Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
FAPTE:
Acum 2 saptamani a trebuit sa duc masina la reparat, bateria era moarta si alternatorul la fel. Mecanicul (pe care il cunosc) mi-a schimbat alternatorul Delphi original cu unul Valeo (este singurul din gama montata pe Astra care se poate inlocui "piesa cu piesa" si nu se arunca modulul electronic la gunoi sau, in realitate, se schimba alternatorul, pretul material+depanare fiind superior unuia nou --> vorbesc de preturile din FR...).
Masina am recuperat-o peste 2 zile, totul este OK. Nimic altceva nu a mai fost facut la masina.

CONSTATARI:
Consumul a scazut cu circa 15 % Question Question Question Razz Razz Razz
8.5 litri % cu un motor de 2000 IN ORAS si IARNA, cu climatizarea pusa cam 1/2 din timp... Rolling Eyes
"La ochi" (sau mai exact "la pedala") performantele sunt identice.

IPOTEZA:
Probabil ca tensiunea de incarcare a noului regulator este cea "optima" pentru calculatorul de injectie. Eu alta explicatie nu vad... Cum tensiunea nu a fost masurata INAINTE de pana aceasta ramane o pura ipoteza...

Cine are vreo idee ?
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
chiar daca unele tensiuni furnizate de senzori (care nu au si referinta de alimentare) ar depinde ca valoare absoluta de tensiunea de alimentare, ecu va compensa aceste variatii stiind tensiunea absoluta de alimentare, deci nu ar exista variatii relative (pot exista mapari in ecu sau dependentze liniare de tensiune in majoritatea cazurilor).
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:chiar daca unele tensiuni furnizate de senzori (care nu au si referinta de alimentare) ar depinde ca valoare absoluta de tensiunea de alimentare, ecu va compensa aceste variatii stiind tensiunea absoluta de alimentare, deci nu ar exista variatii relative (pot exista mapari in ecu sau dependentze liniare de tensiune in majoritatea cazurilor).

*
Ai dreptate... in teorie Wink asa asi fi zis si eu daca nu s-ar fi intamplat "pe pielea mea" Wink
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca deja toata lumea stie problema mea cu scaderea relantiului la cuplarea unui consumator - concluzie - mi se pare mare consumul de benzina in oras, cca 10% si la fel de mare cel in afara orasului, cca 8%. Asa ca pana nu rezolv problema care cred ca e pur electrica, tind sa cred ca cele 2 chestii sunt strans legate. Bun topicul, revin cu detalii sambata seara, dupa ce curat toate punctele de masa la service. Poate se schimba ceva!!!
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Consider asta o chestie relativa, eu neavand vaste cunostinte in domeniu; logic vorbind insa, cred ca proiectantul a gandit acestea avand in vedere toate conditiile de utilizare a masinii. Exista relee (regulatoare?) care protejeaza functionarea partii electronice tocmai in acest sens.
Iar daca ai dreptate si are o legatura consumul cu functionarea alternatorului, cred ca aceasta se intampla dintr-o "scapare" a producatorului/proiectantului, in afara de situatia in care si alternatorul si bateria sunt "moarte".
(Probabil parearea mea este aceasta si din cauza neincrederii in service-urile specializate, care isi dau cu presupusul pe banii nostri; prefer sa apelez la acest forum, de unde putem invata cu totii de la toti)
Probabil ca atunci cand ti-au montat alternatorul, s-au refacut unele contacte care inainte nu erau perfecte si care trebuiau curatate... parerea mea.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sorin666,

e foarte ciudat ca in Paris( un oras supra-aglomerat si in care se circula infiorator) sa ai un consum asa mic cu o masina de 2000cmc; dar poate au benzina mai buna ca a noastra (asta sigur)

in plus, trebuia sa ai un stabilizator de tensiune pe undeva...

probail explicatia rezida in faptul ca noul alternator merge mai bine si cum e pus pe cureaua de accesorii...solicita mai putin motorul...
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Forta de rezistenta ce o opune alternatorul se reflecta in valoarea curentului generat de acesta.Pentru o baterie slaba (descarcata)dupa pornire alternatorul"tine" aproape toti consumatorii +curentul de incarcare.(lucreaza la greu).Partea electronica (releul electronic) comanda excitatia alternatorului si o mentine la un nivel maxim pentru a compensa toti acesti consumatori.(cu atit mai mult cu cit si alternatorul nu incarca Klumea)
Aceasta energie este absorbita de la motor=>cresterea consumului de combustibil.
ECU stie tot timpul care este tensiunea pe alimentare(doar se poate citi pe tech) si probabil pentru a "tine" aceasta sarcina intervine asupra unor parametrii(ex.creste timpul de injectie) pentru a compensa .

Parerea mea ca ansamblul baterie +alternator pot influenta consumul (5_10%)(nu este asa importanta tensiunea cit este de important curentul generat -absorbit).

Zilele trecute la -23grC mi-a murit acumulatorul(8 ani).Am pus unul nou si am observat o mica scadere a consumului.(0,5-1l /100KM ) asta pot sa o confirm 100%mai incolo cind fac mai multe plinuri de benzina)
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La vechiul alternator erau duse periile sau/si puntea redresoare (diodele) ? De asemenea daca avea un inceput de gripare este posibil sa se fi invartit mai greu si de aici plusul de consum...
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ar fi interesant de vazut o lista a parametrilor (cititi cu tech)in aceleasi conditii(de ex in relanti,cu un consumator-dezaburire,aceasi temp a motorului)pentru o baterie aproape moarta si apoi pentru o baterie noua.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
De asemenea daca bateria e moarta se consuma mai mult pt. ca, cel putin la relanti, motorul este tinut mai ambalat a.i. alternatorul sa dea mai mult curent decat in mod normal; combinat si cu ce am spus (presupus) inainte, se aduna...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:sorin666,

e foarte ciudat ca in Paris( un oras supra-aglomerat si in care se circula infiorator) sa ai un consum asa mic cu o masina de 2000cmc; dar poate au benzina mai buna ca a noastra (asta sigur)

in plus, trebuia sa ai un stabilizator de tensiune pe undeva...

probail explicatia rezida in faptul ca noul alternator merge mai bine si cum e pus pe cureaua de accesorii...solicita mai putin motorul...

*
Nu e de loc ciudat... eu incep lucrul la 5 dimineata si scap devreme, deci circul "ca la tara" benzina e aceeasi, de la Carrefour, de 95... e adevarat insa ca cu benzina din GER consumul a fost de fiecare data mai mic, cu circa 1/2 litri %
Srtabilizatorul de tensiune este incorporat in alternator (de aia zic unii ca nu mai exista...) Wink
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:La vechiul alternator erau duse periile sau/si puntea redresoare (diodele) ? De asemenea daca avea un inceput de gripare este posibil sa se fi invartit mai greu si de aici plusul de consum...

*
Nu am intrebat, dar "daca tot l-a desfacut" a schimbat totul cu unul nou si a trimis ala vechiul la refacut in uzina ( asta se cheama "schimbare standard" pe aici si e destul de raspandita, este solutia ceam mai ieftina, daca mecanicul nu e excroc sa insiste sa-ti bage pe gat o piesa noua...)
Nu cred ca alternatorul era gripat sau altceva, oricum asta nu ar explica decat o (prea) mica parte din diferenta de consum si ar fi uzat cureaua de accesorii, ceea ce nu e cazul... Cred, asa cum a spus un coleg, ca "bateria (proasta) ti-a omorat alternatorul" Crying or Very sad
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
go a scris:.Pentru o baterie slaba (descarcata)dupa pornire alternatorul"tine" aproape toti consumatorii +curentul de incarcare.

*
Da, dar asta nu influienteaza consumul MEDIU, ci doar cel INSTANTANEU al motorului, bateria (in stare buna sau "moarta") nefiind decat un TAMPON de energie, nu un producator, ori prin metoda "de la plin la urmatorul plin" de benzina consumul rezultat din calcul este mai mult decat o medie... Rolling Eyes
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:De asemenea daca bateria e moarta se consuma mai mult pt. ca, cel putin la relanti, motorul este tinut mai ambalat a.i. alternatorul sa dea mai mult curent decat in mod normal; combinat si cu ce am spus (presupus) inainte, se aduna...

*
Relantiul era si a ramas la circa 650 de ture cu motorul cald si 900 cu el rece, diferenta de consum este prea mare ca sa fie o explicatie COMPLECTA Cool
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ce s-a scris e corect, si nu contrazice cu nimic "teoria" Very Happy.
concluzia mea:
1. ipoteza e interesanta
2. calculatorul are incorporata o referinta de tensiune;
3. tensiunile furnizate de senzori in functie de tensiunea bateriei NU au relevanta pentru consum
4. se pare ca nimeni nu crede ca era mai bine cu carburator...

diferenta de consum apare deci din cauza altor consumatori electrici (ex. baterie slaba/descarcata)
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
bateria (in stare buna sau "moarta") nefiind decat un TAMPON de energie, nu un producator, ori prin metoda "de la plin la urmatorul plin" de benzina consumul rezultat din calcul este mai mult decat o medie...
.
bateria este un tampon de energie care absoarbe energie(se incarca).In momentul in care alternatorul nu mai poate "tine" consumurile ridicate(faruri dezaburire clima etc)atunci devine chiar generator.
Situatia in care se vede cel mai bine cit de mare este energia generata de alternator este la relanti(cuplul motorului este scazut,turatie mica)ECU "compenseaza" turatia de relanti si incearca sa-l mentina constant.
E normal sa se vada o imbunatatire a consumului in regim de oras
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Chestionar

Opinia ta...
Da, ipoteza merita (macar) studiata 50%
Nu, calculatorul de injectie are incorparat o referinta de tensiune 25%
Poate, unele din tensiunile furnizate de senzori depind de cea a bateriei 25%
Ce bine era cand motoarele aveau carburator ! 0%
8 voturi

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR