Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • MArdelean

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Simptome:
Nu porneste ventilatorul de racire.
Nu gasesc ECM-ul sub aripa din stanga - ma gandesc ca e normal deoarece fiind cabrio nu are clima.
Nu gasesc sigurante arse - verificat siguranta 40 de pe panoul din interior si cea de la motor.
Releele de treapta ambele functionale - verificat alimetare cu minus, ambele pornesc ventilatorul.
As vrea sa stiu in cazul in care nu are ECM cine are trebui sa initializeze acel ventilator? ECU?
Cod(uri) eroare:
La scanarea cu autocom nu gasesc nici o eroare, daca initializez din autocom ventilatorul el porneste.
----
Model: Opel Bertone
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE

Multumesc
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Din ce vad eu, este un singur releu care comanda ventilatorul(ptr motorizarea ta, fara A/C), undeva sub parbriz, in compartimentul motor ...

WATER COOLING FAN RELAY.
X16SZR[L73],C16SEL[L91],X16XEL[L91],
Z16XE[L91],Z16XEP[LJ7],X18XE1[2H9],
Z18XE[2H9],X20XER[L34],X20XEV[L34] ENGINES
13 3447012 12 38 611 RELAY,RADIATOR FAN (BOSCH 0332019451)Примечание:EXCEPT AIR CONDITIONING


  • MArdelean

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salut,

Multumesc pentru raspuns, asa cum arata schita ta sunt 2, cate unu pentru fiecare treapta, le-am verificat pe ambele, atata timp cat le alimentez eu cu - de la sasiul masini ventilatoarele pornesc, firele care ar trebui sa deie semnal sunt maro+alb la prima treapta si maro+galben la treapta a 2-a. Acum vine intrebarea......de unde vin acele fire? ECU?

O zi buna
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu am gasit pe nicaieri o termocupla (gen pe radiator), deci cel mai probabil/plauzibil e ca vine dela ECU...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MArdelean a scris:, daca initializez din autocom ventilatorul el porneste.
Cred ca se fac verificari acolo unde totul e in regula...,verificarile trebuie facute pe partea de citire temperatura si receptionare semnal,de catre calculatorul motorului(ECM). Ventilatorul nu va functiona pina ce calculatorul nu vede atins pragul termic de declansare a racirii fortate... Atingerea pragului termic este identic cu o comanda din tester... Ginditi mult si veti lucra putin...!
  • MArdelean

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salut

Am monitorizat temperatura din autocom, coolant temperature read e undeva la 106 grade iar cea aratata e undeva la 96 de grade cand am oprit motorul ....nu am avut curaj sa continui si am impresia ca nu are sens....la acea temperatura trebuia macar treapta 1 sa porneasca. Deci atata timp cat pe tester pot vedea acele temperaturi citite nu mi-am pus problema ca ECU nu le-ar citi. Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma.

Multumesc
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Aceeași problemã o am și eu la Z13DT (Corsa 1.3 CDTI). Am schimbat senzorul de temperaturã de pe termostat, acul nu trece de 90 de grade, ce-i drept, dar nu se aude ventilatorul. Din OP-COM, pornește.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MArdelean a scris:Salut

Am monitorizat temperatura din autocom, coolant temperature read e undeva la 106 grade iar cea aratata e undeva la 96 de grade cand am oprit motorul ....nu am avut curaj sa continui si am impresia ca nu are sens....la acea temperatura trebuia macar treapta 1 sa porneasca. Deci atata timp cat pe tester pot vedea acele temperaturi citite nu mi-am pus problema ca ECU nu le-ar citi. Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma.

Multumesc
Faptul ca ventilatoarele pornesc cu comanda din tester,temperatura de prag pornire este realizata si ele nu pornesc...,cred ca e posibil sa fie afectat softul(se va resofta) sau daca nu da rezultate resoftarea,se va inlocui calculatorul. Recomandat ar fi sa poti inlocui(de proba) cu un calculator de pe o masina functionala,cu acelasi motor,tinind cont de tot ce implica o asemenea inlocuire...
  • MArdelean

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salut,

Eu am gasit problema dupa ce mi-am rupt capu cateva zile......evident clientul "a uitat" sa ma anunte ca cu cateva zile inainte a fost la un mester si i-a schimbat ECU....dupa o atenta verificare am observat ca VIN-ul din ECU nu pusca cu VIN-ul masinii....evident acest ECU nou era dat jos de pe un Corsa care avea clima si implicit si ECM iar el nu stia sa comande ventilatoarele decat prin ECM...resoftarea pentru versiunea corecta a rezolvat situatia.....dar pana sa-mi dau seama mi-am mancat nervii putin.

O zi buna va doresc!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris: Ginditi mult si veti lucra putin...!
S-a confirmat inca odata...! Totul e bine,cind se termina cu bine...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR