- ionutz4516
- OP
- 28 mesaje
- din 05 Aug 2016
- Vectra 1999
- Iasi
ionutz4516
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2016
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ionutz4516
- OP
- 28 mesaje
- din 05 Aug 2016
- Vectra 1999
- Iasi
ionutz4516
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2016
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ionutz4516
- OP
- 28 mesaje
- din 05 Aug 2016
- Vectra 1999
- Iasi
ionutz4516
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2016
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:.... in timp ce in motoarele noi nu poti pune antigel verde (cu silicati) ca au chiulasa de aluminiu si apar probleme...
Nu cred ca asta e o argumentatie serioasa, ci mai degraba o legenda urbana, no offence! Motoare din anii 60-70 au avut chiulase de aluminiu si antigelul folosit era verde/albastru ...
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
plus de asta, ei au realizat mai tarziu ca silicatii din antigel ataca aluminul in timp...
ce am spus eu este real si se poate pune fara silicati si la motoare din 45. Exista si antigel verde fara silicati, depinde de tara, codul de culoare nu este universal valabil... exista antigel rosu si cu silicati
ce am spus eu este real si se poate pune fara silicati si la motoare din 45. Exista si antigel verde fara silicati, depinde de tara, codul de culoare nu este universal valabil... exista antigel rosu si cu silicati
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
catastefan a scris:
Pe atunci se faceau din alte aliaje de aluminiu .....iar acum cu totul altele....
bibu16v a scris: Nu cred ca asta e o argumentatie serioasa, ci mai degraba o legenda urbana, no offence! Motoare din anii 60-70 au avut chiulase de aluminiu si antigelul folosit era verde/albastru ...
Pe atunci se faceau din alte aliaje de aluminiu .....iar acum cu totul altele....
Asta, ca si cea de mai sus, e o explicatie simplista la o chestie mult mai complexa (tipul aliajului de aluminiu din chiulasa are una din cele mai mici ponderi in alegerea antigelului ptr un motor, sunt o gramada de alti factori cu importanta mult mai mare, printre care si criteriul ecologic) ... Un minimum de informare pe aceasta teama o sa zguduie din temelii aceste cvasi-teorii... Parerea mea, de 2 lei...
Exista oameni cu experienta, care sustin ca, practic, cu foarte putine exceptii, se poate folosi orice tip de antigel pe aproape orice tip de motor, cu conditia sa nu-l amesteci cu alt tip, ceea ce intr-adevar este unanim acceptat ca poate crea probleme ... Folosirea unor tipuri de antigel(mai ieftin sa zicem) poate sa duca la unele dezanavtaje (ex: la o schimbare mai rapida in timp a acestuia, in vederea pastrarii instalatiei de racire si a componentelor conexe in parametrii normali) ... Recomandarea unor producatori ptr tipuri specifice de antigel, cum am spus, are in vedere multe alte criterii, decat cele strict tehnice, cum ar fi marketing, protectia mediului ...
- tomariscom
- **
- 155 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Astra 2004 Z16XE
- Galati
tomariscom
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
BIBU16V ESTE PERTINENT IN DETALII. EU AM IN MOTOR ANTIGEL VERDE DE 5 ANI LA 40 GRADE SI NU AM COMPLETAT CU APA NICI MACAR UN GRAM. AM COMPLECTAT DOAR ACELASI CATE ... 200 GRAME IN FIECARE AN
ACUM POT SPUNE CA IN 2013 AM FACUT DISTRIBUTIA SI NU AM SCHIMBAT SI POMPA DE APA SI IN MOMENTUL DE FATA SE DUCE IM MARS FORTAT LA 90-92 PORNESTE VENTILATORUL SI NO0OOO PROBLEM . FACUT TRANFAGARASANUL SI OITUZUL . NU A CRESCUT MAI MULT DE CE VAD EU IN BORD DE 92 GRADE . ACUM ASTA INPLICA CA SI SISTEMUL DE RACIRE SA FIE PERFECT.
ASTA NU ESTE LAUDA DAR ESTE UN ADEVAR AL MEU.
ACUM POT SPUNE CA IN 2013 AM FACUT DISTRIBUTIA SI NU AM SCHIMBAT SI POMPA DE APA SI IN MOMENTUL DE FATA SE DUCE IM MARS FORTAT LA 90-92 PORNESTE VENTILATORUL SI NO0OOO PROBLEM . FACUT TRANFAGARASANUL SI OITUZUL . NU A CRESCUT MAI MULT DE CE VAD EU IN BORD DE 92 GRADE . ACUM ASTA INPLICA CA SI SISTEMUL DE RACIRE SA FIE PERFECT.
ASTA NU ESTE LAUDA DAR ESTE UN ADEVAR AL MEU.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
poate sa fie antigel verde si sa fie fara silicati...
normal se recomanda ca la 3 ani sa se schimbe antigelul si lichidul de frana (mai ales ultimul). La o adica fiecare face cum doreste. de asemenea este important ca antigelul sa aiba o concentratie maxima in motor in combinatie cu apa ca altfel pot aparea probleme. exista destule materiale pe net legate de acest subiect.
ce trebuie retinut este ca nu este bine sa fie amestecate intre ele antigeluri de diferite culori.
normal se recomanda ca la 3 ani sa se schimbe antigelul si lichidul de frana (mai ales ultimul). La o adica fiecare face cum doreste. de asemenea este important ca antigelul sa aiba o concentratie maxima in motor in combinatie cu apa ca altfel pot aparea probleme. exista destule materiale pe net legate de acest subiect.
ce trebuie retinut este ca nu este bine sa fie amestecate intre ele antigeluri de diferite culori.