- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am cautat pe forum, dar nu am gasit nimic similar.
Am o Astra J Sports Tourer, motor A17DTS, 130cp, 217.000 km (reali, adusa personal din Germania). De cand am luat-o am observat o usoara ineficienta a franei.
Am vazut ca are toate placutele uzate la minim si am presupus ca de acolo vine problema. Am schimbat placutele, am asteptat sa se "aseze" pe discuri. Am schimbat lichidul de frana, am aerisit corespunzator instalatia.
Dar frana nu s-a imbunatatit.
Pentru a fi inteles aici, voi explica mai exact cum "simt" eu aceasta ineficienta:
- la viteze mici, cand trebuie sa opresc la semafor de ex., apas frana si simt cum pedala se duce din ce in ce mai jos, vad ca nu ma opresc cum ar trebui si continui apasarea, dar mai brusc si masina se opreste intr un final.
- la viteze mari, cand trebuie sa franez mai tare, dupa o depasire sa zicem, masina nu decelereaza cum ar trebui la apasarea de frana respectiva.
Inainte am avut o Astra H Z17DTR, cu ABS/ESP, dar frana era net superioara, nu am simtit niciodata ca nu pot frana in siguranta. Pedala era tare indiferent cat de tare o apasam.
Nu acelasi lucru pot zice si la Astra J. Pedala e tare in prima faza, dar daca fortez apasarea, aceasta se duce usor pana la fund aproape.
Principalul suspect este pompa de frana, dar as vrea sa fiu sigur, sa nu dau 1200 de lei degeaba.
Astept un feedback de la posesorii de Astra J. Pedala de frana se duce la fund daca apasati foarte tare pe ea?
Multumesc.
Am cautat pe forum, dar nu am gasit nimic similar.
Am o Astra J Sports Tourer, motor A17DTS, 130cp, 217.000 km (reali, adusa personal din Germania). De cand am luat-o am observat o usoara ineficienta a franei.
Am vazut ca are toate placutele uzate la minim si am presupus ca de acolo vine problema. Am schimbat placutele, am asteptat sa se "aseze" pe discuri. Am schimbat lichidul de frana, am aerisit corespunzator instalatia.
Dar frana nu s-a imbunatatit.
Pentru a fi inteles aici, voi explica mai exact cum "simt" eu aceasta ineficienta:
- la viteze mici, cand trebuie sa opresc la semafor de ex., apas frana si simt cum pedala se duce din ce in ce mai jos, vad ca nu ma opresc cum ar trebui si continui apasarea, dar mai brusc si masina se opreste intr un final.
- la viteze mari, cand trebuie sa franez mai tare, dupa o depasire sa zicem, masina nu decelereaza cum ar trebui la apasarea de frana respectiva.
Inainte am avut o Astra H Z17DTR, cu ABS/ESP, dar frana era net superioara, nu am simtit niciodata ca nu pot frana in siguranta. Pedala era tare indiferent cat de tare o apasam.
Nu acelasi lucru pot zice si la Astra J. Pedala e tare in prima faza, dar daca fortez apasarea, aceasta se duce usor pana la fund aproape.
Principalul suspect este pompa de frana, dar as vrea sa fiu sigur, sa nu dau 1200 de lei degeaba.
Astept un feedback de la posesorii de Astra J. Pedala de frana se duce la fund daca apasati foarte tare pe ea?
Multumesc.
GTC200
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2015
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Incearca sa mai aerisesti franele o data. Daca pedala se duce mult in jos si frana nu este eficienta, asta ar putea fi una din cauze. Cel putin la fel am patit si eu dupa ce am schimbat lichidul de frana la Ford.
Ori asta, ori ma gandesc ca poate e vreun furtun fisurat si pierde presiune (dar ai vedea ca scade lichidul in vas), sau poate trage aer fals pe undeva. Nu mai merge cu ea asa ca nu e de joaca, stiu senzatia.
Ori asta, ori ma gandesc ca poate e vreun furtun fisurat si pierde presiune (dar ai vedea ca scade lichidul in vas), sau poate trage aer fals pe undeva. Nu mai merge cu ea asa ca nu e de joaca, stiu senzatia.
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am aerisit instalatia de doua ori, am trecut 2 litri de lichid prin instalatie. Nivelul l-am urmarit cu atentie, nu scade, si nici nu am gasit pierderi de lichid la nici o roata.
Frana nu este trecuta inca la capitolul "periculoasa", dar nu mi se pare in regula.
La tine, cu motorul pornit, stand pe loc, daca apesi pe frana cat poti de tare si mentii presiunea, pedala se duce usor spre fund?
Frana nu este trecuta inca la capitolul "periculoasa", dar nu mi se pare in regula.
La tine, cu motorul pornit, stand pe loc, daca apesi pe frana cat poti de tare si mentii presiunea, pedala se duce usor spre fund?
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
ionexu a scris:La tine, cu motorul pornit, stand pe loc, daca apesi pe frana cat poti de tare si mentii presiunea, pedala se duce usor spre fund?
Da, se duce la fund stand pe loc cu frana apasata tare... nu e nici o problema.
La Astra J frana e eficienta in partea a doua a cursei, dealtfel franele sunt bune. Nu e ca la Audi, VW... la care franele reactioneaza mai puternic cand atingi pedala.
Incearca o franare mai brusca pe uscat... daca simti ABS-ul inseamna ca pompa face destula presiune.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am facut RAR-ul pe bune si a iesit ok acolo, deci la o statie ITP nu o sa-mi spuna decat ca franele se incadreaza in limitele admise.
Intre timp am mai testat doua Astre J. Pedala intr-adevar se duce la fund dupa o anumita presiune depasita, probabil pompa are o supapa de refulare. Dar frana la aceste doua masini este foarte buna in comparatie cu masina mea.
Ramane sa investighez de unde e problema.
Intre timp am mai testat doua Astre J. Pedala intr-adevar se duce la fund dupa o anumita presiune depasita, probabil pompa are o supapa de refulare. Dar frana la aceste doua masini este foarte buna in comparatie cu masina mea.
Ramane sa investighez de unde e problema.
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salutare.
Problema s-a rezolvat. Pompa ABS/ESP avea aer prins in interior. In mod normal, pentru o aerisire completa, trebuie activata pompa pe fiecare roata in parte in timp ce se aeriseste acel circuit. Pompa se poate activa doar cu testerul, din pacate cu Opcom-ul pe ECU Delphi nu se poate.
Asa ca am activat circuitele hidraulice din pompa ABS/ESP pur si simplu fortand masina intr-o parcare goala si pe asfalt umed, ca sa alunece mai usor. Spus altfel, am facut cerculete si am franat violent ca sa fortez activarea ABS si ESP.
Apoi am reaerisit complet tot sistemul. Pe langa lichidul de frana curat, a mai iesit si din cel vechi si negru, probabil cel prins cu aer in pompa ABS/ESP.
Frana acum este exceptionala. Pedala este mai ferma, cursa ei s-a diminuat. Procentual, pana acum aveam cam 60% din capacitatea de franare de acum.
Pe viitor o sa ma gandesc la o solutie mai "safe" de activare a pompei ABS/ESP si fara folosirea unui tester.
Problema s-a rezolvat. Pompa ABS/ESP avea aer prins in interior. In mod normal, pentru o aerisire completa, trebuie activata pompa pe fiecare roata in parte in timp ce se aeriseste acel circuit. Pompa se poate activa doar cu testerul, din pacate cu Opcom-ul pe ECU Delphi nu se poate.
Asa ca am activat circuitele hidraulice din pompa ABS/ESP pur si simplu fortand masina intr-o parcare goala si pe asfalt umed, ca sa alunece mai usor. Spus altfel, am facut cerculete si am franat violent ca sa fortez activarea ABS si ESP.
Apoi am reaerisit complet tot sistemul. Pe langa lichidul de frana curat, a mai iesit si din cel vechi si negru, probabil cel prins cu aer in pompa ABS/ESP.
Frana acum este exceptionala. Pedala este mai ferma, cursa ei s-a diminuat. Procentual, pana acum aveam cam 60% din capacitatea de franare de acum.
Pe viitor o sa ma gandesc la o solutie mai "safe" de activare a pompei ABS/ESP si fara folosirea unui tester.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ionexu a scris:Salutare.
Problema s-a rezolvat. Pompa ABS/ESP avea aer prins in interior. In mod normal, pentru o aerisire completa, trebuie activata pompa pe fiecare roata in parte in timp ce se aeriseste acel circuit. Pompa se poate activa doar cu testerul, din pacate cu Opcom-ul pe ECU Delphi nu se poate.
Asa ca am activat circuitele hidraulice din pompa ABS/ESP pur si simplu fortand masina intr-o parcare goala si pe asfalt umed, ca sa alunece mai usor. Spus altfel, am facut cerculete si am franat violent ca sa fortez activarea ABS si ESP.
Apoi am reaerisit complet tot sistemul. Pe langa lichidul de frana curat, a mai iesit si din cel vechi si negru, probabil cel prins cu aer in pompa ABS/ESP.
Frana acum este exceptionala. Pedala este mai ferma, cursa ei s-a diminuat. Procentual, pana acum aveam cam 60% din capacitatea de franare de acum.
Pe viitor o sa ma gandesc la o solutie mai "safe" de activare a pompei ABS/ESP si fara folosirea unui tester.
Problema s-a rezolvat. Pompa ABS/ESP avea aer prins in interior. In mod normal, pentru o aerisire completa, trebuie activata pompa pe fiecare roata in parte in timp ce se aeriseste acel circuit. Pompa se poate activa doar cu testerul, din pacate cu Opcom-ul pe ECU Delphi nu se poate.
Asa ca am activat circuitele hidraulice din pompa ABS/ESP pur si simplu fortand masina intr-o parcare goala si pe asfalt umed, ca sa alunece mai usor. Spus altfel, am facut cerculete si am franat violent ca sa fortez activarea ABS si ESP.
Apoi am reaerisit complet tot sistemul. Pe langa lichidul de frana curat, a mai iesit si din cel vechi si negru, probabil cel prins cu aer in pompa ABS/ESP.
Frana acum este exceptionala. Pedala este mai ferma, cursa ei s-a diminuat. Procentual, pana acum aveam cam 60% din capacitatea de franare de acum.
Pe viitor o sa ma gandesc la o solutie mai "safe" de activare a pompei ABS/ESP si fara folosirea unui tester.
Cum ai procedat ca sa faci schimbarea lichidului de frana? ai scos tot din borcan si ai facut pedale sau cum?... ca eu am impresia ca nu a fost aerisita corect din prima si a tras aer apoi era clar ca nu il mai poti scoate din ABS fara o activare a acestuia fie cum ai facut tu fie cu un tester...
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Aerisirea nu am facut-o cu "pedale". Am folosit o pompa de presiune construita de mine, dintr-un pulverizator de gradina si un alt capac de la borcanul de lichid de pe masina, similara cu cea folosita in service. Metoda aceasta e cea mai indicata.
Frana asa a fost de la inceput, cel mai probabil nu s-a schimbat lichidul corespunzator de proprietarul anterior.
Frana asa a fost de la inceput, cel mai probabil nu s-a schimbat lichidul corespunzator de proprietarul anterior.
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut , si eu am problema asta cu frana , adicã tine dar nu cum ar trebui.De ce zic asta pt. ca nu am masina de mult timp dar când am cumparat-o , in ciuda faptului ca avea plãcutele fata ffff uzate inclusiv discurile tineau frânele de ma arunca prin parbriz , dar dupã ce am schimbat plãcutele pe fata de curând, nu mai tine frana așa bine. Treaba este ca la service mecanicul lui peste , cel care a schimbat plãcutele de frana , a împins pistonasele de la etrieri cu o presa speciala pt. ca logic vechile plãcute erau ff uzate nu putea sa le monteze pe cele noi decât împingând pistoasele . Pana aici totul ok doar ca in momentul când împingea pistoasele înapoi a curs si lichid din pompa care bineînțeles ca era plina. In fine am tãcut nu am zis nimic . Acum întrebarea mea este daca a curs ceva lichid din pompa pe la capacul de umplere si când a fost pistonasele împinse este posibil sa fi prins aer in instalație ca nu mai tine bine frânele , vorba colegului de mai sus tine cam 60...70% . Prima data dupã ce am plecat din service nu țineau frânele aproape deloc pedala in fund....zic...eee pana se pãsuiește noile plãcute . A durat câteva zile pana sau pãsuit si țineau mai bine dar nu f bine cum știam ca erau înainte.Acum trebuie aerisite frânele desi nu vad de ce sa se dezamorseze pompa pt ca nu sa umblat la instalație si nici nu curge lichid pe nicãieri. Daca știe cineva care a trecut prin așa ceva sa ma lumineze si pe mine cu ce trebuie fãcut . Mulțumesc si drumuri bune sa aveți.