Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Salut, IMI PARE RAU CA AM SCRIS ASA MULT DAR AM VRUT SA DETALIEZ FOARTE BINE SIMPTOMELE MASINII...am facut schimbul de ulei in data de 24.10.2017(marți) mentionez ca am bagat LIQUI MOLY MOS2 10W40, am schimbat absolut toate filtrele(ulei, motorina, aer, polen) . Am plecat in aceeasi seara de la Pitesti la Bucuresti+drumul pana pe Magheru, unde locuiesc, nu cred ca sunt mai mult de 130km total. Ieri, 28.10.2017, am scos pentru prima oara masina din parcare dupa ce am ajuns in Bucuresti, in vreo 5km parcursi mi-a apaurut martorul de ulei(cel portocaliu de jos, nu cel roșu de presiune). Am sunat pe cineva si mi a spus ca e gros uleiul pt motor si ca va coborî mai greu in baie... Am zis ok, astept sa se incazeasca mai mult.. a ajuns la temperatura optima de 90°, am oprit masina si am pornit o la 5 min maxim.. surpriza.. niciun martor aprins.. toate bune si frumoase, din nou, peste alti aprox5-7km martor ulei.. am mers cu el asa crezand ca e o eroare.. am ajuns in militari, am oprit o din nou, am pornit o la fel de repede si a pornit fara probleme si fara martor.. a disparut, dupa.. din nou.. martor... Masina consuma ulei si inainte... cam 1L in aprox 3mii km, NU am gasit balta de ulei sub masina, mi a scos putin fum de la ulei cand am pornit de pe loc dar atat.. in rest niciun pic de fum ablastru.. Am lasat o 5 ore sa se raceasca, acum 10 min am coborat la ea si nivelul pe jojã e pe minim... unde l ar fi putut pierde? Nu ajunge uleiul in baie? Ceva infundat? Va rog frumos... Daca are cineva vreo idee..
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
prin turbo...ori il scoate pe evacuare ori il mananca in admisie
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Foarte mare este consumul. Cred cã are dreptate colegul de mai sus, este aspirat de turbinã. Ești sigur cã ai bãgat ulei cât trebuie?
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Un bidon de 5L... multumesc pentru raspunsuri... trebuie sa merg sa repar din nou turbina.. sau sa iau alta
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ai mare grijã sã nu se distrugã turbina în mers. La cât consumã este destul de uzatã. Trebuie sã știi ce sã faci dacã se întâmplã acest lucru.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Omul a pus 5L cand a facut schimbul. Nu m-as arunca sa schimb turbina pana nu as face si alte verificari, mai ales ca fum scoate doar la pornire. Nu inteleg de ce ai pus ulei 10w-40, cand motorul asta merge cu 5w-30 sau 5w-40, acum cand vine frigul.
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Oricum uleiul s-a dus, am mai bagat 1L sa ajung acasa sa nu mai dau o groaza de bani pe platforma.. bineinteles ca l-a consumat si pe asta, recomandati-mi o marca de ulei 5W-40.. sa merg tot pe Liqui Moly? Castrol? Motul? Nu mai stiu ce sa bag in ea.. bineinteles dupa ce o repar si merg sa fac schimbul, din nou.

AM UITAT SA MENTIONEZ CA TURBINA A INCEPUT SA "HURUIE" PUTIN LA TURATII DESTUL DE MICI(2000+) SE AUZEA CUM DE AUDE VANTUL PE LA FERESTRE IARNA, DACA AR FI SA FAC O COMPARATIE... Fumul pe care il scotea masina era vizibil doar noaptea in lumina masinilor din spate... deci tind sa cred ca ar putea fi turbina...
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Schimbã (recondiționeazã) turbina apoi bagi ulei. Se poate rupe axul turbinei oricând.
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Nu mai plec cu ea, o duc pe platforma la service.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
nu trebuie neaparat sa-l manance ci sa dea din el pe toba
si daca nu te-ai arunca sa schimbi turbina svasile ce ai vrea mai bine sa schimbi motorul?
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
In primul rand as pune uleiul care trebuie.
Uleiul il poate consuma si prin alte parti, iar cand am postat eu omul nu postase niciun fel de detaliu care sa ma duca cu gandul la turbina, ma refer la prima postare a lui.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
poi omul a pus uleiul ala pentru ca ii consuma...la 3000km 1 l..si o fi pus mai gros sa ii consume mai putin...logic nuu....
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Si de ce sa mai repare turbina, nu mai bine pune ulei 15w poate nu mai consuma deloc.
Nu respectam ce spune fabricantul si ne miram ca se strica masinile.Poate ca uleiul fiind mai gros creste si presiunea si sansele sa-l dea pe esapament , pe la simeringuri sau garnituri sunt mai mari.
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Sa clarific, am consumat un bidon de 5L, cand au facut schimbul, mecanicii, mi au bagat in jur de 4L in motor, eu am completat pentru ca pe joja nu era nimic cand am verificat(cu motorul rece). Recunosc ca n-am stiut ca e foarte gros uleiul pentru motor, o spun pentru ca schimbul trecut am bagat acelasi ulei si am fost foarte multumit, motorul era mai silentios si am completat 1L in ~11.000KM. Nu m am asteptat nicio clipa sa-mi "pape" asa mult in nici 200km.. Nu ma grabesc cu turbina, o s-o pun si pe un tester(stiu ca simeringurile si garniturile n au legatura cu testerul) dar turbina din cate stiu da, plus ca pentru 50-100 lei mi se face o analizare completa la un service unde nu exista lene. Spun asta pentru ca am fost undeva unde cand am intrebat daca mi se poate spune(contra cost, bineinteles) mai exact de ce ar consuma ulei, mi s a dat urmatorul raspuns: "Nu ne bagam, e prea mult de munca".

EDIT: Ma repet, din turbina, deseori cand motorul era rece iesea un "șuerat" de la turatii destul de mici, cateodata si de la 1800-2000rpm, care nu mi s-a parut un zgomot de turbina perfect functionala.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Uleiul pe care l-ai bãgat (10w40 semisintetic), nu este nicidecum foarte gros. Personal am tot 10w40 pentru diesel, tot de la LM, dar sintetic și merge perfect. Posibil cã așa a fost sã fie, probabil axul turbinei, ori lagãrul, sã se fi uzat, cu toate cã la cãt ulei consumã este posibil sã fie dat afarã pe alte cãi. Ținând cont de șuieratul turbinei (care spui cã a apãrut de curând), turbina o verifici prima.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Remus97 a scris:Sa clarific, am consumat un bidon de 5L, cand au facut schimbul, mecanicii, mi au bagat in jur de 4L in motor, eu am completat pentru ca pe joja nu era nimic cand am verificat(cu motorul rece). Recunosc ca n-am stiut ca e foarte gros uleiul pentru motor, o spun pentru ca schimbul trecut am bagat acelasi ulei si am fost foarte multumit, motorul era mai silentios si am completat 1L in ~11.000KM. Nu m am asteptat nicio clipa sa-mi "pape" asa mult in nici 200km.. Nu ma grabesc cu turbina, o s-o pun si pe un tester(stiu ca simeringurile si garniturile n au legatura cu testerul) dar turbina din cate stiu da, plus ca pentru 50-100 lei mi se face o analizare completa la un service unde nu exista lene. Spun asta pentru ca am fost undeva unde cand am intrebat daca mi se poate spune(contra cost, bineinteles) mai exact de ce ar consuma ulei, mi s a dat urmatorul raspuns: "Nu ne bagam, e prea mult de munca".

EDIT: Ma repet, din turbina, deseori cand imotorul era rece iesea un "șuerat" de la turatii destul de mici, cateodata si de la 1800-2000rpm, care nu mi s-a parut un zgomot de turbina perfect functionala.


La tipul tau de motor intra 5l ulei cand schimbi si filtrul. Cauta alti mecanici daca ti-au pus doar 4l. Raman la parerea ca trebuie respectat ce spune fabricantul, in cazul tau ulei 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40. Vine iarna si un ulei care isi modifica proprietatile la temperaturi cat mai mici ajuta.
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
nicusan75 a scris:Uleiul pe care l-ai bãgat (10w40 semisintetic), nu este nicidecum foarte gros. Personal am tot 10w40 pentru diesel, tot de la LM, dar sintetic și merge perfect. Posibil cã așa a fost sã fie, probabil axul turbinei, ori lagãrul, sã se fi uzat, cu toate cã la cãt ulei consumã este posibil sã fie dat afarã pe alte cãi. Ținând cont de șuieratul turbinei (care spui cã a apãrut de curând), turbina o verifici prima.


De vreo 2 luni a inceput sa faca asa, o sa verific si turbina.
  • Remus97

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2017

  • Mesaj Privat
svasile a scris: La tipul tau de motor intra 5l ulei cand schimbi si filtrul. Cauta alti mecanici daca ti-au pus doar 4l. Raman la parerea ca trebuie respectat ce spune fabricantul, in cazul tau ulei 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40. Vine iarna si un ulei care isi modifica proprietatile la temperaturi cat mai mici ajuta.


Ok, o sa schimb uleiul, dupa ce ii gasesc "buba" o sa bag 5w-40.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
o fi pus fabricantul 0w30 cand o fi fost noua...la un motor peste 200 de mii 0w30 e frectie la picior de lemn
10w40 este in parametri la -20...celelalte merg pana la -30...siapoi sigur nu te urci in masina cand e -30 grade afara ii dai cheie si direct talpa ca te ingheata domnul cu mainile pe volan...
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Fiecare face ce vrea cu masina lui.
Eu am 210000 km si folosesc ulei 5w-30.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR