- Marian Cantea
- OP
- 9 mesaje
- din 13 Sep 2018
- Mokka 2015 B16DTH
- Bucuresti
Marian Cantea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2015 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2018
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Am deschis un post nou deoarece nu am gasit nici unul pentru acest model de masina automata.
De 8 zile sunt posesorul unui autoturism Opel Mokka, 1.6 CDTI, cutie automata, septembrie 2015 .
Inainte de a face achizitia am citit destul de mult despre acest motor si cutie pentru fiablitate, probleme generale (boala lor) si fiind multumit de informatiile gasite, am cumparat dupa verificare mecanica si tester in reprezentanta Opel Pitesti. Ca si rezultat, mecanic totul OK (m-am bagat si eu acolo sub ea ca sa vad si eu si era super curata, nu spalata ci curata din punct de vedere scurgeri si nu avea rugina in afara de teava de esapament care se vedea ca este uzata) iar ca tester, 1 eroare la dispozitivul de prindere al capotei care dupa stergere nu a mai aparut). Dealerul a fost amabil si corect si ne-am dus si pe un drum de pamant/nisit cu multe gropi unde nu s-a auzit nimic, mers intre 10 si 30km/ora.
Detalii masina:
Codul motorului B16DTH
Transmisie TRANS-AUTO 6-SPEED 6T45 GEN3
VIN: W0LJD7EC1FB198507.
Masina este adusa din Franta si are ~147.800 KM
Totul este super, sunt complet multumit, spatiu, design, putere, stabilitate, etc insa nu sunt deloc multumit de consumul mare de carburant care este total diferit de informatiile gasite pe internet, scrise de posesori Opel Mokka diesel 1.6 CDTI , nu dealeri
Mai exact, pentru 200 de km combinati (110 autostrada cu 138km/ora + 90km bucuresti), am o medie de consum de 8.2l/100km.
Pentru cei 90km strict Bucuresti (pentru care am o medie de 15.7 km/ora) am consum de 9l/100km.
Pentru cei 110km de autostrada (cu media de 138km/ora) am avut consum de 7.1l/100km.
Informatie importanta, am picior mare dar talpa nu este grea, nu conduc sportiv dar cu toate astea, oricat de incet plec de pe loc, consumul instant imi arata 30-35%.
Am citit despre posibile cauze si binenteles ca o sa merg la un service autorizat insa as vrea sa aflu si parerea voastra ca vreau sa fac o comparatie + ca as vrea sa merg la service avand o oarecare idee astfel incat sa pot refuza posibile sugestii inutile din partea lor.
Despre posibile cauze:
- filtre murdare care necesita curatare in service
- regenerare (am consum mare la plecare de pe loc dar consum la relanti este de 0.9l si nu 5l cum am citit). Fiind la acest sub-punct, daca are cineva experienta cu acest proces de regenerare specific pentru acesta de masina si motorizare va rog sa spuneti .
De asemenea, la 2 zile dupa ce am luat masina, la pornire la rece relantiul este instabil pret de ~40 de secunde (flucteaza intre 700 si 800 turatii) iar motorul nu se aude "rotund". Daca apas putin acceleratia, relantiul isi revine in maxim 10 secunde. Daca pornesc masina cand este macar putin calda (s-a mers cu ea inainte cu 3-5 ore) mentionez ca relantiul este stabil. Este un lucru normal?
Ultima intrebare, cand pun contactul, martorii dispar unul cate unul pana cand raman doar: centura (culoare rosie), frana de mana (culoare rosie), luminile automate (culoare verde) si check engine (culoare galben). Check engine dispare dupa ce pornesc motorul, presupun ca este normal ca nu are cum sa verifice motorul oprit dar rog confirmare.
Ca idee finala pentru acest post (a pune punctul pe i), consumul de carburant nu este o problema cat timp este normal. Ce urmaresc in mod special este faptul ca nu vreau sa ignor o posibila problema (mica, sper) care poate sa genereze una mai mare.
Multumesc anticipat,
Marian
Am deschis un post nou deoarece nu am gasit nici unul pentru acest model de masina automata.
De 8 zile sunt posesorul unui autoturism Opel Mokka, 1.6 CDTI, cutie automata, septembrie 2015 .
Inainte de a face achizitia am citit destul de mult despre acest motor si cutie pentru fiablitate, probleme generale (boala lor) si fiind multumit de informatiile gasite, am cumparat dupa verificare mecanica si tester in reprezentanta Opel Pitesti. Ca si rezultat, mecanic totul OK (m-am bagat si eu acolo sub ea ca sa vad si eu si era super curata, nu spalata ci curata din punct de vedere scurgeri si nu avea rugina in afara de teava de esapament care se vedea ca este uzata) iar ca tester, 1 eroare la dispozitivul de prindere al capotei care dupa stergere nu a mai aparut). Dealerul a fost amabil si corect si ne-am dus si pe un drum de pamant/nisit cu multe gropi unde nu s-a auzit nimic, mers intre 10 si 30km/ora.
Detalii masina:
Codul motorului B16DTH
Transmisie TRANS-AUTO 6-SPEED 6T45 GEN3
VIN: W0LJD7EC1FB198507.
Masina este adusa din Franta si are ~147.800 KM
Totul este super, sunt complet multumit, spatiu, design, putere, stabilitate, etc insa nu sunt deloc multumit de consumul mare de carburant care este total diferit de informatiile gasite pe internet, scrise de posesori Opel Mokka diesel 1.6 CDTI , nu dealeri
Mai exact, pentru 200 de km combinati (110 autostrada cu 138km/ora + 90km bucuresti), am o medie de consum de 8.2l/100km.
Pentru cei 90km strict Bucuresti (pentru care am o medie de 15.7 km/ora) am consum de 9l/100km.
Pentru cei 110km de autostrada (cu media de 138km/ora) am avut consum de 7.1l/100km.
Informatie importanta, am picior mare dar talpa nu este grea, nu conduc sportiv dar cu toate astea, oricat de incet plec de pe loc, consumul instant imi arata 30-35%.
Am citit despre posibile cauze si binenteles ca o sa merg la un service autorizat insa as vrea sa aflu si parerea voastra ca vreau sa fac o comparatie + ca as vrea sa merg la service avand o oarecare idee astfel incat sa pot refuza posibile sugestii inutile din partea lor.
Despre posibile cauze:
- filtre murdare care necesita curatare in service
- regenerare (am consum mare la plecare de pe loc dar consum la relanti este de 0.9l si nu 5l cum am citit). Fiind la acest sub-punct, daca are cineva experienta cu acest proces de regenerare specific pentru acesta de masina si motorizare va rog sa spuneti .
De asemenea, la 2 zile dupa ce am luat masina, la pornire la rece relantiul este instabil pret de ~40 de secunde (flucteaza intre 700 si 800 turatii) iar motorul nu se aude "rotund". Daca apas putin acceleratia, relantiul isi revine in maxim 10 secunde. Daca pornesc masina cand este macar putin calda (s-a mers cu ea inainte cu 3-5 ore) mentionez ca relantiul este stabil. Este un lucru normal?
Ultima intrebare, cand pun contactul, martorii dispar unul cate unul pana cand raman doar: centura (culoare rosie), frana de mana (culoare rosie), luminile automate (culoare verde) si check engine (culoare galben). Check engine dispare dupa ce pornesc motorul, presupun ca este normal ca nu are cum sa verifice motorul oprit dar rog confirmare.
Ca idee finala pentru acest post (a pune punctul pe i), consumul de carburant nu este o problema cat timp este normal. Ce urmaresc in mod special este faptul ca nu vreau sa ignor o posibila problema (mica, sper) care poate sa genereze una mai mare.
Multumesc anticipat,
Marian
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Poate uleiul in cutie nu a fost schimbat niciodata si iti patineaza prea mult convertorul.
E prima automata?
Daca nu a fost schimbat pana acum uleiul cutiei, ar trebui facute dupa parerea mea 2 schimburi la interval de cateva sute de km.
La cutia ta se face schimbul de ulei LA RECE - conditie esentiala pentru un schimb corect (sub 60 grade temperatura ATF), se da jos uleiul vechi, iar in cutie trebuie sa ajunga exact 6 litri de ulei. Deci vei cumpara 13 litri, ca sa tii cont si de pierderile pe furtunul cu care introduci uleiul in cutie, cat si in recipientul din care se va alimenta cutia. 6.5 litri de fiecare data.
Daca cumva acolo unde faci schimbul au palnie cu furtun (si multa rabdare ), poti lua exact 12 litri pentru ca in felul acesta nu se piede nimic.
Nu lua in considerare procedura de service pe care probabil o vei gasi pe net, ca aceea e facuta sa te oblige sa mergi in service pentru aceasta operatiune extrem de simpla altfel.
Repet inca o data singura conditie sa iasa bine operatiunea: schimbul de ulei trebuie facut la rece, altfel nu va curge tot uleiul din cutie si nu va iesi nivelul corect.
E prima automata?
Daca nu a fost schimbat pana acum uleiul cutiei, ar trebui facute dupa parerea mea 2 schimburi la interval de cateva sute de km.
La cutia ta se face schimbul de ulei LA RECE - conditie esentiala pentru un schimb corect (sub 60 grade temperatura ATF), se da jos uleiul vechi, iar in cutie trebuie sa ajunga exact 6 litri de ulei. Deci vei cumpara 13 litri, ca sa tii cont si de pierderile pe furtunul cu care introduci uleiul in cutie, cat si in recipientul din care se va alimenta cutia. 6.5 litri de fiecare data.
Daca cumva acolo unde faci schimbul au palnie cu furtun (si multa rabdare ), poti lua exact 12 litri pentru ca in felul acesta nu se piede nimic.
Nu lua in considerare procedura de service pe care probabil o vei gasi pe net, ca aceea e facuta sa te oblige sa mergi in service pentru aceasta operatiune extrem de simpla altfel.
Repet inca o data singura conditie sa iasa bine operatiunea: schimbul de ulei trebuie facut la rece, altfel nu va curge tot uleiul din cutie si nu va iesi nivelul corect.
- Marian Cantea
- OP
- 9 mesaje
- din 13 Sep 2018
- Mokka 2015 B16DTH
- Bucuresti
Marian Cantea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2015 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2018
- Mesaj Privat
Salut wud,
Multumesc de raspuns.
Da, este prima automata si inca nu am apasat frana cu stangul
Recomandarea ta este pentru nivelul mare de combustibil consumat, pentru relantiul instabil sau ambele?
Ce fel de ulei, poti recomanda un brand, eventual exact uleiul de care am nevoie si un link catre procedura de schimbare in regim personal?
Sanatate,
Marian
Multumesc de raspuns.
Da, este prima automata si inca nu am apasat frana cu stangul
Recomandarea ta este pentru nivelul mare de combustibil consumat, pentru relantiul instabil sau ambele?
Ce fel de ulei, poti recomanda un brand, eventual exact uleiul de care am nevoie si un link catre procedura de schimbare in regim personal?
Sanatate,
Marian
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Pentru consumul mare...
Uleiul trebuie sa fie Dexron 6.
GM, Motul, Ravenol, Valvoline, Amsoil, etc.
Uite aici un exemplu de schimb:
https://m.youtube.com/watch?v=xyLVPbZQ8Lw
Sunt aceleasi cutii GM 6txx.
Uleiul trebuie sa fie Dexron 6.
GM, Motul, Ravenol, Valvoline, Amsoil, etc.
Uite aici un exemplu de schimb:
https://m.youtube.com/watch?v=xyLVPbZQ8Lw
Sunt aceleasi cutii GM 6txx.
- Marian Cantea
- OP
- 9 mesaje
- din 13 Sep 2018
- Mokka 2015 B16DTH
- Bucuresti
Marian Cantea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2015 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2018
- Mesaj Privat
- OLucian453
- *
- 4 mesaje
- din 15 Jan 2019
OLucian453
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2019
- Mesaj Privat
- Marian Cantea
- OP
- 9 mesaje
- din 13 Sep 2018
- Mokka 2015 B16DTH
- Bucuresti
Marian Cantea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2015 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2018
- Mesaj Privat
- OLucian453
- *
- 4 mesaje
- din 15 Jan 2019
OLucian453
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2019
- Mesaj Privat
- Marian Cantea
- OP
- 9 mesaje
- din 13 Sep 2018
- Mokka 2015 B16DTH
- Bucuresti
Marian Cantea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2015 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2018
- Mesaj Privat
CTruta
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2019
- Mesaj Privat
Eu am una manuala noua din octombrie 2018, ca orice masina Turbo trebuie turat motorul ca sa curete calamina. Eu conduc mai sportiv(schimb viteza la turatie mai mare), dar nici nu am prob cu motoarele pe termen lung si filtru de particule. Consumul spus de 4,5 este aiurea, masina consuma uzual in jur de 6. Acu iarna cu cutie(thule) deasupra a mea consuma intre 6-7. Cred ca vara va consuma intre 5,8-6. Consumuri mai mici sunt posibile daca se conduce aiurea(SUBTURATA). Deci referitor la postarea de mai sus cutie automata, motor generatie mai veche poate fii cu vreo 2 l peste, de asemenea conteaza intretinerea si stilul de condus in cei 150.000km. Oricum pentru un suv de clasa ei e super consumul.
- OLucian453
- *
- 4 mesaje
- din 15 Jan 2019
OLucian453
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2019
- Mesaj Privat
CTruta
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2019
- Mesaj Privat
- OLucian453
- *
- 4 mesaje
- din 15 Jan 2019
OLucian453
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2019
- Mesaj Privat
Pedrovl
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Valcea
- Masina: Mokka 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2019
- Mesaj Privat
Buna dimineata,
Am si eu un Mokka 1,6 cdti 136cp AUTOMATA. Masina are 120.000 km luata de la Radacini (adusa din Franta), merge foarte bine iar consumul dupa primii 1500 km ar fi cam asa: Oras (Rm. valcea) -aprox 7,5 l/100 km, Exterior 6- 6,5 l/100km (cu autostrada inclus), Mixt aprox 7-7,2 l/100 km.
Aceeasi remarca facuta de cineva mai sus in urma cu aproape 2 ani la care nu s-a mai raspuns: "De asemenea, la 2 zile dupa ce am luat masina, la pornire la rece relantiul este instabil pret de ~40 de secunde (flucteaza intre 700 si 800 turatii) iar motorul nu se aude "rotund". Daca apas putin acceleratia, relantiul isi revine in maxim 10 secunde. Daca pornesc masina cand este macar putin calda (s-a mers cu ea inainte cu 3-5 ore) mentionez ca relantiul este stabil. Este un lucru normal?"
Daca stie cineva exact raspunsul , multumesc anticipat!
Am si eu un Mokka 1,6 cdti 136cp AUTOMATA. Masina are 120.000 km luata de la Radacini (adusa din Franta), merge foarte bine iar consumul dupa primii 1500 km ar fi cam asa: Oras (Rm. valcea) -aprox 7,5 l/100 km, Exterior 6- 6,5 l/100km (cu autostrada inclus), Mixt aprox 7-7,2 l/100 km.
Aceeasi remarca facuta de cineva mai sus in urma cu aproape 2 ani la care nu s-a mai raspuns: "De asemenea, la 2 zile dupa ce am luat masina, la pornire la rece relantiul este instabil pret de ~40 de secunde (flucteaza intre 700 si 800 turatii) iar motorul nu se aude "rotund". Daca apas putin acceleratia, relantiul isi revine in maxim 10 secunde. Daca pornesc masina cand este macar putin calda (s-a mers cu ea inainte cu 3-5 ore) mentionez ca relantiul este stabil. Este un lucru normal?"
Daca stie cineva exact raspunsul , multumesc anticipat!
CTruta
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2019
- Mesaj Privat
Fa plinul cu motorina scumpa iarna si o sa vezi diferenta. Am si un Nissan Juke 1.5 dci pe linga Mokka X 1.6 si la fel fac. M-am convins ca motorina la noi este proasta, mai ales varianta mai ieftina de la pompa. Iarna trecuta am patit in mers sa fluctueze turatia in sarcina, am facut plinul cu motorina buna si a disparut fluctuatia. Bine ca mi-ai adus aminte sa fac plinul cu de aia scumpa. A fost -9 pe la mine prin zona.
Pedrovl
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Valcea
- Masina: Mokka 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2019
- Mesaj Privat
Salutare, eu alimentez de ani de zile numai lukoil si 90% plinuri in weekend cand pun motorina cea “buna”. O sa urmaresc fenomenul pt ca si la Megane 4 (dci 2017) pun la fel ba chiar o neglijez mai mult decat pe Mokka, punand si din cea “ieftina”. Se pare ca Megane este mai putin mofturos dar mici fluctuatii am observat si la el... in orice caz multumesc, verific...
- georgeisfan
- *
- 33 mesaje
- din 12 Mar 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
georgeisfan
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2007
- Mesaj Privat
Știe cineva la cati km se schimba uleiul la cutia automata de pe astra k 1.6 CDTI? Reprezentanta spune ca nu se schimba, un alt service mi a spus ca se schimba la 100.000 km...
Am cumpãrat mașina din Germania, are 144.000 km dar la nici una dintre reviziile de la 30k, 60k, 90k, 120k nu apare ca s ar fi schimbat uleiul în cutie.
Mulțumesc anticipat
Am cumpãrat mașina din Germania, are 144.000 km dar la nici una dintre reviziile de la 30k, 60k, 90k, 120k nu apare ca s ar fi schimbat uleiul în cutie.
Mulțumesc anticipat
- LAzamfirei
- *
- 1 mesaje
- din 07 Jan 2020
- Mokka 2015
- Botosani
LAzamfirei
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Botosani
- Masina: Mokka 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2020
- Mesaj Privat
- VMarius431
- *
- 1 mesaje
- din 03 Jun 2020
VMarius431
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2020
- Mesaj Privat