Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • rickydbz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Bunã, pentru început am în 'grijã' de un an un Opel Vectra B Y20DTH. Astãzi am fost sã schimb prima datã uleiul ºi filtrele dupã approx. 12.000 km ºi 2 ani. Filtrul de polen ºi cel de combustibil nu au mai fost schimbate de peste 4-5 ani -- nu ºtiu exact când, nu a fost în grija mea pe atunci. Cu câteva zile înainte am fãcut un drum Oradea - Cluj ºi înapoi, timp în care s-a comportat foarte bine, trãgea bine în depãºiri.

Azi am dus maºina pe roþi la mecanic, nu avea niciun fel de simptom, Am schimbat toate filtrele ºi uleiul iar apoi maºina a pornit iniþial ºi am accelerat cum mi-a zis mecanicul 5-6 secunde pânã s-a oprit maºina, din câte am înþeles de la mecanic asta a fost ca sã foloseascã combustibilul rãmas în furtun sau ceva de genul ãsta. Dupã asta nu a mai pornit nici cum maºina singurã, am încercat cu ceva spray ºi cu o pompã manualã sã aducã motorina în filtru ºi maºina mergea ºi pornea însã doar cât timp dãdeau cu spray iar apoi am înþeles cã se termina combustibilul din filtru ºi trebuia bãgat manual iarãºi.

Am conectat ºi la OBD tester-ul ºi apãrea cã pompa dã debit prea mic sau prea mare de combustibil, adicã nu putea sã ºtie exact -- Din câte am înþeles opþiunile mele ar fi sã încercãm întâi sã vedem dacã e doar partea electronicã de pe pompã ca sã reparãm sau sã o demonteze pentru a o duce la un pompist/specialist pentru a fi diagnosticatã ºi reparatã.

Întrebãrile care le am dupã toatã treaba asta ar fi:

1. A mai pãþit cineva ceva similar sau avut probleme cu pompa de injecþie în general?
2. ªtiþi cumva de ce tocmai dupã schimbarea filtrului de combustibil s-a întâmplat asta ºi nu înainte?

Mulþumesc!
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Din cate inteleg ai pornit masina fara filtrul de combustibil si nu pricep de ce te-a pus mecanicul sa faci asta!
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
imi pare rau pentru tine,dar mecanicu trebuie sa-ti repare pompa de injectie pe banii lui,
tu duci masina pe roti si pleci cu ia pe platforma
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Umple filtrul,desfa o conductã de la un injector si apoi dai la automat pânã iese motorina.
Asta nu înainte de a verifica dacã nu s-a crãpat capacul la filtru, iar garniturile sunt puse corect.
  • rickydbz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Dupã ce am pus toate cap la cap am realizat cã practic am cam luat þeapã cu tipul ãsta, ori e foarte prost ori mi-a stricat intenþionat maºina ca sã repar ceva. Am scoso de acolo, l-am pus sã-mi dea facturã pe schimbu de ulei ºi filtre ºi luni dimineaþã merg cu un alt mecanic de încredere (poveste lungã) sã vedem ce au fãcut ºi ce are defapt. Toþi cu care am vorbit îmi spun cã nu are cum sã fie pompa ºi n-are nicio logicã sã fie stricatã mai ales dacã am mers acolo pe roþi fãrã nicio problemã ºi a trebuit sã o împing afarã.

Pânã acum mecanicul:

1. Nu trebuia sã mã punã sã o turez tare fix dupã schimbul de ulei ºi filtru de motorinã pânã se opreºte motorul.
2. A pus greºit filtrul de combistibil ºi a rãmas mult aer pe sistem ceea ce ar trebui sã ºtie orice mecanic oricât de începãtor.
3. Nu trebuia sã forþeze cu spray-ul ãla sã încerce sã o porneascã încontinuu ºi sã dea la automatã încontinuu -- posibil sã se fi ars pompa în momentul ãsta.
4. Minte mult în legãturã cu pompa ºi cã ar trebui demontat tot ca sã ajungã la ea ºi sã o ducã sã o repare.

În funcþie de ce concluzii tragem luni o sã facem plângere la OPC ºi pe unde mai trebuie.

Nasoalã zi.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Aerisita bine va porni... Y20DTH este cel mai PACATOS (si nu glumesc) diesel cand vine vorba de aer pe instalatie sau asa zis-a dezamorsare.
Pompa n-are nici pe dracu`... dupa cum am mai zis, aerisita pe la injectoare si bineinteles verificat etanseitate filtru + aferenta umplere de filtru.
Un moment de neatentie si anume sa nu-i umpli filtru acestei "minuni ingineresti" numita Y20DTH si ai batai de cap serioase sa o mai pornesti.
P.S. De aia-i Opel, de aia-i mai ieftina ca Vw, de aia nu are o amarata de pompa in rezervor pentru a se evita neplaceri de genu`.
P.S. 2 Daca nu turezi dupa inlocuire filtru stai si te rogi de ea sa porneasca , plus ca iti garantez ca nu are nicio problema motorul, va trage ulei doar cu max 2-3 secunde mai greu pana se amorseaza pompa de ulei... ( adica pana sa ajunga motorul la 800 rpm are deja ungere...)
Eroare aia este generata de o realitate si anume pompa nu are presiune... din cauza aerului de pe instalatie.
Si ca o concluzie, mecanicul trebuie sa o faca sa porneasca , doar ca lui ii dai cu virgula pe undeva.Probabil doar atat stie sa desfaca si sa schimbe un filtru, iar cand apare o problema mai "mare" decat a inlocuirii unui filtru ii da cu virgula.
  • brasil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2015

  • Mesaj Privat
A încercat cineva de pe forum sa facã o adaptare cu o pompa în rezervor mãcar la pornire pt a înlãtura chestia asta supãrãtoare la y20dth cu dezamorsarea?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu poti face. Pompa VP44 este construita in asa fel incat sa isi traga singura motorina. daca tu ii pui o pompa care sa ii faca presiune pe admisia de motorina ai distrus-o. Daca sistemul este etans si este amorsat corect nu ai probleme cu ea atata timp cat schimbi la timp filtrul de combustibil si pui motorina buna de la pompa nu din canistre dubioase la negru...
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
VP 44 este prezenta si pe Audi 2.5 TDI , Ford Transit 2.4 TDDI ,2.0 TDDI , Focus , Mondeo 1.8 TDDI, Bmw E 46 etc. Spre exemplu Audi are pompa in rezervor , E 46 , Fordul la fel... Opelul nu. Nu se distruge nimic deaorece pompa din rezervor baga maxim 1.5 Bar.
La masinile astea daca exista o mica "ciupitura" pe traseul de alimentare nu este nicio problema deoarece pompa din rezervor , din momentul cand pui contactul si pana ii dai la automat (alea 3-4 secunde) baga presiune si elimina acea eventula minora "bula" de aer.
Ca Y20DTH sa porneasca perfect trebuie sa fie la punct cu :
-furunasele de retur
-filtru motorina etans.
-oringuri injectoare
-oringuri pompa injectie,
-supapa retur pompa injectie.
Iti dai seama ca la o masina veche de 10-15 ani problema poate aparea in toate punctele de mai sus , pe rand sau simultan.
si ... dupa ce esti la punct cu toate astea ... pica ECU pompei Smile vestita problema de cablaj de la electrovalva sau tranzistorul care o alimenteaza.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@mikyboy...,daca precizezi si argumentezi ce anume se distruge in acea pompa,la montarea unei pompe "lift" in rezervor,poate sta in piciare ideea,daca nu...,ramine doar o idee!
  • rickydbz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Astãzi împreunã cu un alt mecanic am fost la maºinã, în 20-30 de minute au reuºit sã scoatã tot aerul ºi sã monteze corect filtrul de motorinã (nu era pus bine -- lipsea ºi o garniturã chiar) acum nu e mai niciun dubiu: au fãcut totul intenþionat ca sã creeze o problemã inexistentã ºi sã ia cât mai mulþi bani pentru nimic. MI-au stricat complet tot weekend-ul, ziua respectivã ºi m-au costat câteva zeci de lei pe transport în timpul cât nu am avut maºinã din cauza lor.

Nici vorbã de alte probleme, acum maºina merge foarte bine, chiar mai bine decât înainte (fiind filtrele ºi uleiul în sfârºit schimbate se înþelege)
____

Deci dacã sunteþi cumva din Oradea/BH evitaþi complet absolut service-ul de pe Calea Aradului 35/Oneºtilor. Pe bon apare MAMUR.ro Trading S.R.L. Dar afarã scrie ceva cu Compact Auto Service. Aici e ºi link-ul pe google maps/street view.
https://www.google.ro/maps/@...7.47h,87.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1saRn6xEj1amBHsYwyrg3LYw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:@mikyboy...,daca precizezi si argumentezi ce anume se distruge in acea pompa,la montarea unei pompe "lift" in rezervor,poate sta in piciare ideea,daca nu...,ramine doar o idee!


asta am inteles si am citit din posturile lui [editat] care scria intr-un topic (si parca si in cel de tuturial la VP44 al lui rolland) ca nu se face presiune mai mare de 1 bar in sistemul de alimentare cu combustibil al pompei... probabil ca exista ceva in interiorul pompei care este influentat daca se introduce aceasta presiune pe admisie.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1539608
asta este un link spre test presiune unde scria Rolland sa nu faci mai mult de 2bar presiune Smile
Este posibil ca pompele de pe VW, Ford sau Audi sau care mai au pompa in rezervor sa aiba vreo mica modificare in ele incat sa accepte aceasta presiune suplimentara facuta de o pompa intermediara in rezervor.
Si cei de la Opel cred ca puneau o astfel de pompa in rezervor daca mergea si ajuta sistemul dar un motiv trebuie sa fie pentru care nu s-a pus...
Nu am studiat in amanuntime aceasta pompa ca nu am avut nici una sa o fac bucati sa vad cum este conceputa dar tind sa cred ca pe partea de admisie este ceva senzor sau supapa care ar fi influentata de aceasta presiune suplimentara. Deci asa cum ziceam, ma bazez pe informatiile citite tot aici pe forum scrise de oameni care au lucrat si lucreaza cu aceste pompe des si stiu cu ce se mananca. Altfel cred ca ar fi pus ei primii la masinile lor asa ceva sau ar recomanda montarea unei astfel de pompe...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ok.,am inteles...,cred ca ramine doar o idee...!
  • brasil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Bine ca ne-am lamurit cu aceasta problema deci nu merge cu o pompa suplimentara in rezervor ! Poate cineva care "s-a jucat" cu pompele astea de la Y20dth ne-ar spune mai multe detalii, eventual cum este la Ford. Ar fi fost bine ca fabricantul GM macar sa gaseasca o solutie mai simpla si mai putin costisitoare cu supape de sens astfel incat sa nu se produca o dezamorsare la cea mai mica "ciupitura" a instalatiei de alimentare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR