Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Vreau sa imi schimb personal filtrele de aer, ulei, motorina, inclusiv si uleiul. Am vazut pe youtube ca nu e complicat sa o faci acasa singur, doar cã nu cunosc citi litri de ulei sunt suficienti pentru a atinge nivelul maxim in motor? Nu cunosc nici codurile la filtre ca sa le procur. Pe capacul de la filtrul de ulei scrie doar 25+5 Nm iar pe capacul la filtrul de motorina scrie puflux. Cum pot sa aflu care sunt filtrele exact pe care trebuie sa le cumpar si de la ce producator sunt mai bune ?
Update 2024: pentru o lista cu capacitatile de ulei, vedeti tabelul Revizie Opel Astra H
Update 2024: pentru o lista cu capacitatile de ulei, vedeti tabelul Revizie Opel Astra H
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
Eu fac singur schimburile. Filtru de motorina am pus si purflux iar acum am cumparat MANN pentru ca n-avea acolo unde am comandat purflux. Ulei : in carte scrie 5,4 litrii. Eu am pus 5 litrii si era peste maxim, asa ca am mai dat drumul la un Litru sau mai mult (ca nu mai reuseam sa pun busonul:)) ) si am completat putin pana a ajuns intre minim si maxim . Pe capacul de la filtru de ulei scrie cat trebuie strans . Filtru tot MANN am luat.
- Andrei_JOY
- **
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Cel mai bine te uiti dupa modelul tau de masina pe un sait de piese epiesa.ro de exemplu, si vezi ce coduri de filtre ai nevoie si le notezi si iti faci comanda la magazin de ce ai nevoie, Eu am mers pe Purflux, Mahle, am pus si de origine GM ( care sunt Mann aer, Filtron motorina, Ulei Mann).
Pentru ulei iti trebuie 5W-30 norma Dexos2, ii pui 4 litri si verifici joj si vezi daca mai trebuie pus, eu totdeauna pun la jumatate pe joja la motor A17 DTR 125 Cp adica 5 litri.
Ca si chei la buson ulei are chei torx nu stiu dimensiunea, la filtru aer tot torx iar la filtru ulei parca este tubulara de 27 sau 30 mm.
Sa ai grija sa schimbi si garniturile la ulei si filtru motorina.Vin teoretic cu filtrele, ai grija ca sunt de diferite marimi la cel de ulei.
La motorina cand schimbi este bine sa ai intr-o sticla motorina ca sa umpli paharul unde vine filtru de motorina ca altfel nu mai porneste masina daca nu-i pui, e bine sa scoti motorina veche din filtru/pahar cu o siringa si sa pui alta curata.
Spor
Pentru ulei iti trebuie 5W-30 norma Dexos2, ii pui 4 litri si verifici joj si vezi daca mai trebuie pus, eu totdeauna pun la jumatate pe joja la motor A17 DTR 125 Cp adica 5 litri.
Ca si chei la buson ulei are chei torx nu stiu dimensiunea, la filtru aer tot torx iar la filtru ulei parca este tubulara de 27 sau 30 mm.
Sa ai grija sa schimbi si garniturile la ulei si filtru motorina.Vin teoretic cu filtrele, ai grija ca sunt de diferite marimi la cel de ulei.
La motorina cand schimbi este bine sa ai intr-o sticla motorina ca sa umpli paharul unde vine filtru de motorina ca altfel nu mai porneste masina daca nu-i pui, e bine sa scoti motorina veche din filtru/pahar cu o siringa si sa pui alta curata.
Spor
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Prieteni, am verificat într-o diminiata joja la ulei si imi arata nivelul minim la ulei, pe motorul rece - Opel Astra H CDTI 1,7, 2008
Am mers prin oras cam 10 km, dupa care am oprit motorul, am asteptat 10 min., am verificat joja si imi arata deja nivelul maxim la ulei.
Azi am iesit cu masina de la service si am rugat mecanicul sa verifice el nivelul la ulei, cei drept e ca motorul era rece.
A verificat mecanicul si mi-a zis ca joja arata un pic mai mult de cit nivelul maxim, dar a zis sa circul un pic ca sa se incalzeasca motorul si ulterior sa verific nivelul la ulei.
Am mers aproximativ 9 km si s-a aprins pe bord martorul de culoare galbena ce imi arata ca este necesar sa verific niveul la ulei.
Am oprit, si am asteptat aproximativ o ora, dupa care am verificat nivelul si joja imi arata un nivel mediu, nici maxim nici minim.
În drum spre service deja nu s-a mai aprins martorul ce indica necesitatea verificarii nivelului la ulei.
La service, mecanicul a verificat iar nivelul si atunci joja arata deja nivelul maxim de ulei in motor.
Pãreri, ce ar putea fi ? sa fie oare de vinã joja ca nu imi arata corect nivelul, s-au sa fie o alta cauza ?
Am mers prin oras cam 10 km, dupa care am oprit motorul, am asteptat 10 min., am verificat joja si imi arata deja nivelul maxim la ulei.
Azi am iesit cu masina de la service si am rugat mecanicul sa verifice el nivelul la ulei, cei drept e ca motorul era rece.
A verificat mecanicul si mi-a zis ca joja arata un pic mai mult de cit nivelul maxim, dar a zis sa circul un pic ca sa se incalzeasca motorul si ulterior sa verific nivelul la ulei.
Am mers aproximativ 9 km si s-a aprins pe bord martorul de culoare galbena ce imi arata ca este necesar sa verific niveul la ulei.
Am oprit, si am asteptat aproximativ o ora, dupa care am verificat nivelul si joja imi arata un nivel mediu, nici maxim nici minim.
În drum spre service deja nu s-a mai aprins martorul ce indica necesitatea verificarii nivelului la ulei.
La service, mecanicul a verificat iar nivelul si atunci joja arata deja nivelul maxim de ulei in motor.
Pãreri, ce ar putea fi ? sa fie oare de vinã joja ca nu imi arata corect nivelul, s-au sa fie o alta cauza ?
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Nu cunosc unde se afla acest senzor la ulei pentru a-l verifica daca functioneaza corect, dar la service nu vreua sa merg ca aici in Germania achit o groaza de bani la service.
Azi am circulat cu masina prin oras, imediat ce sa incalzit motorul pina la 90 grade, iar mi sa aprins beculetul galben ce indica necesitatea verificarii nivelului la ulei.
Opresc motorul iar in 10 min il repornesc si se stinge martorul.
Apropo, se aprinde beculetul galben la ulei, nu cel rosu, mecanicul mi-a zis ca daca se aprinde rosu atunci e problema ca este nivelul mai jos de minim la ulei.
Am verificat uleiul dupa 10 min de la oprirea motorului care a fost cald pina la 90 grade, cu masina pe suprafata dreapta, si pe joja imi arata aproximativ 1-2 mm mai sus de cit nivelul maxim la ulei. De cinci ori am verificat si acelasi rezultat.
Sa fie poate volumul prea mare de ulei cauza ca mi se aprinde martorul la ulei ?
Sau poate deja uleiul este de proasta calitate si dupa utilizare si-a pierdut din calitatile sale ?
De cind am schimbat uleiul am mers doar 7500 km, nu cunosc ce ulei au pus, l-au schimbat in service, atit stiu doar ca este 5w-30.
Prieteni va rog parerile voastre la problema in cauza ...
Azi am circulat cu masina prin oras, imediat ce sa incalzit motorul pina la 90 grade, iar mi sa aprins beculetul galben ce indica necesitatea verificarii nivelului la ulei.
Opresc motorul iar in 10 min il repornesc si se stinge martorul.
Apropo, se aprinde beculetul galben la ulei, nu cel rosu, mecanicul mi-a zis ca daca se aprinde rosu atunci e problema ca este nivelul mai jos de minim la ulei.
Am verificat uleiul dupa 10 min de la oprirea motorului care a fost cald pina la 90 grade, cu masina pe suprafata dreapta, si pe joja imi arata aproximativ 1-2 mm mai sus de cit nivelul maxim la ulei. De cinci ori am verificat si acelasi rezultat.
Sa fie poate volumul prea mare de ulei cauza ca mi se aprinde martorul la ulei ?
Sau poate deja uleiul este de proasta calitate si dupa utilizare si-a pierdut din calitatile sale ?
De cind am schimbat uleiul am mers doar 7500 km, nu cunosc ce ulei au pus, l-au schimbat in service, atit stiu doar ca este 5w-30.
Prieteni va rog parerile voastre la problema in cauza ...
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
( Daca se aprinde cel rosu , e grav , e vorba de presiune, nu de nivel. Eu asa stiu. )
Daca uleiul e la nivel, ignora atunci becul galben pana reusesti sa schimbi senzorul in romania. senzorul de ulei il poti vedea pe youtube cauti asa : sensors z17dtj si ai acolo toti senzorii. eu stiu ca nu e bine nici sa fie peste maxim, nici sub minim. totusi eu am circulat vreo 10 000 km cu uleiul peste maxim si n-a avut nimic. in nici un caz nu se aprinde becul din cauza calitatii uleiului. nu e asa destept senzorul.
na ca ti-am cautat si video eu : http://www.youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk - minutul 0:45
Daca uleiul e la nivel, ignora atunci becul galben pana reusesti sa schimbi senzorul in romania. senzorul de ulei il poti vedea pe youtube cauti asa : sensors z17dtj si ai acolo toti senzorii. eu stiu ca nu e bine nici sa fie peste maxim, nici sub minim. totusi eu am circulat vreo 10 000 km cu uleiul peste maxim si n-a avut nimic. in nici un caz nu se aprinde becul din cauza calitatii uleiului. nu e asa destept senzorul.
na ca ti-am cautat si video eu : http://www.youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk - minutul 0:45
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
vladutsss a scris:( Daca se aprinde cel rosu , e grav , e vorba de presiune, nu de nivel. Eu asa stiu. )
Daca uleiul e la nivel, ignora atunci becul galben pana reusesti sa schimbi senzorul in romania. senzorul de ulei il poti vedea pe youtube cauti asa : sensors z17dtj si ai acolo toti senzorii. eu stiu ca nu e bine nici sa fie peste maxim, nici sub minim. totusi eu am circulat vreo 10 000 km cu uleiul peste maxim si n-a avut nimic. in nici un caz nu se aprinde becul din cauza calitatii uleiului. nu e asa destept senzorul.
na ca ti-am cautat si video eu : http://www.youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk - minutul 0:45
Daca uleiul e la nivel, ignora atunci becul galben pana reusesti sa schimbi senzorul in romania. senzorul de ulei il poti vedea pe youtube cauti asa : sensors z17dtj si ai acolo toti senzorii. eu stiu ca nu e bine nici sa fie peste maxim, nici sub minim. totusi eu am circulat vreo 10 000 km cu uleiul peste maxim si n-a avut nimic. in nici un caz nu se aprinde becul din cauza calitatii uleiului. nu e asa destept senzorul.
na ca ti-am cautat si video eu : http://www.youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk - minutul 0:45
Acest senzor reactioneaza doar la nivelul sub minimul necesar, sau si nivelul peste maxim ? la mine nivelul de ulei este un pic mai mult peste maxim, poate ca din cauza aceasta reactioneaza senzorul ?
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- dr_agosh82
- **
- 76 mesaje
- din 02 Sep 2011
- Astra 2008 Z17DTJ
- Iasi
dr_agosh82
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2011
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salutare ! am facut recent schimbul de ulei si filtre la un service.
Persoana care mi-a schimbat uleiu a turnat initial aproximativ 4,5 l, apoi a fost verificat nivelul la ulei peste aproximativ 15 min., si pe joja ne arata exact distanta de mijloc dintre minim si maxim, dupa care a fost turnat tot uleiul și am obținut pe joja nivelul maxim la ulei.
Deci in total mi-au turnat în motor toti cei 5 l de ulei.
În cartea de service a automobilului este indicat ca este necesar de a se turna în așa motor 5,4 l ulei.
Dupã schimbul uleiului am circulat 500 km cu mașina, și am verificat nivelul la ulei cînd era motorul fierbinte la 90 grade, si joja imi arata nivelul la ulei cu mult peste maxim.
Ce sa fac sa scurg 300-400 g de ulei, sau sa-l las așa ? as vrea sa respect ceea ce este scris in cartea de service a automobilului, dar pe de alta parte nu vreau sa-mi fie afectat catalizatorul s-au altceva, dupa care sa cheltui o groazã de bani pe reparații.
Apropo, vreau sa menționez ca locuiesc in Germnaia, iar uleiul l-am schimbat acasa cînd am fost acum la sarbatori,
Schimbul anterior de ulei l-am facut însã la un service Opel aici în Germania, și în cartea de service așa și mi-au scris ca mi-au turnat 5,4 l, atunci i-am întrebat pe cei de la service daca au turnat real 5,4 l și au spus ca da, pentru ca ei fact exact așa cum este scris în cartea de service pentru ca dupa schimb ei oferã garanție la tot ceea ce au fãcut.
Acum am o întrebare, cum sã procedez corect, sa las așa nivelul, s-au sã scurg cîteva sute de grame de ulei.....?
Persoana care mi-a schimbat uleiu a turnat initial aproximativ 4,5 l, apoi a fost verificat nivelul la ulei peste aproximativ 15 min., si pe joja ne arata exact distanta de mijloc dintre minim si maxim, dupa care a fost turnat tot uleiul și am obținut pe joja nivelul maxim la ulei.
Deci in total mi-au turnat în motor toti cei 5 l de ulei.
În cartea de service a automobilului este indicat ca este necesar de a se turna în așa motor 5,4 l ulei.
Dupã schimbul uleiului am circulat 500 km cu mașina, și am verificat nivelul la ulei cînd era motorul fierbinte la 90 grade, si joja imi arata nivelul la ulei cu mult peste maxim.
Ce sa fac sa scurg 300-400 g de ulei, sau sa-l las așa ? as vrea sa respect ceea ce este scris in cartea de service a automobilului, dar pe de alta parte nu vreau sa-mi fie afectat catalizatorul s-au altceva, dupa care sa cheltui o groazã de bani pe reparații.
Apropo, vreau sa menționez ca locuiesc in Germnaia, iar uleiul l-am schimbat acasa cînd am fost acum la sarbatori,
Schimbul anterior de ulei l-am facut însã la un service Opel aici în Germania, și în cartea de service așa și mi-au scris ca mi-au turnat 5,4 l, atunci i-am întrebat pe cei de la service daca au turnat real 5,4 l și au spus ca da, pentru ca ei fact exact așa cum este scris în cartea de service pentru ca dupa schimb ei oferã garanție la tot ceea ce au fãcut.
Acum am o întrebare, cum sã procedez corect, sa las așa nivelul, s-au sã scurg cîteva sute de grame de ulei.....?
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat