namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am un opel cu faruri AFL.
Pe scurt, problema ar fi in felul urmator... daca folosesc farurile pe timp de zi pe auto (pozitii) masina nu incarca. Dupa ce am schimbat bateria cu una noua, alternatorul(cu unul second ce-i drept) am pus un voltmetru pe ea si am inceput sa fac diverse combinatii si am ajuns la urmatoarele cifre:
Cu farurile pe auto (pozitii) masina incarca cu 12.35 si scade aceasta valoare pe masura ce pornesc clima(cu si fara ac), casetofon, ventilator max pina la 11.9-12V. Folosind in acest mod masina ramaneam fara baterie si incepea dea o gramada de erori, nu mai pornea etc.
Cu farurile pe manual(faza scurta). Dupa aprox 30 de secunde de cand le pornesc masina incepe sa incarce cu ~13.4V si pe masura ce pornesc si alti consumatori(clima, casetofon, faza lunga, etc) creste pina la ~14.10V. Folosind astfel masina timp de aprox 2 saptamani nu mai am nici o problema.
Am fost la un mecanic care mi-a spus ca exista un nush ce senzor sau ceva de genul care nu mai functioneaza corect... dar nu stie ce sa repare/schimbe.
V-ati mai lovit de aceasta problema? Ceva sfaturi?
Multumesc
----
Model: Astra J
An fabricatie: 2010
Motor: 1.7 CDTI, 125cp
Am un opel cu faruri AFL.
Pe scurt, problema ar fi in felul urmator... daca folosesc farurile pe timp de zi pe auto (pozitii) masina nu incarca. Dupa ce am schimbat bateria cu una noua, alternatorul(cu unul second ce-i drept) am pus un voltmetru pe ea si am inceput sa fac diverse combinatii si am ajuns la urmatoarele cifre:
Cu farurile pe auto (pozitii) masina incarca cu 12.35 si scade aceasta valoare pe masura ce pornesc clima(cu si fara ac), casetofon, ventilator max pina la 11.9-12V. Folosind in acest mod masina ramaneam fara baterie si incepea dea o gramada de erori, nu mai pornea etc.
Cu farurile pe manual(faza scurta). Dupa aprox 30 de secunde de cand le pornesc masina incepe sa incarce cu ~13.4V si pe masura ce pornesc si alti consumatori(clima, casetofon, faza lunga, etc) creste pina la ~14.10V. Folosind astfel masina timp de aprox 2 saptamani nu mai am nici o problema.
Am fost la un mecanic care mi-a spus ca exista un nush ce senzor sau ceva de genul care nu mai functioneaza corect... dar nu stie ce sa repare/schimbe.
V-ati mai lovit de aceasta problema? Ceva sfaturi?
Multumesc
----
Model: Astra J
An fabricatie: 2010
Motor: 1.7 CDTI, 125cp
boaba
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2011 a17dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2011
- Mesaj Privat
http://workshop-manuals.com...on_and_operation/
uite te ajut eu sa te documentezi despre sitemul de incarcare inteligent de la astra j
uite te ajut eu sa te documentezi despre sitemul de incarcare inteligent de la astra j
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Interesanta speta,de cercetat si studiat de ce doar intr-o conditie(oricum putin explicata tehnic,aprinderea farurilor),BCM declanseaza incarcarea,cind in mod logic,erau indeplinite cel putin 3 conditii(si era suficient una)...BCM va intra în modul de încãrcare atunci când vreodatã sunt îndeplinite una dintre urmãtoarele condiții.
• GMLAN (controlul climei), dezaburire spate și HVAC suflanta de mare vitezã poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Statul de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã sã fie sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei.
• GMLAN (controlul climei), dezaburire spate și HVAC suflanta de mare vitezã poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Statul de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã sã fie sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei.
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
New Updates:
Am fost la un alt mecanic sa o consulte.
Dupa mai multe incercari sa o fac sa reproduca problema(pur si simplu nu puteam sa o fac sa nu mai incarce) am depistat problema.
Desi cand pornesc masina incarca cu 14 si ceva dupa 30 sec BCM (sau nush ce calculator) ii da comanda sa nu mai incarce(se schimba statusul din activat in dezactivat), Si indiferent cati consumatori i-as porni nu mai activeaza incarcarea (cateodata activeaza incarcarea cu faza scurta dar si atunci pina la 13.5).
Alte erori nu are.
Mi s-a recomandat un update de soft...
Merg maine in reprezentanta. Revin cu update-uri
Am fost la un alt mecanic sa o consulte.
Dupa mai multe incercari sa o fac sa reproduca problema(pur si simplu nu puteam sa o fac sa nu mai incarce) am depistat problema.
Desi cand pornesc masina incarca cu 14 si ceva dupa 30 sec BCM (sau nush ce calculator) ii da comanda sa nu mai incarce(se schimba statusul din activat in dezactivat), Si indiferent cati consumatori i-as porni nu mai activeaza incarcarea (cateodata activeaza incarcarea cu faza scurta dar si atunci pina la 13.5).
Alte erori nu are.
Mi s-a recomandat un update de soft...
Merg maine in reprezentanta. Revin cu update-uri
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cred ca BCM-ul,are probleme de "citire" a parametrilor,deoarece fara nici un consumator la pragul minim de 12,56v trebuia sa comande incarcare...,deasemenea cred ca nu citeste corect nici starea de incarcare a bateriei,deoarece sub pragul de 80%,incarcarea ar trebui declansata obligatoriu... Reprezentanta avea posibilitatea de a inlocui,de proba, BCM-ul si sa constate pe viu,cauza problemei. Ei s-au multumit sa constate ceea ce stia-i si tu,nemiscind nici un deget,pentru aflarea cauzei...
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am reusit aseara sa fac update la softul BCM-ului. Cred ca a inceput sa incarce . Nu chiar ca in documentatiile prezentate mai sus... adica la inceput incarca cu 14.3-14.6 (cam vreo ora a incarcat asa) indiferent ca opream/porneam faruri, clima, altele dupa care s-a stabilizat la 13.6 (nu am reusit sa o fac sa scada sub aceasta valoare).
Pare in continuare sa nu simta nici o diferenta daca pornesc sau opresc clima. Doar la pornireare farurilor creste pina la un 13.8 pentru cateva minute apoi revine la 13.6.
In orice caz nu am mai avut nici o problema dupa ce am mers cam 2 ore fara faruri aprinse si cu alti consumatori porniti. Inainte ar fi ramas fara curent. Ii mai dau stres si astazi si revin cu detalii.
Acum problema este alta. Daca, sa zicem, ca am cam rezolvat cu incarcarea, dupa update s-a stricat tempomatul ).
Se activeaza in bord dar nu mai merge sa setez viteza.
Pare in continuare sa nu simta nici o diferenta daca pornesc sau opresc clima. Doar la pornireare farurilor creste pina la un 13.8 pentru cateva minute apoi revine la 13.6.
In orice caz nu am mai avut nici o problema dupa ce am mers cam 2 ore fara faruri aprinse si cu alti consumatori porniti. Inainte ar fi ramas fara curent. Ii mai dau stres si astazi si revin cu detalii.
Acum problema este alta. Daca, sa zicem, ca am cam rezolvat cu incarcarea, dupa update s-a stricat tempomatul ).
Se activeaza in bord dar nu mai merge sa setez viteza.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
... asta pentru ca majoritatea electricienilor auto sunt obisnuiti ca incarcarea sa fie intre 13,8-14,4V. La masinile de generatie mai noua nu se mai aplica stict acest interval.
De obicei, cand se pune o baterie noua, incarcarea se va duce pe la 14.5-14.6V, poate chiar peste... functie de gradul estimat de incarcare al bateriei.
De obicei, cand se pune o baterie noua, incarcarea se va duce pe la 14.5-14.6V, poate chiar peste... functie de gradul estimat de incarcare al bateriei.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu conteaza cu ce sunt obisnuiti electricienii,cind se face o verificare in vederea garantiei,te supui normelor prevazute in contract,iar acesta prevede ca domeniul de incarcare admis de Rombat este 14-14,4v...,si unde-i lege(contract),nu-i tocmeala...! Discutind punctual,in speta de mai sus,colegul,cu 13,6v, nu se incadreaza in domeniul prevazut de Rombat,deci,poate avea surprize neplacute...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Inseamna ca niciunul dintre cei care avem Insignia, Astra J,K, Corsa E (probabil)... ne mai putem cumpara o baterie noua, ca va incarca ori peste 14.4V, ori sub 14V. De multe ori incarcarea sta si in intervalul mentionat, dar nu intotdeauna... asa ca vom cumpara bateria si ii vom face garantia cand vom "pica" pe intervalul respectiv...
Banuiesc ca si alte marci, nu numai Opel, are tipul asta de incarcare "inteligenta" asa ca, cu timpul, si cei care comercializeaza si asigura garantia bateriilor se vor adapta situatiei... daca nu cumva ar fi trebuit sa o faca pana acum.
PS: TIS-ul spune ca atata timp cat incarcarea este in intervalul 12.6-15V e OK.
Banuiesc ca si alte marci, nu numai Opel, are tipul asta de incarcare "inteligenta" asa ca, cu timpul, si cei care comercializeaza si asigura garantia bateriilor se vor adapta situatiei... daca nu cumva ar fi trebuit sa o faca pana acum.
PS: TIS-ul spune ca atata timp cat incarcarea este in intervalul 12.6-15V e OK.
namuser
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
O sa scada si sub 14V, depinde cat timp mergi cu masina, ce consumatori ai, starea bateriei... nu e marketing, chiar variaza tensiunea de incarcare intre 12.5-15V (+/-0.2V)
De ex, in seara asta am plecat de la munca cu 14.5V la pornire, a scazut la 14.2V dupa aproape 1 min, iar dupa vreo 10-15 min a scazut la 13.5V.
De ex, in seara asta am plecat de la munca cu 14.5V la pornire, a scazut la 14.2V dupa aproape 1 min, iar dupa vreo 10-15 min a scazut la 13.5V.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Inseamna ca niciunul dintre cei care avem Insignia, Astra J,K, Corsa E (probabil)... ne mai putem cumpara o baterie noua, ca va incarca ori peste 14.4V, ori sub 14V. De multe ori incarcarea sta si in intervalul mentionat, dar nu intotdeauna... asa ca vom cumpara bateria si ii vom face garantia cand vom "pica" pe intervalul respectiv...
PS: TIS-ul spune ca atata timp cat incarcarea este in intervalul 12.6-15V e OK.
Angajatul reperzentantei Rombat,la o verificare,este obligat sa respecte politica decisa de institutia care a emis normele contractuale respective.Dupa cum se stie,la verificare,instrumentul de masura(Bosch),emite si bon imprimat termic,ce contine toti parametrii ce implica bateria in cauza,conform carora angajatul acorda sau nu,garantia Rombat. Inertia de punere in acord a producatorilor de masini si a producatorilor de baterii,e mare...,sa speram ca vom prinde momentul cind se va realiza... Pina atunci suntem supusi unor eventuale surprize neplacute...,asta e!
PS: TIS-ul spune ca atata timp cat incarcarea este in intervalul 12.6-15V e OK.
- raulinho32
- *
- 2 mesaje
- din 08 Jan 2012
- Astra 2001 z16se
- Buzau
raulinho32
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salut, pe bord imi apare o incarcare de 12.3V fara nici un consumator.
Cand trag de volan apar oscilatii. Trage curent foarte tare.
Oare cu update de soft o sa imi creasca incarcarea cat sa imi poata sustina macar directia ? Adica un 12.6 ?
Mi se pare cam putin 12.3, din documentatie scrie ca minim este ~12.6
Merci
Cand trag de volan apar oscilatii. Trage curent foarte tare.
Oare cu update de soft o sa imi creasca incarcarea cat sa imi poata sustina macar directia ? Adica un 12.6 ?
Mi se pare cam putin 12.3, din documentatie scrie ca minim este ~12.6
Merci
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Chiar daca documentatia prevede o plaja de incarcare intre 12.6-15.0V, in practica se ajunge la valori 12.3V, respectiv 15.2V.
Daca BCM considera ca bateria e suficient incarcata, tensiunea de incarcare va scade la 12.3V (acest 12.3V e real, verificat cu aparat de masura)... asta e tensiunea minima pe care am vazut-o in mers de foarte multe ori.
Daca BCM considera ca bateria e suficient incarcata, tensiunea de incarcare va scade la 12.3V (acest 12.3V e real, verificat cu aparat de masura)... asta e tensiunea minima pe care am vazut-o in mers de foarte multe ori.