MArdelean
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2017
- Mesaj Privat
Simptome:
Nu porneste ventilatorul de racire.
Nu gasesc ECM-ul sub aripa din stanga - ma gandesc ca e normal deoarece fiind cabrio nu are clima.
Nu gasesc sigurante arse - verificat siguranta 40 de pe panoul din interior si cea de la motor.
Releele de treapta ambele functionale - verificat alimetare cu minus, ambele pornesc ventilatorul.
As vrea sa stiu in cazul in care nu are ECM cine are trebui sa initializeze acel ventilator? ECU?
Cod(uri) eroare:
La scanarea cu autocom nu gasesc nici o eroare, daca initializez din autocom ventilatorul el porneste.
----
Model: Opel Bertone
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Multumesc
Nu porneste ventilatorul de racire.
Nu gasesc ECM-ul sub aripa din stanga - ma gandesc ca e normal deoarece fiind cabrio nu are clima.
Nu gasesc sigurante arse - verificat siguranta 40 de pe panoul din interior si cea de la motor.
Releele de treapta ambele functionale - verificat alimetare cu minus, ambele pornesc ventilatorul.
As vrea sa stiu in cazul in care nu are ECM cine are trebui sa initializeze acel ventilator? ECU?
Cod(uri) eroare:
La scanarea cu autocom nu gasesc nici o eroare, daca initializez din autocom ventilatorul el porneste.
----
Model: Opel Bertone
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Multumesc
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Din ce vad eu, este un singur releu care comanda ventilatorul(ptr motorizarea ta, fara A/C), undeva sub parbriz, in compartimentul motor ...
WATER COOLING FAN RELAY.
X16SZR[L73],C16SEL[L91],X16XEL[L91],
Z16XE[L91],Z16XEP[LJ7],X18XE1[2H9],
Z18XE[2H9],X20XER[L34],X20XEV[L34] ENGINES
13 3447012 12 38 611 RELAY,RADIATOR FAN (BOSCH 0332019451)Примечание:EXCEPT AIR CONDITIONING
WATER COOLING FAN RELAY.
X16SZR[L73],C16SEL[L91],X16XEL[L91],
Z16XE[L91],Z16XEP[LJ7],X18XE1[2H9],
Z18XE[2H9],X20XER[L34],X20XEV[L34] ENGINES
13 3447012 12 38 611 RELAY,RADIATOR FAN (BOSCH 0332019451)Примечание:EXCEPT AIR CONDITIONING
MArdelean
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2017
- Mesaj Privat
Salut,
Multumesc pentru raspuns, asa cum arata schita ta sunt 2, cate unu pentru fiecare treapta, le-am verificat pe ambele, atata timp cat le alimentez eu cu - de la sasiul masini ventilatoarele pornesc, firele care ar trebui sa deie semnal sunt maro+alb la prima treapta si maro+galben la treapta a 2-a. Acum vine intrebarea......de unde vin acele fire? ECU?
O zi buna
Multumesc pentru raspuns, asa cum arata schita ta sunt 2, cate unu pentru fiecare treapta, le-am verificat pe ambele, atata timp cat le alimentez eu cu - de la sasiul masini ventilatoarele pornesc, firele care ar trebui sa deie semnal sunt maro+alb la prima treapta si maro+galben la treapta a 2-a. Acum vine intrebarea......de unde vin acele fire? ECU?
O zi buna
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
MArdelean a scris:, daca initializez din autocom ventilatorul el porneste.
Cred ca se fac verificari acolo unde totul e in regula...,verificarile trebuie facute pe partea de citire temperatura si receptionare semnal,de catre calculatorul motorului(ECM). Ventilatorul nu va functiona pina ce calculatorul nu vede atins pragul termic de declansare a racirii fortate... Atingerea pragului termic este identic cu o comanda din tester... Ginditi mult si veti lucra putin...!
MArdelean
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2017
- Mesaj Privat
Salut
Am monitorizat temperatura din autocom, coolant temperature read e undeva la 106 grade iar cea aratata e undeva la 96 de grade cand am oprit motorul ....nu am avut curaj sa continui si am impresia ca nu are sens....la acea temperatura trebuia macar treapta 1 sa porneasca. Deci atata timp cat pe tester pot vedea acele temperaturi citite nu mi-am pus problema ca ECU nu le-ar citi. Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma.
Multumesc
Am monitorizat temperatura din autocom, coolant temperature read e undeva la 106 grade iar cea aratata e undeva la 96 de grade cand am oprit motorul ....nu am avut curaj sa continui si am impresia ca nu are sens....la acea temperatura trebuia macar treapta 1 sa porneasca. Deci atata timp cat pe tester pot vedea acele temperaturi citite nu mi-am pus problema ca ECU nu le-ar citi. Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma.
Multumesc
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
MArdelean a scris:Salut
Am monitorizat temperatura din autocom, coolant temperature read e undeva la 106 grade iar cea aratata e undeva la 96 de grade cand am oprit motorul ....nu am avut curaj sa continui si am impresia ca nu are sens....la acea temperatura trebuia macar treapta 1 sa porneasca. Deci atata timp cat pe tester pot vedea acele temperaturi citite nu mi-am pus problema ca ECU nu le-ar citi. Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma.
Multumesc
Faptul ca ventilatoarele pornesc cu comanda din tester,temperatura de prag pornire este realizata si ele nu pornesc...,cred ca e posibil sa fie afectat softul(se va resofta) sau daca nu da rezultate resoftarea,se va inlocui calculatorul. Recomandat ar fi sa poti inlocui(de proba) cu un calculator de pe o masina functionala,cu acelasi motor,tinind cont de tot ce implica o asemenea inlocuire...
Am monitorizat temperatura din autocom, coolant temperature read e undeva la 106 grade iar cea aratata e undeva la 96 de grade cand am oprit motorul ....nu am avut curaj sa continui si am impresia ca nu are sens....la acea temperatura trebuia macar treapta 1 sa porneasca. Deci atata timp cat pe tester pot vedea acele temperaturi citite nu mi-am pus problema ca ECU nu le-ar citi. Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma.
Multumesc
MArdelean
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2017
- Mesaj Privat
Salut,
Eu am gasit problema dupa ce mi-am rupt capu cateva zile......evident clientul "a uitat" sa ma anunte ca cu cateva zile inainte a fost la un mester si i-a schimbat ECU....dupa o atenta verificare am observat ca VIN-ul din ECU nu pusca cu VIN-ul masinii....evident acest ECU nou era dat jos de pe un Corsa care avea clima si implicit si ECM iar el nu stia sa comande ventilatoarele decat prin ECM...resoftarea pentru versiunea corecta a rezolvat situatia.....dar pana sa-mi dau seama mi-am mancat nervii putin.
O zi buna va doresc!
Eu am gasit problema dupa ce mi-am rupt capu cateva zile......evident clientul "a uitat" sa ma anunte ca cu cateva zile inainte a fost la un mester si i-a schimbat ECU....dupa o atenta verificare am observat ca VIN-ul din ECU nu pusca cu VIN-ul masinii....evident acest ECU nou era dat jos de pe un Corsa care avea clima si implicit si ECM iar el nu stia sa comande ventilatoarele decat prin ECM...resoftarea pentru versiunea corecta a rezolvat situatia.....dar pana sa-mi dau seama mi-am mancat nervii putin.
O zi buna va doresc!
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat