- Teitei
- OP
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
Trecand de pe un diesel pe o benzina, ambele turbo, am ramas pentru o perioada socat de consumul urban, de zi cu zi, din Bucuresti. In zilele saptamanii, cu un trafic bara la bara si un traseu de 20km in orele de varf, viteza medie ajunge la 14km/h iar consumul la 11 l/100km. Cu greu ajungeam sa am un consum de 10 l/100km. In consecinta m-am tot gandit cum pot scade consumul, si am ajuns la urmatoarele solutii:
1. pneurile umflate la 2.8 (dimineata pe racoare) ca la pranz sa ajunga undeva la 3.1. Constructorul spune ca valoarea pentru un consum cat mai redus este 3.0, dar prefer sa le las mai jos pentru un comfort cat de cat in Bucurestul asta plin de gropi.
2. mersul in frana de motor, nu a frana cu frana de motor... Cu alte cuvinte, cand ajung la 50km/h o las sa curga si debraiez abia cand ajung pe la 1100rpm
3. plecarea de pe loc fara accelerati in primele momente. O debraiere usoara, lina incat ECU sa isi faca singur turatia pentru treapta respectiva. (este conceptul tempomatului)
4. TC off - traction control off - am testat astazi intr-un trafic infernal si rezultatele sunt surprinzatoare.
5. Schimbat vitezele la 1800 rpm, exact cand spune ECU, si fara sa-i mai dau un spritz
Toate cele de mai sus au scazut consumul la 8.8-9 l /100km.
Chiar va rog sa incercati, macar treaba cu TC off.
1. pneurile umflate la 2.8 (dimineata pe racoare) ca la pranz sa ajunga undeva la 3.1. Constructorul spune ca valoarea pentru un consum cat mai redus este 3.0, dar prefer sa le las mai jos pentru un comfort cat de cat in Bucurestul asta plin de gropi.
2. mersul in frana de motor, nu a frana cu frana de motor... Cu alte cuvinte, cand ajung la 50km/h o las sa curga si debraiez abia cand ajung pe la 1100rpm
3. plecarea de pe loc fara accelerati in primele momente. O debraiere usoara, lina incat ECU sa isi faca singur turatia pentru treapta respectiva. (este conceptul tempomatului)
4. TC off - traction control off - am testat astazi intr-un trafic infernal si rezultatele sunt surprinzatoare.
5. Schimbat vitezele la 1800 rpm, exact cand spune ECU, si fara sa-i mai dau un spritz
Toate cele de mai sus au scazut consumul la 8.8-9 l /100km.
Chiar va rog sa incercati, macar treaba cu TC off.
- botnaru.sergiu
- **
- 52 mesaje
- din 31 Mai 2017
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
botnaru.sergiu
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2017
- Mesaj Privat
Verificã la pompã consumurile ca sã fii sigur de economia fãcutã. Mergi un plin cum mergeai înainte și un plin cu aceste tehnici dacã vrei o comparație corectã.
Tind sã cred cã pe termen lung, economia asta de 5-10 lei/100 km se poate întoarce urât împotriva ta: tren de rulare - presiune mare in pneuri la ce drumuri avem, depuneri si LSPI - o problemã știutã la motoarele downsized turbo de la mers subturat.
Tind sã cred cã pe termen lung, economia asta de 5-10 lei/100 km se poate întoarce urât împotriva ta: tren de rulare - presiune mare in pneuri la ce drumuri avem, depuneri si LSPI - o problemã știutã la motoarele downsized turbo de la mers subturat.
- Teitei
- OP
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
- botnaru.sergiu
- **
- 52 mesaje
- din 31 Mai 2017
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
botnaru.sergiu
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2017
- Mesaj Privat
- Teitei
- OP
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
- botnaru.sergiu
- **
- 52 mesaje
- din 31 Mai 2017
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
botnaru.sergiu
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2017
- Mesaj Privat
De obicei încerc sã evit orele respective pentru cã prefer metroul când traficul e barã la barã.
Ideea de bazã e cã dupã ce atinge temperatura optimã de funcționare schimb în jur de 3000 ca sã pice dupã pe ~ 2000 și cam ãla mi se pare pragul minim la care se simte cu adevãrat acceptabil ca sã nu-l simt cã se chinuie în ture prea puține. Nu prea ajung sã fiu pe accelerare (chiar și modicã) sub 2000 ture iar sã schimb la 1800-2000 ar presupune sã accelerez in urmatoarea treaptã de la 1500.
Vede și redline destul de frecvent și per total am un stil de condus ceva mai dinamic.
Aici sunt consumurile mele la pompã cu detalii legate de medie de vitezã, consum real vs CB (pe cb e mai mic cu 0.5-0.7-uneori 1l) și dacã a fost urban/extraurban dacã ești curios.
https://www.spritmonitor.de/...etail/873037.html
Problema în oraș e traficul nu neapãrat dacã mergi normal-la consum. Mi s-a intamplat sa am trip cu 10l dupa mers prin aglomeratie si dupa ce mergeam seara si ma dadeam bine la ea sa scada la 8-9.
Edit: nu am încercat sã merg cu TC off cu scopul ãsta, care e diferența mai exact?
Ideea de bazã e cã dupã ce atinge temperatura optimã de funcționare schimb în jur de 3000 ca sã pice dupã pe ~ 2000 și cam ãla mi se pare pragul minim la care se simte cu adevãrat acceptabil ca sã nu-l simt cã se chinuie în ture prea puține. Nu prea ajung sã fiu pe accelerare (chiar și modicã) sub 2000 ture iar sã schimb la 1800-2000 ar presupune sã accelerez in urmatoarea treaptã de la 1500.
Vede și redline destul de frecvent și per total am un stil de condus ceva mai dinamic.
Aici sunt consumurile mele la pompã cu detalii legate de medie de vitezã, consum real vs CB (pe cb e mai mic cu 0.5-0.7-uneori 1l) și dacã a fost urban/extraurban dacã ești curios.
https://www.spritmonitor.de/...etail/873037.html
Problema în oraș e traficul nu neapãrat dacã mergi normal-la consum. Mi s-a intamplat sa am trip cu 10l dupa mers prin aglomeratie si dupa ce mergeam seara si ma dadeam bine la ea sa scada la 8-9.
Edit: nu am încercat sã merg cu TC off cu scopul ãsta, care e diferența mai exact?
- Teitei
- OP
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
- botnaru.sergiu
- **
- 52 mesaje
- din 31 Mai 2017
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
botnaru.sergiu
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2017
- Mesaj Privat
Mihai C.
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2019 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2019
- Mesaj Privat
La cutie automata nu prea merg aceste recomandari. Ea schimba singura si iti mentine turatia la 1500 rpm la mers normal. Eu am vazut ca imi scade consumul daca anticipezi semafoarele, sa nu franez in ultimul moment si sa nu plec cu scart de la semafor. Asa mai scade consumul cu 1 litru, maxim 2 la suta.
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Consumul este in functie de viteza medie obtinuta. Masina nu trebuie bruscata, nici la accelerare, nici la franare. Trebuie anticipate evenimentele din trafic ca sa nu fii obligat sa franezi brusc, ca sa pierzi din energia cinetica a masinii. Adica mers de pensionar.
Cand umfli cauciucurile la 3 bari, poti castiga la consum, dar in mod sigur pierzi la uzura pneurilor, suspensii si confort. O fi util pt cine accepta as ceva.
TC nu inteleg ce influenta poate avea asupra consumului, in conditiile in care sistemul intra in functiune foarte rar si doar in conditii extreme. Eu il consider mult mai util (impreuna cu ESP) protejandu-ma, decat asigurandu-mi un castig infim la consum, presupunand prin absurd ca acesta exista.
Schimbatul vitezelor la turatie mica duce clar o uzura prematura a motorului, care in lipsa turatiei nu este uns corespunzator, pt ca presiunea de ulei e mica.
Nu am gasit pe nicaieri spus de Start/Stop, cat de util e un astfel de sistem, in conditiile in care pornirea este unul din factorii care duc la uzura motorului si cresterea consumului. Cu alte cuvinte, cat de lunga trebuie sa fie stationarea ca sa merite oprirea motorului, avand in vedere ca mersul la relanti inseamna 0,4l/h, adica infim.
Apropos, eu la a mea (alt motor, e adevarat) am obtinut vara asta in Bucuresti consum de 10l/100km cu AC, in conditii de mers relativ lejer, viteza medie de 35 km/h. La extraurban, am facut Grecia si retur cu consum mediu de 6,3 l/100km la o viteza medie de 85 km/h (si cu masina plina ochi).
Mi se pare super ok.
Cand umfli cauciucurile la 3 bari, poti castiga la consum, dar in mod sigur pierzi la uzura pneurilor, suspensii si confort. O fi util pt cine accepta as ceva.
TC nu inteleg ce influenta poate avea asupra consumului, in conditiile in care sistemul intra in functiune foarte rar si doar in conditii extreme. Eu il consider mult mai util (impreuna cu ESP) protejandu-ma, decat asigurandu-mi un castig infim la consum, presupunand prin absurd ca acesta exista.
Schimbatul vitezelor la turatie mica duce clar o uzura prematura a motorului, care in lipsa turatiei nu este uns corespunzator, pt ca presiunea de ulei e mica.
Nu am gasit pe nicaieri spus de Start/Stop, cat de util e un astfel de sistem, in conditiile in care pornirea este unul din factorii care duc la uzura motorului si cresterea consumului. Cu alte cuvinte, cat de lunga trebuie sa fie stationarea ca sa merite oprirea motorului, avand in vedere ca mersul la relanti inseamna 0,4l/h, adica infim.
Apropos, eu la a mea (alt motor, e adevarat) am obtinut vara asta in Bucuresti consum de 10l/100km cu AC, in conditii de mers relativ lejer, viteza medie de 35 km/h. La extraurban, am facut Grecia si retur cu consum mediu de 6,3 l/100km la o viteza medie de 85 km/h (si cu masina plina ochi).
Mi se pare super ok.