- Opelastragcc
- OP
- 31 mesaje
- din 25 Aug 2013
- Astra 1999 x16xel
- Iasi
Opelastragcc
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salut.am o vaga banuiala ca sevodirectia la masina mea nu o mai duce mult deoarece vara aceasta am dotato cu jante de 16 si am cam "chinuit-o"cu toate ca in cartea tehnica sunt trecute marimile 14,15,16 ce nu modifica parametri si performantele masinii.dar la mine a cam modificat plecarea de pe loc(tremurat la cuplarea ambreajului)sprintul foarte greoi,viraj greoi,viteza maxima 130-140km/h...dar cea mai mare prb este ca am gasit usor umed sub vasul de lichid de servo si uleiu 1cm mai jos de minim...oare sa mai folosesc aceste jante?acum miam pus de 14 si alta viata doar ca imi sta gandul la servo aia.deocamdata se comporta normal fara sunete ciudate,vireaza normal,nu gasesc pete sub masina,nu se mai indinde pata de sub servo.ce mati putea sfatui?astra g cc z12xe 2001.multumesc si scuzati pt mesajul lung
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Opelastragcc
- OP
- 31 mesaje
- din 25 Aug 2013
- Astra 1999 x16xel
- Iasi
Opelastragcc
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua!dupa multe cercetari pe forum am schimbat singur astazi lichidul servo in felul urmator:sistem trw cu rezervor cilindric are 2 furtune.unul mai sus prins cu un colier si unul exact la baza rezervorului care este transformat intro teava de cca 5 cm prinsa cu o piulita.eu am dat jos doar furtunul de sus cu colier si a curs din rezervor apoi am virat de 3 ori stanga dreapta cu motorul oprit si a mai iesit din furtun lichid.apoi am pus furtunul inapoi am pus colier nou am pus cca 300g ulei si sa umplut rezervoru am pornit motorul am virat stg,dr de 3ori apoi am mai completat 50g.am mers vro 3 km si iar am completat cu 50g sa fie la nivel.citisem ca intra 700g lichid mie mia intrat doar 400g oare ce nam facut de nu o iesit tot lichidul?sau sa mai fac odata operatia?eu am pus lichid verde swag care are norma de producator dar sa amestecat cu cel vechi care sigur era de fabrica gm.astept orice raspuns sfat critica.stima
- Dariescu Claudiu
- ***
- 684 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 684
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
dengab76
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salut tuturor.....sunt mai nou pe aici...defapt am cont de ceva timp dar intre timp am schimbat masina si nu prea sunt activ pe aici....de vreu an am un Astra G 1.6 16 valve Ecotec....am observat de ceva timp ca atunci cand pornesc motorul , indiferent daca e cald sau frig afara , nu functioneaza servodirectia cateva secunde....practic merge greu volanul dar isi revine dupa cateva secunde.....ceva pareri va rog....cauze...remediere...multumesc anticipat si scuze daca nu am postat unde trebuie....mentionez ca nu face mereu asa....mi-a facut asa de vreo 3 ori pana acum....la intervale neregulate de timp...
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
dengab76
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2010
- Mesaj Privat
luriken
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2014
- Mesaj Privat
Va salut . Am o problema care n-am mai auzit o, si nici sa o intalnesc.
Am o Astra G din 2003 1.6 Benzina
Dupa ce se incalzeste motorul cam circa 20 min raman fara servo directie. . Se poate sa am probleme cu alternatorul ? Am verificat daca incarca bateria si da! chiar isi face treaba! Am verificat lichidul de la servo si este ok . Ce altceva se mai poate sa am ? Pompa Servo asa face cand te lasa?
Am o Astra G din 2003 1.6 Benzina
Dupa ce se incalzeste motorul cam circa 20 min raman fara servo directie. . Se poate sa am probleme cu alternatorul ? Am verificat daca incarca bateria si da! chiar isi face treaba! Am verificat lichidul de la servo si este ok . Ce altceva se mai poate sa am ? Pompa Servo asa face cand te lasa?
- avram1987
- **
- 139 mesaje
- din 04 Jun 2012
- Astra 2000 x14xe
- Galati
avram1987
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
avram1987 parca masina are pompa de servo electrica!
luriken ia vezi sigurantele din compartimentu motor poate ai vreuna oxidata,nu strica sa le cureti piciorusele la toate,pe smirghel fin,(2000),sau ai pompa de servo pe duca,urmareste firele care vin de la servo si vezi ca mai este o mufa cu 2 fire si legatura la masa,sau minusu bateriei,nu strica sa le cureti si pe alea,in mufa dai cu sprey de contacte si papucu de masa tot cu smirghel fin
luriken ia vezi sigurantele din compartimentu motor poate ai vreuna oxidata,nu strica sa le cureti piciorusele la toate,pe smirghel fin,(2000),sau ai pompa de servo pe duca,urmareste firele care vin de la servo si vezi ca mai este o mufa cu 2 fire si legatura la masa,sau minusu bateriei,nu strica sa le cureti si pe alea,in mufa dai cu sprey de contacte si papucu de masa tot cu smirghel fin
- avram1987
- **
- 139 mesaje
- din 04 Jun 2012
- Astra 2000 x14xe
- Galati
avram1987
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- avram1987
- **
- 139 mesaje
- din 04 Jun 2012
- Astra 2000 x14xe
- Galati
avram1987
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2012
- Mesaj Privat
- petryk 1975
- *
- 31 mesaje
- din 21 Jan 2014
- Zafira 2006 1.9 dtl
- Constanta
petryk 1975
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 1.9 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2014
- Mesaj Privat
Sal.la început servodirectia mergea sacadat Si se auzea un sunet cind mergea greu.acum servo nu mai am deloc,virez fff greu.am pus opcom pe masina,când intru la servodirectie se produce un fel de scurt circuit ,adicã îmi cade turometru la 0 motorul fiind pornit,Si se schimba ºi mersu la motor.ce ar putea fi ? Vã mulțumesc anticipat Si drumuri bune sa aveti !
Cosmin J
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
Buna seara.
Am un Opel Astra G, 1.8 16V,cod motor X18XE1,si acum 2 ani am venit cu el in Franta ,totul sa petrecut perfect pe drum,fara probleme(2000 km).Odata ajuns aici dupa vre-o 2 saptamani a inceput sa aibe probleme de pornire,apoi dintr-o data s-a oprit cu mine la semafor si nu am mai reusit sa o pornesc.Cu cabluri de la o alta masina reuseam cu greu sa o pornesc insa nu statea la relantiu.Am pornit-o si am adus-o asa pana acasa,accelerata mereu(aprox. 5 km).
Pana la urma am gasit pistonul 1 spart,si asa a inceput o serie lunga de reparatii la ea(piston schimbat,segmenti noi,cuzineti noi,ulei motor,garnitura chiulasa si suruburi noi,filtru benzina nou,filtru aer nou,bujii,delcou,garnituri galerie admisie-evacuare noi,un burduf de planetara nou,ulei cutie...),toate aceste reparatii facute de mine singur in parcare,si in foarte mare parte cu ajutorul vostru,am gasit aici pe forum tot ce am avut nevoie.
Si totusi dupa toate astea nu am servo directie.Mentionez ca am schimbat pompa de servo cu una second.Ulei de servodirectie care l-am bagat acum nu este original,insa nu am gasit atunci,si mi-au garantat ca este ulei folosit de opelisti de aici.Insa o sa il schimb cat de curand si o sa pun original.
Si chiar acum 2 zile am pus un alternator nou nout si tot nu am servodirectie(nu este tot Boch insa am comandat unul dupa seria de referenta si este la fel).
Valorile cu motorul oprit 12,4.Cu motorul pornit fara consumatori 14,2-14,0.Cu toti consumatorii porniti undeva intre 12,7 - 12,4.
Sunt bune aceste valori?
Si in plus am ABS-ul aprins in bord si nu am kilometraj.Am izolat firele unde am crezut eu ca ar fost putin atinse insa degeaba.Banuiesc ca ar fi rulmentul stanga.
Motorul porneste si "toarce" frumos insa nu stiu ce sa mai fac pentru servodirectie:wacko:
Sa fi cazut caseta de directie din cauza faptului ca am venit cu ea fortat?
Am bagat o groaza de bani in ea,plus bani pe sculele de care am avut nevoie.
Mentionez ca acasa am circulat cu ea destul de mult fara sa am nici un fel de probleme mecanice sau electrice.
Imi cer scuze pentru lunga poveste insa chiar am nevoie de un mic ajutor,ca sunt disperat.
Va multumesc,si va salut cu respect.
Am un Opel Astra G, 1.8 16V,cod motor X18XE1,si acum 2 ani am venit cu el in Franta ,totul sa petrecut perfect pe drum,fara probleme(2000 km).Odata ajuns aici dupa vre-o 2 saptamani a inceput sa aibe probleme de pornire,apoi dintr-o data s-a oprit cu mine la semafor si nu am mai reusit sa o pornesc.Cu cabluri de la o alta masina reuseam cu greu sa o pornesc insa nu statea la relantiu.Am pornit-o si am adus-o asa pana acasa,accelerata mereu(aprox. 5 km).
Pana la urma am gasit pistonul 1 spart,si asa a inceput o serie lunga de reparatii la ea(piston schimbat,segmenti noi,cuzineti noi,ulei motor,garnitura chiulasa si suruburi noi,filtru benzina nou,filtru aer nou,bujii,delcou,garnituri galerie admisie-evacuare noi,un burduf de planetara nou,ulei cutie...),toate aceste reparatii facute de mine singur in parcare,si in foarte mare parte cu ajutorul vostru,am gasit aici pe forum tot ce am avut nevoie.
Si totusi dupa toate astea nu am servo directie.Mentionez ca am schimbat pompa de servo cu una second.Ulei de servodirectie care l-am bagat acum nu este original,insa nu am gasit atunci,si mi-au garantat ca este ulei folosit de opelisti de aici.Insa o sa il schimb cat de curand si o sa pun original.
Si chiar acum 2 zile am pus un alternator nou nout si tot nu am servodirectie(nu este tot Boch insa am comandat unul dupa seria de referenta si este la fel).
Valorile cu motorul oprit 12,4.Cu motorul pornit fara consumatori 14,2-14,0.Cu toti consumatorii porniti undeva intre 12,7 - 12,4.
Sunt bune aceste valori?
Si in plus am ABS-ul aprins in bord si nu am kilometraj.Am izolat firele unde am crezut eu ca ar fost putin atinse insa degeaba.Banuiesc ca ar fi rulmentul stanga.
Motorul porneste si "toarce" frumos insa nu stiu ce sa mai fac pentru servodirectie:wacko:
Sa fi cazut caseta de directie din cauza faptului ca am venit cu ea fortat?
Am bagat o groaza de bani in ea,plus bani pe sculele de care am avut nevoie.
Mentionez ca acasa am circulat cu ea destul de mult fara sa am nici un fel de probleme mecanice sau electrice.
Imi cer scuze pentru lunga poveste insa chiar am nevoie de un mic ajutor,ca sunt disperat.
Va multumesc,si va salut cu respect.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
m-am uitat pe niste scheme de astra g fabricate intre 2001-2004, acolo arata ca la servodirectie (power steering - inteleg ca inseamna sevodirectie), trebuie sa vina curent (la electropompa zic ) - asa:
1 - prin siguranta f7 de 80A de la baterie - vine un plus pe un fir rosu - (siguranta asta zice ca e in cutia de sigurante din compartimentul motor)
2 - prin siguranta f3 de 60A tot din cutia de sig de la motor se alimenteaza contactul cu cheie, care returneaza plusul asta prin sig f23 de 10A din tabloul principal de sig (probabil e ala de la sofer) in pinul 2 din mufa x33 (mufa asta cred ca e pe electropompa servo). acolo vine un fir negru.
3 - in pinul 1 de la mufa x33 vine un fir alb-albastru de la alternator, vine plus cind incarca alternatorul, eu asa inteleg.
4 - in pinul 3 de la x33 vine un maro cu alb care e de la conectorul testerului de diagnoza, nu ai treaba cu el.
5 - mai trebuie sa ai la pompa servo un fir maro cu masa.
ce as face eu - presupunind ca pompa e buna si alternatorul incarca bine (mie personal mi se par mici valorile de 12,4 - 12,7V)
1. as verifia in primul rind sigurantele f3 si f7 de la motor, sa vina curent si sa plece curent de la ele
2. as verifica siguranta f23 de la sofer, sa vina curent si sa plece curent de la ea
3. as verifica sa vina curent pe firul rosu de la pompa
4. as verifica sa fie masa perfecta pe firul maro de la pompa
5. as verifica sa vina curent pe firul negru de la pompa - asta e ala care vine prin siguranta de la sofer(f23) din contact.
6. as verifica sa vina plus pe firul alb albastru de la pompa - asta ar arata ca alternatorul livreaza ce trebuie catre pompa.
toate testele cu motorul pornit.
personal suspectez firul de masa cu probleme sau contact cu cheie cu probleme si atunci nu da curent in f 23.
m-am uitat acum si f 23 are treaba si cu modulul abs in care vin si senzorii de viteza de la roti. daca e asta arsa poti avea problemele de care zici - abs aprins si lipsa kilometraj. asigura-te ca vine curent la ea si ca pleaca curent de la ea.
scuze de postul lung, sper sa fi gindit bine si sa ma fi uitat unde trebuie, ca sa nu vorbesc balarii.
daca nu e asta atunci nu stiu, poate mai intervin si alti colegi.
masina din ce an e?
spune si cum ai patit de nu-ti mai merge, poate ajuta sa ne dam seama.
m-am uitat pe niste scheme de astra g fabricate intre 2001-2004, acolo arata ca la servodirectie (power steering - inteleg ca inseamna sevodirectie), trebuie sa vina curent (la electropompa zic ) - asa:
1 - prin siguranta f7 de 80A de la baterie - vine un plus pe un fir rosu - (siguranta asta zice ca e in cutia de sigurante din compartimentul motor)
2 - prin siguranta f3 de 60A tot din cutia de sig de la motor se alimenteaza contactul cu cheie, care returneaza plusul asta prin sig f23 de 10A din tabloul principal de sig (probabil e ala de la sofer) in pinul 2 din mufa x33 (mufa asta cred ca e pe electropompa servo). acolo vine un fir negru.
3 - in pinul 1 de la mufa x33 vine un fir alb-albastru de la alternator, vine plus cind incarca alternatorul, eu asa inteleg.
4 - in pinul 3 de la x33 vine un maro cu alb care e de la conectorul testerului de diagnoza, nu ai treaba cu el.
5 - mai trebuie sa ai la pompa servo un fir maro cu masa.
ce as face eu - presupunind ca pompa e buna si alternatorul incarca bine (mie personal mi se par mici valorile de 12,4 - 12,7V)
1. as verifia in primul rind sigurantele f3 si f7 de la motor, sa vina curent si sa plece curent de la ele
2. as verifica siguranta f23 de la sofer, sa vina curent si sa plece curent de la ea
3. as verifica sa vina curent pe firul rosu de la pompa
4. as verifica sa fie masa perfecta pe firul maro de la pompa
5. as verifica sa vina curent pe firul negru de la pompa - asta e ala care vine prin siguranta de la sofer(f23) din contact.
6. as verifica sa vina plus pe firul alb albastru de la pompa - asta ar arata ca alternatorul livreaza ce trebuie catre pompa.
toate testele cu motorul pornit.
personal suspectez firul de masa cu probleme sau contact cu cheie cu probleme si atunci nu da curent in f 23.
m-am uitat acum si f 23 are treaba si cu modulul abs in care vin si senzorii de viteza de la roti. daca e asta arsa poti avea problemele de care zici - abs aprins si lipsa kilometraj. asigura-te ca vine curent la ea si ca pleaca curent de la ea.
scuze de postul lung, sper sa fi gindit bine si sa ma fi uitat unde trebuie, ca sa nu vorbesc balarii.
daca nu e asta atunci nu stiu, poate mai intervin si alti colegi.
masina din ce an e?
spune si cum ai patit de nu-ti mai merge, poate ajuta sa ne dam seama.
danytm
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat
Cosmin J
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
Buna seara din nou.
Aceste valori le-am masurat doar la relantiu si cu toti consumatorii porniti(faza lunga,proiectoare,avariile puse,clima data la maxim,dezaburire luneta,bec interior planseu aprins si cel din portbagaj plus incalzirea in scaune data la maxim),fara a o tura doar la relantiu.
Masina este din '99(o sa-mi modific foarte curand profilul si o sa scriu tot ce trebuie acolo).
Pur si simplu din momentul cand sa oprit motorul la semafor,dupa repetate incercari am reusit sa o pornim si am adus-o acasa accelerata fara sa o las la rentiu deloc de atunci stiu ca nu a mai avut servodirectie si nici ABS.
Am facut cu un baiat 2 testere(nu stiu cum sa le zic corect) si a dat doar o problema injectie pe pistonul 1 si asa am descoperit si pistonul spart dupa ce am schimbat bujiile si injectoarele(injectoarele nu au fost noi),insa nici o problema electrica.E adevarat ca baiatul era doar amator in testere,insa nu am avut de ales atunci.
Nu stiu inca cum sa fac toat aceste masuratori la sigurante,insa cand prind o zi libera o sa ma uit cum se fac si o sa verific tot ce ai zis *gabimilo1.Oricum incep sa prind curaj cand vad ca imi raspunde-ti
Va multumesc mult pentru raspunsuri,apreciez asta.
Va salut
Aceste valori le-am masurat doar la relantiu si cu toti consumatorii porniti(faza lunga,proiectoare,avariile puse,clima data la maxim,dezaburire luneta,bec interior planseu aprins si cel din portbagaj plus incalzirea in scaune data la maxim),fara a o tura doar la relantiu.
Masina este din '99(o sa-mi modific foarte curand profilul si o sa scriu tot ce trebuie acolo).
Pur si simplu din momentul cand sa oprit motorul la semafor,dupa repetate incercari am reusit sa o pornim si am adus-o acasa accelerata fara sa o las la rentiu deloc de atunci stiu ca nu a mai avut servodirectie si nici ABS.
Am facut cu un baiat 2 testere(nu stiu cum sa le zic corect) si a dat doar o problema injectie pe pistonul 1 si asa am descoperit si pistonul spart dupa ce am schimbat bujiile si injectoarele(injectoarele nu au fost noi),insa nici o problema electrica.E adevarat ca baiatul era doar amator in testere,insa nu am avut de ales atunci.
Nu stiu inca cum sa fac toat aceste masuratori la sigurante,insa cand prind o zi libera o sa ma uit cum se fac si o sa verific tot ce ai zis *gabimilo1.Oricum incep sa prind curaj cand vad ca imi raspunde-ti
Va multumesc mult pentru raspunsuri,apreciez asta.
Va salut