- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban a declarat ieri 9 mai 2007, ca exista doua modalitati de taxare. Una dintre acestea vizeaza introducerea unei taxe de autostrada, iar cea de-a doua are in vedere asigurarea finantarii de catre constructor, urmand ca acesta sa recupereze fondurile investite de la bugetul de stat, pe o perioada de 15-20 de ani, a spus Orban.
El a precizat ca autoritatile nu au stabilit inca nivelul taxei de autostrada, care va tine insa cont de intensitatea traficului, de costurile de finantare a sectiunii respective, precum si de puterea de cumparare a populatiei.
Potrivit oficialului, proiectele de constructie de autostrazi ar fi mult intarziate daca lucrarile vor continua cu fonduri asigurate exclusiv de la buget.
Orban a mai spus ca va initia "de urgenta" procedurile de concesionare a tuturor sectoarelor de autostrada care nu au asigurata finantarea
El a precizat ca autoritatile nu au stabilit inca nivelul taxei de autostrada, care va tine insa cont de intensitatea traficului, de costurile de finantare a sectiunii respective, precum si de puterea de cumparare a populatiei.
Potrivit oficialului, proiectele de constructie de autostrazi ar fi mult intarziate daca lucrarile vor continua cu fonduri asigurate exclusiv de la buget.
Orban a mai spus ca va initia "de urgenta" procedurile de concesionare a tuturor sectoarelor de autostrada care nu au asigurata finantarea
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Operabilus
- ***
- 786 mesaje
- din 20 Sep 2006
- Cluj
Operabilus
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2006
- Mesaj Privat
Cu recuperarea fondurilor de la bugetul de stat ar fi OK doar daca statul ne-ar taxa tot pe noi, si cel mai normal ar fi tot cu taxa de autostrada. Deci pana la urma probabil ca tot asa se va face (cum se procedeaza de fapt si in vest). Inainte sa intri pe autostrada platesti taxa pe X zile, si ii dai bice.
Insa dezavantajul de a ocoli traseul banilor prin bugetul de stat e evident...
Insa dezavantajul de a ocoli traseul banilor prin bugetul de stat e evident...
- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Taxa de autostrada ar putea fi introdusa gradual, valoarea acesteia urmand sa fie, la inceput, sub 1 euro la 100 km, iar odata cu cresterea traficului, fimele care au concesionat vor putea creste tariful, a declarat astazi, pentru NewsIn, secretarul de stat, Septimiu Buzasu.
Potrivit acestuia, memorandumul pentru proiectele de constructie de autostrazi si drumuri expres, care nu au finantare, va fi introdus pe ordinea de zi in urmaroarea sedinta de Guvern.
Memorandumul va prezenta solutiile de construire a autostrazilor si drumurilor expres pentru care la ora actuala nu exista surse de finantare, propunerea Ministerului Transporturilor (MT) fiind de a concesiona respectivele tronsoane.
Totodata, Guvernul va analiza saptamana viitoare si posibilitatea introducerii unei taxe de autostrada sau a unui sistem prin care investitorii sa isi recupereze investitiile.
"Aceasta taxa exista pe toate autostrazile europene, dar va trebui sa se tina cont de modul de recuperare a investitiilor, precum si de nivelul de trafic pe tronsonul respectiv. Daca taxele vor fi mari, cetatenii vor alege sa mearga pe drumurile nationale pe care trebuie totusi sa le mentinem la anumite standarde", a explicat Septimiu Buzasu.
Secretarul de stat a mentionat ca taxa ar putea fi introdusa gradual. "Taxa ar trebui sa fie introdusa ca si un produs promotional, mai ales ca se ofera un serviciu cu anumite standarde. Va trebui stabilit un nivel minim, sub 1 euro la 100 km, astfel incat soferii sa se convinga de conditiile pe care le ofera autostrada. Ulterior, cei care iau in concesiune pot mari valoarea taxei in functie de trafic", a mai spus Buzasu.
Potrivit acestuia, memorandumul pentru proiectele de constructie de autostrazi si drumuri expres, care nu au finantare, va fi introdus pe ordinea de zi in urmaroarea sedinta de Guvern.
Memorandumul va prezenta solutiile de construire a autostrazilor si drumurilor expres pentru care la ora actuala nu exista surse de finantare, propunerea Ministerului Transporturilor (MT) fiind de a concesiona respectivele tronsoane.
Totodata, Guvernul va analiza saptamana viitoare si posibilitatea introducerii unei taxe de autostrada sau a unui sistem prin care investitorii sa isi recupereze investitiile.
"Aceasta taxa exista pe toate autostrazile europene, dar va trebui sa se tina cont de modul de recuperare a investitiilor, precum si de nivelul de trafic pe tronsonul respectiv. Daca taxele vor fi mari, cetatenii vor alege sa mearga pe drumurile nationale pe care trebuie totusi sa le mentinem la anumite standarde", a explicat Septimiu Buzasu.
Secretarul de stat a mentionat ca taxa ar putea fi introdusa gradual. "Taxa ar trebui sa fie introdusa ca si un produs promotional, mai ales ca se ofera un serviciu cu anumite standarde. Va trebui stabilit un nivel minim, sub 1 euro la 100 km, astfel incat soferii sa se convinga de conditiile pe care le ofera autostrada. Ulterior, cei care iau in concesiune pot mari valoarea taxei in functie de trafic", a mai spus Buzasu.
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
Daca platesc la primarie impozitul pentru ca detin masina, platesc rovigneta pai atunci sa imi asigure conditiile de a si circula cu ea, o idee f proasta, o taxa pe care nu o s-o platesc chit ca merg pe drumuri judetene, o consider chiar ilegala.
Sa se faca transparenta asupra felului in care se cheltuiesc banii stransi din taxele mentionate mai sus.
Sa se faca transparenta asupra felului in care se cheltuiesc banii stransi din taxele mentionate mai sus.
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
@turculetz, in toate tarile in care este autostrada, se plateste taxa de circulat pe autostrada. Nu vrei sa platesti taxa, o iei pe dn-uri. Sumele colectate sunt folosite la INTRETINEREA autostrazii.
Bineinteles, ma astept ca in Ro sumele colectate sa fie folosite la... sa zicem, acoperirea deficitului la fondul de pensii de stat, si intretinerea autostrazii sa se faca cu fonduri de la buget, la preturi de 4 ori mai mari decat ar fi normal, si la o calitate indoielnica.
Bineinteles, ma astept ca in Ro sumele colectate sa fie folosite la... sa zicem, acoperirea deficitului la fondul de pensii de stat, si intretinerea autostrazii sa se faca cu fonduri de la buget, la preturi de 4 ori mai mari decat ar fi normal, si la o calitate indoielnica.
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
@indy, nu te supara, dar eu nu stiu foarte multe modele de masini (sub 15.000 euro noi) care sa prezinte siguranta la 150 km/h
In plus, daca se pune o limita de 150, marea majoritate vor merge cu 160 (pe ideea ca la o abatere de sub 10km/h, te lasa politaii in pace. Nu am prea auzit de amenzi luate la 55 la ora)
Pe deasupra, estimativ eu zic ca ~40% dintre posesorii de carnet, la o viteza de peste 120 hm/h (nu 150) au sanse majore sa faca accident la prima situatie neprevazuta (sa nu uitam sunt posesori de carnet, sunt soferi si sunt soferi talentati. deci 3 categorii)
Si ca ultim argument: din ce stiu eu, in afara de Germania, unde nu e limita de viteza pe Autobahn, peste tot limita e de 130hm/h
cu viteza minima: de acord si nu prea. Intai, valoarea minima propusa de tine mi se pare exagerat de mare (eu as zice o viteza minima de 70, daca ar fi sa zic), a doua e ca de aia ai 2 benzi pe autostrada, ca sa iui depasesti pe aia care merg mai incet (da, spre surprinderea multora, a doua banda ar trebui folosita doar pentru depasiri... ) a treia: daca impui viteaza minima ce te faci cu unul la care i se strica masina? ca si ala trebuie sa se deplaseze cumva pana la prima iesire
In plus, daca se pune o limita de 150, marea majoritate vor merge cu 160 (pe ideea ca la o abatere de sub 10km/h, te lasa politaii in pace. Nu am prea auzit de amenzi luate la 55 la ora)
Pe deasupra, estimativ eu zic ca ~40% dintre posesorii de carnet, la o viteza de peste 120 hm/h (nu 150) au sanse majore sa faca accident la prima situatie neprevazuta (sa nu uitam sunt posesori de carnet, sunt soferi si sunt soferi talentati. deci 3 categorii)
Si ca ultim argument: din ce stiu eu, in afara de Germania, unde nu e limita de viteza pe Autobahn, peste tot limita e de 130hm/h
cu viteza minima: de acord si nu prea. Intai, valoarea minima propusa de tine mi se pare exagerat de mare (eu as zice o viteza minima de 70, daca ar fi sa zic), a doua e ca de aia ai 2 benzi pe autostrada, ca sa iui depasesti pe aia care merg mai incet (da, spre surprinderea multora, a doua banda ar trebui folosita doar pentru depasiri... ) a treia: daca impui viteaza minima ce te faci cu unul la care i se strica masina? ca si ala trebuie sa se deplaseze cumva pana la prima iesire
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
Bre, 1+1=2, nici nu il pusera bine ministru pe individ (Ludovic Orban) si ce sa gandira, hai sa privatizam si autostrazile iar saracii ministri habar n-au ce e cu ei pe acolo dar trag si ei repede cat pot pe unde pot, probabil tot la psd ajung si astea ca doar ei mai pot face presiuni sa ii dea jos.
- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Sudul Italiei, un exemplu concludent
Ceea ce nu stie conducatorul „Transporturilor” este ca pina si state europene bine echipate in infrastructura au tinut cont de nivelul de trai al cetatenilor lor. Cel mai bun exemplu aici este Italia, care - desi si-a concesionat autostrazile unei puzderii de companii specializate – a mentinut accesul liber in cazul retelei din sudul tarii, tocmai din respect pentru discrepanta financiara nord/sud existenta in Cizma.
2,5 milioane, un drum pina pe Litoral!
Mai intii de toate insa, taxele de autostrada presupun si existenta unor autostrazi, in timp ce Romania are doar 200 de kilometri de autostrada veritabila, care se afla departe de standardele occidentale. Facind un calcul sumar, un drum dus-intors Bucuresti – Constanta (atunci cind acest tronson de autostrada va fi complet), va insuma 500 de kilometri si s-ar traduce prin costuri suplimentare de 25 de euro (circa 85 RON). Adaugind la acestea combustibilul necesar, care costa intre 150 si 200 RON, reies costuri absolut ridicole pentru un simplu drum la mare.
Ce se intimpla in Europa?
Taxele de autostrada reprezinta o inventie nascocita de elvetieni in urma cu citeva decenii bune. Baietii din Tara Cantoanelor au inventat vinieta, ca modalitate de taxare anuala sau, in cazul turistilor, pe perioade reduse de timp. O metoda ce a facut purici si in celelalte tari europene. Austria, bunaoara, propune o taxa modica de 70 de euro pe an sau 10 euro pe luna pentru vinieta nationala obligatorie pe autostrazi, iar Cehia si Slovacia propun sisteme similare, insa la tarife de la jumatate in jos. Franta si Italia au un regim special de autostrazi. In Hexagon, exista doua tipuri de astfel de taxe, cu vinieta, respectiv la numarul de kilometri, in functie de autostrada aleasa. In Italia, nu mai putin de 24 de companii detin concesiunile de autostrazi si taxeaza, in consecinta, diferit, cu mentiunea ca rutele din Mezzogiorno sint gratuite, tocmai din cauza diferentei de nivel de trai intre nord si sud. Germania, in schimb, a ramas fidela politicii sale, de a nu taxa autoturismele pe autostrazi, ci numai transportatorii (cu o suma, de altfel, modica pentru companiile specializate: 12,5 euro/100 km). In rest, cu 3,7 euro/100 km Ungaria poate parea exemplul cel mai apropiat de noua gaselnita mioritica; insa salariul minim al vecinilor de la vest este de doua ori si jumatate mai mare decit cel al romanului nevoias!
Taxele de autostrada in tarile UE
Tara Valoarea taxei* Salariul minim lunar (in euro)
Germania 0 1.170**
Franta 6,7 euro/100 km 1.218
Italia 4-15 euro/100 km 1.261**
Austria 70 euro/an 1.000***
Cehia 30 euro/an 275
Slovacia 12 euro/an 207
Polonia 0 232
Ungaria 3,7 euro/100 km 254
ROMANIA 3-6 euro/100 km 101
*pentru automobile
**nu exista salariu minim lunar, ci doar orar. Cifra reprezinta calculul a 23 de zile lucratoare (8 ore pe zi). Salariile minime lunare in Germania, Austria si Italia sint reglementate de conventiile colective de munca, pe ramuri de activitate.
***nu exista salariu minim lunar, ci doar orar. Cifra reprezinta propunerea Parlamentului austriac.
Ceea ce nu stie conducatorul „Transporturilor” este ca pina si state europene bine echipate in infrastructura au tinut cont de nivelul de trai al cetatenilor lor. Cel mai bun exemplu aici este Italia, care - desi si-a concesionat autostrazile unei puzderii de companii specializate – a mentinut accesul liber in cazul retelei din sudul tarii, tocmai din respect pentru discrepanta financiara nord/sud existenta in Cizma.
2,5 milioane, un drum pina pe Litoral!
Mai intii de toate insa, taxele de autostrada presupun si existenta unor autostrazi, in timp ce Romania are doar 200 de kilometri de autostrada veritabila, care se afla departe de standardele occidentale. Facind un calcul sumar, un drum dus-intors Bucuresti – Constanta (atunci cind acest tronson de autostrada va fi complet), va insuma 500 de kilometri si s-ar traduce prin costuri suplimentare de 25 de euro (circa 85 RON). Adaugind la acestea combustibilul necesar, care costa intre 150 si 200 RON, reies costuri absolut ridicole pentru un simplu drum la mare.
Ce se intimpla in Europa?
Taxele de autostrada reprezinta o inventie nascocita de elvetieni in urma cu citeva decenii bune. Baietii din Tara Cantoanelor au inventat vinieta, ca modalitate de taxare anuala sau, in cazul turistilor, pe perioade reduse de timp. O metoda ce a facut purici si in celelalte tari europene. Austria, bunaoara, propune o taxa modica de 70 de euro pe an sau 10 euro pe luna pentru vinieta nationala obligatorie pe autostrazi, iar Cehia si Slovacia propun sisteme similare, insa la tarife de la jumatate in jos. Franta si Italia au un regim special de autostrazi. In Hexagon, exista doua tipuri de astfel de taxe, cu vinieta, respectiv la numarul de kilometri, in functie de autostrada aleasa. In Italia, nu mai putin de 24 de companii detin concesiunile de autostrazi si taxeaza, in consecinta, diferit, cu mentiunea ca rutele din Mezzogiorno sint gratuite, tocmai din cauza diferentei de nivel de trai intre nord si sud. Germania, in schimb, a ramas fidela politicii sale, de a nu taxa autoturismele pe autostrazi, ci numai transportatorii (cu o suma, de altfel, modica pentru companiile specializate: 12,5 euro/100 km). In rest, cu 3,7 euro/100 km Ungaria poate parea exemplul cel mai apropiat de noua gaselnita mioritica; insa salariul minim al vecinilor de la vest este de doua ori si jumatate mai mare decit cel al romanului nevoias!
Taxele de autostrada in tarile UE
Tara Valoarea taxei* Salariul minim lunar (in euro)
Germania 0 1.170**
Franta 6,7 euro/100 km 1.218
Italia 4-15 euro/100 km 1.261**
Austria 70 euro/an 1.000***
Cehia 30 euro/an 275
Slovacia 12 euro/an 207
Polonia 0 232
Ungaria 3,7 euro/100 km 254
ROMANIA 3-6 euro/100 km 101
*pentru automobile
**nu exista salariu minim lunar, ci doar orar. Cifra reprezinta calculul a 23 de zile lucratoare (8 ore pe zi). Salariile minime lunare in Germania, Austria si Italia sint reglementate de conventiile colective de munca, pe ramuri de activitate.
***nu exista salariu minim lunar, ci doar orar. Cifra reprezinta propunerea Parlamentului austriac.
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
Stimate @Vios40, nu stiu daca articolul tau in toata regula nu e un simplu copy/paste. Ca sa imi dau si eu cu parerea la acest topic am sa te contrazic cu urmatoarele:
- in Ungaria vignieta este 1.540 forinti (7 euro) pe 4 zile, inainte de 1 mai era 1170 forinti (5 euro) pe 4 zile, in nici un caz la 3 euro la suta de kilometrii;
- in Italia este aproximativ 4 euro la 100 km, dar scade cu cat distanta este mai mare. Adica, de la intrare in Italia pana la Milano (600km) am platit 23 euro, si de la Milano la Venetia 19 (400km).
Completare:
- in Croatie este 20 kuna (3 euro) la 200 KM.
In rest poate ai dreptate, in Austria nu mi-am luat pe 1 an, doar pe 10 zile si costa 9 euro.
Cat despre Romania, si daca ar fi asfaltul lin ca in Italia, nu as da 5 euro la 100 km. Sa fim seriosi, de la TM la Bucuresti dus-intors sunt 1100 km, aia inseamna ca trebuie sa platesc 55 euro? Si salarul minim e 380 ron (110 euro)? Sa ma scuze toti politicieni, dar eu fac ceva pe ei, scuzati expresia.
- in Ungaria vignieta este 1.540 forinti (7 euro) pe 4 zile, inainte de 1 mai era 1170 forinti (5 euro) pe 4 zile, in nici un caz la 3 euro la suta de kilometrii;
- in Italia este aproximativ 4 euro la 100 km, dar scade cu cat distanta este mai mare. Adica, de la intrare in Italia pana la Milano (600km) am platit 23 euro, si de la Milano la Venetia 19 (400km).
Completare:
- in Croatie este 20 kuna (3 euro) la 200 KM.
In rest poate ai dreptate, in Austria nu mi-am luat pe 1 an, doar pe 10 zile si costa 9 euro.
Cat despre Romania, si daca ar fi asfaltul lin ca in Italia, nu as da 5 euro la 100 km. Sa fim seriosi, de la TM la Bucuresti dus-intors sunt 1100 km, aia inseamna ca trebuie sa platesc 55 euro? Si salarul minim e 380 ron (110 euro)? Sa ma scuze toti politicieni, dar eu fac ceva pe ei, scuzati expresia.
- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Sunt perfect de acord in ceea ce priveste parerea ta despre ce scriu pe acest forum. Informatiile furnizate sunt culese din mai multe surse si sintetizate tocmai pentru un unic scop si care este acela, de a gasi sau a afla cat se poate metoda sau varianta logica a ceea ce se intampla sau ni se pregateste. Sper sa nu te deranjeze acest aspect. Unde lucrez am acces la tot felul de informatii si la randul meu administrez un website http://www.dbnp.lx.ro ce cuprinde informatii si bineanteles tot acolo am unele articole referitor la domeniul respectiv. Varianta de copy/paste recunosc o utilizez, numai in cazul in care citez sau atasez anumite segmente, bineanteles adnotand sursa.