dantewow
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
Mi sa intamplat multe cu Agila de 973cc ( model 2001 ) acuma dupa iarna si motorul a primit dauna totala in interior, in fine.
Am urmatoarele intrebari si am rugamintea daca se poate sa imi raspundeti doar daca stiti raspunsul 100% ( Multumesc anticipat ).
Schimbare motor Agila din an 2001 ( 973cc 12v ).
1. Schimbarea motorului va potrivi fara probleme pe suporti de sustinere care sunt pe motorul vechi ? ( Din cate stiu eu da, pentru ca diferenta intre cele doua motoare este doar diferenta de 1 piston in plus si mai nimic schimbat ca si constructie. )
2. Motorul de 1.2 va potrivi perfect pe cutia de viteze sau va trebui sa schimb si cutia de viteze ?
3. Daca motorul de 1.2 va potrivi pe cutia de viteze este necesar sa schimb ambreiajul ?
4. Este necesar sa fac schimbare la radiator sau va face fata la racire pe cel de 1.2 ( dupa parerea mea eu zic ca da, este in regula )
5. Alte schimbari vor fi necesare ? A mai facut cineva schimbarea asta ?
Astept cateva raspunsuri si sugesti. Va multumesc. !
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
dantewow
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
dantewow
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,005 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,005
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Chiar dacã e (doar) o bãnuialã, sunã foarte interesant. Niște lãmuriri, dacã se poate: dacã mașina respectivã ridica la 100km/h în 20s, la dublarea demarajului înseamnã cã face aceeași chestie în 40s sau în 20s, cã nu mi-e prea clar...?
Despre ce putere vorbim? De cea a motorului și dacã da, cum se întâmplã asta, niște detalii ar putea revoluționa domeniul, zic, sau de cea de convingere?
O precizare, te rog, ce avânt rezultã? Cã de-ãla revoluționar/pioneresc nu cred cã e vorba...
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Dupa toate aceste ajung la concluzia teoretica , ca daca s-ar monta inversul adica cutie de 1.0 pe motor de 1.2 ar aparea reversul descris mai sus ,adica daca in cazul meu sa diminuat puterea motorului , in cazul 2 ar trebui sa apara un plus , repet este pur teoretic
ca sa pot reprezenta vizual diferentele de raporturi din cutiile de viteze am facut desenul de mai jos , nu stiu daca este corect dar daca cineva cu cunostiinte mai avansate de mate/fizica/mecanica poate sa explice mai bine....
Ce pot sa spun ca , cu motorul de 1.0 si cutie de 1.2 poate ca am pierdut in forta dar poate ca am castigat in viteza maxima , dar ii ia mult mai mult sa ajunga la 100km/h
motorul de 1.2 cu cutie de 1.0 castiga in forta de demaraj dar pierde in viteza maxima
datele de mai jos sunt ca sa se inteleaga ce vreau sa spun , desigur stiu ca un motor si cutie 1.2 este mai puternica decat 1.0
......................................................................................................
motor 1.0 , cutie 1.0 , 100km/h = 40s - ( maxim de viteza 160km/h )
motor 1.2 , cutie 1.2 , 100km/h = 40s - ( maxim de viteza 160km/h )
......................................................................................................
motor 1.0 , cutie 1.2 , 100km/h = 60s - ( maxim de viteza 180km/h )
motor 1.2 , cutie 1.0 , 100km/h = 20s - ( maxim de viteza 140km/h )
.......................................................................................................
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ultima modificare făcută de Dany3lLs la Mar 27 Mar, 2018 9:05 am, modificat de 2 ori în total
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Suportii motor sunt grija ta? Aia sunt cadou...
Ambreajul este identic daca este XE si ala tot cadou ca niciun om intreg la cap nu cumpara second fiare uzate si ala nu are ce face cu kitul obosit. Rulmentul de presiune se schimba obligatoriu, este ieftin de te costa ulterior mult mai mult manopera, oricum al tau sigur este praf.
Cutia merge dar masina va trage ca nebuna de rupi cauciucurile dar viteza mai ioc si consum pe masura (mare).
Iti mai trebuie motor complet cu admisie, bobina inductie, cam greu ca se vand pe bucati la modul admisie, chiulasa, bloc, senzori etc. Mai toate sunt jalnice de bagi bani de la bun inceput in el, unul bun fara 500euro nu gasesti. Mai trebuie si catalizator, lejer 100euro daca este ok, lambda 1 cadou.
Mai trebuie si toata instalatia electrica de 1.2, alti bani.
De ECU ai auzit? Poate al tau suporta soft de 1.2 scapi si mai ieftin cam 100euro, daca nu atunci altul, lejer 200euro el plus alti bani pe programare, aflare cod securitate etc.
Uitam, numai actele cam 200euro.
Aduna si iti trece repede.
Ai mai facut din doua unul dar prost de a tinut doar atat. Se desface, se schimba ce trebuie si asta este cea mai buna si ieftina solutie.
Mergi pe ieftineala, atat vei avea.