Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
Salut, IMI PARE RAU CA AM SCRIS ASA MULT DAR AM VRUT SA DETALIEZ FOARTE BINE SIMPTOMELE MASINII...am facut schimbul de ulei in data de 24.10.2017(marți) mentionez ca am bagat LIQUI MOLY MOS2 10W40, am schimbat absolut toate filtrele(ulei, motorina, aer, polen) . Am plecat in aceeasi seara de la Pitesti la Bucuresti+drumul pana pe Magheru, unde locuiesc, nu cred ca sunt mai mult de 130km total. Ieri, 28.10.2017, am scos pentru prima oara masina din parcare dupa ce am ajuns in Bucuresti, in vreo 5km parcursi mi-a apaurut martorul de ulei(cel portocaliu de jos, nu cel roșu de presiune). Am sunat pe cineva si mi a spus ca e gros uleiul pt motor si ca va coborî mai greu in baie... Am zis ok, astept sa se incazeasca mai mult.. a ajuns la temperatura optima de 90°, am oprit masina si am pornit o la 5 min maxim.. surpriza.. niciun martor aprins.. toate bune si frumoase, din nou, peste alti aprox5-7km martor ulei.. am mers cu el asa crezand ca e o eroare.. am ajuns in militari, am oprit o din nou, am pornit o la fel de repede si a pornit fara probleme si fara martor.. a disparut, dupa.. din nou.. martor... Masina consuma ulei si inainte... cam 1L in aprox 3mii km, NU am gasit balta de ulei sub masina, mi a scos putin fum de la ulei cand am pornit de pe loc dar atat.. in rest niciun pic de fum ablastru.. Am lasat o 5 ore sa se raceasca, acum 10 min am coborat la ea si nivelul pe jojã e pe minim... unde l ar fi putut pierde? Nu ajunge uleiul in baie? Ceva infundat? Va rog frumos... Daca are cineva vreo idee..
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
Oricum uleiul s-a dus, am mai bagat 1L sa ajung acasa sa nu mai dau o groaza de bani pe platforma.. bineinteles ca l-a consumat si pe asta, recomandati-mi o marca de ulei 5W-40.. sa merg tot pe Liqui Moly? Castrol? Motul? Nu mai stiu ce sa bag in ea.. bineinteles dupa ce o repar si merg sa fac schimbul, din nou.
AM UITAT SA MENTIONEZ CA TURBINA A INCEPUT SA "HURUIE" PUTIN LA TURATII DESTUL DE MICI(2000+) SE AUZEA CUM DE AUDE VANTUL PE LA FERESTRE IARNA, DACA AR FI SA FAC O COMPARATIE... Fumul pe care il scotea masina era vizibil doar noaptea in lumina masinilor din spate... deci tind sa cred ca ar putea fi turbina...
AM UITAT SA MENTIONEZ CA TURBINA A INCEPUT SA "HURUIE" PUTIN LA TURATII DESTUL DE MICI(2000+) SE AUZEA CUM DE AUDE VANTUL PE LA FERESTRE IARNA, DACA AR FI SA FAC O COMPARATIE... Fumul pe care il scotea masina era vizibil doar noaptea in lumina masinilor din spate... deci tind sa cred ca ar putea fi turbina...
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
Sa clarific, am consumat un bidon de 5L, cand au facut schimbul, mecanicii, mi au bagat in jur de 4L in motor, eu am completat pentru ca pe joja nu era nimic cand am verificat(cu motorul rece). Recunosc ca n-am stiut ca e foarte gros uleiul pentru motor, o spun pentru ca schimbul trecut am bagat acelasi ulei si am fost foarte multumit, motorul era mai silentios si am completat 1L in ~11.000KM. Nu m am asteptat nicio clipa sa-mi "pape" asa mult in nici 200km.. Nu ma grabesc cu turbina, o s-o pun si pe un tester(stiu ca simeringurile si garniturile n au legatura cu testerul) dar turbina din cate stiu da, plus ca pentru 50-100 lei mi se face o analizare completa la un service unde nu exista lene. Spun asta pentru ca am fost undeva unde cand am intrebat daca mi se poate spune(contra cost, bineinteles) mai exact de ce ar consuma ulei, mi s a dat urmatorul raspuns: "Nu ne bagam, e prea mult de munca".
EDIT: Ma repet, din turbina, deseori cand motorul era rece iesea un "șuerat" de la turatii destul de mici, cateodata si de la 1800-2000rpm, care nu mi s-a parut un zgomot de turbina perfect functionala.
EDIT: Ma repet, din turbina, deseori cand motorul era rece iesea un "șuerat" de la turatii destul de mici, cateodata si de la 1800-2000rpm, care nu mi s-a parut un zgomot de turbina perfect functionala.
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
Uleiul pe care l-ai bãgat (10w40 semisintetic), nu este nicidecum foarte gros. Personal am tot 10w40 pentru diesel, tot de la LM, dar sintetic și merge perfect. Posibil cã așa a fost sã fie, probabil axul turbinei, ori lagãrul, sã se fi uzat, cu toate cã la cãt ulei consumã este posibil sã fie dat afarã pe alte cãi. Ținând cont de șuieratul turbinei (care spui cã a apãrut de curând), turbina o verifici prima.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Remus97 a scris:Sa clarific, am consumat un bidon de 5L, cand au facut schimbul, mecanicii, mi au bagat in jur de 4L in motor, eu am completat pentru ca pe joja nu era nimic cand am verificat(cu motorul rece). Recunosc ca n-am stiut ca e foarte gros uleiul pentru motor, o spun pentru ca schimbul trecut am bagat acelasi ulei si am fost foarte multumit, motorul era mai silentios si am completat 1L in ~11.000KM. Nu m am asteptat nicio clipa sa-mi "pape" asa mult in nici 200km.. Nu ma grabesc cu turbina, o s-o pun si pe un tester(stiu ca simeringurile si garniturile n au legatura cu testerul) dar turbina din cate stiu da, plus ca pentru 50-100 lei mi se face o analizare completa la un service unde nu exista lene. Spun asta pentru ca am fost undeva unde cand am intrebat daca mi se poate spune(contra cost, bineinteles) mai exact de ce ar consuma ulei, mi s a dat urmatorul raspuns: "Nu ne bagam, e prea mult de munca".
EDIT: Ma repet, din turbina, deseori cand imotorul era rece iesea un "șuerat" de la turatii destul de mici, cateodata si de la 1800-2000rpm, care nu mi s-a parut un zgomot de turbina perfect functionala.
EDIT: Ma repet, din turbina, deseori cand imotorul era rece iesea un "șuerat" de la turatii destul de mici, cateodata si de la 1800-2000rpm, care nu mi s-a parut un zgomot de turbina perfect functionala.
La tipul tau de motor intra 5l ulei cand schimbi si filtrul. Cauta alti mecanici daca ti-au pus doar 4l. Raman la parerea ca trebuie respectat ce spune fabricantul, in cazul tau ulei 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40. Vine iarna si un ulei care isi modifica proprietatile la temperaturi cat mai mici ajuta.
Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
nicusan75 a scris:Uleiul pe care l-ai bãgat (10w40 semisintetic), nu este nicidecum foarte gros. Personal am tot 10w40 pentru diesel, tot de la LM, dar sintetic și merge perfect. Posibil cã așa a fost sã fie, probabil axul turbinei, ori lagãrul, sã se fi uzat, cu toate cã la cãt ulei consumã este posibil sã fie dat afarã pe alte cãi. Ținând cont de șuieratul turbinei (care spui cã a apãrut de curând), turbina o verifici prima.
De vreo 2 luni a inceput sa faca asa, o sa verific si turbina.
Remus97
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
svasile a scris: La tipul tau de motor intra 5l ulei cand schimbi si filtrul. Cauta alti mecanici daca ti-au pus doar 4l. Raman la parerea ca trebuie respectat ce spune fabricantul, in cazul tau ulei 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40. Vine iarna si un ulei care isi modifica proprietatile la temperaturi cat mai mici ajuta.
Ok, o sa schimb uleiul, dupa ce ii gasesc "buba" o sa bag 5w-40.
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
o fi pus fabricantul 0w30 cand o fi fost noua...la un motor peste 200 de mii 0w30 e frectie la picior de lemn
10w40 este in parametri la -20...celelalte merg pana la -30...siapoi sigur nu te urci in masina cand e -30 grade afara ii dai cheie si direct talpa ca te ingheata domnul cu mainile pe volan...
10w40 este in parametri la -20...celelalte merg pana la -30...siapoi sigur nu te urci in masina cand e -30 grade afara ii dai cheie si direct talpa ca te ingheata domnul cu mainile pe volan...
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat