tc_ct
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut.
Am o mare pb cu corsa mea(z12xe, 78000km). Am cumparat-o de 3 luni(atunci avea 70000 km), dar ea a fost adusa in tara in urma cu 1 an si mai avuse-se 2 proprietari. Imediat dupa ce am cumparat-o, am schimbat ulei motor+filtru(castrol 5w-40) si cel de cutie (mobil1 70w90). Dupa vreo 2-3 mii de km parcursi de catre mine, s-a aprins in bord martorul "motorasul galben", in timpul unui drum mai lung(800 km) , initial masina dadea rateuri la viteza de 120km/h - 4000rpm, si merga ok doar cand acceleram. Cand am ajuns acasa m-am dus la un atelier auto din Br pentru a pune testerul pe ea. Ce-i de acolo au citit eroarea (P301, P302) si au ajuns la concluzia ca este sonda lambda. Am plecat acasa, totusi nefiind convins de raspuns, hotarat sa imi repar singur masina.
Am inceput prin a curata Throttle Body(dupa ce am citit postul lui Dan Cuciureanu). Totul a decurs normal pana in momentul in care am vrut sa curat capacul de plastic pe care este prin clapeta. Aici am observat ca acesta este gaurit in partea din spate(locul pe unde trece furtunul cu antigel ce merge la caloriferul din masina). Am incercat sa cumpar acel capac de plastic si am cautat pe la second hand-uri din zona Galati (mentionez ca nou costa aproximativ 10 milioane !). In cele din urma am pus pozilina pe acea spartura (avea diametrul de 2-3mm) Totul a fost Ok. Am resetat calculatorul, iar eroarea nu a mai aparut timp de 5000 km. De curand, la fel, in timpul unui drum mai lung a aparut iarasi martorul galben. Cand am ajuns acasa, am desfacut iarasi clapita de acceleratie, si am constatat acea "gaura" se largise pe interior dar nu comunica cu exteriorul. Am facut si ceva poze.
Poate cineva sa ma ajute sa-mi spuna care este cauza?Mentionez ca dupa ce am rezolvat pb prima oara, am schimbat si filtrul de aer.
As vrea sa dau jos tot capacul de plastic, in ideea ca poate este alta spartura care nu este vizibila si trage iar aer fals (simptomele fiind asemanatoare cu cele de prima data). Nu stiu insa cum se demonteaza (el fiind prins cu ceva suruburi in partea de sus si cu cleme).
Astept raspunsurile voastre si va multumesc pentru rabdarea cu care a-ti citit aceasta patanie.
Am o mare pb cu corsa mea(z12xe, 78000km). Am cumparat-o de 3 luni(atunci avea 70000 km), dar ea a fost adusa in tara in urma cu 1 an si mai avuse-se 2 proprietari. Imediat dupa ce am cumparat-o, am schimbat ulei motor+filtru(castrol 5w-40) si cel de cutie (mobil1 70w90). Dupa vreo 2-3 mii de km parcursi de catre mine, s-a aprins in bord martorul "motorasul galben", in timpul unui drum mai lung(800 km) , initial masina dadea rateuri la viteza de 120km/h - 4000rpm, si merga ok doar cand acceleram. Cand am ajuns acasa m-am dus la un atelier auto din Br pentru a pune testerul pe ea. Ce-i de acolo au citit eroarea (P301, P302) si au ajuns la concluzia ca este sonda lambda. Am plecat acasa, totusi nefiind convins de raspuns, hotarat sa imi repar singur masina.
Am inceput prin a curata Throttle Body(dupa ce am citit postul lui Dan Cuciureanu). Totul a decurs normal pana in momentul in care am vrut sa curat capacul de plastic pe care este prin clapeta. Aici am observat ca acesta este gaurit in partea din spate(locul pe unde trece furtunul cu antigel ce merge la caloriferul din masina). Am incercat sa cumpar acel capac de plastic si am cautat pe la second hand-uri din zona Galati (mentionez ca nou costa aproximativ 10 milioane !). In cele din urma am pus pozilina pe acea spartura (avea diametrul de 2-3mm) Totul a fost Ok. Am resetat calculatorul, iar eroarea nu a mai aparut timp de 5000 km. De curand, la fel, in timpul unui drum mai lung a aparut iarasi martorul galben. Cand am ajuns acasa, am desfacut iarasi clapita de acceleratie, si am constatat acea "gaura" se largise pe interior dar nu comunica cu exteriorul. Am facut si ceva poze.
Poate cineva sa ma ajute sa-mi spuna care este cauza?Mentionez ca dupa ce am rezolvat pb prima oara, am schimbat si filtrul de aer.
As vrea sa dau jos tot capacul de plastic, in ideea ca poate este alta spartura care nu este vizibila si trage iar aer fals (simptomele fiind asemanatoare cu cele de prima data). Nu stiu insa cum se demonteaza (el fiind prins cu ceva suruburi in partea de sus si cu cleme).
Astept raspunsurile voastre si va multumesc pentru rabdarea cu care a-ti citit aceasta patanie.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
E vorba de admisie. Daca trage aer fals iti da cod de sonda lambda pentru ca ECU nu mai poate gestiona corect informatia, ai mai putin aer masurat de debitmetru decit cel real care il trage motorul. Se poate da jos si se curata bine. Dupa ce cureti se poate cirpi local. Poxilina nu va prinde pe jegul ala. Mai degraba 2 saibe si prinse cu surub+piulita iar pentru etansare bagi silicon pentru garnituri (gascket), rezista la 300grd cel negru, ala rosu este slab.
Admisia nu cred ca e asa scumpa. Vorbeste cu bertone https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19724, codul este 8 49 128 si este cam 150 euro. Tu da datele masinii si il rogi sa verifice si codul daca este corect, vezi ce pret iti spune.
Admisia nu cred ca e asa scumpa. Vorbeste cu bertone https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19724, codul este 8 49 128 si este cam 150 euro. Tu da datele masinii si il rogi sa verifice si codul daca este corect, vezi ce pret iti spune.
tc_ct
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris: Se poate da jos si se curata bine. Dupa ce cureti se poate cirpi local.
As prefera varianta asta. Ideea este, stii cumva cum se desface? Am desfacut suruburile alea de deasupra, si am incercat sa-l scot, dar nu stiu daca nu are cumva vreun surub si pe sub el. Eu as vrea sa scot doar partea pe care e prinsa clapeta, nu toata admisia.
Multumesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
WOAO, eu am crezut ca am admisia murdara, acum vreo trei saptamani am desfacut bucati si am curatat, pregateste sufleteste ca o sa ai de curatat de nu se vede. Sa cumperi neaparat carburol de la policolor, este de vis!
In rest sa fii atent la ce zice Dan si sa ii asculti sfatul! Ai grija ca este plasticul foarte subtire si clemele se pot rupe usor ! Dar se poate face.
Jos o tine EGR, trebuie sa desfacu teava care iese din egr si pleaca spre admisie! Atunci o sa-ti vina jos admisia!
CRISTI_ro
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2005
- Mesaj Privat
...Eu am desfacut capacul de la admise la un z10xe...masina sor-mii ...si avea aceeasi problema ....se pare ca teava care vine de la EGR, iar capatul ei il vezi sub trottle boddy in centru...se infunda ...are o gaura laterala indreptata kiar spre zona unde ai tu arsura . Pe masura ce se infunda acea gaura ...ea se micsoreaza ..si se comporta ca o duza ce sufla cu putere gazele fierbintzi direct in peretele interior al camerei de admisie ..la mine era arsa zona ..si avea si gaura, se vedea prin ea . Am lasat teava de la EGR o noapte intreaga in TRIUMF - in opinia mea nimik nu curata mai bine depunerile de acel fel . A doua zi cand deshertzi contzinutul tzevii in chiuveta ..o sa vezi ca practic ies molushte din ea ...asha de mari sunt depunerile ..O clateshti si ai una ...brand new, o sa observi ce mare este acum gaura laterala ..fata de cea pe care ai vazut-o cand ai desfacut initial tzeava . La fel am facut si cu capacul ..este conpus din doua partzi ...se declipseaza intre le ..ai grija la suruburile de aluminiu ...se scot greu ca au diferenta de diametru ..dar daca le bati usor cu alt surub de acelasi diametru ies ...La fel am procedat si cu capacul ...mult Triumf ...si pensula ...iese ca nou ...dupa care am pilit suprafata exterioara unde era gaura facuta de gazele arse ...(ba kiar am mai largit putin gaura sa scap de materialul carbonizat din jurul ei ).. si sa adere cat mai bine ...Poxipol ....faci la greu ..si pui o pleashca ..cat mai mare ....nu-i temepratura asha mare acolo ca este perete exterior ...la sor-mea merge si acum .....si operatiunea am facut-o in vara . Poxipolul il modelezi frumos cu o spatula ...sau ceva asemanator ...
Daca nu rezolvi cu curatatul tzevii de la EGR ...nu poti scapa de arsuri ...Daca teava e infundata si dupa ce se vede in poza este mai rau decat a fost la mine ...dai si egr jos ..si ala tot ca tzeava este de mudrar ...Scuze daca sunt greseli sau nu am ordonat textul cum trebuie ..dar I'm in a big hurry ,,,,
Sper ca ajuta la ceva ....multa bafta ....
Daca nu rezolvi cu curatatul tzevii de la EGR ...nu poti scapa de arsuri ...Daca teava e infundata si dupa ce se vede in poza este mai rau decat a fost la mine ...dai si egr jos ..si ala tot ca tzeava este de mudrar ...Scuze daca sunt greseli sau nu am ordonat textul cum trebuie ..dar I'm in a big hurry ,,,,
Sper ca ajuta la ceva ....multa bafta ....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Toate depunerile din admisie, teava EGR-admisie si valva EGR se datoreaza vaporilor de ulei (ars sau nu). Folosirea unui ulei de calitate si ales dupa uzura motorului impiedica formarea in exces a acestor depuneri.
Prima poza, se vad depuneri subtiri si gri, motorul meu nu consuma ulei, am teava esapament curata (se vede tabla ca la una noua)
In poza urmatoare un EGR de la un motor care consuma putin ulei, toba afumata. Se observa depuneri negre, lucioase ca o crema de ghete.
A se citi si discutiile de la Agila !
Prima poza, se vad depuneri subtiri si gri, motorul meu nu consuma ulei, am teava esapament curata (se vede tabla ca la una noua)
In poza urmatoare un EGR de la un motor care consuma putin ulei, toba afumata. Se observa depuneri negre, lucioase ca o crema de ghete.
A se citi si discutiile de la Agila !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Multumesc lui tc_ct si szilid pentru pozele trimise, o parte din cele de mai jos sunt de la ei. De asemenea le multumesc si pentru informatii, sincer nu aveam de gind sa o curat dar acum ca am terminat cu ea nu imi pare rau.
Manifestare admisie murdara :
Motorul trage aer fals, se gaureste admisia sub throttle datorita jetului de gaze fierbinti
Frina cu eficienta scazuta, obturare gaura care merge la servo
Motor puturos, coji desprinse care ajung si infunda catalizator
Cauze :
Motor care consuma ulei (segmenti, supape)
Ulei necorespunzator sau intervale mari de schimb
EGR blocat pe deschis
Scule si materiale :
benzina
carbusolv de Policolor, macar 2L
pensoane mici de 1'' macar 2 buc ca se toceste parul
periuta de dinti
cirpe si cablu utp
diverse chei, surubelnite si cleste papagal ptr coliere
garnituri, cele vechi se pot refolosi, eu am schimbat si va pun pozele unde se vede si cod pieasa
Demontare si curatare :
1. Se decupleaza bateria dar in cazul unui Z12XE pe Agila mai bine data jos ca fie loc de manevra.
2. Se scoate throttle body, vezi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123 si https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
3. Se desfac cele 2 suruburi care tin teava egr-admisie din egr. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Se scoate ECU.
Se scoate alimentarea cu benzina a rampei de injectie, pe laterala dreapta este conectorul de masurare presiune, se apasa ca sa tisneasca surplus dupa care se scoate racordul rapid. Poza e de la szilid, se observa si filtrul gaze carter montat de el, alte informatii despre el gasiti aici : https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
Bagam mina in spate la admisie si scoatem din elementele de fixare cablurile.
Cu o tubulara de 10 scoatem suruburile 5 la Z10XE si 6 la Z12XE (sageata rosie) care tin admisia, ele vor ramine in ea !
Se demonteaza rampa cu injectoare (sageata galbena), se scot garniturile admisie-motor (sageata albastra) si se demonteaza teava de EGR (sageata alba).
Se scoate si garnitura admisie-throttle (sageata galbena). Garniturile se scot ca sa nu le intarim prin actiunea solventului.
Asta e vestita teava EGR, in partea de sus unde este aplatizata are o gaura prin care ies gazele arse pentru recirculare. In interiorul ei se vac depuneri care se desprind ca niste coji si obtureaza partial gaura. Prin duza astfel formata iese un jet fierbinte si dirijat spre perete admisie care face gaura de care vorbea colegul. Se pune in partea de jos un dop de cauciuc si turnam pe sus carbusolv, lasam la inmuiat ca aici dureaza ceva mai mult.
Scoatem si garnitura teava EGR-admisie.
Suruburile alea lungi le scoatem din admisie, se imping din spate cu un surub gros sau o tija. Cu cea mai mare grija, desfacem clips-urile de jur-imprejur pentru a deschide admisia (sageti albastre). Grija mare, se baga o surubelnita plata si cite putin le departam ! Scoatem cele doua garnituri (sageata galbena) dar cea mare de etansare admisie (sageata rosie) o lasam acolo !
Prima curatare in mare se poate face cu benzina dar pe urma trecem pe carbusolv, se freaca numai cu penson si periuta de dinti.
sageata albastra = vacuum servofrina
sageata rosie = aerisire carter furtun gros
sageata galbena = aerisire carter furtun subtire, grija ca mica gaura si se infunda usor
Se remarca si zona predispusa arderii si gauririi corpului de admisie
De curatat este jalnic, o munca de sisif. Canalele curbe se pot curata cu o cirpa si tras de ea inainte-inapoi. Efectiv te saturi de miros si jeg, se duce greu tare. Cind ne saturam de admisie mai facem o pauza si ne delectam cu teava, personal am curatat cu cablu utp si sirmele din el rasucite, fiind cu izolatie de plastic nu riscam sa fac zgiriieturi.
Poza urmatoare e de la admisia mea de asta e in 3, dupa ce crezi ca e gata si se usuca putin stupoare ca nu ai terminat, in continuare ai urme maro care te maninca nu alta !
In sfirsit totul arata ca nou, numai plastic negru lucios, memorat zonele cu probleme si am mai dat o spalare+clatire cu carbusolv, la sfirsit una cu detergent, scapat in mare si rapid de apa cu un uscator de par dupa care lasat pe calorifer.
Garnituri :
garnitura teava EGR-admisie cod 8 49 516 = 1 buc
hai ca il termin zilele astea
Montare:
Pentru montare, se vor folosi suruburile (mai exact piulitele tubulare) ale ei si suruburi de 6. Se string cite putin fiecare pina apropiem cele doua jumatati dupa care se apasa pe clips-uri, atentie mare ca se rup foarte usor. Nu incercati altfel ca le veti rupe!
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 12 Mai, 2008 11:04 am
Manifestare admisie murdara :
Motorul trage aer fals, se gaureste admisia sub throttle datorita jetului de gaze fierbinti
Frina cu eficienta scazuta, obturare gaura care merge la servo
Motor puturos, coji desprinse care ajung si infunda catalizator
Cauze :
Motor care consuma ulei (segmenti, supape)
Ulei necorespunzator sau intervale mari de schimb
EGR blocat pe deschis
Scule si materiale :
benzina
carbusolv de Policolor, macar 2L
pensoane mici de 1'' macar 2 buc ca se toceste parul
periuta de dinti
cirpe si cablu utp
diverse chei, surubelnite si cleste papagal ptr coliere
garnituri, cele vechi se pot refolosi, eu am schimbat si va pun pozele unde se vede si cod pieasa
Demontare si curatare :
1. Se decupleaza bateria dar in cazul unui Z12XE pe Agila mai bine data jos ca fie loc de manevra.
2. Se scoate throttle body, vezi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123 si https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
3. Se desfac cele 2 suruburi care tin teava egr-admisie din egr. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Se scoate ECU.
Se scoate alimentarea cu benzina a rampei de injectie, pe laterala dreapta este conectorul de masurare presiune, se apasa ca sa tisneasca surplus dupa care se scoate racordul rapid. Poza e de la szilid, se observa si filtrul gaze carter montat de el, alte informatii despre el gasiti aici : https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
Bagam mina in spate la admisie si scoatem din elementele de fixare cablurile.
Cu o tubulara de 10 scoatem suruburile 5 la Z10XE si 6 la Z12XE (sageata rosie) care tin admisia, ele vor ramine in ea !
Se demonteaza rampa cu injectoare (sageata galbena), se scot garniturile admisie-motor (sageata albastra) si se demonteaza teava de EGR (sageata alba).
Se scoate si garnitura admisie-throttle (sageata galbena). Garniturile se scot ca sa nu le intarim prin actiunea solventului.
Asta e vestita teava EGR, in partea de sus unde este aplatizata are o gaura prin care ies gazele arse pentru recirculare. In interiorul ei se vac depuneri care se desprind ca niste coji si obtureaza partial gaura. Prin duza astfel formata iese un jet fierbinte si dirijat spre perete admisie care face gaura de care vorbea colegul. Se pune in partea de jos un dop de cauciuc si turnam pe sus carbusolv, lasam la inmuiat ca aici dureaza ceva mai mult.
Scoatem si garnitura teava EGR-admisie.
Suruburile alea lungi le scoatem din admisie, se imping din spate cu un surub gros sau o tija. Cu cea mai mare grija, desfacem clips-urile de jur-imprejur pentru a deschide admisia (sageti albastre). Grija mare, se baga o surubelnita plata si cite putin le departam ! Scoatem cele doua garnituri (sageata galbena) dar cea mare de etansare admisie (sageata rosie) o lasam acolo !
Prima curatare in mare se poate face cu benzina dar pe urma trecem pe carbusolv, se freaca numai cu penson si periuta de dinti.
sageata albastra = vacuum servofrina
sageata rosie = aerisire carter furtun gros
sageata galbena = aerisire carter furtun subtire, grija ca mica gaura si se infunda usor
Se remarca si zona predispusa arderii si gauririi corpului de admisie
De curatat este jalnic, o munca de sisif. Canalele curbe se pot curata cu o cirpa si tras de ea inainte-inapoi. Efectiv te saturi de miros si jeg, se duce greu tare. Cind ne saturam de admisie mai facem o pauza si ne delectam cu teava, personal am curatat cu cablu utp si sirmele din el rasucite, fiind cu izolatie de plastic nu riscam sa fac zgiriieturi.
Poza urmatoare e de la admisia mea de asta e in 3, dupa ce crezi ca e gata si se usuca putin stupoare ca nu ai terminat, in continuare ai urme maro care te maninca nu alta !
In sfirsit totul arata ca nou, numai plastic negru lucios, memorat zonele cu probleme si am mai dat o spalare+clatire cu carbusolv, la sfirsit una cu detergent, scapat in mare si rapid de apa cu un uscator de par dupa care lasat pe calorifer.
Garnituri :
garnitura teava EGR-admisie cod 8 49 516 = 1 buc
hai ca il termin zilele astea
Montare:
Pentru montare, se vor folosi suruburile (mai exact piulitele tubulare) ale ei si suruburi de 6. Se string cite putin fiecare pina apropiem cele doua jumatati dupa care se apasa pe clips-uri, atentie mare ca se rup foarte usor. Nu incercati altfel ca le veti rupe!
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 12 Mai, 2008 11:04 am
tc_ct
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salutare.
Imi cer scuze pentru intarziere, dar nu am avut timp sa mai revin cu informatii la problema. Multumesc Dan pentru completari.
Dupa cum spunea si CRISTI_ro, problema mea este de la tzeava EGR, dar au fost accentuate si de faptul ca prin acea zona(exterior) trece furtunul cu lichid de racire de la radiatorul si datorita unor drumuri lungi fara opriri prea multe, la temperaturile mari de aprox 40 gr. C. (Oricum, cred ca este cea mai proasta inventie a celor de la Opel - admisia din plastic).
Problema am rezolvat-o (romaneste) prin acoperirea canalului cu o tzeava confectionata dintr-un tub de deodorant (tub care intra la fix pe acel canal),dupa ce am curatat zona respectiva, iar spatiile au fost umplute cu silicon rosu (care rezista la temp de peste 300 gr). Am apelat la aceasta inventie deoarece admisia avea un cost ridicat (peste 10 mil) si nu aveam garantia ca nu o sa-mi mai apara aceasta problema. Sa aveti grija totusi sa nu obturati gaurile despre care spunea Dan.
Dupa ce am terminat, am montat admisia iar furtunul acela cu probleme l-am pozat mai la distanta de admisie. Mai aveam si un cod de eroare stocat, care nu disparea dupa ce scoteam borna de la baterie. Asa ca mi-am achizitionat o interfata ieftina (KKL pe seriala) si dupa ce am resetat toate codurile de eroare, nu am mai avut pb (de 1000 km). Singura pb este faptul ca la rot mai mari de 4000, se aude un sunet metalic, dar nu e foarte suparator.
Oricum, sper ca experienta mea sa ajute si pe altii.
Respect,
TC
Imi cer scuze pentru intarziere, dar nu am avut timp sa mai revin cu informatii la problema. Multumesc Dan pentru completari.
CRISTI_ro a scris:...Eu am desfacut capacul de la admise la un z10xe...masina sor-mii ...si avea aceeasi problema ....se pare ca teava care vine de la EGR, iar capatul ei il vezi sub trottle boddy in centru...se infunda ...are o gaura laterala indreptata kiar spre zona unde ai tu arsura . Pe masura ce se infunda acea gaura ...ea se micsoreaza ..si se comporta ca o duza ce sufla cu putere gazele fierbintzi direct in peretele interior al camerei de admisie ..la mine era arsa zona ..si avea si gaura, se vedea prin ea .
Dupa cum spunea si CRISTI_ro, problema mea este de la tzeava EGR, dar au fost accentuate si de faptul ca prin acea zona(exterior) trece furtunul cu lichid de racire de la radiatorul si datorita unor drumuri lungi fara opriri prea multe, la temperaturile mari de aprox 40 gr. C. (Oricum, cred ca este cea mai proasta inventie a celor de la Opel - admisia din plastic).
Problema am rezolvat-o (romaneste) prin acoperirea canalului cu o tzeava confectionata dintr-un tub de deodorant (tub care intra la fix pe acel canal),dupa ce am curatat zona respectiva, iar spatiile au fost umplute cu silicon rosu (care rezista la temp de peste 300 gr). Am apelat la aceasta inventie deoarece admisia avea un cost ridicat (peste 10 mil) si nu aveam garantia ca nu o sa-mi mai apara aceasta problema. Sa aveti grija totusi sa nu obturati gaurile despre care spunea Dan.
Dupa ce am terminat, am montat admisia iar furtunul acela cu probleme l-am pozat mai la distanta de admisie. Mai aveam si un cod de eroare stocat, care nu disparea dupa ce scoteam borna de la baterie. Asa ca mi-am achizitionat o interfata ieftina (KKL pe seriala) si dupa ce am resetat toate codurile de eroare, nu am mai avut pb (de 1000 km). Singura pb este faptul ca la rot mai mari de 4000, se aude un sunet metalic, dar nu e foarte suparator.
Oricum, sper ca experienta mea sa ajute si pe altii.
Respect,
TC
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 23 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Este o supapa care actioneaza niste clapete in admisie, adica micsoreaza la jumatate (practic cu 30%) cantitatea de aer trasa de motor la regimuri mici de turatie, astfel se realizeaza o economie de carburant. Este vorba de admisie variabila, e caracteristica motoarelor Z10/12/14 XEP, vezi sa mearga usor si la mina, in timp datorita depunerilor incepe sa se gripeze mecanismul.
Cind se gripeaza simti ca daca apesi acceleratia nu pleaca pusca, seamana cu simptom de EGR sau throttle.
http://www.wipo.int/pctdb/e...jsp?wo=2001036796
http://www.ms-motor-service...i_0093_en_web.pdf
Deja la diesel care se stie ca e mai murdar la capitolul admisie face probleme :
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=swirl
La XEP admisia provine de la XE si tot de plastic este, folosind un ulei 5W30 apar depuneri ...
Cam asa este https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19890 numai ca tu ai inauntru si clapetele alea
Avantajul la XEP e ca au modificat teava care aduce gazele de la EGR si nu se mai face efectul de spray care gaureste admisia.
Este un cosmar de cosar curatatul admisiei, spor la treaba daca vrei sa te apuci, poate faci ceva poze...citeste mai intii despre admisia de XE !
Cind se gripeaza simti ca daca apesi acceleratia nu pleaca pusca, seamana cu simptom de EGR sau throttle.
http://www.wipo.int/pctdb/e...jsp?wo=2001036796
http://www.ms-motor-service...i_0093_en_web.pdf
Deja la diesel care se stie ca e mai murdar la capitolul admisie face probleme :
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=swirl
La XEP admisia provine de la XE si tot de plastic este, folosind un ulei 5W30 apar depuneri ...
Cam asa este https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19890 numai ca tu ai inauntru si clapetele alea
Avantajul la XEP e ca au modificat teava care aduce gazele de la EGR si nu se mai face efectul de spray care gaureste admisia.
Este un cosmar de cosar curatatul admisiei, spor la treaba daca vrei sa te apuci, poate faci ceva poze...citeste mai intii despre admisia de XE !
- John D.
- **
- 147 mesaje
- din 26 Jul 2008
- Vectra 1997 X20DTL
- Constanta
John D.
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am un opel Agila 2001si am facut aceeasi treaba la agila mea si acuma in treapta 5 parca nu mai am aceeasi putere.mentionez ca nu am curatat valva EGR numai teavaEGR,admisia,si throttle body.In interior toate acestea nu au fost asa de murdare ca si in pozele postate de voi.Debimetru de aer a fost curat,are o tablita mica inauntru si parca era putin oxidata,trebuia sa il curat cu alcool tehnic?.Am facut toate astea dupa ce am citit codul P0170,dar a ramas la fel nu l-am putut reseta cu bornele luate pt.o juma de ora.Ar trebui sa curat si sondele lambda?cu ce sa le curat ca sa nu le stric?
Inainte de a curata toate treburile astea la relanti aveam mici mici rateuri o data la 5 sec,(adica o scuturare mai mare a motorului)ele nu au disparut.Va rog sa imi spuneti ce ar mai trebui facut,pentru ca dupa cate am citit pe forum nu am mai gasit alte informatii si sunt putin in ceata.
Va multumesc!
Inainte de a curata toate treburile astea la relanti aveam mici mici rateuri o data la 5 sec,(adica o scuturare mai mare a motorului)ele nu au disparut.Va rog sa imi spuneti ce ar mai trebui facut,pentru ca dupa cate am citit pe forum nu am mai gasit alte informatii si sunt putin in ceata.
Va multumesc!
- John D.
- **
- 147 mesaje
- din 26 Jul 2008
- Vectra 1997 X20DTL
- Constanta
John D.
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
P0170 (Fuel Trim Malfunction) o am si eu. Inainte aveam eroare asta + eroare de sonda lambda. Am facut ceva masuratori si pana la urma am schimbat debitmetrul de aer..Vreo 2 saptamani nu am mai avut eroari, dar a aparut iar P0170. Am verificat la un prieten cu interfata de diagnoza destul de performanta (cu grafic de functionare a sondelor) si a iesit ca sonda lambda functioneaza defectuos.. amestecul mai saraca cu 12-16%. Drept urmare masina da in nas in trepte inferioare, merge innecat si consuma ff mult in oras. Tu ce simptome ai?
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
Dupa ce am curatat throttle body si admisia inclusiv teava EGR parca merge mai bine,revine la relanti mai usor dar cand ii dau treapta 5 nu mai are aceeasi putere,ajunge mai greu la viteza de 110km/h.La relanti am aceeleasi rateuri ff mici ca inainte o data la 5 sec,consum mare in oras,si cam atat.
Cand am curatat admisia (aerisirea carter furtun subtire) a fost infundata,am desfundat-o si cam atat ca restul era curat.Nu stiu cumse curata debimetrul si sonda lambda,ca sa incerc poate are ceva efect.Pe tine cat te-a costat debimetrul si sonda?spune-mi inainte sa ma duc la magazin sa intreb ca sa nu fac infart
Cand am curatat admisia (aerisirea carter furtun subtire) a fost infundata,am desfundat-o si cam atat ca restul era curat.Nu stiu cumse curata debimetrul si sonda lambda,ca sa incerc poate are ceva efect.Pe tine cat te-a costat debimetrul si sonda?spune-mi inainte sa ma duc la magazin sa intreb ca sa nu fac infart
- John D.
- **
- 147 mesaje
- din 26 Jul 2008
- Vectra 1997 X20DTL
- Constanta
John D.
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Debitmetru cumperi numai original Bosch dar cel vechi se curata cu brio folosind spray CRC special pentru ele, restul nu au parametrii identici deci nu cumpara ieftineli. Sonde lambda se por curata cu carbusolv prin inmuiere si jet de spray, sanse de "resuscitare" maxim 50%, daca masina consuma ulei treaba e degeaba ca va fi afumata la loc.
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- domnu_basescu
- *
- 14 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Agila 2001
- Prahova
domnu_basescu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat