
ACEST TUTORIAL ESTE STRICT INFORMATIV...NU IMI ASUM NICI O RESPONSABILITATE...CINE EXECUTA OPERATIILE DE MAI JOS O FACE PE PROPRIA RASPUNDERE

DECI...
valabil pentru cutia de viteze F10,F13,F15 si F17 -- motoare 1.4 / 1.6 si 1.8 benzina si 1.7 diesel...posibil sa fie la fel si la alte tipuri...cine stie il rog sa comenteze

cutia este pe un motor 1.6 benzina(astra F) si este fotografiata din lateral...NR 2 este adaugat ca reper pt cei neinitiati in ale mecanicii, gaura fiind locul unde intra planetara in cutie
....... verificare nivel ulei / completare ulei............
a.-se suspenda masina si se desface roata...aveti grija cum puneti cricul si ce/cum puneti sub masina dupa suspendare...eu de fiecare data asez roata pe care o dau jos, sub prag, si adaug un lemn peste, pentru orice eventualitate...NU VA BAGATI SUB MASINA

b.-se desfac aparatorile de noroi, dupa caz.
c.-se desface busonul de nivel(nr 3) , cu o cheie de 13...puneti un recipient sub cutie sa nu curga ulei pe jos...busonul este magnetic si veti observa, dupa scoaterea lui, ceva pilitura pe el...e normal...stergeti busonul cu o carpa
d.-scoateti capacul de protectie(de plastic) de pe surubul de aersire(nr.1) cu ajutorul unei surubelnite sau orice altceva va face folosinta...dar cu atentie sa nu se sparga/rupa
e.-se desface surubul de aerisire cu o cheie de 17...atentie unde il puneti dupa desurubare, ca nu mai gasiti usor asa ceva 😃
f.-cu ajutorul unei palnii sau orice altceva credeti ca puteti folosi, adaugati ulei pana cand observati ca se se scurge din cutie(pe la nr.3)...uleiul poate fi adaugat si pe sus(nr.1) dar si pe la locul de scurgere(nr.3)...depinde cum doriti sau va este mai usor...eu recomand pe la busonul de aerisire(nr.1) pt ca se se verifica in acelasi timp daca canalele de ungere si aerisire pentru selector nu sunt infundate...daca alegeti varianta de completare pe la busonul de scurgere/verificare nivel, nu are rost sa mai desfaceti busonul de aerisire...deci operatia se simplifica.
...mentru montare se executa operatiile in ordine inversa
...in cutie intra 1.6L ulei specific cutiilor de viteze manuale...producatorul recomanda ulei 80W"xx"...eu am pus 80W90 si este ok.
poate acest tutorial nu e pe intelesul tuturor, iar daca aveti ceva de adaugat/comentat, nu stati pe ganduri...orice info e utila pt toata lumea...
toate bune si spor la treaba