Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dantewow

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Seara buna Domnilor.

Mi sa intamplat multe cu Agila de 973cc ( model 2001 ) acuma dupa iarna si motorul a primit dauna totala in interior, in fine.

Am urmatoarele intrebari si am rugamintea daca se poate sa imi raspundeti doar daca stiti raspunsul 100% ( Multumesc anticipat ).

Schimbare motor Agila din an 2001 ( 973cc 12v ).

1. Schimbarea motorului va potrivi fara probleme pe suporti de sustinere care sunt pe motorul vechi ? ( Din cate stiu eu da, pentru ca diferenta intre cele doua motoare este doar diferenta de 1 piston in plus si mai nimic schimbat ca si constructie. )
2. Motorul de 1.2 va potrivi perfect pe cutia de viteze sau va trebui sa schimb si cutia de viteze ?
3. Daca motorul de 1.2 va potrivi pe cutia de viteze este necesar sa schimb ambreiajul ?
4. Este necesar sa fac schimbare la radiator sau va face fata la racire pe cel de 1.2 ( dupa parerea mea eu zic ca da, este in regula )
5. Alte schimbari vor fi necesare ? A mai facut cineva schimbarea asta ?

Astept cateva raspunsuri si sugesti. Va multumesc. !
Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut , pot spune un singur lucru , am motor de 1.0 , 973 cm , anu trecut in vara am schimbat cutia de viteze , am pus cutie de viteze de 1,2 pe motor 1.0 , pot spune doar ca cutia de 1.2 pe motor 1.0 este mai puturoasa , demaraj mai redus , dar din punct de vedere tehnic , sa potrivit la fix , banuiesc ca si cutia de 1.0 merge pe motor de 1.2 , dar probabil ii va dubla demarajul .. este doar o banuiala , inca ceva , daca maresti capacitatea motorului , cred ca va trebui sa treci din nou pe la rar pt omologare , daca puneai acelasi tip de motor nu era problema
  • dantewow

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut. Mersi pentru raspuns.
Daca ai facut conversia pe motor de 1.0 cu o cutie de viteze de pe 1.2 sigur va merge si motor 1.2 pe cutie de viteze de 1L. ( Oare demarajul redus sa fie din cauza discului de ambreiaj ? Posibil trebuie schimbat pentru un motor 1.2 ? )
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
discul , nu cred ca are vreo importanta , dar din cate am citit pe ici pe colo , diferenta ar fi la sincroane , probabil ca rotitele din interiorul cutiei de 1.2 sunt calculate la puterea si turatia motorului de 1.2... app , cand am schimbat cutia , am schimbat inclusiv ambreajul cu totul , soare, disc rulment presiune , nu de alta dar sa fie noi , nu aveam probleme cu ele
  • dantewow

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am inteles. Mersi mult. Da, ai dreptate cu rotitele, posibil sa fie calculate la puterea si turatia fiecarui motor pe cc specific al lor.
In concluzie cred ca daca vreau sa am performanta de 1.2 va trebui sa schimb si cutia de viteze.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
stai ca nu ai inteles , cutia de 1.2 pe motor de 1.0 este lenesa ... dar daca pui invers , cutie de 1.0 pe motor de 1.2 , puterea teoretic se mareste ...... cu acel 0.2 in plus , problema poate aparea ca motorul poate smuci mai mult decat ar putea suporta acea cutie de 1.0 ...sau poate nu , dar in mod sigur ar da un avant mai mare , repet din nou , daca schimbi motorul mai mult ca sigur va trebui sa treci pe la rar sa omologheze motorul pe sasiu , motorul nu are serie , dar este scris in talon , carte th . ce tip de motor este , daca te opreste rar-ul la control , poti ramane fara talon , masina ... modificari neomologate
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dany3lLs a scris:... dar probabil ii va dubla demarajul .. este doar o banuiala

Chiar dacã e (doar) o bãnuialã, sunã foarte interesant. Niște lãmuriri, dacã se poate: dacã mașina respectivã ridica la 100km/h în 20s, la dublarea demarajului înseamnã cã face aceeași chestie în 40s sau în 20s, cã nu mi-e prea clar...?

Dany3lLs a scris: ... dar daca pui invers , cutie de 1.0 pe motor de 1.2 , puterea teoretic se mareste ...

Despre ce putere vorbim? De cea a motorului și dacã da, cum se întâmplã asta, niște detalii ar putea revoluționa domeniul, zic, sau de cea de convingere?

Dany3lLs a scris:...sau poate nu , dar in mod sigur ar da un avant mai mare ...

O precizare, te rog, ce avânt rezultã? Cã de-ãla revoluționar/pioneresc nu cred cã e vorba...
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut bibu16v , intelegi faptul sunt doar niste idei pur teoretice , ce detalii iti pot da , iti pot spune doar ca am observat doar ca pe motorul meu de 1.0 de 973 cu cutia de motor de 1.2 , am obsevat urmatoarele , ca sa plec in tromba cum se zice , acum trebuie sa turez mai mult motorul , cee ce inseamna ca raporturile din grup sunt putin diferite fata de cutia originala , ca sa ajung la o anumita viteza intr-un timp anume , imi ia mai mult timp acum , ceea ce am zis mai sus este pur teoretic , schimbarea vitezeleor a devenit mai lunga , se subintelege ca schimb vitezele dupa ureche , dupa cum aud motorul , de exemplu daca inainte ca sa ajung la 50km/h imi trebuia 100m , acum am nevoie de 150m sau ca sa compensez aceasta discrepanta va trebui aproape sa dublez turatia motorului la schimbarea vitezelor ca sa am aceasi forta/viteza de deplasare , un alt exemplu iti pot da ca atunci cand urcam o bordura era de ajuns sa ciupesc putin acceleratia ca sa salte , acum trebuie sa ii dau ceva mai mult... poate ca nu stiu cum sa explic dar masina a devenit ceva mai puturoasa cu cutia asta.
Dupa toate aceste ajung la concluzia teoretica , ca daca s-ar monta inversul adica cutie de 1.0 pe motor de 1.2 ar aparea reversul descris mai sus ,adica daca in cazul meu sa diminuat puterea motorului , in cazul 2 ar trebui sa apara un plus , repet este pur teoretic
ca sa pot reprezenta vizual diferentele de raporturi din cutiile de viteze am facut desenul de mai jos , nu stiu daca este corect dar daca cineva cu cunostiinte mai avansate de mate/fizica/mecanica poate sa explice mai bine....
Ce pot sa spun ca , cu motorul de 1.0 si cutie de 1.2 poate ca am pierdut in forta dar poate ca am castigat in viteza maxima , dar ii ia mult mai mult sa ajunga la 100km/h
motorul de 1.2 cu cutie de 1.0 castiga in forta de demaraj dar pierde in viteza maxima
datele de mai jos sunt ca sa se inteleaga ce vreau sa spun , desigur stiu ca un motor si cutie 1.2 este mai puternica decat 1.0
......................................................................................................
motor 1.0 , cutie 1.0 , 100km/h = 40s - ( maxim de viteza 160km/h )
motor 1.2 , cutie 1.2 , 100km/h = 40s - ( maxim de viteza 160km/h )
......................................................................................................
motor 1.0 , cutie 1.2 , 100km/h = 60s - ( maxim de viteza 180km/h )
motor 1.2 , cutie 1.0 , 100km/h = 20s - ( maxim de viteza 140km/h )
.......................................................................................................



Ultima modificare făcută de Dany3lLs la Mar 27 Mar, 2018 9:05 am, modificat de 2 ori în total
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu recomand sa-ti bagi mintile in cap, te costa cat nu face. Numai la RAR bani buluc si alergatura si alti bani la inmatriculari, la financiar nu mai stiu daca trebuie sa te duci sau comunica ei ca ai alta capacitate.
Suportii motor sunt grija ta? Aia sunt cadou...
Ambreajul este identic daca este XE si ala tot cadou ca niciun om intreg la cap nu cumpara second fiare uzate si ala nu are ce face cu kitul obosit. Rulmentul de presiune se schimba obligatoriu, este ieftin de te costa ulterior mult mai mult manopera, oricum al tau sigur este praf.
Cutia merge dar masina va trage ca nebuna de rupi cauciucurile dar viteza mai ioc si consum pe masura (mare).
Iti mai trebuie motor complet cu admisie, bobina inductie, cam greu ca se vand pe bucati la modul admisie, chiulasa, bloc, senzori etc. Mai toate sunt jalnice de bagi bani de la bun inceput in el, unul bun fara 500euro nu gasesti. Mai trebuie si catalizator, lejer 100euro daca este ok, lambda 1 cadou.
Mai trebuie si toata instalatia electrica de 1.2, alti bani.
De ECU ai auzit? Poate al tau suporta soft de 1.2 scapi si mai ieftin cam 100euro, daca nu atunci altul, lejer 200euro el plus alti bani pe programare, aflare cod securitate etc.
Uitam, numai actele cam 200euro.
Aduna si iti trece repede.

Ai mai facut din doua unul dar prost de a tinut doar atat. Se desface, se schimba ce trebuie si asta este cea mai buna si ieftina solutie.
Mergi pe ieftineala, atat vei avea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR