originala, macar e noua. De la unii, am inteles ca e recomandat cu distributia si schimbarea pompei)
In total am ajuns la aproape 450 de lei piesele. Luni trebuie sa ma intalnesc cu mecanicul sa mi le puna!
Astept pareri! Multumesc anticipat!
P.S.
E riscant daca mai merg asa cu masina cateva zile???
Tocmai ce am achizitionat un Astra H(hatchback) 1.7 CDTI cu 80cp (an fabricatie 2005, motor Z17DTL) si vreau sa ii fac distributia cat mai repede. Mentionez ca masina are in bord 186.000 km, iar distributia a fost schimbata ultima oara la in jur de 120.000. Deja am facut comenzi de piese de pe Autokarma in urma citirii unor recenzii de pe diferite siteuri. Sper sa nu fi facut o alegere gresita. Astfel:
- set role de la INA - 240 de lei
- curea distributie GATES - 80 de lei (am auzit ca e destul de buna, precum si cele de la continental)
- pompa de apa HEPU - 125 de lei (am vazut aici intr-un topic ca la masina asta, pompa de apa nu e pe distributie, deci nu ar fi trebuit poate neaparat sa o comand, dar na, chiar daca nu e originala, macar e noua. De la unii, am inteles ca e recomandat cu distributia si schimbarea pompei)
In total am ajuns la aproape 450 de lei piesele. Luni trebuie sa ma intalnesc cu mecanicul sa mi le puna!
Astept pareri! Multumesc anticipat!
P.S.
E riscant daca mai merg asa cu masina cateva zile???
CaTaLYNnn
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- deleted-88280
- **
- 193 mesaje
- din 21 Sep 2013
deleted-88280
- Mesaje scrise: 193
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
O sa ai o surpriza cand o sa vezi ca rola de ghidare INA din set are joc in rulment de noua. Nu e mare jocul, dar e prezent acolo.
Eu la schimbarea distributiei am pus inapoi rola de ghidare SKF care avea doar 23.000km rulati si joc in rulment ZERO, rola de ghidare INA deocamdata sta in cutie si o sa vad eu pe viitor daca o mai montez sau raman definitiv pe SKF ca si rola de ghidare pentru motorul asta.
Tot de la AK am cumparat si eu, au preturi absolut ok si daca cumperi mai multe piese de la ei de peste 500lei deja iti iese transportul gratuit.
Eu la schimbarea distributiei am pus inapoi rola de ghidare SKF care avea doar 23.000km rulati si joc in rulment ZERO, rola de ghidare INA deocamdata sta in cutie si o sa vad eu pe viitor daca o mai montez sau raman definitiv pe SKF ca si rola de ghidare pentru motorul asta.
Tot de la AK am cumparat si eu, au preturi absolut ok si daca cumperi mai multe piese de la ei de peste 500lei deja iti iese transportul gratuit.
CaTaLYNnn
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- deleted-88280
- **
- 193 mesaje
- din 21 Sep 2013
deleted-88280
- Mesaje scrise: 193
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2013
- Mesaj Privat
La mine vuieste cureaua, cred ca nu e pusa ca la carte.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
CaTaLYNnn
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- deleted-88280
- **
- 193 mesaje
- din 21 Sep 2013
deleted-88280
- Mesaje scrise: 193
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2013
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
0verspeed a scris:La mine vuieste cureaua, cred ca nu e pusa ca la carte.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
Asa facea si la mine cand se incalzea motorul daca am procedat dupa cum scrie la manual, adica pui cureaua de distributie cea noua incepand de la pinionul vibrochen, o asezi pe rand pana sus pe pinionul de la axa cu came, tensionezi rola intinzatoare ca sa poti trece cureaua peste ea, apoi invarti in sens invers functionarii motorului pinionul de pe vibrochen cu 60grade si intr-un final strangi surubul intinzatorului de curea la 49Nm (nu 38Nm, din ce-am citit 38Nm era pentru Corsa diesel sau Astra diesel cu Y17DT) . Am rezolvat-o slabind surubul intinzator, am dat asa (cu intinzatorul stand tensionat doar in arc) motorul spre inainte 2 ture complete din surubul de la vibrochen, apoi am strans surubul intinzator. Nu am zgomote suspecte, cureaua e mai moale (o poti roti 45grade cu o mâna) insa mi-am notat in ,,ToDoList,, ca dupa primii 10.000km sa mai desfac odata distributia ca sa retensionez cureaua (de final). Cureaua schimbata e Contitech.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
CaTaLYNnn a scris:eu pus curea distributie Continental, are 40 mii km mai tin 2 ani si o schimb, atat cat mi-au dat garantie la ea 60 mii km sau 5 ani. Nu vreau sa am surprize
La Z17DTL interval de inlocuire este 150 000 km sau 10 ani. La Z17DTH este 100 000 km sau la fel 10 ani.
P.S. Garantia este asa ca sa fie ceva acolo ... crede-ma ca daca ai probleme si se rupe pana in 60 000 km o sa iti repari motorul pe banii tai din simplul motiv ca garantia se imparte in doua, adica:
1. Garantie la manopera , adica 3 luni.
2. Garantie la piesa care in general este de 18 luni maxim pentru repere OEM (originale) cele aftermarket pot scadea sub 18 luni ( depinde unde se incadreaza reperul respectiv in legea romaneasca)
In cazul exceptional in care o piesa are defect de fabricatie (manifestat pana in 3 luni / se rupe distribuia) o sa inceapa circul.O sa apelezi la garantie, montatorul ( aflat in cele 3 luni) o sa dea vina pe piesa iar producatorul/distribuitorul piesei pe service.
O sa depui o reclamatie la OPC, cu care bineinteles nu rezolvi nimic acestia spunand ca nu intra in competenta lor sa efectueze expertize tehnice.
Apelezi la calea juridica care implica expertiza... costurile avocatului + expertizei + timpul pierdut nu sunt de neglijat,
In concluzie unde este garantia ? In cazul cel mai bun se ajunge amiabil la suportarea costurilor sa zicem 70 % clientul si restul serviceul.
P.S. 2 Nu confundati intervalul de schimb distributie DAT DE PRODUCATORUL autovehicului cu garantia ca nu e tot una.
P.S. 3 Recomand inlocuirea distributie ceva mai repede decat zice producatorul , si chiar MULT mai repede sa zicem la Z19DTL/DTH etc unde se cunoaste faptul ca pompa de apa nu o apuca 80 000 km...
- deleted-88280
- **
- 193 mesaje
- din 21 Sep 2013
deleted-88280
- Mesaje scrise: 193
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2013
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
Asa facea si la mine cand se incalzea motorul daca am procedat dupa cum scrie la manual, adica pui cureaua de distributie cea noua incepand de la pinionul vibrochen, o asezi pe rand pana sus pe pinionul de la axa cu came, tensionezi rola intinzatoare ca sa poti trece cureaua peste ea, apoi invarti in sens invers functionarii motorului pinionul de pe vibrochen cu 60grade si intr-un final strangi surubul intinzatorului de curea la 49Nm (nu 38Nm, din ce-am citit 38Nm era pentru Corsa diesel sau Astra diesel cu Y17DT) . Am rezolvat-o slabind surubul intinzator, am dat asa (cu intinzatorul stand tensionat doar in arc) motorul spre inainte 2 ture complete din surubul de la vibrochen, apoi am strans surubul intinzator. Nu am zgomote suspecte, cureaua e mai moale (o poti roti 45grade cu o mâna) insa mi-am notat in ,,ToDoList,, ca dupa primii 10.000km sa mai desfac odata distributia ca sa retensionez cureaua (de final). Cureaua schimbata e Contitech.
0verspeed a scris:La mine vuieste cureaua, cred ca nu e pusa ca la carte.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
Asa facea si la mine cand se incalzea motorul daca am procedat dupa cum scrie la manual, adica pui cureaua de distributie cea noua incepand de la pinionul vibrochen, o asezi pe rand pana sus pe pinionul de la axa cu came, tensionezi rola intinzatoare ca sa poti trece cureaua peste ea, apoi invarti in sens invers functionarii motorului pinionul de pe vibrochen cu 60grade si intr-un final strangi surubul intinzatorului de curea la 49Nm (nu 38Nm, din ce-am citit 38Nm era pentru Corsa diesel sau Astra diesel cu Y17DT) . Am rezolvat-o slabind surubul intinzator, am dat asa (cu intinzatorul stand tensionat doar in arc) motorul spre inainte 2 ture complete din surubul de la vibrochen, apoi am strans surubul intinzator. Nu am zgomote suspecte, cureaua e mai moale (o poti roti 45grade cu o mâna) insa mi-am notat in ,,ToDoList,, ca dupa primii 10.000km sa mai desfac odata distributia ca sa retensionez cureaua (de final). Cureaua schimbata e Contitech.
Mult prea complicat. Asta insemana ca daca o duc la service sa schimb doar cureaua? Sau pastrez cureaua?
Sau o las asa?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
LOGIC
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2018
- Mesaj Privat
Baieti, multumesc mult pentru raspunsuri!
App, Overspeed, cam in "halul " asta se aude si la mine cand deschid capota! ))
E posibil ca atunci cand fostul proprietar a facut distributia, sa-i fi strans cam tare cureaua. In fine, masina merge bine. Sunt curios cum o sa se auda dupa ce o pune pe asta noua de la Gates.
App, Overspeed, cam in "halul " asta se aude si la mine cand deschid capota! ))
E posibil ca atunci cand fostul proprietar a facut distributia, sa-i fi strans cam tare cureaua. In fine, masina merge bine. Sunt curios cum o sa se auda dupa ce o pune pe asta noua de la Gates.
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
Asa facea si la mine cand se incalzea motorul daca am procedat dupa cum scrie la manual, adica pui cureaua de distributie cea noua incepand de la pinionul vibrochen, o asezi pe rand pana sus pe pinionul de la axa cu came, tensionezi rola intinzatoare ca sa poti trece cureaua peste ea, apoi invarti in sens invers functionarii motorului pinionul de pe vibrochen cu 60grade si intr-un final strangi surubul intinzatorului de curea la 49Nm (nu 38Nm, din ce-am citit 38Nm era pentru Corsa diesel sau Astra diesel cu Y17DT) . Am rezolvat-o slabind surubul intinzator, am dat asa (cu intinzatorul stand tensionat doar in arc) motorul spre inainte 2 ture complete din surubul de la vibrochen, apoi am strans surubul intinzator. Nu am zgomote suspecte, cureaua e mai moale (o poti roti 45grade cu o mâna) insa mi-am notat in ,,ToDoList,, ca dupa primii 10.000km sa mai desfac odata distributia ca sa retensionez cureaua (de final). Cureaua schimbata e Contitech.
scuzama si spus cã întinzãtorul de la cureaua de distribuție se stringe la 48 nm.daca ești atent pinionul întinzãtor are o sãgeatã și un semnal sãgeatã nu trebuie sa depãșeascã acel semn cureaua trebuie pusã cu sãgețile in sensul de invirtite al motorului odate pusã cureaua de distribuție se învârte motorul la mîna o turã apoi se trage la semnele toate 3 pinioane sa vie de semne .Apoi se pornește motorul și îl lași sã meargã cam 5 minutele oprești și controlezi sãgeata pinionului întinzãtor sã fie la semn. piulița șurubului de M8 se stringe la max 8nm
0verspeed a scris:La mine vuieste cureaua, cred ca nu e pusa ca la carte.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
https://youtube.com/watch?v=OJ3Jc8G5IhY
THE PROBLEM WAS : time belt idle roller strongly installed. So the Opel maintenance procedure said: turn counterclockwise 60° and pull 38Nm.
If pulled stronger than this you can hear abnormal noise.
Asa facea si la mine cand se incalzea motorul daca am procedat dupa cum scrie la manual, adica pui cureaua de distributie cea noua incepand de la pinionul vibrochen, o asezi pe rand pana sus pe pinionul de la axa cu came, tensionezi rola intinzatoare ca sa poti trece cureaua peste ea, apoi invarti in sens invers functionarii motorului pinionul de pe vibrochen cu 60grade si intr-un final strangi surubul intinzatorului de curea la 49Nm (nu 38Nm, din ce-am citit 38Nm era pentru Corsa diesel sau Astra diesel cu Y17DT) . Am rezolvat-o slabind surubul intinzator, am dat asa (cu intinzatorul stand tensionat doar in arc) motorul spre inainte 2 ture complete din surubul de la vibrochen, apoi am strans surubul intinzator. Nu am zgomote suspecte, cureaua e mai moale (o poti roti 45grade cu o mâna) insa mi-am notat in ,,ToDoList,, ca dupa primii 10.000km sa mai desfac odata distributia ca sa retensionez cureaua (de final). Cureaua schimbata e Contitech.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am montat distributia dupa schema asta :
Al naibii sa fiu daca am vazut vre-o ,,sageata,, sau vre-un semn pe rola intinzatoare sau pe blocul motor care sa indice intre ce valori min-max trebuie sa stea acea ,,sageata,,. As zice ca sageata e la motoarele VAG, la ISUZU nu am vazut sa existe vreuna (la Z17DTL sau X17DT).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 24 Sep, 2018 10:56 pm
Al naibii sa fiu daca am vazut vre-o ,,sageata,, sau vre-un semn pe rola intinzatoare sau pe blocul motor care sa indice intre ce valori min-max trebuie sa stea acea ,,sageata,,. As zice ca sageata e la motoarele VAG, la ISUZU nu am vazut sa existe vreuna (la Z17DTL sau X17DT).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 24 Sep, 2018 10:56 pm
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Surubul de pe rola intinzatoare se strange la 49Nm, insa trebuie sa ai si un imbus bagat in gaura hexagonala a rolei intinzatoare cu care sa tii rola fixa pe pozitie pâna termini de strans surubul, altfel risti sa supraintinzi cureaua prin strangerea acelui surub.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 24 Sep, 2018 11:00 pm
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 24 Sep, 2018 11:00 pm
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat