- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am cautat pe forum, dar nu am gasit nimic similar.
Am o Astra J Sports Tourer, motor A17DTS, 130cp, 217.000 km (reali, adusa personal din Germania). De cand am luat-o am observat o usoara ineficienta a franei.
Am vazut ca are toate placutele uzate la minim si am presupus ca de acolo vine problema. Am schimbat placutele, am asteptat sa se "aseze" pe discuri. Am schimbat lichidul de frana, am aerisit corespunzator instalatia.
Dar frana nu s-a imbunatatit.
Pentru a fi inteles aici, voi explica mai exact cum "simt" eu aceasta ineficienta:
- la viteze mici, cand trebuie sa opresc la semafor de ex., apas frana si simt cum pedala se duce din ce in ce mai jos, vad ca nu ma opresc cum ar trebui si continui apasarea, dar mai brusc si masina se opreste intr un final.
- la viteze mari, cand trebuie sa franez mai tare, dupa o depasire sa zicem, masina nu decelereaza cum ar trebui la apasarea de frana respectiva.
Inainte am avut o Astra H Z17DTR, cu ABS/ESP, dar frana era net superioara, nu am simtit niciodata ca nu pot frana in siguranta. Pedala era tare indiferent cat de tare o apasam.
Nu acelasi lucru pot zice si la Astra J. Pedala e tare in prima faza, dar daca fortez apasarea, aceasta se duce usor pana la fund aproape.
Principalul suspect este pompa de frana, dar as vrea sa fiu sigur, sa nu dau 1200 de lei degeaba.
Astept un feedback de la posesorii de Astra J. Pedala de frana se duce la fund daca apasati foarte tare pe ea?
Multumesc.
GTC200
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2015
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Ori asta, ori ma gandesc ca poate e vreun furtun fisurat si pierde presiune (dar ai vedea ca scade lichidul in vas), sau poate trage aer fals pe undeva. Nu mai merge cu ea asa ca nu e de joaca, stiu senzatia.
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Frana nu este trecuta inca la capitolul "periculoasa", dar nu mi se pare in regula.
La tine, cu motorul pornit, stand pe loc, daca apesi pe frana cat poti de tare si mentii presiunea, pedala se duce usor spre fund?
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Da, se duce la fund stand pe loc cu frana apasata tare... nu e nici o problema.
La Astra J frana e eficienta in partea a doua a cursei, dealtfel franele sunt bune. Nu e ca la Audi, VW... la care franele reactioneaza mai puternic cand atingi pedala.
Incearca o franare mai brusca pe uscat... daca simti ABS-ul inseamna ca pompa face destula presiune.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Intre timp am mai testat doua Astre J. Pedala intr-adevar se duce la fund dupa o anumita presiune depasita, probabil pompa are o supapa de refulare. Dar frana la aceste doua masini este foarte buna in comparatie cu masina mea.
Ramane sa investighez de unde e problema.
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat. Pompa ABS/ESP avea aer prins in interior. In mod normal, pentru o aerisire completa, trebuie activata pompa pe fiecare roata in parte in timp ce se aeriseste acel circuit. Pompa se poate activa doar cu testerul, din pacate cu Opcom-ul pe ECU Delphi nu se poate.
Asa ca am activat circuitele hidraulice din pompa ABS/ESP pur si simplu fortand masina intr-o parcare goala si pe asfalt umed, ca sa alunece mai usor. Spus altfel, am facut cerculete si am franat violent ca sa fortez activarea ABS si ESP.
Apoi am reaerisit complet tot sistemul. Pe langa lichidul de frana curat, a mai iesit si din cel vechi si negru, probabil cel prins cu aer in pompa ABS/ESP.
Frana acum este exceptionala. Pedala este mai ferma, cursa ei s-a diminuat. Procentual, pana acum aveam cam 60% din capacitatea de franare de acum.
Pe viitor o sa ma gandesc la o solutie mai "safe" de activare a pompei ABS/ESP si fara folosirea unui tester.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat. Pompa ABS/ESP avea aer prins in interior. In mod normal, pentru o aerisire completa, trebuie activata pompa pe fiecare roata in parte in timp ce se aeriseste acel circuit. Pompa se poate activa doar cu testerul, din pacate cu Opcom-ul pe ECU Delphi nu se poate.
Asa ca am activat circuitele hidraulice din pompa ABS/ESP pur si simplu fortand masina intr-o parcare goala si pe asfalt umed, ca sa alunece mai usor. Spus altfel, am facut cerculete si am franat violent ca sa fortez activarea ABS si ESP.
Apoi am reaerisit complet tot sistemul. Pe langa lichidul de frana curat, a mai iesit si din cel vechi si negru, probabil cel prins cu aer in pompa ABS/ESP.
Frana acum este exceptionala. Pedala este mai ferma, cursa ei s-a diminuat. Procentual, pana acum aveam cam 60% din capacitatea de franare de acum.
Pe viitor o sa ma gandesc la o solutie mai "safe" de activare a pompei ABS/ESP si fara folosirea unui tester.
Cum ai procedat ca sa faci schimbarea lichidului de frana? ai scos tot din borcan si ai facut pedale sau cum?... ca eu am impresia ca nu a fost aerisita corect din prima si a tras aer apoi era clar ca nu il mai poti scoate din ABS fara o activare a acestuia fie cum ai facut tu fie cu un tester...
- ionexu
- OP
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Frana asa a fost de la inceput, cel mai probabil nu s-a schimbat lichidul corespunzator de proprietarul anterior.
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat