Multumesc lui
tc_ct si
szilid pentru pozele trimise, o parte din cele de mai jos sunt de la ei. De asemenea le multumesc si pentru informatii, sincer nu aveam de gind sa o curat dar acum ca am terminat cu ea nu imi pare rau.
Manifestare admisie murdara :
Motorul trage aer fals, se gaureste admisia sub throttle datorita jetului de gaze fierbinti
Frina cu eficienta scazuta, obturare gaura care merge la servo
Motor puturos, coji desprinse care ajung si infunda catalizator
Cauze :
Motor care consuma ulei (segmenti, supape)
Ulei necorespunzator sau intervale mari de schimb
EGR blocat pe deschis
Scule si materiale :
benzina
carbusolv de Policolor, macar 2L
pensoane mici de 1'' macar 2 buc ca se toceste parul
periuta de dinti
cirpe si cablu utp
diverse chei, surubelnite si cleste papagal ptr coliere
garnituri, cele vechi se pot refolosi, eu am schimbat si va pun pozele unde se vede si cod pieasa
Demontare si curatare :
1. Se decupleaza bateria dar in cazul unui Z12XE pe Agila mai bine data jos ca fie loc de manevra.
2. Se scoate throttle body, vezi
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123 si
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
3. Se desfac cele 2 suruburi care tin teava egr-admisie din egr.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Se scoate ECU.
Se scoate alimentarea cu benzina a rampei de injectie, pe laterala dreapta este conectorul de masurare presiune, se apasa ca sa tisneasca surplus dupa care se scoate racordul rapid. Poza e de la
szilid, se observa si filtrul gaze carter montat de el, alte informatii despre el gasiti aici :
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
Bagam mina in spate la admisie si scoatem din elementele de fixare cablurile.
Cu o tubulara de 10 scoatem suruburile 5 la Z10XE si 6 la Z12XE (sageata rosie) care tin admisia, ele vor ramine in ea !
Se demonteaza rampa cu injectoare (sageata galbena), se scot garniturile admisie-motor (sageata albastra) si se demonteaza teava de EGR (sageata alba).
Se scoate si garnitura admisie-throttle (sageata galbena). Garniturile se scot ca sa nu le intarim prin actiunea solventului.
Asta e vestita teava EGR, in partea de sus unde este aplatizata are o gaura prin care ies gazele arse pentru recirculare. In interiorul ei se vac depuneri care se desprind ca niste coji si obtureaza partial gaura. Prin duza astfel formata iese un jet fierbinte si dirijat spre perete admisie care face gaura de care vorbea colegul. Se pune in partea de jos un dop de cauciuc si turnam pe sus carbusolv, lasam la inmuiat ca aici dureaza ceva mai mult.
Scoatem si garnitura teava EGR-admisie.
Suruburile alea lungi le scoatem din admisie, se imping din spate cu un surub gros sau o tija. Cu cea mai mare grija, desfacem clips-urile de jur-imprejur pentru a deschide admisia (sageti albastre). Grija mare, se baga o surubelnita plata si cite putin le departam ! Scoatem cele doua garnituri (sageata galbena) dar cea mare de etansare admisie (sageata rosie) o lasam acolo !
Prima curatare in mare se poate face cu benzina dar pe urma trecem pe carbusolv, se freaca numai cu penson si periuta de dinti.
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
sageata albastra = vacuum servofrina
sageata rosie = aerisire carter furtun gros
sageata galbena = aerisire carter furtun subtire, grija ca mica gaura si se infunda usor
Se remarca si zona predispusa arderii si gauririi corpului de admisie
De curatat este jalnic, o munca de sisif. Canalele curbe se pot curata cu o cirpa si tras de ea inainte-inapoi. Efectiv te saturi de miros si jeg, se duce greu tare. Cind ne saturam de admisie mai facem o pauza si ne delectam cu teava, personal am curatat cu cablu utp si sirmele din el rasucite, fiind cu izolatie de plastic nu riscam sa fac zgiriieturi.
Poza urmatoare e de la admisia mea de asta e in 3, dupa ce crezi ca e gata si se usuca putin stupoare ca nu ai terminat, in continuare ai urme maro care te maninca nu alta !
In sfirsit totul arata ca nou, numai plastic negru lucios, memorat zonele cu probleme si am mai dat o spalare+clatire cu carbusolv, la sfirsit una cu detergent, scapat in mare si rapid de apa cu un uscator de par dupa care lasat pe calorifer.
Garnituri :
garnitura teava EGR-admisie cod 8 49 516 = 1 buc
hai ca il termin zilele astea 😂
Montare:
Pentru montare, se vor folosi suruburile (mai exact piulitele tubulare) ale ei si suruburi de 6. Se string cite putin fiecare pina apropiem cele doua jumatati dupa care se apasa pe clips-uri, atentie mare ca se rup foarte usor. Nu incercati altfel ca le veti rupe!
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 12 Mai, 2008 11:04 am