Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Vreau sa imi schimb personal filtrele de aer, ulei, motorina, inclusiv si uleiul. Am vazut pe youtube ca nu e complicat sa o faci acasa singur, doar cã nu cunosc citi litri de ulei sunt suficienti pentru a atinge nivelul maxim in motor? Nu cunosc nici codurile la filtre ca sa le procur. Pe capacul de la filtrul de ulei scrie doar 25+5 Nm iar pe capacul la filtrul de motorina scrie puflux. Cum pot sa aflu care sunt filtrele exact pe care trebuie sa le cumpar si de la ce producator sunt mai bune ?


Update 2024: pentru o lista cu capacitatile de ulei, vedeti tabelul Revizie Opel Astra H
Skip ads

  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Eu fac singur schimburile. Filtru de motorina am pus si purflux iar acum am cumparat MANN pentru ca n-avea acolo unde am comandat purflux. Ulei : in carte scrie 5,4 litrii. Eu am pus 5 litrii si era peste maxim, asa ca am mai dat drumul la un Litru sau mai mult (ca nu mai reuseam sa pun busonul:)) ) si am completat putin pana a ajuns intre minim si maxim . Pe capacul de la filtru de ulei scrie cat trebuie strans . Filtru tot MANN am luat.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Cel mai bine te uiti dupa modelul tau de masina pe un sait de piese epiesa.ro de exemplu, si vezi ce coduri de filtre ai nevoie si le notezi si iti faci comanda la magazin de ce ai nevoie, Eu am mers pe Purflux, Mahle, am pus si de origine GM ( care sunt Mann aer, Filtron motorina, Ulei Mann).
Pentru ulei iti trebuie 5W-30 norma Dexos2, ii pui 4 litri si verifici joj si vezi daca mai trebuie pus, eu totdeauna pun la jumatate pe joja la motor A17 DTR 125 Cp adica 5 litri.
Ca si chei la buson ulei are chei torx nu stiu dimensiunea, la filtru aer tot torx iar la filtru ulei parca este tubulara de 27 sau 30 mm.
Sa ai grija sa schimbi si garniturile la ulei si filtru motorina.Vin teoretic cu filtrele, ai grija ca sunt de diferite marimi la cel de ulei.
La motorina cand schimbi este bine sa ai intr-o sticla motorina ca sa umpli paharul unde vine filtru de motorina ca altfel nu mai porneste masina daca nu-i pui, e bine sa scoti motorina veche din filtru/pahar cu o siringa si sa pui alta curata.
Spor
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Prieteni, am verificat într-o diminiata joja la ulei si imi arata nivelul minim la ulei, pe motorul rece - Opel Astra H CDTI 1,7, 2008
Am mers prin oras cam 10 km, dupa care am oprit motorul, am asteptat 10 min., am verificat joja si imi arata deja nivelul maxim la ulei.
Azi am iesit cu masina de la service si am rugat mecanicul sa verifice el nivelul la ulei, cei drept e ca motorul era rece.
A verificat mecanicul si mi-a zis ca joja arata un pic mai mult de cit nivelul maxim, dar a zis sa circul un pic ca sa se incalzeasca motorul si ulterior sa verific nivelul la ulei.
Am mers aproximativ 9 km si s-a aprins pe bord martorul de culoare galbena ce imi arata ca este necesar sa verific niveul la ulei.
Am oprit, si am asteptat aproximativ o ora, dupa care am verificat nivelul si joja imi arata un nivel mediu, nici maxim nici minim.
În drum spre service deja nu s-a mai aprins martorul ce indica necesitatea verificarii nivelului la ulei.
La service, mecanicul a verificat iar nivelul si atunci joja arata deja nivelul maxim de ulei in motor.
Pãreri, ce ar putea fi ? sa fie oare de vinã joja ca nu imi arata corect nivelul, s-au sa fie o alta cauza ?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Uleiul se verifica cu motorul la 90 grade, dupa 5 minute stationat, masina fiind orizontal cat de cat. fa 2 3 verificari asa.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Mai repede verifica senzorul, joja nu are nimic.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Nu cunosc unde se afla acest senzor la ulei pentru a-l verifica daca functioneaza corect, dar la service nu vreua sa merg ca aici in Germania achit o groaza de bani la service.
Azi am circulat cu masina prin oras, imediat ce sa incalzit motorul pina la 90 grade, iar mi sa aprins beculetul galben ce indica necesitatea verificarii nivelului la ulei.
Opresc motorul iar in 10 min il repornesc si se stinge martorul.
Apropo, se aprinde beculetul galben la ulei, nu cel rosu, mecanicul mi-a zis ca daca se aprinde rosu atunci e problema ca este nivelul mai jos de minim la ulei.
Am verificat uleiul dupa 10 min de la oprirea motorului care a fost cald pina la 90 grade, cu masina pe suprafata dreapta, si pe joja imi arata aproximativ 1-2 mm mai sus de cit nivelul maxim la ulei. De cinci ori am verificat si acelasi rezultat.
Sa fie poate volumul prea mare de ulei cauza ca mi se aprinde martorul la ulei ?
Sau poate deja uleiul este de proasta calitate si dupa utilizare si-a pierdut din calitatile sale ?
De cind am schimbat uleiul am mers doar 7500 km, nu cunosc ce ulei au pus, l-au schimbat in service, atit stiu doar ca este 5w-30.
Prieteni va rog parerile voastre la problema in cauza ...
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
( Daca se aprinde cel rosu , e grav , e vorba de presiune, nu de nivel. Eu asa stiu. )
Daca uleiul e la nivel, ignora atunci becul galben pana reusesti sa schimbi senzorul in romania. senzorul de ulei il poti vedea pe youtube cauti asa : sensors z17dtj si ai acolo toti senzorii. eu stiu ca nu e bine nici sa fie peste maxim, nici sub minim. totusi eu am circulat vreo 10 000 km cu uleiul peste maxim si n-a avut nimic. in nici un caz nu se aprinde becul din cauza calitatii uleiului. nu e asa destept senzorul.

na ca ti-am cautat si video eu : http://www.youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk - minutul 0:45
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Iti multumesc mult, imediat deschid pe youtube sa vad senzorul.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
vladutsss a scris:( Daca se aprinde cel rosu , e grav , e vorba de presiune, nu de nivel. Eu asa stiu. )
Daca uleiul e la nivel, ignora atunci becul galben pana reusesti sa schimbi senzorul in romania. senzorul de ulei il poti vedea pe youtube cauti asa : sensors z17dtj si ai acolo toti senzorii. eu stiu ca nu e bine nici sa fie peste maxim, nici sub minim. totusi eu am circulat vreo 10 000 km cu uleiul peste maxim si n-a avut nimic. in nici un caz nu se aprinde becul din cauza calitatii uleiului. nu e asa destept senzorul.

na ca ti-am cautat si video eu : http://www.youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk - minutul 0:45


Acest senzor reactioneaza doar la nivelul sub minimul necesar, sau si nivelul peste maxim ? la mine nivelul de ulei este un pic mai mult peste maxim, poate ca din cauza aceasta reactioneaza senzorul ?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
eu ti-am spus ca am mers peste maxim si nu s-a aprins nici un bec. e pentru lipsa ulei. e situat pentru nivel. nu poate fi si minim si maxim. trebuie schimbat probabil.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Multe persoane îmi zic ca nu e ok sã fie nivelul mai mare de cit maxim, ca ar putea afecta grav motorul, însã nu înțeleg cum...
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Atunci desfa busonul si mai pasa sa curga putin...un 300 grame. Stiu si eu ca e rau.
  • dr_agosh82

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Dany2016 a scris:Multe persoane îmi zic ca nu e ok sã fie nivelul mai mare de cit maxim, ca ar putea afecta grav motorul, însã nu înțeleg cum...

In manual scrie ca afecteaza catalizatorul
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Astazi dupa un drum de 90 km, in mers mi s-a aprins si mie becul galben. M-am oprit si era ulei in baie asa ca am pornit din nou motorul si nu s-a mai aprins. Dupa alti 90 km nu mi s-a mai aprins.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
vladutss, cind ai verificat nivelul la ulei dupa aprinderea becului galben, ce nivel iti arata joja ?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Era peste minim...aprox la jumatatea distantei min max
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Ieri iar mi s-a aprins Smile) Cel mai aiurea e ca n-am gasit decat la 490 ron senzorul Neutral doar pe original
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare ! am facut recent schimbul de ulei si filtre la un service.
Persoana care mi-a schimbat uleiu a turnat initial aproximativ 4,5 l, apoi a fost verificat nivelul la ulei peste aproximativ 15 min., si pe joja ne arata exact distanta de mijloc dintre minim si maxim, dupa care a fost turnat tot uleiul și am obținut pe joja nivelul maxim la ulei.
Deci in total mi-au turnat în motor toti cei 5 l de ulei.
În cartea de service a automobilului este indicat ca este necesar de a se turna în așa motor 5,4 l ulei.
Dupã schimbul uleiului am circulat 500 km cu mașina, și am verificat nivelul la ulei cînd era motorul fierbinte la 90 grade, si joja imi arata nivelul la ulei cu mult peste maxim.
Ce sa fac sa scurg 300-400 g de ulei, sau sa-l las așa ? as vrea sa respect ceea ce este scris in cartea de service a automobilului, dar pe de alta parte nu vreau sa-mi fie afectat catalizatorul s-au altceva, dupa care sa cheltui o groazã de bani pe reparații.
Apropo, vreau sa menționez ca locuiesc in Germnaia, iar uleiul l-am schimbat acasa cînd am fost acum la sarbatori,
Schimbul anterior de ulei l-am facut însã la un service Opel aici în Germania, și în cartea de service așa și mi-au scris ca mi-au turnat 5,4 l, atunci i-am întrebat pe cei de la service daca au turnat real 5,4 l și au spus ca da, pentru ca ei fact exact așa cum este scris în cartea de service pentru ca dupa schimb ei oferã garanție la tot ceea ce au fãcut.
Acum am o întrebare, cum sã procedez corect, sa las așa nivelul, s-au sã scurg cîteva sute de grame de ulei.....?
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Daca spui si ce tip de motor ai iti pot spune cat ulei trebuie la un schimb.Daca au pus mai mult de maximum de pe joja , scoate din el nu este bine sa fie peste nivel.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR