iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
Sunt nou, abia intrat in comunitate. Am cautat raspunsuri cat de mult am putut, multe lucruri le-am "invatat" si le-am incercat dar mai departe nu stiu.
A venit iarna/frigul/ploile si au inceput problemele:
1. Acum 3-4 zile a plouat groaznic. Dimineata cand am deschis portiera, totul era acoperit cu 4-5 cm de apa. sofer/pasager/locurile din spate. tot tot. am fost la spalatorie, am aspirat cat s-a putut... asta e.. am gasit "rezolvare" pe forum, incerc sa pun in practica saptamana viitoare daca ma ajuta vremea.
2. Temperatura in bord nu urca niciodata mai mult de 80grade. Indiferent cat o forjez/circul cu ea. O singura data am dus`o pana in 90 la parcarea cu spatele facuta de 2 ori ca am vazut ca urca mai sus de 80. Ventilatorul de pe radiator nu porneste sub nici-un fel, la nici`o temperatura. Furtunele care intra/ies din termostat sunt calde/fierbinti inclusiv radiatorul e fierbinte.
3. De la incidentul cu apa, a inceput sa moara motorul subit si sa plece dupa 4-5 chei (cand vrea el, cald/rece). Apare engine check de fiecare data cand nu porneste dar dispare a 2a zi dimineata la prima cheie cand o ia normal. O data mi s-a oprit in intersectie cand am scos`o pe liber si-am ridicat piciorul de pe ambreiaj (si bineinteles ca nu mai vroia sa porneasca). Am verificat codul de eroare cu numaratul check-ului si mi-a dat ceva de genul "P1053 Change In MAP Reading Out Of Limits " si "P0934 Hydraulic Press Sens Circ Low ". Ideea e ca am facut comanda de doua saptamani de`un OBD2 si s-a pierdut pe drum. Am tot facut sesizari si n-am reusit inca sa intru in posesia lui sau sa-mi recuperez banii. Deci NU SUNT SIGUR daca astea sunt codurile corecte.
De intrat in viteze greu nu intra, ambreiajul nu patineaza... nu stiu ce sa zic.
Trebuia oricum sa fac service-ul la masina si pe langa filtre/ulei/bujii am facut comanda si de termostat nou si senzor de temperatura plus antigel si apa distilata. Ma gandeam sa nu fie infundat radiatorul sau nust... chiar sunt confuz. Apropo.. aer cald baga pe toate treptele...nu da in nas, nu da rateuri..n-am mai pomenit asa ceva. Pompa de apa n`a verificat'o nimeni momentan. nici ambreiaj.. nici nimic. astept sa vina piesele mai intai.
Ce e de facut.. cu ce sa incep? Merg zilnic cu ea undeva la 50mile si n'as tine;o in service cu zilele/saptamanile. Sa aiba si inundatia vro legatura cu ceva? Garnitura de chiuloasa daca era dusa banui ca trebuia sa scoata fum.. sa dea in nas.. sa pierd apa din vas... dar toate-s la nivel in fiecare zi. Asa ceva?
Scuze pentru postul lung dar nu stiu de unde sa incep si ce sa fac. Stiu ca ar fi mai simplu de dus la service si s'o verifice aia dar aici e cu programare peste minimum 2 saptamani... plus ca tre sa vina piesele daca le comanzi la ei... pana o urca pe elevator... pana isi da cu parerea se face pauza de pranz..pana se gandeste iar se face 5 si gata pleaca mecanicul acasa.
Corsa c 2004 facelift, Z12XE 1.2
Va multumesc.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Posibil sa ai si termostatul blocat pe deschis
- valyd11
- **
- 381 mesaje
- din 17 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2009
- Mesaj Privat
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
Cred ca o duc la scrap si imi iau alta si inchei povestea. Hahah. Ideea e ca vad ca in afara de problema cu apa si murirea motorului numai cand vrea, trage bine.. nu sunt alte probleme.. isi face treaba. Ma tot amagesc sa n.o vand si ca "she needs some love". Hah. Va tin la curent maine.
Ps. Era sa uit. Tot pe autostrada am obs ca avand a/c la picioare.. aveam aer fierbinte pe fantele laterale dar f putin pe alea 2 de pe mijloc. Repet, aerul era pus sa bata la picioare. Batea si jos si sus pe lateral. Pe mijloc abia adia.
- valyd11
- **
- 381 mesaje
- din 17 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2009
- Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=lzCs25Icn30
http://www.youtube.com/watch?v=zMok2y05jNE
http://www.youtube.com/watch?v=HFNpqF14vyY
pentru caldura: http://www.youtube.com/watc...TVJhFLM&t=89s
verifica si bobina de inductie daca da scanteie
daca esti prin norfolk te ajut eu cu tester (gratis)
stiuk77
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2016
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
stiuk77
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2016
- Mesaj Privat
stiuk77
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2016
- Mesaj Privat
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
In seara asta acelasi rahat.. porneste la sfert.. "nu bate nu trancane - hahahaha" dar in schimb moare motorul la retrogradare viteze cu apasare/ridicare ambreiaj. A murit in seara asta intr-un giratoriu la iesirea de pe autostrada. La a 3a cheie a pornit si-a mers "perfect" pana acasa, cu toate c-am mai intrat prin intersectii/giratorii... schimbat/retrogradat viteze etc. Deci cum s-ar zice moare numai cand vrea, nu tot timpul 😊
Edit. maine de dimineata ma duc sa fac urmatoarele: schimb ulei+filtre (toate), bujii, termostat cu toata racirea si inlocuit apa cu antigel. Nu am gasit deloc apa distilata, in schimb am luat de-ionizata. Banui ca nu are nimic asa-i?
Si cel mai important... sigilat garniturile si ce mai e bulit pe acolo sa nu mai am apa in troasca.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nu sterge eroarea pana nu schimbi senzorul.
Nu cumpara altceva decat original Bosch....alte firme sunt nu tin. Codul piesei este GM 9118368
E un senzor foarte important in managementul motorului...
P0530 arata ca ai presiune mica in sistemul de climatizare AC. Mergi la un robot de AC pentru verificari.Sigur ai pierderi....care se pot vedea cu niste ochelari speciali polarizati pentru ultraviolete. Rezolva pierderile si umple instalatia cu freon+ulei.
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
s-au izolat/siliconat astazi toate garniturile si ce s-a mai banuit c-ar putea inunda. sa vedem daca s-a lucrat bine sau nu. 5 ore a durat
daca vine maine senzorul, intra in servisare completa. ulei filtre apa antigel termostat bujii si ce mai gasim prin portbagaj.
multumesc de raspunsuri pana acum. "tinem aproape"
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
Am observat ca din ventilatorul radiatorului, pleaca un cablu care se desface in doua la capat. o mufa e bagata, alta sta atarnata p-acolo. e normal?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
Dupa cum am zis mai sus, la inceputul saptamanii s-a demontat aproape tot sa se izoleze/rezolve problema apei de la pedale. S-a rezolvat pe dracu`. S-a izolat tot.. garnituri noi, siliconat.. etc etc. S-a uscat cum a trebuit.. s-a montat plasticaraia la loc... ce sa mai.. treaba "ca la carte". Ieri a plouat asa... molcut... iar am apa la pedale.. nu foarte mult.. doar daca apas pe covor bãlteste. In rest la pasager/spate e "uscat". Asa mi`ii ciuda cu faza asta cu apa... de mor incet. Masina trage.. n-am nici-o problema cu ea, o fugaresc de`o ia naiba.. n`o scot din consum sub 8-9 pe autostrada. Singura buba a fost senzorul vietii, apa si uleiul si ce-am mai schimbat au fost mofturile mele ca stiu ce masina am. Ca s-o bag iar in bodyshop sa mi`o desfaca aia iar..... c`a s`o vand iar ma da peste cap .. cauta alta masina.. nu stii ce ei.. tu stii ce ai (cu tot cu apa hahaha) .. suna la asigurare.. anuleaz`o p`aia... fa`ti alta pe masina noua... poate creste asigurarea...suna la DVLA .. inchide road taxu... plateste pe cealalta.... valeeeeu.. ma ia durerea de cap. Si chiar vorbeam cu prietena-mea intr-o zi si`ii ziceam... dintre toate lucrurile la care te-ai putea uita/verifica la o masina... poti sa fii cel mai meticulos si cu carnetelul dupa tine... sa banui macar ca s-ar putea sa fii inundat la fiecare ploaie si sa nu`i dai de cap, nu ti-ar trece prin minte.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
Am si trapa la troasca asta.. am verificat garniturile, gaurile de scurgere, apa curge normal prin trapa. plafonul e uscat. portbagajul e uscat si el(am citit ca ar mai intra apa si pe la stopurile de pe spate).
Avand in vedere ca ud este numai la mine .. inseamna ca tot prin pe la burduful ala se infiltreaza.Dar pe unde mama ei de apa ca s-a izolat tot acolo. chiar s-a pus mai mult decat trebuia (in latime, nu inaltime); sa acopere si garnitura veche si sa prinda si un pic de caroserie...
ps. s-a aplicat silicon si la plasticul ala mare in care vine prins filtrul de polen.
iuzarneim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Anglia
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2016
- Mesaj Privat
1. Cred ca inca mai am probleme cu apa dar folosesc inca din iarna prelata. Cat a fost cald afara am tinut.o la aerisit si noaptea la munca in parcare cu ac pornit vro 4-5 ore. S.a uscat podeaua si nici miros de caine nu mai e inauntru. Nu mi.a luat nimeni prelata de pe masina, nu e nici.o jena sa o pui, e mult mai ieftin decat sa te duci in service s.o repare "baietii" si problema sa persiste.
2. Dupa 3 luni in care am mera numai cu ac pornit ca stateam cu frica termocuplei defecte,am ramas sa fumez o tigara cu motorul pornit dupa un drum de vro 300km. Am dat cu spatele,am tras frana de mana si a inceput sa urce de la 80gr cat sta in mod normal la 90gr si aud cum porneste ventilatorul vietii. (Deci termostat/apa/antigel schimbate aiurea).
3. Senzorul a fost schimbat, masina/motorul zbarnaie.
In schimb am ramas acum vro 2 luni blocat pe autostrada c.a murit alternatorul. Noroc maxim ca eram la max. 20-25 metri de.o parcare. N.a vrut nici.un jegos de mecanic sa repare alternatorul si a trebuit sa cumpar unul nou. Nu cred ca vreti sa stiti cat m.a costat sa "recuperez cotetul",alternatorul si manopera. Cam am adus cazanul acasa am bagat.o in sedinta si i.am promis ca la urmatoarea gafa acolo ramane si se duce la presa hidraulica.
In concluzie, stau bine la capitolul cheltuieli comparativ cu altii
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat