Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
recent, mi-am schimbat masina, am achizitionat o calibra c20xe, cu mici modificari la motor. fostul proprietar nu a putut sa imi zica mare lucru despre ea deoarece masina o luase pt nevasta lui, iar aceasta nu o putea conduce Twisted Evil asadar la el a stat circa 500km. toate modificarile le-a adus proprietarul dinaintea lui, drept urmare tipul nu a fost in stare sa imi zica ce anume este facut la ea. in primul rand, ma poate ajuta cineva cu o poza cu saxofonul/serpisorii originali de pe XE? el zice ca sunt serpisori MANTZEL. sunt curios cum arata cei originali. am cautat pe google, dar am gasit in fiecare poza aproape, alt model de serpisori:)
de asemenea admisia este tot mantzel. imi poate spune cineva ceva despre aceasta firma?in caz ca ati auzit ceva despre ea?
am observat ca exista un radiator mic de ulei, in fatza radiatorului mare. este standard cu motorul? sau este pus ulterior.
pe planetara lunga, chiar inainte de burduful capatului de planetara din cutie, este o "sfera" metalica Very Happy nu stiu cum sa explic. o sa revin cu poze, dar poate proprietarii de Xe stiu despre ce este vorba. imi puteti explica ce este cu acea sfera? pe NE nu era pusa.

salutare
Skip ads

  • SAW

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2005

  • Mesaj Privat
Radiatorul de ulei din fata este standard la XE.
Planetarele sunt altele decat cele de la NE, nu stiu exact ce difera dar cu siguranta sunt altele. Cred ca una e si putin mai lunga.
Legat de serpisori nu prea am cum sa te ajut cu o poza momentan.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
SAW a scris:Radiatorul de ulei din fata este standard la XE.
Planetarele sunt altele decat cele de la NE, nu stiu exact ce difera dar cu siguranta sunt altele. Cred ca una e si putin mai lunga.
Legat de serpisori nu prea am cum sa te ajut cu o poza momentan.


mersi SAW de info.
legat de mantzel stie cineva ceva? pe net sunt informatii sarace despre aceasta firma. am gasit ceva pe ebay, dar pentru motoare mici de corsa de 1,2 1,4 si am vazut niste cresteri substantiale de putere, de la 75 la 90 de cai Shocked numai din evacuare completa si admisie. asa scria la info despre produsele respective. mi se pare mie sau sunt putin cam optimisti Smile daca eu am acelasi set, cat creste de la 150 de cai oare Wink
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
stie cineva care e diferenta intre cele doua c20xe-uri?




observati ca scrisul de pe capacul de la bujii cel cu OPEL DOHC 16V este dispus diferit. iar carcasa de admisie, cea pe care scrie SFI, este diferita. una este cu patratele, alta are linii. am citit pe un forum, ce cele care au carcasa de la admisie numai cu patratele, au fost montate numai pe kadett GSI.
aveti idee daca pot afla anul de fabricatie al motorului meu? avand in vedere ca nu mai am nici capacul de la admisie, iar motorul a fost schimbat, si nu stiu de pe ce masina a fost luat Rolling Eyes
p.s. la mine scrisul de pe capac este dispus ca in prima poza cel cu capac cu patratele.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Exista diferite variante ale motorului C20XE unele cu sistem de injectie Bosch Motornic 2.5 iar altele mai noi cu Bosch Motornic 2.8 daca privesti atent ai sa observi ca motorul din poza de jos nu are rotorul distribuitor presupun ca este un Motornic 2.8
Planetarele se potrivesc de la XE la NE
masoara diamterul exterior al "serpilor" acolo unde ies din cilindri(pana se impreuneaza in doi cate doi) s apoi posteaza aici iti voi raspunde
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:Exista diferite variante ale motorului C20XE unele cu sistem de injectie Bosch Motornic 2.5 iar altele mai noi cu Bosch Motornic 2.8 daca privesti atent ai sa observi ca motorul din poza de jos nu are rotorul distribuitor presupun ca este un Motornic 2.8
Planetarele se potrivesc de la XE la NE
masoara diamterul exterior al "serpilor" acolo unde ies din cilindri(pana se impreuneaza in doi cate doi) s apoi posteaza aici iti voi raspunde


merci robert, o sa ma uit, nu am mai avut timp sa intru pe forum.
imi poate spune cineva cati litri intra in c20xe? eu stiam ca 4,5 litri.
am schimbat uleiul, am bagat 4,5 litri si imi sta MULT peste maximul jojei. nu inteleg de ce. (am schimbat si filtrul de ulei)
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
http://www.topbuzz.co.uk/in.../porous_heads.htm

http://www.sbdev.co.uk/Hist...getHorsepower.htm

Doua site-uri bestiale pentru detinatorii motoarelor C20xe(v) cunoscatori de lib engleza
se pot afla o gramada de informatii. eu unul am aflat printre multe altele, ca am chiuloasa cossworth Cool
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
bafta,
daca ai timp sa scotocesti recomand cu mare caldura migweb.co.uk
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nu am vrut sa deschid un topic nou, asa ca pun aici urmatoarea intrebare:
cum pot sa maresc relantiul la un c20xe? e enervant ca imi sta pe la 700 rpm si la turatia asta e usor dezechilibrat
citisem la un momentdat intr-un post (care nu il mai gasesc de nici o culoare) ca la c20xe se poate regla relantiul din tester, exista o optiune "desired idle speed". am fost la tester la Bosch, si au zis ca nu se poate.
pot sa il mai ridic si mecanic?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu se poate regla manual.(cica se poate din cablu dar nu e bine)

Cum zice la carte: daca relantiul nu sta cum trebuie trebuie verficat sa nu traga aer fals pe undeva , verificat iac-ul (regulatorul de relanti ), etc etc

Face asa si la cald si la rece?
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Interesanta discutie, si la mine sta la 700 (c20ne).Numai la cald sta subturat.La rece sta bine, cand se incalzeste scade.De ce oare?
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nu am alte probleme de nici un fel. porneste usor la rece (temp de -5 grade), nu are fluctuatii, nici cea mai mica problema.
indiferent daca e rece/cald afara sau e rece/cald motorul, el merge la 650-700 rpm, relativ rotund (ma refer ca nu are intreruperi) doar ca la turatia aia merge usor dezechilibrat si se simt vibratii destul de mari.
IAC-ul l-am spalat cu spray de discuri de frana, l-am pus pe direct la baterie si functioneaza impecabil
Am fise/bujii/bobina inductie noua, filtrele de benzina/aer schimbate de 2000 km, la fel si uleiul
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Poate ai posibilitatea sa mergi cu ea la un tester.
Dar sa poti sa te uiti ce valori la ce senzori nu sunt in parametri sau sunt aproapte de limita.

cand o pornesti rece ai relantiul crescut ? sau tot asa la 6-700 sta?
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:Poate ai posibilitatea sa mergi cu ea la un tester.
Dar sa poti sa te uiti ce valori la ce senzori nu sunt in parametri sau sunt aproapte de limita.

cand o pornesti rece ai relantiul crescut ? sau tot asa la 6-700 sta?


am fost cu ea la tester, nu are nici un fel de eroare motorul. adevarul e ca nu s-a uitat in ce parametrii sunt valorile senzorilor.

cand pornesc al rece, da, relantiul sta undeva pe la 1000 rpm, scuza-ma, am gresit in post-ul de mai sus
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Asa ca sugestie , ai putea sa pui un senzor nou de tempertura(ala cu 2 fire) e cam 30 de lei.

La mine asta vara mergea foarte bine masina cand o porneam la rece dar cand ajungea pe la 90 -100 deja tragea greu si s-a rezolvat prin schimbarea senzorului respectiv.

el dadea o valoare buna la rece dar la cald se strica treaba.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
octav_bz a scris:Interesanta discutie, si la mine sta la 700 (c20ne).Numai la cald sta subturat.La rece sta bine, cand se incalzeste scade.De ce oare?


scade pt ca ai soc automat, care intra atunci cand e motorul rece. dupa ce ajunge la o temperatura optima, automat socul iese, si revine la idle speed.

totusi nu vad legatura senzorului de temperatura. in momentul in care am pus masina pe tester, era motorul incins...
intr-adevar si mecanicu mi-a zis sa nu reglez manual relanti-ul ca pot aparea alte probleme, cea mai mare fiind un consum mult mai mare.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
problema relanti-ului scazut venea de la baterie care era mult prea slaba (44 Ah). am cumparat o baterie bosch silver de 65Ah si merge impecabil.
  • stancalia

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
alex_t a scris:problema relanti-ului scazut venea de la baterie care era mult prea slaba (44 Ah). am cumparat o baterie bosch silver de 65Ah si merge impecabil.
sal eu am bateria de 60 A dar relantiul tot la 500 rmp sta si cand e calda si cand este rece nu stiu deloc ce poate fi
  • stancalia

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
mam saturat de cand unblu pe la testare si degeaba numi da nici o eroare relantiul meu sta la 500rmp nimeni nu stie ce poate sa fie? am fost pe la 10 sevice degeaba fiecare isi da cu parerea am cumparat debimetru de aier ,senzor de turatie, toate filtrele noi,iam cumparat baterie noua de 60 A ,nu stiu ce sai mai fac datimi si mie un sfat va rog sunt disperat la cati bani am bagat in ea masina este opel astra g 17 cadi din 2004 motor Z17DTL multumesc motorul merge bine merge rotund
scuzati scrisu
  • SFIdezGTI

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
SALUT BAIETI... am si eu o problema cu relantiul, dar la mine e total invers...sta turat la 1100...am verificat tot traseul de admisie si nu are scapari sau fisuri..
C20XE 2.8 MOTRONIC este tipul motorului..
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR