- Andrei.Vectra
- OP
- 21 mesaje
- din 05 Jul 2012
- Vectra 2001 Z18XE
- Prahova
Andrei.Vectra
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salutare. Am o vectra b2 din 2001 z18xe 201.000 km si am o problema cu temperatura apa. Cand stau la relanti in trafic ceasul imi arata peste 100 de grade si ajunge si la zona rosie. I-am schimbat pompa de apa acum 10.000 de km cu tot cu distributie. Imi da si check coolant level , am verificat antigelul cu motorul pornit si nu da pe afara iar nivelul este bun.
Dupa ce pornesc motorul acul de temperatura se ridica doara daca bat in plasticul de la ceasuri... Sa fie problema cu ceasurile? In situatia asta ce as putea face?
Dupa ce pornesc motorul acul de temperatura se ridica doara daca bat in plasticul de la ceasuri... Sa fie problema cu ceasurile? In situatia asta ce as putea face?
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ar trebui facuta o diagnoza si verificata temperatura motorului dupa indicatia ECU: atunci poti sa-ti dai seama daca termometrul din bord indica Ok sau pe miriste... Daca e Ok, atunci ai o problema cu racirea ori mecanica(termostat, circuit infundat, pompa zici ca ar fi OK, dar nu se stie niciodata...), ori electrica(ventilatoare, comanda ventilatoare, etc), ori ambele...
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Andrei.Vectra
- OP
- 21 mesaje
- din 05 Jul 2012
- Vectra 2001 Z18XE
- Prahova
Andrei.Vectra
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2012
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Pãi, teoretic se poate schimba doar termometrul, dar practic nu e așa simplu, trebuie ceva scule, glagore și îndemânare....Nu e de neglijat faptul cã nu am idee de unde iei doar termometrul...n-am vãzut/auzit pe cineva sã vândã așa ceva ...
Cred cã e mult mai eficient, ca timp și bani , sã schimbi ceasurile....
Cred cã e mult mai eficient, ca timp și bani , sã schimbi ceasurile....
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Salut. Aceiasi problema o am si eu, insa aparuta de vreo 2 zile. Azi erau afara 34 grade, eram in trafic in oras, clima pornita si am observat ca imi ajunge apa la aproape 100 grade si ventilatorul nu a pornit. Am ajuns acasa, am luat opcom-ul si am facut o diagnoza, in parcare (clima oprita). Cam astea sunt temperaturile atinse:
Opcom Bord
92 grade ~88 grade
105 grade ~94 grade
111 grade ~96 grade
Nici macar la 111(in opcom) grade nu a pornit ventilatorul. Am dat drumul la incalzire la maxim si abia atunci a pornit ventilatorul din fata (care mergea continuu), dupa aprox 1 min a pornit si cel dinspre motor care functiona aleator. Functiona vreo 15 sec , iar se oprea, apoi dupa cateva secunde iar pornea, pana a scazut temperatura la 92 grade (opcom).
Piese schimbate recent:
-pompa de apa (are vreo 15000 km)
-termostat behr (behr - are vreo 5000km, conform spec se deschide la 92 grade)
-senzor temp. antigel (are vreo 5000 km)- inainte temp. in bord era maxim 80 grade, dupa schimbare, temperatura statea constant la 90 grade
-radiator racire (nissens- are vreo 2000 km)
-antigel
Dupa ce am schimbat radiatorul si am completat cu antigel (dupa ce a facut circuitul complet) ventilatorul dinspre motor a pornit pe la 92-93 grade in bord.
Vad ca e o diferenta mare intre temperatura in bord si cea din opcom....stiu ca am mai facut o diagnoza si inainte cu cateva saptamani si nu am observat temperaturi asa mari in opcom.
Acum, care ar putea fi cauza ca nu pornesc ventilatoarele? Termocuple , rezistente radiator(astea unde la gasesc ca m-am uitat pe ventilatorul dinspre motor dar nu se vede nimic), relee(care din ele)?
Opcom Bord
92 grade ~88 grade
105 grade ~94 grade
111 grade ~96 grade
Nici macar la 111(in opcom) grade nu a pornit ventilatorul. Am dat drumul la incalzire la maxim si abia atunci a pornit ventilatorul din fata (care mergea continuu), dupa aprox 1 min a pornit si cel dinspre motor care functiona aleator. Functiona vreo 15 sec , iar se oprea, apoi dupa cateva secunde iar pornea, pana a scazut temperatura la 92 grade (opcom).
Piese schimbate recent:
-pompa de apa (are vreo 15000 km)
-termostat behr (behr - are vreo 5000km, conform spec se deschide la 92 grade)
-senzor temp. antigel (are vreo 5000 km)- inainte temp. in bord era maxim 80 grade, dupa schimbare, temperatura statea constant la 90 grade
-radiator racire (nissens- are vreo 2000 km)
-antigel
Dupa ce am schimbat radiatorul si am completat cu antigel (dupa ce a facut circuitul complet) ventilatorul dinspre motor a pornit pe la 92-93 grade in bord.
Vad ca e o diferenta mare intre temperatura in bord si cea din opcom....stiu ca am mai facut o diagnoza si inainte cu cateva saptamani si nu am observat temperaturi asa mari in opcom.
Acum, care ar putea fi cauza ca nu pornesc ventilatoarele? Termocuple , rezistente radiator(astea unde la gasesc ca m-am uitat pe ventilatorul dinspre motor dar nu se vede nimic), relee(care din ele)?
GGyany
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2017
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
Rãzvan,fix așa face și la mn ,inca nu am depistat pb,momentan am pus ventilatorul pe direct pânã când intru in concediu sã mã ocup de ea,m am tot uitat de acea rezistenta de pe radiator și nu am gãsit o,eu am schimbat și termocuplele și degeada,am verificat siguranțele și releele de lângã baterie și sunt bune ,o sã mã duc la service cu ea pt cã mã depãșește pb.
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Mihai, ai fost cu masina la service? Am verificat si eu toate releele si am gasit unul defect in cutia din fata bateriei. (releul nr. 6 (k28 - rol in circuitul elec. al ventilatorului de racire)
Din ce am observat, daca nu am clima pornita, temperatura in bord urca maxim pana la 95°, dupa care pornesc ambele ventilatoare si temperatura scade pana la 89-90°. Daca verific temperatura cu opcom-ul, 95° in bord inseamna 104-105° in opcom. Daca e sa iau in considerare temperatura din bord totul pare sa functioneze bine.
Cu clima pornita temperatura in bord trecea uneori de 100° dar nu ajungea in zona rosie. Am observat in acest caz ca ventilatorul principal nu pornea la 95°(functiona doar ce secundar); dupa ce am schimbat releul ambele ventilatoare pornesc la 95°. (am mai observat o data ca temp. ajunge pe la 100°, inca mai trebuie sa verific).
Am gasit pe forum un tutorial foarte bun cu modul de functionare al ventilatoarelor pe Vectra B.
Functionare ventilatoare Vectra b
Din ce am observat, daca nu am clima pornita, temperatura in bord urca maxim pana la 95°, dupa care pornesc ambele ventilatoare si temperatura scade pana la 89-90°. Daca verific temperatura cu opcom-ul, 95° in bord inseamna 104-105° in opcom. Daca e sa iau in considerare temperatura din bord totul pare sa functioneze bine.
Cu clima pornita temperatura in bord trecea uneori de 100° dar nu ajungea in zona rosie. Am observat in acest caz ca ventilatorul principal nu pornea la 95°(functiona doar ce secundar); dupa ce am schimbat releul ambele ventilatoare pornesc la 95°. (am mai observat o data ca temp. ajunge pe la 100°, inca mai trebuie sa verific).
Am gasit pe forum un tutorial foarte bun cu modul de functionare al ventilatoarelor pe Vectra B.
Functionare ventilatoare Vectra b
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
AI nevoie de un multimetru si o sursa de alimentare. Uite aici un video in care explica cum se testeaza.
Poti sa vezi aici unde e pozitionata rezistenta de balast.
Din explicatiile date aici (presupun ca si la x18xe modul de functionare e similar) cand temperatura apei ajunge la 95° ventilatoarele pornesc pe treapta 1 (sunt legate in serie cu bateria fara rezistentele de balast) , deci treapta 1 ar trebui sa fie functionala. Treapta 2 (temp. >=100°) e influentata de arderea acestor rezistente. Verifica prima data releele.
Poti sa vezi aici unde e pozitionata rezistenta de balast.
Din explicatiile date aici (presupun ca si la x18xe modul de functionare e similar) cand temperatura apei ajunge la 95° ventilatoarele pornesc pe treapta 1 (sunt legate in serie cu bateria fara rezistentele de balast) , deci treapta 1 ar trebui sa fie functionala. Treapta 2 (temp. >=100°) e influentata de arderea acestor rezistente. Verifica prima data releele.
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
Eu nu am rezistenta pe ventilator ,la mn nu merge nici prima treaptã ,am legat pe direct ventilatorul de la firele termocuplei ,prima de sus ,mi am comandat azi multimetru ,sper sa rezolv pânã la urmã ,când am fost la electrician datea din umeri,nu știa la ce sa se uite,referitor la senzorul axa cu came ,i am arãtat cã ecranajul cablului e in aer și mi a zis cã nu are nimic ,deci sunt plin de nervi,sunt în stare sã mã duc la Iași la dl Dan ,ms pt video
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Probleme cu senzorul axului cu came am avut si eu. Imi genera eroarea P0340, imi limita turatia la max 4500 rpm si pornea uneori mai greu (la cald) , adica invartea de cateva ori pana sa porneasca. Problema cu limitarea turatiei nu aparea tot timpul, daca opream motorul si porneam din nou problema disparea. Am schimbat senzorul vechi(care era ceva aftermarket) cu unul nou (VDO Siemenes) si de atunci nu mai am probleme. Bine ar fi sa-ti imprumute cineva un senzor bun sa nu cumperi altul degeaba.
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
Revin ,am fost la eds și nu au rezolvat nimic,mi au zis cã nu au schema electrica la mașina mea ,vezi domne cã e veche(96) ,o aberație de 2 lei ,mi a zis cineva de un anume Costi din zona morarilor,am fost la el și am rezolvat toate problemele,el nu mi-a zis cã e mașina veche ,are tot ce-i trebuie,pe lângã faptul cã am avut distribuția decalatã ,am avut pb și la cablajul senzorului ,mi a rezolvat și pb cu ventilatorul ,nu aveam curent la unul din releele din compartimentul motor,plus o siguranța de 30 arsa ,ideea e cã mașina merge ca noua acum ,culmea cã lucreazã și ieftin ,așa cã ,rar gãsești oameni pricepuți...