AnyMc
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2016
- Mesaj Privat
- neaMichael
- **
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Fumul poate sa fie din injectoare, egr cu probleme, galerie plina cu funingine, dar mai poate sa fie si lipsa unui update de soft care s-a facut acum 6-8 ani.
Cojocel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2016
- Mesaj Privat
Cand vad ca scoate fum asa... lent, ca o soba, o "desfund" dandu-i talpa in treapta a 2-a. Scoate o data un nor mare de fum, apoi se potoleste si pot merge constant cu 90-100 km/h fara sa vad fum in oglinda. Am incercat treaba asta si acum vreo 2 zile, dar norul de fum negru nu a mai disparut dintr-o data, ci a continuat sa iasa pana am atins 5200 rpm si am renuntat. Am facut un drum de Bucuresti ieri si m-am intors noaptea. La accelerarile bruste, scoate fum de abia-i mai vad farurile celui din spate. Si o tine asa, indiferent in ce turatie o duc. Daca accelerez treptat, abia se vede.
Din cate am inteles, daca ar fi o problema cu injectoarele, ar trebui sa porneasca greu la cald. Am patit-o acum vreo 2 luni pentru prima data, dupa un drum lung. Am mers vreo 250 km fara oprire, am parcat, iar la 30 de secunde am vrut sa o mut. Mi-a pornit foarte greu, de a trebuit sa tin cheia vreo 3 secunde. Si mi-a mai facut asa de vreo 2 ori... parca n-a durat chiar atat de mult, dar am simtit-o eu ca nu porneste ca atunci cand motorul e rece.
Mentionez ca fum mi-a scos de cand am luat-o (feb. 2016), insa nu atat de mult. Era aproape insesizabil.
Am cerut parerea unui mecanic, dar neavand timp sa-i ofer toate detaliile, i-am povestit doar prima parte, cea cu fumul intre 1800-2200, iar raspunsul lui a fost scurt: furtunul de la intercooler. Este putin crapat, intr-adevar, dar n-ar trebui sa nu mai aiba putere motorul cand crapa ala? Ea merge ca atunci cand am luat-o.
Nu stiu cu ce sa incep (cu un tester poate, dar nu stiu daca poate verifica si injectoarele), pentru ca pana acum am asa:
1. pornire grea la cald = injectoare
2. nor de fum negru la accelerarile bruste = galerie infundata (galeria existenta a fost luata de la dezmembrari de fostul proprietar)
3. fum doar dupa ce intra turbina = furtun intercooler
Ceva sfaturi?
Ah, daca merg mai turat cu ea (de la 3000 rpm in sus, constant), nu mai scoate fum (sau poate il arunca mai tare, de nu il vad eu in retrovizoare). Am facut cateva drumuri Galati - Vrancea fara sa ii dau a 5-a si a fost ok. Dar sa merg numai asa...
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
AnyMc
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2016
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
AnyMc
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2016
- Mesaj Privat
Cojocel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2016
- Mesaj Privat
In urma unui martor aprins, am vazut ca problema era EGR-ul. Mecanicul mi-a curatat clapeta de acceleratie (care nu arata chiar rau), a verificat galeria, care era ok, dar EGR-ul nu a fost dat jos de pe masina (nu stiu daca l-o fi curatat pe loc, dar nu cred). Intre timp m-am intalnit cu fostul proprietar si mi-a zis ca si el a avut problema asta si, pana sa schimbe EGR-ul, a mers cu mufa scoasa de la clapeta de acceleratie. Am facut si eu lucrul asta si a avut dreptate, fumul a disparut, iar masina merge la fel. Consumul nu imi dau seama daca a crescut, pentru ca nu am computer de bord si trebuie sa-l fac la pompa, lucru care nu se intampla prea des. Anul trecut ziceam de 5,6% pe Transfagarasan, dar atunci macar am circulat bine. Anul asta (dupa ce am scos mufa, deci) am fost in concediu prin Maramures si Bucovina si mi-a iesit 6,2% la pompa. Masina plina ca de obicei, AC pornit tot timpul, dar mers mai mult in treptele 2-3 de viteza, din cauza drumurilor foarte proaste (de DN18/Pasul Prislop nu mai zic...). Consumul mi s-ar parea bun, avand in vedere conditiile de trafic, deci n-as spune ca ar fi vizibil afectat de pozitia clapetei de acceleratie si nici eu nu simt ca a crescut, la drumurile pe care le fac frecvent (tot de aceeasi suma alimentez, tot atatia km fac)
Dar ce voiam sa va intreb e urmatorul lucru: ce se poate intampla/strica daca merg mult timp cu mufa scoasa? Deja am vreo 15.000km de cand merg asa. EGR in niciun caz nu iau nou pentru ca e vreo 1600 de lei, cel SH de pe masina a fost schimbat cu vreun an inainte de a cumpara eu masina (si a inceput sa scoata fum dupa cateva luni), deci nu stii ce iei... Ma gandesc sa-l dau jos pe al meu si sa-l curat, pentru ca am vazut/citit destule tutoriale si nu mi se pare greu, dar problema e lipsa de timp.