- serioussam
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am sa incep eu : (masina cumparata noua, din reprezentanta Braila)
- pe la 30k, am sckimbat primul set de bielete antiroliu, pe garantie
- pe la 60k cauciucurile Dunlop cu care vine masina, au necesitat schimbare
- pe la 68k imi ramanea bandixul cuplat cand porneam, am uns reductorul, dupa o saptamana a aparut acel zgomot, in ziua de azi nu mai are acel zgomot, tot atunci am schimbat si primul rand de amortizoare, flanse, rulmenti si bujiile
- pe la 80k am schimbat bateria
- pe la 90k am schimbat primul rand de palcute frana
- pe la 120k am schimbata al doilea rand de flanse si totodata un arc pe spate care l-am observat rupt, dar cred ca avea cel putin 6 luni de cand era rupt, tot in perioada asta a cedat si capul de planetara dreapta si pompa de la lichideul de parbriz
- pe la 135k a cedat intr-o intersectie ambreajul
- pe la 140k cap planetara stanga, inlocuita
- pe la 152k am inlocuit capacul de la culbutori, bineanteles, curatat acolo, facut luna
- pe la 159k inlocuit amortizoare si placute frana
- pe la 160k inlocuit arcuri si amortizoare spate
- pe la 168k schimbat rulment abs fata dreapta
- pe la 172k am schimbat bujiile, curea angrenare, garnitura baie, semering fulie
Vreau sa precizez ca, ulei am folosit gm 5w30 in primul an, apoi castrol 0w30 la 56k am pus 0w40 dar pentru ca mi sa parut zgomotos motorul am revenit la 0w30, si am mers cu 0w30 pana la 133k, cand am trecut pe 0w40, cu, care merg si azi la recomandarea lui Dan Cuciureanu, menbru aici !
In momentul de fata sesizez ca imi scade, discret nivelul de antigel din vas, vreau sa cred si sper sa fie de la garnitura de distributie si nu garnitura de chiloasa,(pe viitor trebuie schimbat lantul, are un tacanit din cand in cand) ultimul schimb de ulei mobil 1 0w40 la mancat pana la urmatorul interval de revizie, cred ca trebuie sa trec la 5w40 sau 5w30, VOI ?
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Plusuri:
- motor destul de rezistent, nu a consumat ulei sau alte probleme
- pe la 110 000 de km i-am montat GPL si a rezistat foarte bine la GPL
- pentru un motor de 1.4 are cuplu destul de bun la ture mici
- intretinere ieftina. Nu i-am schimbat distributia si era ok
- cu ulei Mobil 1 0w40 merge bine acest motor
Minusuri:
- putere destul de mica. Cu 90 de cp la 1300 de kg nu prea faci depasiri
- nu stiu care este legatura dar cand era bateria pe duca motorul scotea un sunet ca o bataie la pornire. Dupa ce am schimbat bateria nu a mai facut
- pe la 180 000 de km s-a dus pompa de benzina
Per total il consider un motor reusit si cu intretinere ieftina. Daca il conduci relaxat poti scoate consumuri foarte bune.
Cred ca este bun pentru Astra Hatchback, Corsa, Meriva.
Pentru Break era un pic subdimensionat ca putere desi daca foloseam tempomatul putea mentine un 130km/h absolut onorabil pe autostrada.
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
In toamna am schimbat radiatorul de apa pentru ca picura de 6 luni intr-un colt. Completam la o saptamana 100-200 ml dar n-am vrut sa intru in iarna cu el picurand si l-am schimbat.
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
masina se comporta foarte bine.
s-au schimbat urmatoarele:
egr pe la 200 00 km, s-a dus partea electronica
distributia la 190 000 km cu pompa apa, termostat, garnituri baie si capac culbutori, la eds
amortizoare fata, arcuri spate, tampoane motor (din fata si de la cutie), simering vibrochen, curea accesorii, amortizoare hayon, flanse amortizor cu rulment, rulment intinzator, de-a lungul exloatarii
lichid de frana si antigel din 3 in 3 ani, ulei din cutie pe la 140 000 km
reparatie la tija twinport admisie pe la 140 000, fara probleme in prezent
revizii cu 0w40 la timp
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Dupã asta, am constatat ca tremuratul la pornire cu motor rece aproape a dispãrut. Sã fie vreo legãturã?
- serioussam
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu, producãtorul nu zice nimic despre înlocuire la un anume interval, cum e cu lichidul de frânã sau cel de rãcire.
Orice lichid schimbi, dacã pui la loc ce trebuie, teoretic nu are cum sa dãuneze.
- serioussam
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
zec_77
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
catandfr
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2010
- Mesaj Privat
O parere daca urmareste cineva .
Am 250000 km din 2005 Astra G Z14XEP .
Am ceva probleme la clapetele de twinport brate rupte si jocuri mari .
Vad ca a aparut un kit de reparatie ce contine axele cu brate si parghia de actionare : https://klifex.com/remkomple...-twinport-5850676
De undeva din Ucraina fabricate in China .
Stie cineva cum se scot axele vechi si bratele de plastic din galerie .
Un sfat ar fi util ca sa nu stric altceva !
O parere am auzit-o undeva ca ar trebui incalzite dar nu stiu cum adica in ce zona trebuie incalzit !
Toate Bune
Alex8705
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra H 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2025
- Mesaj Privat
Am ajuns si eu la 244.000km din care vre-o 30.000 pe GPL
Probleme majore nu am avut, eu am luat masina la 170.000km de la fostul proprietar.
De atunci am schimbat asa:
Kit ambreiaj, mai tinea dar am zis sa il schimb, avea uneori un tremurat la plecarea de pe loc.(facut pe la 180.000km, ambreiajul vechi era cel original)
Kit ditributie complet in jur de 200.000km, avea un rontait la pornire la rece cu care nu m-am impacat, cumva era de la intinzatorul hidraulic care era obosit sau se dezamorsa.
Toate 4 amortizoare plus bascule(era mai ieftin asa decat doar bucsile) si bieletele antiruliu tot in jurul a 200.000km.
Schimbat lichid frana.
Ambele radiatoare aer si AC tot pe la 200.000km, mai mergeau dar aveam o scurgere minora de antigel iar cel de aer avea o uzura semnifcativa a lamelelor de aluminiu.
Debitmetru dar nu mai stiu cand...😊 tragea ciudatel in accelerare, avea un gol la un moment dat ca si cum luai piciorul de pe acceleratie apoi calcai din nou. Original era Bosch si am pus Pierburg, foarte ok.
Discuri o singura data si placute de 2 ori de cand e la mine masina.
Clapetele de la Twinport anulate/blocate pe deschis pentru ca s-a uzat foarte tare tija care le actioneaza si nu am gasit alta metoda la momentul respectiv. Motorul merge foarte bine asa, clapetele sunt anulate de pe la 200.000km.
Schimbat EGR pe la 220.000km, pierdea gaze pe la un orificiu, ba tragea aer fals ba scoatea gaze pe acolo in functie de turatia motorului, am pus Pierburg, foarte ok. Cel vechi nu era colmatat dar am gasit tija de la EGR care ajunge in clapeta de acceleratie aproape complet obturata.
Schimbat ulei servodirectie pe la 230.000km(cred ca a fost a doua oara.
Schimbat Lamda 1 pe la 240.000, a cedat si avea Long Term Fuel Trim la +25% constant
Ulei schimbat la maxim 8000Km de principiu am pus 0w40 sau 5w40 Mobil, Ravenol(VMO,VST), Motul, acum sunt la al doilea schimb cu Eneos Hyper 5w40.
La fiecare schimb am folosit LM MoS2 aditiv 50ml la litru de ulei.
Saptamana asta a schimba 3 suporti motor, cel din podea, cel de la cutie sub baterie si cel din fata de se prinde sub radiatoare, schimb ulei cutie (a mai fost odata schimbat cand am luat masina) si electromotorul care nu a mai putut fi reconditionat, patina bendixul la rece de ceva timp si nu am mai rezistat ca stricam dintii de pe coroana de la volanta, era copt si pe partea de bobina, si carbuni si bendix mancat, reparatia costa mai mult ca unul nou.
Masina cand am luat o avea cam totul pe original, ambreiaj, amortizoare, bucsaraie, radiatoare totul era pe GM, a tras fostul proprietar de ea maxim 😊 bine macar ca a schimbat uleiul la motor la timp pentru ca pana acum nu am consum gram e ulei, esapament curat, si in afara de ceva tacanit de tacheti hidraulici la rece nu am ce sa reprosez motorului. Regimul de mers GPL/Benzina este de cam 50/50.
Daca mai tin mult masina mai am pe viitor bucsi punte spate, schimbat lichid frana, discuri si placute si o reconditionare a cutiei de viteze, agata usor si un usor zgomot(whine cum spun americanii) in decelerare treapta 2 mai ales, cand am luat masina la 170,000km mai avea 300ml ulei din 1.6litrii, a suferit ceva si se simte. Probabil la cutie o sa umblu cand o ceda ambreiajul si fac all in one ambreiaj/cutie.
Si eu am gasit acel kit de la Klifex pentru reconditionarea Twinnportului, ma mai gandes sa iau o galerie mai ok din dezmembrari si sa o reconditionez eu cu acel kit, am gasit galerie reconditionat ca noua la 2800 de lei la un magazin dar mi se pare mult pentru o masina atat de veche.
Multumesc si spor la kilometrii! 😊
- serioussam
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat