cutaliviu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2010
- Mesaj Privat
U2116 (0) CAN-Bus no comunication with Instrument Control Module
B3085 (0) Acceleration Sensor Malfunction
U2127 (0) CAN-Bus no comunication with Electronic Climate Control
B0283 (2) Rear Windows Defog Low Voltage or Relay Malfunction
B1485 (2) Exciter Current Generator Terminal 61 Low Voltage
P0400 (😎 Unknown DTC
ASTA A REAPARUT
B1485 (2) Exciter Current Generator Terminal 61 Low Voltage
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
in primul rand felicitari pentru titlu,am fost nevoit sa pun doar o singura cratima, in rest super ok si observ ca esti si din Arges ,asta ma face cumva sa fiu mandru pentru o asa postare. 😊
OK referitor la erorile tale,singura dintre ele care trebuie sa-i dai atentie maxima este P0400,eu as incepe cu urmatoarele:
*curatare corp clapeta acceleratie
*curatare EGR
*curatare galerie admisie
*verificare traseul de vaccum
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
*curatare corp clapeta acceleratie
z13dt nu are clapeta de acceleratie , fum mult dau toate , zile trecute m-a sunat un coleg de forum sa ma intrebe daca masina mea da fum la la rece , i-am raspuns ca nu , mi-a spus sa o las 3 minute la relanti , rezultat ? parca eram in filmele lui nicolaescu , scoate fum pana se incalzeste , daca o accelerezi si dupa aceea o lasi in pace nu mai scoate ,
motor diesel lasat sa merga la relanti miroase usor intepator , spun asta dupa ce m-am stresat cu prima corsa ( z13dt ) ,am fost atent si la alte masini ,mirosul era acelasi ,
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction - adica egr murdar
cutaliviu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2010
- Mesaj Privat
Deci e normal sa faca asa dupa mers mult la relanti? Azi dimineata am scos-o din garaj sa ma duc cu ea sa vad ce are si surpriza... a scos 1 minut maxim fum si pe urma gata. E... pe la 12 am plecat in oras si am lasat motoru la relanti cam 20 de minute. Cand m-am intors la masina ziceai ca e godin. Acasa m-am intors pe centura pitestiului si am urlat-o la 4500 de ture. Cand am ajuns acasa n-a mai scos pic de fum. Si zici ca e normal sa faca... Oricum o sa ma duc sa curat EGR si galeria de admisie sa o vad io luna.. dar.. asa fac toate astea Z13DT?
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
cutaliviu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2010
- Mesaj Privat
Iata si niste poze cu inculpatu':


- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
cutaliviu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2010
- Mesaj Privat
Dar am constatat, dupa ce am comparat problema mea cu alte corse cu acelasi motor, ca la toate z13dt fumul la rece/relanti este o caracteristica. Racirea este foarte eficienta la aceste motoare dar din nefericire in perioada rece motorul neturat sta mai mult rece, deci egr cuplat deci fum mult. In concluzie... asta e situatia, imi pare bine ca NU e o problema, dar si rau ca nu se poate face ceva. Asta este motoru cui nu-i place sa nu-si ia.
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
toldo75
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 1.3 CDTI, 70 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o patesc si eu. Am o Corsa - Z13DT din 2006. Dimineata, la rece mai ales fum alb... mult... cat e motorul rece intre 1500 -2000 rpm trepideaza, pana se incalzeste un mic motorul dupa care trepidatzia dispare. Repet ca numai la relanti se simte trepidatia. Apoi in mers (mentionez ca m-a oprit un biciclist la semafor sa ma atentioneze 😊) )scoate fum negru. Un mecanic mi-a comunicat, la prima vedere, fara tester, ca ar putea fi de la injectoare, daaar... partea trista, am inteles ca injectoarele de la Z13DT nu pot fi curatate, este adevarat ? oricum trebuie sa ma duc sa curat galeria de admisie, EGR si eventual injectoare, daca se pot curata. Unele noi nu-mi permit.
Va multumesc anticipat pentru ajutor.
- alexandru22sb
- *
- 4 mesaje
- din 11 Feb 2011
- Corsa 1999
- Sibiu
alexandru22sb
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2011
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,237 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra K Sports Tourer 2019 1.4
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,237
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra K Sports Tourer 2019 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 659 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 659
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bine ai venit! Nu stiu ce motor ai tu, ca pe corsa c e 1.3 si 1.7 DAR,
1. E foarte normal ca fumul pe care il scoate cand accelerezi brusc de la relanti pana la 4500 rpm sa miroase a motorina, motorul nu poate arde toata motorina pe care o primeste in acest interval de timp.
2. E normal ca la o accelerare brusca plecand de sub 2000 rpm (cu atat mai mult de la relanti) sa scoata fum negru, din acelasi motiv cu cel de mai sus.
3. Toate aceste comportari cu pedala de acceleratie sunt contraindicate
4. Pune mana si citeste regulamentul si foloseste butonul CAUTARE.
5. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26484
- goldeye3002
- **
- 448 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
goldeye3002
- Mesaje scrise: 448
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
Omu nu a spus ca ar avea o Corsa C
Este vorba de Corsa A sau B, care intradevar a beneficiat si de un motor diesel 1.5L.
http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 659 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 659
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Omu nu a spus ca ar avea o Corsa C
Este vorba de Corsa A sau B, care intradevar a beneficiat si de un motor diesel 1.5L.
http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa
Prietene, daca vezi bine ce raspuns am dat vei vedea ca nu am particularizat pe un motor in parte. Nu sunt obligat si nici nu vreau sa stiu toate motorizarile opel. NU ma dau mare specialist dar am considerat ca pot sa-i raspund la cazul GENERAL. Asa ca te rog sa nu mai postezi aiurea, mi se pare normal sa spuna exact ce model de masina are, eventual cod motor. Si daca folosesti functia cautare gasesti o gramada de discutii pe tema asta. Nu mai vorbesc ca a postat la topic destinat Z13DT deci se intelege ca are acest motor, mai ales ca nu a facut aceasta precizare
- goldeye3002
- **
- 448 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
goldeye3002
- Mesaje scrise: 448
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 659 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 659
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- alexandru22sb
- *
- 4 mesaje
- din 11 Feb 2011
- Corsa 1999
- Sibiu
alexandru22sb
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2011
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=77