Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cum am specifictat si in titlu am urmatoarele erori pe masina (test facut cu OP-COM):

P0220 - Throttle Position Sensor 2 Voltage High
(01) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Present
P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal
(00) - Present
P0340 - Intake Air Temperature Voltage High
(01) - Not present

Masina merge OK cand e rece, distractia apare dupa ce incazeste putin.
Codurile de eroare: P0220, P1550 apar mult mai des iar P0340 si P0340 apar doar daca motorul e cald.

Pe langa cele 4 coduri am mai vazut (acum mai bine de 1 luna) si :

P0130 - O2 Sensor 1 Open Circuit
(04) - Not present

sau la un alt test

P0130 - O2 Sensor 1 Circuit Voltage High
(01) - Not present

P0130 - O2 Sensor 1 Open Circuit
(04) - Not present

Problemele le am aproape un an timp in care am facut cam 2 - 3000km si numai drumuri scurte in oras.
Cum am codul P1550 mai tot timpul nu o pot tura mai serios, - acest "stil" de condus poate duce la probleme cu sonda de 02 si de aici la condul de eroare P0130 ?
Bateria are cam 7 ani insa nu-mi pune probleme la pornire (am pornit-o la prima cheie dupa 1 luna) - insa cand pornesc pt aprox 1 secunda tensiunea scade pe la 9V,

Cum sunt convins ca 99% ECU e devina, cel mai probabil o sa-l desfac sa vad cum arata.
La ce contacte de interior trebuie sa ma uit mai exact astfel ca intervetia asupra placi sa fie minima - nu vreu sa inlatur mai mult gel de pe placa de cat e nevoie si verific contacte inutil, ca poate ma trezeste si alte erori.

O poza elocventa ar fi mai mult decat binevenita.

Precizez ca detin microscop si cred am scuele necesare + am mai lucrat cu componente marunte la viata mea (SMD-uri).


MODEL: Astra 2004
MOTOR: Z16XEP
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=ELh5d7fKj3E
  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am demontat azi ECU de pe masina si dupa vreo 2 ore de bibileala am reusit sa-l desfac.
La o prima inspectie totul pare in regula, nu am gasit nimic dezlipit.
O sa fac o verificare de continuitate cu un aparat de masura de la pini pana la placa sa vad daca gasesc ceva intrerupt
Exista posibiltatea ca defectul sa fie pe placa si nu la firele ce fac legatura intre mufa si placa ?
  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Exista posibilitatea sa fie mufa in sine defecta ?
Pinul nr 11 si "perechea" 27 de pe mufa M nu "comunica" cu padul de la interior de care e prins firul ce merge la placa din ECU.
"Pad-urile" de pe spatele mufei de la interior sunt si ele din aluminiu ?
  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Asa arata ECU de pe masina mea.
Am insa urmatoarea intrebare. Sa-mi fac griji in viitor pt cele 2 zone marcate cu rosu ? (Ultimele 2 poze sunt cu zonele in cauza - poze de sub microscop.)
Din ce vad acolo pare a fi un fel de arsura datorita faptului ca traseul e prea subtire pt curentul ce trebuie sa-l "transporte".


IMG_1M

2

1

Inca nu sunt 100% lamurit daca contactele de la interior de pe spatele mufelor M si K (marcate cu rosu) sunt din aluminiu sau nu, (idem si pt padurile de pe placa cu circuite (marcate cu albastru)


3
  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma m-am lamurit singur.
Tot ce e in ultima poza de mai sus e din aluminiu: contacte mufa, fire legatura, contacte placa electronica.
Am lipit 3 fire pe care le-am gasit cu "probleme" - munca de chinez e putin spus, e greu de realizat o lipitura calumea, iar fara un letcon termostatat si un varf potrivit nu ai nici o sansa.
Cel mai greu de lipit sunt contactele de pe placa electronica a ECU deoarece aceasta transfera bine caldura catre carcasa de aluminu - pot rezulta lipituri reci care nu rezista in timp.
Ca si flux am folosit "Flux FNA(ФНА)" un produs de provenienta ruseasca luat de pe ebay.

Am remontat ECU pe masina iar aceasta a pornit la prima cheie.
Dupa vreo 10 minute mi-a aparut martorul "masina cu cheita" pe bord iar turatia motorului a urcat la aproximativ 1500 rpm si s-a plafonat acolo.
Am oprit motorul si am revenit la masina dupa 3 ore deoarece bateria laptopului m-a lasat balta fix cand nu trebuia...

Codurile de eroare pe care le-am gasit la diagnoza:

P0120 - Throttle Position Sensor 1-2 Correlation
( 08 ) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management
( 0B ) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
( 0A ) - Present

Le-am sters, am repornit masina am lasat-o la relanti vreo 20 minute pana cand motorul sa incalzit bine, iar apoi am dat o tura prin oras timp de vreo 30 minute, cu un still de condus mai "sportiv".
Totul a fost OK, (i-am mai facut o diagnoza cand am revenit acasa).

Ce ar trebuii sa verific pt erorea "P0120 - Throttle Position Sensor 1-2 Correlation ( 08 ) - Present" de mai sus ?

Momentan ECU e montat pe masina insa capacul nu e fixat "definitiv" cu silicon, ci e prins "provizoriu" cu banda kapton. Oricum intetionez sa pun o bucata de textolit sub el pentru ca in zona unde e amplsat pe motorizarea 1.6 XEP aceasta "lucreaza" la o temperatura aproximativ egala cu cea a lichidului de racire a motorului.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

vezi daca te ajuta ce e mai jos


  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Din pacate eroarea P0340-0 Camshaft Sensor Incorrect Signal mi-a reaparut, - a inceput sa-mi apara sporadic apoi tot mai des, am dat ECU jos de pe masina, am verificat din nou firele si lipiturile totul parea OK.
Ca si fiu 100% sigur am schimbat firele puse anterior cu altele un pic mai groase si am verificat din nou continuitatea cu un multimetru - totul parea in regula.
Mi-am confectionat si o placa izolatoare de 4mm grosime (clincherit) ce am montat-o intre ECU si suportul acestuia ca sa previn / reduc incalzirea acestuia cu caldura provenita de la motor.
La remotarea ECU pe masina constat cu stupoare ca eroarea P0340-0 persita si i-mi apare din nou random.
Problema e deja jenanta si incepe sa ma scoata din sarite...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Incearca si cu alt ECU.
  • Bobby_TM

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cum nu am gasit o solutie viabila pentru problema mea (un alt ECU chiar si SH e destul de scump daca ma raportez la ce valoare are o Astra G), o perioada am ingnorat eroarea P0340 care mia nou e aproape permanenta (nu conteaza motor rece / cald) si am mers cu masina asa, insa am facut putin km din Ianuarie pana acum (~ 1500km). Stiind ca masina are probleme am folosit-o tot mai putin.

Insa recent problema s-a acutizat si trebuie sa gasesc o solutie.

Mai precis am prins o zona aglomerata in oras, motorul s-a incalzit bine, adica auzeam ventilatorul functionand si dintr-o data relantiul s-a dus la aprox. 1500 rpm iar motorul nu se tura mai mult de 1900 - 2000 rpm indiferent de cat mult apasam acceleratia.
Evident ca ceilalti participanti la trafic mi-au umplut frigiderul de carne sa-mi ajunga pana la craciun...
Problema disparea pt. scurt timp daca opream motorul cateva secunde. Asa m-am tarait pana acasa vreo 5 km.

La test cu OP Com efectuat dupa vreo 4 zile (nu am avut nervi sa o testez imediat), situatia arata cam asa:

P0220 - Throttle Position Sensor 2 Voltage High
( 01 ) - Present

P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
( 0A ) - Present

P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal
( 00 ) - Not present

P0120 - Throttle Position Sensor 1-2 Correlation
( 08 ) - Present

P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management
( 0B ) - Present

P0130 - O2 Sensor 1 Circuit Voltage High
( 01 ) - Not present

Cu o zi inainte de "eveniment" nu am avut nici o problema nici un martor aprins pe bord, am schimbat treptele si la 4000 rpm...

Am facut rost de un TIS 2000 (un fisier ISO de vreo 3.7 Gb) si am luat ECU-ul puricat:

Conform pozei de mai jos, am verificat toate firele aferente pinilor 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 44, 62 iar conexiunile cu placa electronica a ECU-ului sunt OK, varinata contact imperfect in ECU e exclusa (cel putin intre mufa M si placa ECU):


ECU X72 B35 + Y29 Diagram

In momentul de fata am 3 nelamuriri:

1. In poza de mai sus la masurare cu multimetrul am continuitate intre:
- pini 13 si 29 de pe mufa M care sunt legati si carcasa ECU deci sunt masa (ground)
- pini 14 si 30 de pe mufa M insa nu am nici o "legatura" cu pinul 46 desi avand in vedere codul BKWH 0.5 (Black-White) aferent firelor de pe schema, ma asteptam sa am continuitate intre acesti 3 pini; Pinul 46 are totusi continuitate electrica cu pinul 63;

2. E normal ca mufa senzorului de pe axa cu came, cea ce se vede in stanga motorului sa aibe un mic joc (sus - jos,) cu motorul rece ?.
Nu am acest joc cand motorul e cald.

Bateria dupa vreo 4 zile de repaos e la 12.2 V, are 8+ ani - nu am probleme la pornire, cu motorul pornit am 14.4 - 14.5V insa dupa ce-l opresc scade aproape instant pana la undeva pe la 12.6 - 12.8 V.

Schimbarea ECU intra in discutie doar daca el e vinovat 100%, iar in momentul de fata nu sunt convins ca el e de vina iar problema e mai mult ca sigur una banala iar in momentul asta mie i-mi scapa.

As incerca un al senzor axa cu came din dezmembari pt 1.6 XEP, ma puteti ajuta cu un cod de piesa pt. el. Am cautat pe Google insa am gasit cel putin 2 tipuri de senzori daca ma iau dupa poze...

Multumesc.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu as incepe prin scoaterea mufei din clapeta si masurarea pinilor:
- D si B, din mufa, sa aiba continuitate la masa (stiu ca ai masurat pe ECU deja);
- H si F sa aiba +5V pe ei, cu contactul pus.
Tind sa cred ca pe pinul H din aceasta mufa, nu o sa ai cei +5V, de aici si eroarea pe senzorul axei cu came. Merita incercat.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut



Ai intrebat de o mufa care misca, sint de parere ca nici o mufa nu trebuie sa aiba joc, deci trebuie fixata bine, daca are joc atunci acolo e o problema, e ceva rupt/slabit, nu cred ca strica o verificare mai atenta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR