- ingerul001
- OP
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Sunt proaspatul posesor al unei Agile si de cateva zile incerc sa aflu cu ce am suparat-o.
Acum, problema se manifesta prin faptul ca atunci cand incerc sa o accelerez, in mers, in viteza ( in sarcina in limbajul mecanicilor cred ) se aprind doua leduri din partea dreapta a bordului si da sa se opreasca. da ca o accelerez mai lent, merge dar tot se simte o usoara scuturare.
I-am schimbat distributia, i-am curatat carburatorul, i-am curatat injectoarele, am verificat continuitatea firelor ce merg la injectorul 3, totul e OK. Aceleasi manifestari, acelasi cod de eroare P0203 Cylinder 3 Injector Circuit Open.
Una din posibilele cauze poate fi ECU. ( cel mai trist caz ), dar pana acolo.....
Daca s-a mai intalnit cineva cu asa ceva, orice mana de ajutor e bine venit.....
Acum, problema se manifesta prin faptul ca atunci cand incerc sa o accelerez, in mers, in viteza ( in sarcina in limbajul mecanicilor cred ) se aprind doua leduri din partea dreapta a bordului si da sa se opreasca. da ca o accelerez mai lent, merge dar tot se simte o usoara scuturare.
I-am schimbat distributia, i-am curatat carburatorul, i-am curatat injectoarele, am verificat continuitatea firelor ce merg la injectorul 3, totul e OK. Aceleasi manifestari, acelasi cod de eroare P0203 Cylinder 3 Injector Circuit Open.
Una din posibilele cauze poate fi ECU. ( cel mai trist caz ), dar pana acolo.....
Daca s-a mai intalnit cineva cu asa ceva, orice mana de ajutor e bine venit.....
- ingerul001
- OP
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
am descoperit ca doua dintre masoanele de cauciuc a fiselor bobinei de inductie erau scoapte si au cedat... Practic bujia din mijloc nu mai avea deloc. Cat de mult influienta asta mersul masinii?am reusit sa adaptez din niste fise clasice doua mansoane de cauciuc, dar nu sunt convins ca sunt eficiente in ideea ca nu stiu cat de optim sta arcul mobinei in capul bujii... Problema mai mare e ca nu gasesc masoane de cumparat, ci doar tot modulul, care e destul de scump.... Are cineva vreo idee?
- ingerul001
- OP
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
- ingerul001
- OP
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am o intreaga aventura cu masina asta. Manifestarile descrise mai sus sunt datorita talentului meu de mecanic: am schimbat bujiile si am fost prostit de un vanzator talentat . Multumita domunului Dan Cuciureanu si a postarilor sale am studiat si am remediat problema. ( asta dupa ce am schimbat si debitmetrul ), am curatat EGR-ul si galeria de admisie, dar si clapeta de acceleratie. EGR-ul cand l-am dat jos si l-am curatat, nu am stiut exact care pini ai mufei sa-i alimentez cu curent si decat sa fac o gafa, am renuntat. O sa reiau operatiunea. De parca prima data nu era suficient, am mai cumparat 3 bujii de la un magazin ( 45 lei ) Beru Z74, vanzatorul jurand ca dupa softul lor, acestea sunt bune pentru Agila, motor Z10XE. Abia aseara am studiat partea cu "bobina de inductie si bujiile" si am revenit la cele NGK care le aveam pe masina, dupa ce le-am facut intrefier de 0,9 mm.
Acum ECU, dupa vreo 30 de Km de proba, nu mai inregistreaza nici o eroare. Dar totusi mi se pare ca trepideaza la plecarea de pe loc si in sarcina, la o turatie mai mare. Si, ori e paranoia mea, ori chiar asa e, uneori are o scurta intarziere la accelerare.
Ce am mai observat, ca atunci cand mergand prin oras, apa ajunge la 90 - 92 grade si se deschide ventilatorul, parca pierde din putere si trepidatiile sunt mai puternice.
Inca mai studiez partea asta.
Oricum, tin sa multumesc celor care au postat, si chiar ajuta pe altii prin aceasta si in special lui Dan Cuciureanu, postarile sale fiind exceptionale pentru cei care vor sa invete cate ceva despe modelul asta de Opel.
Si ce am mai invatat din toata istoria asta, e ca mecanicii din romania care stiu cu adevarat despre "arta" asta sunt putini. Primul mi-a spus ca e ECU defect, pentru ca softul lui nu finaliza nu-stiu ce test. Altul spunea ca motorul scapa compresie. Altul se lega de sonda lambda. M-am lamurit. Si nu mai spui ca dintre acestia, unul lucreaza la Mercedes si altul are service-ul lui, autorizat.
Sper sa foloseasca celor care au si ei difcultati cu Agila lor.
Sima,
Acum ECU, dupa vreo 30 de Km de proba, nu mai inregistreaza nici o eroare. Dar totusi mi se pare ca trepideaza la plecarea de pe loc si in sarcina, la o turatie mai mare. Si, ori e paranoia mea, ori chiar asa e, uneori are o scurta intarziere la accelerare.
Ce am mai observat, ca atunci cand mergand prin oras, apa ajunge la 90 - 92 grade si se deschide ventilatorul, parca pierde din putere si trepidatiile sunt mai puternice.
Inca mai studiez partea asta.
Oricum, tin sa multumesc celor care au postat, si chiar ajuta pe altii prin aceasta si in special lui Dan Cuciureanu, postarile sale fiind exceptionale pentru cei care vor sa invete cate ceva despe modelul asta de Opel.
Si ce am mai invatat din toata istoria asta, e ca mecanicii din romania care stiu cu adevarat despre "arta" asta sunt putini. Primul mi-a spus ca e ECU defect, pentru ca softul lui nu finaliza nu-stiu ce test. Altul spunea ca motorul scapa compresie. Altul se lega de sonda lambda. M-am lamurit. Si nu mai spui ca dintre acestia, unul lucreaza la Mercedes si altul are service-ul lui, autorizat.
Sper sa foloseasca celor care au si ei difcultati cu Agila lor.
Sima,
- costinel.andrei
- *
- 12 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Corsa 2001 Z10XE
- Bucuresti
costinel.andrei
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- costinel.andrei
- *
- 12 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Corsa 2001 Z10XE
- Bucuresti
costinel.andrei
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Malko
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Constanta
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am Agila pe benzina, motor de 1000 cm3, din 2001. Intr-o zi i-am dat o cheie, a pornit, insa dupa 1 minut s-a oprit. I-am mai dat o cheie si a inceput sa mearga in doua pistoane. Multi mecanici, diferite pareri: schimba bujiile, schmba sonda lambda, etc. Am schimbat uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer, bujiile, am verificat debitmetru, am spalat throttle body, am resetat ECU (am decuplat bornele de la baterie). La pornire se aprinde martorul check engine si dupa aceea palpaie intermitent sau sta aprins. Am pus testerul, nu da nicio eroare. Dar cand incerc sa o pornesc, porneste greu si merge tot la fel, parca in doua pistoane, nu tine la relanti da si cate o detonatie la esapament. Cel care mi-a pus testerul a spus ca este o problema mecanica, respectiv ca este sarita de la punct. Mentionez ca masina era stationata cand am pornit-o, in plan drept, anterior nu am fortat-o, nu am pornit-o la sufa sau impinsa. Daca puteti sa-mi dati un sfat, o sugestie, va multumesc anticipat.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
ingerul001 a scris:am descoperit ca doua dintre masoanele de cauciuc a fiselor bobinei de inductie erau scoapte si au cedat... Practic bujia din mijloc nu mai avea deloc. Cat de mult influienta asta mersul masinii?am reusit sa adaptez din niste fise clasice doua mansoane de cauciuc, dar nu sunt convins ca sunt eficiente in ideea ca nu stiu cat de optim sta arcul mobinei in capul bujii... Problema mai mare e ca nu gasesc masoane de cumparat, ci doar tot modulul, care e destul de scump.... Are cineva vreo idee?
Ai aici o varianta temporara pentru bobina, data de Dan Cuciureanu
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
- cristicorsa c
- *
- 6 mesaje
- din 17 Jan 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
cristicorsa c
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2014
- Mesaj Privat
buna am si eu o problema ,azi cand am pornit masina ,pana am curatato de zapada am lasatao la relanti si a inceput sa se scuture toata , recent am schimbat debitmetru ,am curatat egr,schimbat sonda lambda 1 si senzor vibrochen, acum imi da eroarea 0203 , cum pot scapa de aceasta eroare , va rog ajutor.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
raulito21
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alba
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2014
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- cristicorsa c
- *
- 6 mesaje
- din 17 Jan 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
cristicorsa c
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2014
- Mesaj Privat
raulito21
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alba
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2014
- Mesaj Privat
Salut,
Apelez la voi deoarece am o problema cu opelul meu,corsa c 1.0 an 2001 z10xe la care nu ii pot da de cap de 3 luni de zile.
cred ca as putea sa va scriu un intreg roman despre aceasta masina , totul a inceput cand au inceput sa imi cada acele de la turometru dupa care am mi-au ramas 2 martori aprinsi si anume: cel cu cheia si cel gen butioas, la acel moment masina murea din senin la ralanti si iar in mers mergea intrerup.
Am fost cu ea la un mecanic ,a schimbat ,senzorul de la viborchen insa masina mergea mai rau .. ba mai mult nu pornea
Am mers la altcineva care mi-a spus ca este o problema cu Ecu, mi-a reparat Ecu si mi-a zis ca problema se tragea de la faptul ca alternatorul baga 20 V (s-a remediat), am venit cu masina acasa ammers vreo 50 km si din nou a inceput sa faca acelasi simptome.
Persoana respectiva a zis sa cumpar un ecu,am luat un ecu de las dezmebrari a fost pus sus ,toate bune si frumoase pana cand l-am strans in 4 suruburi( laproba a fost doar in 2 strans)
Vazand ca nu i-am dat de cap am mers din nou la alt electrician care a utlizat amebele Ecu , in momentul de fata masina are cel de-al 2 Ecu montat(cel care va ziceam ca a fost prins in 2 surburi) masina ponreste ,sta la relantiu,problema apare in mers cand se tureaza incepe sa mearga intrerupt, daca nu turez motorul masina merge perfec( am mers cu ea cu 150 km/ora)
Masina a fost pusa pe tester,ca si eroare are P0203- ceva cu cilindrul 3 deschis,
electricianul respectiv a mutat 3-ul in loc la 2 iar eroarea s-a mutuat pe 2.
Am cumparat un injector de la dezmebrari insa eroarea persista.mentionez ca eroare este identica pe ambele Ecu.
Partea intersanta este ca in momentul in care se pune masina pe tester si nu se acelereaza nu are nici o eroare(chiar si 4000 rpm nu da eroare) ,daca se acelereaza la maxim apare eroarea mentionata mai sus.Nu mai am nici un martor aprins in bord in acest moment
S-a verificat pompa de benzia, este ok ,s-a sunat toate firele , s-a scos mufa de la EGR ,s-au verificat releele din Body computer sau ceva de genul.
Electricianul mi-a zis ca mai urmeaza sa verficie bobina si supapele...
Am apelat la voi in speranta ca ma poate ajuta cineva
O zi buna
Apelez la voi deoarece am o problema cu opelul meu,corsa c 1.0 an 2001 z10xe la care nu ii pot da de cap de 3 luni de zile.
cred ca as putea sa va scriu un intreg roman despre aceasta masina , totul a inceput cand au inceput sa imi cada acele de la turometru dupa care am mi-au ramas 2 martori aprinsi si anume: cel cu cheia si cel gen butioas, la acel moment masina murea din senin la ralanti si iar in mers mergea intrerup.
Am fost cu ea la un mecanic ,a schimbat ,senzorul de la viborchen insa masina mergea mai rau .. ba mai mult nu pornea
Am mers la altcineva care mi-a spus ca este o problema cu Ecu, mi-a reparat Ecu si mi-a zis ca problema se tragea de la faptul ca alternatorul baga 20 V (s-a remediat), am venit cu masina acasa ammers vreo 50 km si din nou a inceput sa faca acelasi simptome.
Persoana respectiva a zis sa cumpar un ecu,am luat un ecu de las dezmebrari a fost pus sus ,toate bune si frumoase pana cand l-am strans in 4 suruburi( laproba a fost doar in 2 strans)
Vazand ca nu i-am dat de cap am mers din nou la alt electrician care a utlizat amebele Ecu , in momentul de fata masina are cel de-al 2 Ecu montat(cel care va ziceam ca a fost prins in 2 surburi) masina ponreste ,sta la relantiu,problema apare in mers cand se tureaza incepe sa mearga intrerupt, daca nu turez motorul masina merge perfec( am mers cu ea cu 150 km/ora)
Masina a fost pusa pe tester,ca si eroare are P0203- ceva cu cilindrul 3 deschis,
electricianul respectiv a mutat 3-ul in loc la 2 iar eroarea s-a mutuat pe 2.
Am cumparat un injector de la dezmebrari insa eroarea persista.mentionez ca eroare este identica pe ambele Ecu.
Partea intersanta este ca in momentul in care se pune masina pe tester si nu se acelereaza nu are nici o eroare(chiar si 4000 rpm nu da eroare) ,daca se acelereaza la maxim apare eroarea mentionata mai sus.Nu mai am nici un martor aprins in bord in acest moment
S-a verificat pompa de benzia, este ok ,s-a sunat toate firele , s-a scos mufa de la EGR ,s-au verificat releele din Body computer sau ceva de genul.
Electricianul mi-a zis ca mai urmeaza sa verficie bobina si supapele...
Am apelat la voi in speranta ca ma poate ajuta cineva
O zi buna
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- cristicorsa c
- *
- 6 mesaje
- din 17 Jan 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
cristicorsa c
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2014
- Mesaj Privat
- cristicorsa c
- *
- 6 mesaje
- din 17 Jan 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
cristicorsa c
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2014
- Mesaj Privat
Acum am alta problema, asta dupã 5 ani de când am masina. Am un corsa c 2001 motor de 973. Acum o saptamana am cumparat si schimbat egr nou. In urma cu 2 zile imi tot dãdea eroare in mers adica imi apãrea masina cu cheia si check eng. ca manifestãri dãdea in nas la accelerat. Azi a murit de tot. De la ora 14 nu am mai reusit sa o pornesc. Motor z10xe. Cine ma poate ajuta?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat