namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am un opel cu faruri AFL.
Pe scurt, problema ar fi in felul urmator... daca folosesc farurile pe timp de zi pe auto (pozitii) masina nu incarca. Dupa ce am schimbat bateria cu una noua, alternatorul(cu unul second ce-i drept) am pus un voltmetru pe ea si am inceput sa fac diverse combinatii si am ajuns la urmatoarele cifre:
Cu farurile pe auto (pozitii) masina incarca cu 12.35 si scade aceasta valoare pe masura ce pornesc clima(cu si fara ac), casetofon, ventilator max pina la 11.9-12V. Folosind in acest mod masina ramaneam fara baterie si incepea dea o gramada de erori, nu mai pornea etc.
Cu farurile pe manual(faza scurta). Dupa aprox 30 de secunde de cand le pornesc masina incepe sa incarce cu ~13.4V si pe masura ce pornesc si alti consumatori(clima, casetofon, faza lunga, etc) creste pina la ~14.10V. Folosind astfel masina timp de aprox 2 saptamani nu mai am nici o problema.
Am fost la un mecanic care mi-a spus ca exista un nush ce senzor sau ceva de genul care nu mai functioneaza corect... dar nu stie ce sa repare/schimbe.
V-ati mai lovit de aceasta problema? Ceva sfaturi? 😊
Multumesc
----
Model: Astra J
An fabricatie: 2010
Motor: 1.7 CDTI, 125cp
boaba
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2011 a17dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2011
- Mesaj Privat
uite te ajut eu sa te documentezi despre sitemul de incarcare inteligent de la astra j
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
• GMLAN (controlul climei), dezaburire spate și HVAC suflanta de mare vitezã poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Statul de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã sã fie sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei.
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am fost la un alt mecanic sa o consulte.
Dupa mai multe incercari sa o fac sa reproduca problema(pur si simplu nu puteam sa o fac sa nu mai incarce) am depistat problema.
Desi cand pornesc masina incarca cu 14 si ceva dupa 30 sec BCM (sau nush ce calculator) ii da comanda sa nu mai incarce(se schimba statusul din activat in dezactivat), Si indiferent cati consumatori i-as porni nu mai activeaza incarcarea (cateodata activeaza incarcarea cu faza scurta dar si atunci pina la 13.5).
Alte erori nu are.
Mi s-a recomandat un update de soft...
Merg maine in reprezentanta. Revin cu update-uri
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pare in continuare sa nu simta nici o diferenta daca pornesc sau opresc clima. Doar la pornireare farurilor creste pina la un 13.8 pentru cateva minute apoi revine la 13.6.
In orice caz nu am mai avut nici o problema dupa ce am mers cam 2 ore fara faruri aprinse si cu alti consumatori porniti. Inainte ar fi ramas fara curent. Ii mai dau stres si astazi si revin cu detalii.
Acum problema este alta. Daca, sa zicem, ca am cam rezolvat cu incarcarea, dupa update s-a stricat tempomatul 😊).
Se activeaza in bord dar nu mai merge sa setez viteza. 😢
- clau70
- *****
- 3,336 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,336 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
De obicei, cand se pune o baterie noua, incarcarea se va duce pe la 14.5-14.6V, poate chiar peste... functie de gradul estimat de incarcare al bateriei.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,336 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Banuiesc ca si alte marci, nu numai Opel, are tipul asta de incarcare "inteligenta" asa ca, cu timpul, si cei care comercializeaza si asigura garantia bateriilor se vor adapta situatiei... daca nu cumva ar fi trebuit sa o faca pana acum.
PS: TIS-ul spune ca atata timp cat incarcarea este in intervalul 12.6-15V e OK.
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,336 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
De ex, in seara asta am plecat de la munca cu 14.5V la pornire, a scazut la 14.2V dupa aproape 1 min, iar dupa vreo 10-15 min a scazut la 13.5V.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
PS: TIS-ul spune ca atata timp cat incarcarea este in intervalul 12.6-15V e OK.
- raulinho32
- *
- 2 mesaje
- din 08 Jan 2012
- Astra 2001 z16se
- Buzau
raulinho32
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2012
- Mesaj Privat
Cand trag de volan apar oscilatii. Trage curent foarte tare.
Oare cu update de soft o sa imi creasca incarcarea cat sa imi poata sustina macar directia ? Adica un 12.6 ?
Mi se pare cam putin 12.3, din documentatie scrie ca minim este ~12.6
Merci
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,336 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Daca BCM considera ca bateria e suficient incarcata, tensiunea de incarcare va scade la 12.3V (acest 12.3V e real, verificat cu aparat de masura)... asta e tensiunea minima pe care am vazut-o in mers de foarte multe ori.