- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
ATENTIE
ACEST TUTORIAL ESTE STRICT INFORMATIV...NU IMI ASUM NICI O RESPONSABILITATE...CINE EXECUTA OPERATIILE DE MAI JOS O FACE PE PROPRIA RASPUNDERE ...spun asta pt ca nu vreau sa fiu acuzat ulterior de cineva care ,Doamne Fereste, pateste ceva in urma operatiilor efectuate dupa acest tutorial, din cauza unor executii defectuoase.
DECI...
valabil pentru cutia de viteze F10,F13,F15 si F17 -- motoare 1.4 / 1.6 si 1.8 benzina si 1.7 diesel...posibil sa fie la fel si la alte tipuri...cine stie il rog sa comenteze
cutia este pe un motor 1.6 benzina(astra F) si este fotografiata din lateral...NR 2 este adaugat ca reper pt cei neinitiati in ale mecanicii, gaura fiind locul unde intra planetara in cutie
....... verificare nivel ulei / completare ulei............
a.-se suspenda masina si se desface roata...aveti grija cum puneti cricul si ce/cum puneti sub masina dupa suspendare...eu de fiecare data asez roata pe care o dau jos, sub prag, si adaug un lemn peste, pentru orice eventualitate...NU VA BAGATI SUB MASINA cu ea suspendata pe crick
b.-se desfac aparatorile de noroi, dupa caz.
c.-se desface busonul de nivel(nr 3) , cu o cheie de 13...puneti un recipient sub cutie sa nu curga ulei pe jos...busonul este magnetic si veti observa, dupa scoaterea lui, ceva pilitura pe el...e normal...stergeti busonul cu o carpa
d.-scoateti capacul de protectie(de plastic) de pe surubul de aersire(nr.1) cu ajutorul unei surubelnite sau orice altceva va face folosinta...dar cu atentie sa nu se sparga/rupa
e.-se desface surubul de aerisire cu o cheie de 17...atentie unde il puneti dupa desurubare, ca nu mai gasiti usor asa ceva
f.-cu ajutorul unei palnii sau orice altceva credeti ca puteti folosi, adaugati ulei pana cand observati ca se se scurge din cutie(pe la nr.3)...uleiul poate fi adaugat si pe sus(nr.1) dar si pe la locul de scurgere(nr.3)...depinde cum doriti sau va este mai usor...eu recomand pe la busonul de aerisire(nr.1) pt ca se se verifica in acelasi timp daca canalele de ungere si aerisire pentru selector nu sunt infundate...daca alegeti varianta de completare pe la busonul de scurgere/verificare nivel, nu are rost sa mai desfaceti busonul de aerisire...deci operatia se simplifica.
...mentru montare se executa operatiile in ordine inversa
...in cutie intra 1.6L ulei specific cutiilor de viteze manuale...producatorul recomanda ulei 80W"xx"...eu am pus 80W90 si este ok.
poate acest tutorial nu e pe intelesul tuturor, iar daca aveti ceva de adaugat/comentat, nu stati pe ganduri...orice info e utila pt toata lumea...
toate bune si spor la treaba
ACEST TUTORIAL ESTE STRICT INFORMATIV...NU IMI ASUM NICI O RESPONSABILITATE...CINE EXECUTA OPERATIILE DE MAI JOS O FACE PE PROPRIA RASPUNDERE ...spun asta pt ca nu vreau sa fiu acuzat ulterior de cineva care ,Doamne Fereste, pateste ceva in urma operatiilor efectuate dupa acest tutorial, din cauza unor executii defectuoase.
DECI...
valabil pentru cutia de viteze F10,F13,F15 si F17 -- motoare 1.4 / 1.6 si 1.8 benzina si 1.7 diesel...posibil sa fie la fel si la alte tipuri...cine stie il rog sa comenteze
cutia este pe un motor 1.6 benzina(astra F) si este fotografiata din lateral...NR 2 este adaugat ca reper pt cei neinitiati in ale mecanicii, gaura fiind locul unde intra planetara in cutie
....... verificare nivel ulei / completare ulei............
a.-se suspenda masina si se desface roata...aveti grija cum puneti cricul si ce/cum puneti sub masina dupa suspendare...eu de fiecare data asez roata pe care o dau jos, sub prag, si adaug un lemn peste, pentru orice eventualitate...NU VA BAGATI SUB MASINA cu ea suspendata pe crick
b.-se desfac aparatorile de noroi, dupa caz.
c.-se desface busonul de nivel(nr 3) , cu o cheie de 13...puneti un recipient sub cutie sa nu curga ulei pe jos...busonul este magnetic si veti observa, dupa scoaterea lui, ceva pilitura pe el...e normal...stergeti busonul cu o carpa
d.-scoateti capacul de protectie(de plastic) de pe surubul de aersire(nr.1) cu ajutorul unei surubelnite sau orice altceva va face folosinta...dar cu atentie sa nu se sparga/rupa
e.-se desface surubul de aerisire cu o cheie de 17...atentie unde il puneti dupa desurubare, ca nu mai gasiti usor asa ceva
f.-cu ajutorul unei palnii sau orice altceva credeti ca puteti folosi, adaugati ulei pana cand observati ca se se scurge din cutie(pe la nr.3)...uleiul poate fi adaugat si pe sus(nr.1) dar si pe la locul de scurgere(nr.3)...depinde cum doriti sau va este mai usor...eu recomand pe la busonul de aerisire(nr.1) pt ca se se verifica in acelasi timp daca canalele de ungere si aerisire pentru selector nu sunt infundate...daca alegeti varianta de completare pe la busonul de scurgere/verificare nivel, nu are rost sa mai desfaceti busonul de aerisire...deci operatia se simplifica.
...mentru montare se executa operatiile in ordine inversa
...in cutie intra 1.6L ulei specific cutiilor de viteze manuale...producatorul recomanda ulei 80W"xx"...eu am pus 80W90 si este ok.
poate acest tutorial nu e pe intelesul tuturor, iar daca aveti ceva de adaugat/comentat, nu stati pe ganduri...orice info e utila pt toata lumea...
toate bune si spor la treaba
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
@ANDREI_BAI
daca vrei sa schimbi uleiul din cutie poti proceda in 2 moduri :
1. se scoate tot uleiul pe la busonul de scurgere cu un dispozitiv special(pompa) sau gasesti o solutie adecvata operatiei in cauza;
2.se desface cu grija capacul de la baia de ulei a cutiei...are vreo 10 suruburi cu cap de 10...nu se vede in poza...lasi uleiul sa se scurga intr-un recipient...cureti apoi capacul de reziduri, il montezi la loc si pui uleiul conform indicatiilor de mai sus..la remontare se schimba garnitura de la capac, dar cum nu cred ca o sa gasesti asa usor, folosesti silicon special auto...cam asta e.
o sa fac un tutorial cu asta, inclusiv spalarea cutiei de resturi metalice, dar can voi avea timp
toate bune
daca vrei sa schimbi uleiul din cutie poti proceda in 2 moduri :
1. se scoate tot uleiul pe la busonul de scurgere cu un dispozitiv special(pompa) sau gasesti o solutie adecvata operatiei in cauza;
2.se desface cu grija capacul de la baia de ulei a cutiei...are vreo 10 suruburi cu cap de 10...nu se vede in poza...lasi uleiul sa se scurga intr-un recipient...cureti apoi capacul de reziduri, il montezi la loc si pui uleiul conform indicatiilor de mai sus..la remontare se schimba garnitura de la capac, dar cum nu cred ca o sa gasesti asa usor, folosesti silicon special auto...cam asta e.
o sa fac un tutorial cu asta, inclusiv spalarea cutiei de resturi metalice, dar can voi avea timp
toate bune
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- devils
- **
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Ca sa verifci nivelul la ulei trebuie sa ai masina pe un canal sau elevator , dai scutul jos iar in partea stanga [ cum stai sub masina in partea soferului ] este un surub ce-l desfaci cu o cheie de 13 o pozitie cam urata , desfaci surubul apoi bagi degetul pe gaura unde a fost surubul , daca dai de ulei inseamna ca totul este bine daca nu , trebuie sa completezi cu ulei cu codul 19 40 768 de la GM .
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- laurentiu19
- **
- 149 mesaje
- din 22 Apr 2005
- Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Bucuresti
laurentiu19
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2005
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
De vreun an de zile ma tot tin sa verific uleiul in cutie si abia ieri am reusit.. Multumiri din partea mea lui Eduard33. Fara poza lui n-as fi gasit surubul de nivel, o pozitie mai nasoala ca asta nu puteau gasi... Sa va spun cum am ajuns la el: mi-am facut o idee cam pe unde ar fi din prima poza, am dat capacul scutului jos si l-am simtit la mana, apoi l-am desfacut pe la motor dupa ce am dat bateria jos.. Tot cu bateria data jos am avut acces f usor si la surubul de aerisire (pe unde am completat).
Adaug si eu cateva poze - poate vor folosi cuiva
Adaug si eu cateva poze - poate vor folosi cuiva
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Nici nu avea ce sa curga decat daca cel ce a avut masina inaintea ta ar fi [us prea mult ,de completat trebuia sa completeze cu ulei de care am scris mai sus 19 40 768 agreeat gm , acum daca ai facut bine sau nu............o pot spune doar cei ce stiu ce fac cele 2 uleiuri , cel pus de tine si cel ce il recomanda producatorul , am scris pe topicul asta ce tip de ulei trebuie dar parca scriu la pereti .
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Si asta e adevarat , eu l-am schimbat cand am cumparat masina si am pus ca si tine 80w90 , cand am facut rost de Autodata am vazut ca era accentuat a se folosi numai ulei 19 40 768 ceea ce am si facut , ma repet nu stiu care este diferanta intr-e 80w90 si 19 40 768 dar consider ca producatorul nu de nebun impune folosirea acestui tip de ulei care nu este mai scump decat alt ulei de cutie . Eu de la tine din oras l-am cumparat de la Baron are magazin peste drum de Curtea de apel .
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Nu mai stiu exact , 1,4 sau 1,8 litrii oricum tre sa cumperi 2 litrii , ideea este ca tu completezi pana iese pe surubul de verificare nivel , am sa inst autodata si am sa-ti comunic cat intra exact tot aici am vazut ca sunt restrictii si la tipul de ulei de servodirectie . Daca te pot ajuta iar probl nu pot fi discutate aici cauta-ma pe priv si te ajut cu ce pot .